Pinkpop 2025

dagticket Rodrigo Rock Werchter 137
dagticket Rodrigo Pinkpop 155
'niet veel hoger'?

weekend zal om en nabij omgerekend incl camping wel uit kunnen komen
Weekendtickets inc camping liggen inderdaad vrijwel gelijk.

Ik denk dat de prijzen (hoe hoog ze ook zijn) niet de reden zijn dat het minder verkoopt. Al die dure concerten en andere festivals verkopen zo uit.

en ik denk dat doorgaan tot 2:00 ook niet dat verschil is, want concerten gaan ook niet door tot 2:00 en verkopen ook uit

Maar stel je voor dat je gewoon Timberlake en Olivia Rodrigo een uurtje later kan zetten en dan nog een naam van formaat ertussen kan proppen, zodat je niet met een sub Tate McRae en The Last Dinner Party zit.

En als je bijvoorbeeld de dubbele mainstage constructie van Graspop naast die van Pinkpop legt, dan kan je dus gewoon al 2 bands meer per dag zien op Graspop. Dan wordt de ticketprijs al meteen wat zachter als je meer kan zien.

Al ben ik het ook wel met je eens dat ze best gewoon 2 uur eerder mogen beginnen en om middernacht stoppen. Maarja, dan moeten ze wel eerder beginnen natuurlijk!

De bedoeling van de huidige opzet van Noord stage is de "dubbele mainstage" en co-headline constructie...

De bedoeling van draaien Noord stage was het boeken van grootere acts voor dat podium.

De bedoeling van de huidige opzet van Noord stage is de "dubbele mainstage" en co-headline constructie...

De bedoeling van draaien Noord stage was het boeken van grootere acts voor dat podium.

Ja, dat is ook waar ik het over heb. Graspop werkt óók met zo'n constructie, en daar kan je dus gewoon meer bands zien, omdat het langer doorgaat. Korn begint daar gewoon op het tijdstip dat op Pinkpop Muse al begint en dan komt er daarna gewoon nog de headliner.

Dus schuif Korn en Muse gewoon een uur op en prop er nog een naam tussen Korn en Dean Lewis.

Lijkt dat je niet wat, om nog een extra gitaren-act erbij te zetten?

En ook als je Iron Maiden wil boeken, is het fijn om een uurtje langer door te gaan, anders stopt je programma al mooi om 23:00.

Mogen ze wel hetzelfde formaat podium als op zuid ervoor gebruiken dan, maar of dat haalbaar is

Ja, dat is ook waar ik het over heb. Graspop werkt óók met zo'n constructie, en daar kan je dus gewoon meer bands zien, omdat het langer doorgaat. Korn begint daar gewoon op het tijdstip dat op Pinkpop Muse al begint en dan komt er daarna gewoon nog de headliner.

Dus schuif Korn en Muse gewoon een uur op en prop er nog een naam tussen Korn en Dean Lewis.

Lijkt dat je niet wat, om nog een extra gitaren-act erbij te zetten?

En ook als je Iron Maiden wil boeken, is het fijn om een uurtje langer door te gaan, anders stopt je programma al mooi om 23:00.
Dan is iron maiden nog eens dagafsluiter

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Wat Mojo ook beweert, dat is niet echt een coheadline constructie toch. Je kunt met de beste wil van de wereld Last Dinner Party en Tate (nog) geen headliners noemen.

Korn had er ook baat bij gehad om in het donker te spelen.

Er komt een dag dat je die grote namen als Pinkpop zijnde niet meer boekt of dat ze niet beschikbaar zijn. Toekomstbestendig kijken betekent nu al opties onderzoeken richting een latere eindtijd.
Ik denk toch dat ze daar beide dicht tegen aan zitten hoor. En zeker voor een co headliner constructie denk ik niet dat je meer dan dit kunt verwachten.

Je kunt natuurlijk niet verwachten dat Pinkpop op een avond Metallica EN Pearl jam gaat boeken ofzo. Of Ed Sheeran EN Pink.
(Of de tickets moeten naar 600 euro).

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en DennisvdBr
Ik denk toch dat ze daar beide dicht tegen aan zitten hoor. En zeker voor een co headliner constructie denk ik niet dat je meer dan dit kunt verwachten.

Je kunt natuurlijk niet verwachten dat Pinkpop op een avond Metallica EN Pearl jam gaat boeken ofzo. Of Ed Sheeran EN Pink.
(Of de tickets moeten naar 600 euro).
Waarom moeten de tickets dan duurder worden? In de buurlanden kan het toch wel voor goedkopere prijzen ook nog.

• Leuk
Even los van die twee uur later: Ik heb het dan ook niet over twee stadionacts na elkaar. Maar kijk naar Werchter dit jaar.

Kahan / Rodrigo, Deftones / Linkin Park zijn voorbeelden van hoe het ook kan. Toch wat sterker imo.

Wat gaat Pinkpop doen als ze een jaar geen stadionacts kunnen boeken?

Laatst bewerkt:
Klopt idd dat zie je ook op graspop de dag van maiden is ook de dag dat de mainstage al stopt om 00u40

Heb je toch 40 minuten gewonnen ten opzichte van Pinkpop! Je hoeft er ook niet per se een grote naam tussen te proppen, gewoon een opener vooraan het programma zetten en alles 40 minuten doorschuiven, kan je uiteindelijk toch weer net iets grotere acts neerzetten

En afwachten hoe het met camping B gaat aflopen cq wat blijft er nog over aan ruimte als het vakantiepark / 150 tot 250 huisjes er komt.Wat is daar dan nog mogelijk ? Afterpartys?

• Leuk
En afwachten hoe het met camping B gaat aflopen cq wat blijft er nog over aan ruimte als het vakantiepark / 150 tot 250 huisjes er komt.Wat is daar dan nog mogelijk ? Afterpartys?
ik zou zeggen, huisjes verhuur tijdens Pinkpop, kassa

(Arrangementen Weekend Sky-Deck, ingang aan achterzijde en vakantiehuisje (met parkeerplaats) incoming)

• Leuk

Users who are viewing this thread