Pinkpop 2025

Toch geloof ik er niet in dat, als het festival het wil, het niet mogelijk zou zijn die drie dagen per jaar twee uur langer door te gaan.
Ik zou het snappen wanneer het op zondag niet mogelijk is ivm omwonenden die op maandag vroeg naar hun werk moeten. Vrijdag en zaterdag zou geen probleem moeten zijn.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Dat los je op door ook dagbezoekers op de campings toe te laten. Dan hoeft het OV ook niet extra lang beschikbaar te zijn.

Daarnaast zou Pinkpop waarschijnlijk wel weer beter uitverkopen door langer door te gaan. Ik weet alleen niet of je er dan met twee uur bent, ga dan door tot in ieder geval 03:00 uur maar liefst tot 04:00 en las het volume wat aan.
Tsja, dat klinkt leuk maar daar gaat de gemeenteraad niet in mee.We zitten hier niet in de polder.

• Leuk
Tot 24.00 is lang genoeg voor Pinkpop. Als je nog voor afterparty gaat kun je naar camping B.

En als je echt een feestbeest bent is Lowlands beter.

Wel zou Arriva en NS beter moeten gaan samenwerken en meer en latere treinen inzetten die verder reizen. Zodat ook dagjes mensen de headliner helemaal kunnen afzien.

Misschien dan idee om daar speciale tarieven voor te hanteren. Zo rijdt er nu in weekend ook een Arriva nachtnettrein naar Schiphol. Waar je een speciaal kaartje voor nodig hebt dacht ik.

Ook dagjes mensen gebruik laten maken van camping wordt lastig denk ik. Dan niet voldoende plek denk ik

Tot 24.00 is lang genoeg voor Pinkpop. Als je nog voor afterparty gaat kun je naar camping B.

Wel zou Arriva en NS beter moeten gaan samenwerken en meer en latere treinen inzetten die verder reizen. Zodat ook dagjes mensen de headliner helemaal kunnen afzien.

Misschien dan idee om daar speciale tarieven voor te hanteren. Zo rijdt er nu in weekend ook een Arriva nachtnettrein naar Schiphol. Waar je een speciaal kaartje voor nodig hebt dacht ik.

Ook dagjes mensen gebruik laten maken van camping wordt lastig denk ik. Dan niet voldoende plek denk ik
Hoe kom je erbij dat er dan niet genoeg plek zou zijn op de campings?

En jij vindt 0:00 uur lang genoeg maar daar denkt menig festivalganger anders over.
Langer open blijven kan wel eens de enige manier blijken om Pinkpop weer te kunnen laten uitverkopen.

Langer doorgaan stuit je op meerdere zaken, dat is niet zomaar 1 2 3 even georganiseerd.

dit gaat ook een punt worden
pinkpop.nl/vervoer/dagticket-of-weekendticket-zonder-overnachting/
"Tijdens de festivaldagen worden er extra treinen ingezet vanaf Station Heerlen die vertrekken om 00:55 uur én 01:25 uur, welke rijden tot eindhalte Rotterdam en alle tussenliggende Intercity Stations.

Let op: i.v.m. werkzaamheden bij Vught, is de treinverbinding tussen Eindhoven van/naar ‘s-Hertogenbosch en Tilburg van/naar ‘s-Hertogenbosch niet beschikbaar op zaterdag 21 en zondag 22 juni. NS zet op deze dagen bussen in op dit traject. Op donderdag 19, vrijdag 20 en maandag 23 juni kun je wel gewoon gebruik maken van dit traject."

Ze willen ook jongeren trekken hé.

Langer doorgaan stuit je op meerdere zaken, dat is niet zomaar 1 2 3 even georganiseerd.
Ik denk dat niemand je daarin tegenspreekt. Maar dat het niet zomaar georganiseerd is betekent niet automatisch dat je het dan maar moet laten zitten.

• Leuk

Heeft niets met feesten te maken, als je 2 volledige headline shows kunt neerzetten in het donker iedere dag zou dat het festival wel aantrekkelijker maken. Je bent dan ook minder afhankelijk van de headliners die je ieder jaar kunt krijgen, en je kan gemakkelijker werken met coheadliners wanneer het niet lukt om een stadionheadliner vast te leggen die in zijn eentje een dag kan dragen. Zou voor de toekomst van het festival wel helpen.

• Leuk
Als niemand met OV komt, Als de gemeente vergunning verlenen kan en mag om langer door te gaan, Als vrijwilligers en werknemers met meer ploegen en personen goed verspreid ingezet kunnen worden, Als de schoonmaakploeg met voldoende capaciteit binnen de beperkte tijd het werk kan verrichten s nachts, Als de medewerkers de stage kunnen ombouwen overnachts binnen de tijd, Als logistiek alles geregeld kan worden, Als gezorgd kan worden voor veiligheid door diverse hulpdiensten etc... Wat is die 2 uur langer doorgaan? Er is meer dan alleen een programma dat 2 uur langer doorgaat.

Nou is een programma van 12:00 tot 0:00 al heel wat. Het festival staat op de achtergrond 24/7 aan. Het is niet willen, het zit in wat er kan. Daarnaast welke voordelen haal je er uit door tot 2:00 door te gaan, maar wat is de inzet die nodig is en weegt dat tegen elkaar op?

Als niemand met OV komt, Als de gemeente vergunning verlenen kan en mag om langer door te gaan, Als vrijwilligers en werknemers met meer ploegen en personen goed verspreid ingezet kunnen worden, Als de schoonmaakploeg met voldoende capaciteit binnen de beperkte tijd het werk kan verrichten s nachts, Als de medewerkers de stage kunnen ombouwen overnachts binnen de tijd, Als logistiek alles geregeld kan worden, Als gezorgd kan worden voor veiligheid door diverse hulpdiensten etc... Wat is die 2 uur langer doorgaan? Er is meer dan alleen een programma dat 2 uur langer doorgaat.

Nou is een programma van 12:00 tot 0:00 al heel wat. Het festival staat op de achtergrond 24/7 aan. Het is niet willen, het zit in wat er kan. Daarnaast welke voordelen haal je er uit door tot 2:00 door te gaan, maar wat is de inzet die nodig is en weegt dat tegen elkaar op?
Zoals Loek ook zegt. Minder afhankelijk hoeven zijn van die grote stadionheadliners want de mogelijkheid om twee headliners in het donker te laten spelen. Misschien kan het bordje uitverkocht dan weer eens op de deur.

Mensen betalen er ook voor hé.

je kan eea oplossen door 13:00 a 14:00 pas te beginnen en tot 1:00 a 1:30 max 2:00 door te gaan...

maar je krijgt imo never het OV beter geregeld, zeker als het nu al drama is. (geloof me, vise versa is Landgraaf - concert Randstad ook geen doen)

imo doet Pinkpop er goed aan om van 12:00 tot 0:00 te zitten, dan zet de co-headline constructie maar zoals die nu is, op South en Noord stage. Want dat is het nu (aldus Mojo), met Tate / Timberlake, Last Dinner Party / Rodrigo en Korn / Muse.

Als je gewoon vergelijkt met graspop om een voorbeeld te geven iedere dag optredens op de mainstage tot 1u ongeveer 2 dagen zelfs tot 1u30 en om 11u is de area van de mainstages terug open. De andere zone blijft zelfs open tot 5u en opent terug rond 10u.

Logistiek nergens problemen, alles is proper gemaakt en de podiums voor de headliners zijn gereed.

Enige verschil op graspop heb je na 21u geen trein meer en ben je aangeraden op eigen vervoer of tot smorgens blijven of logeren op de camping want met een dagticket kan je ook een campingticket kopen.

Dus het probleem van logistiek en opruimen en podiums klaarmaken is een kwestie van plannen en willen.

Als pinkpop de komende jaren niet gaat volgen richting andere grote festivals zie ik de toekomt niet zo rooskleurig tegemoet.

je kan eea oplossen door 13:00 a 14:00 pas te beginnen en tot 1:00 a 1:30 max 2:00 door te gaan...

maar je krijgt imo never het OV beter geregeld, zeker als het nu al drama is. (geloof me, vise versa is Landgraaf - concert Randstad ook geen doen)

imo doet Pinkpop er goed aan om van 12:00 tot 0:00 te zitten, dan zet de co-headline constructie maar zoals die nu is, op South en Noord stage. Want dat is het nu (aldus Mojo), met Tate / Timberlake, Last Dinner Party / Rodrigo en Korn / Muse.
Wat Mojo ook beweert, dat is niet echt een coheadline constructie toch. Je kunt met de beste wil van de wereld Last Dinner Party en Tate (nog) geen headliners noemen.

Korn had er ook baat bij gehad om in het donker te spelen.

Er komt een dag dat je die grote namen als Pinkpop zijnde niet meer boekt of dat ze niet beschikbaar zijn. Toekomstbestendig kijken betekent nu al opties onderzoeken richting een latere eindtijd.

imo waar Pinkpop goed aan zou doen is camping los verkopen en ook voor dagtickets dus. Een aparte camper/caravanplaats toewijzen. De capaciteit terugschroeven naar max 60.000. Ticketprijzen met 15 a 20 euro lager (dag ca 135 en weekend ca 270). ipv doorgaan tot 1:00 a 2:00.

imo zijn ticketprijzen de grootste bottleneck tegenwoordig

imo waar Pinkpop goed aan zou doen is camping los verkopen en ook voor dagtickets dus. Een aparte camper/caravanplaats toewijzen. De capaciteit terugschroeven naar max 60.000. Ticketprijzen met 15 a 20 euro lager (dag ca 135 en weekend ca 270). ipv doorgaan tot 1:00 a 2:00.

imo zijn ticketprijzen de grootste bottleneck tegenwoordig
Dat is allemaal mooi meegenomen. Maar dat neemt nog niet weg dat leunen op stadionheadliners en een eindtijd van max 12u binnen nu en een x aantal jaar einde Pinkpop gaat betekenen.

De prijzen voor Werchter liggen niet heel veel hoger en dat verkoopt wel gewoon uit.

• Leuk

Users who are viewing this thread