Pinkpop 2025

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.849
4.808
Maar zo werkt Mojo nu eenmaal. Pinkpop is gewoon een 3-daagse locatie om tourende bands (of tegenwoordig artiesten) neer te zetten. Van alles en nog wat voor iedereen, binnen bepaalde lijntjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.453
4.769
Eens hoor, maar de vraag is of dit niet buiten Mojo gerekend is. En de vraag of Mojo Timberlake-fans naar Landgraaf wil laten afreizen, of eerder naar Amsterdam, Nijmegen, Groningen...
Dat kun je bij elke mogelijke headliner toch aanvoeren?
Uiteindelijk heeft Pinkpop toch ieder jaar drie headliners.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

luluasas

Randprogramma
9 mei 2023
149
140
Als Mojo oprecht zo denkt dan kunnen ze beter opdoeken. Nu vind ik Timberlake 15 jaar te laat geboekt als je die wil laten headlinen. Maar heeft enkele dagen geleden nog in de ZiggoDome gestaan. Best kans dat die mensen geen kaart gaan kopen omdat ze Justin dit jaar al hebben gezien, dan gaan ze niet een paar maanden later een ticket kopen voor het volgende optreden.

Daarnaast moet Mojo een move maken dat de Justin Timberlake fan (of welkander pop icoon dan ook), ook een kaart gaat kopen voor het weekend, die moet je ook verkopen. En dan moet je misschien gewoon is een keer afstappen van de Foo Fighters.

Dat hallf half werkt gewoon niet zo goed voor Pinkpop. Of ga dus vol voor de oude "rock"headliners en wordt een soort Rock Am Ring 2.0 NL edition waar om de 2 jaar Pearl Jam, Foo Fighters, RHCP en Green Day staan. Of ga vol van de pop acts en neem afscheid van het ouder publiek.
Dat half half is juist het enige wat dit festival nog kan redden. Zorg gewoon dat er voor ieder wat wils is. Als er een jaar weinig rock headliners touren zorg dat voor een dagprogramma met wat blazende gitaren en goede pop-headliners. Je gaat Landgraaf niet vullen met slechts 1 van de 2 groepen. Snap niet waarom je Sabrina Carpenter niet als noord-afsluiter kan hebben met Foo Fighters als headliner.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.873
6.112
Dat half half is juist het enige wat dit festival nog kan redden. Zorg gewoon dat er voor ieder wat wils is. Als er een jaar weinig rock headliners touren zorg dat voor een dagprogramma met wat blazende gitaren en goede pop-headliners. Je gaat Landgraaf niet vullen met slechts 1 van de 2 groepen. Snap niet waarom je Sabrina Carpenter niet als noord-afsluiter kan hebben met Foo Fighters als headliner.
Maar waarom als als Foo Fighter fan een een weekend kaart kopen als de andere 2 namen Justin Timberlake en Olivia Rodrigo zijn? Dan koop ik maar een dagkaartje en die andere dagen geloof ik dan wel. En andersom ook, zit de Olivia Rodrigo fan nog op de Foo Fighters te wachten...

Dat gaat gewoon niet werken de budgetten die Pinkpop heeft. Bij Werchter kan dit al veel makkelijk omdat je 4 dagen hebt bijvoorbeeld en meer credible stages.
 

luluasas

Randprogramma
9 mei 2023
149
140
Maar waarom als als Foo Fighter fan een een weekend kaart kopen als de andere 2 namen Justin Timberlake en Olivia Rodrigo zijn? Dan koop ik maar een dagkaartje en die andere dagen geloof ik dan wel. En andersom ook, zit de Olivia Rodrigo fan nog op de Foo Fighters te wachten...

Dat gaat gewoon niet werken de budgetten die Pinkpop heeft. Bij Werchter kan dit al veel makkelijk omdat je 4 dagen hebt bijvoorbeeld en meer credible stages.
Als Volbeat en QOTSA als co-head komen op die andere dagen en er leuke dagprogrammas koop ik gewoon een weekend ticket
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.059
5.407
Maar waarom als als Foo Fighter fan een een weekend kaart kopen als de andere 2 namen Justin Timberlake en Olivia Rodrigo zijn? Dan koop ik maar een dagkaartje en die andere dagen geloof ik dan wel. En andersom ook, zit de Olivia Rodrigo fan nog op de Foo Fighters te wachten...

Dat gaat gewoon niet werken de budgetten die Pinkpop heeft. Bij Werchter kan dit al veel makkelijk omdat je 4 dagen hebt bijvoorbeeld en meer credible stages.
Jonge mensen luisteren echt wel veel meer verschillende genres. Hoeveel vrienden en vriendinnen dit jaar op RW bvb zowel Lenny als Dua Lipa als Foo Fighters heel erg graag wilden zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.108
1.992
Dat half half werkt gewoon niet zo goed voor Pinkpop. Of ga dus vol voor de oude "rock"headliners en wordt een soort Rock Am Ring 2.0 NL edition waar om de 2 jaar Pearl Jam, Foo Fighters, RHCP en Green Day staan. Of ga vol van de pop acts en neem afscheid van het ouder publiek.

Leuke gedachtegang. Ik vraag me dan wel af wat de beste keus zou zijn. Qua toekomstbestendigheid lijkt die laatste optie wellicht beter. Ik heb alleen gevoelsmatig het idee dat je met eerste optie de komende jaren beter door komt. Inspelen op jonger publiek, voor zover dat samenhangt met de optie om meer jonge acts te boeken die meer tegen het pop genre aan zitten, kan moelijker zijn omdat die markt volgens mij meer verzadigd is. DTRH, Lowlands, BKS en ook een Pukkelpop lijken mij al een beetje die markt te bedienen. De 'ouwe rockers' om het maar even een term te geven, kunnen naar Bospop (meteen wel heel gedateerd en ook kleiner in capaciteit) of Werchter/Rip/Rar (dus de grens over) of naar een meer genre-gericht festival als Jera of GMM. Voor mijn gevoel zou Pinkpop gewoon het Nederlandse broertje van Werchter kunnen zijn. Het aparte is, dat ik ze zo 15 jaar geleden eigenlijk ook een beetje zag. En dat heeft blijkbaar toch niet voldoende gewerkt, waardoor Pinkpop is geworden wat het nu is. Lastig om de vinger op de zere plek te leggen...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.767
9.714
De 'ouwe rockers' om het maar even een term te geven, kunnen naar Bospop (meteen wel heel gedateerd en ook kleiner in capaciteit) of Werchter/Rip/Rar (dus de grens over) of naar een meer genre-gericht festival als Jera of GMM.
Nu, ook Rock Werchter wil verjongen en verbreden natuurlijk. Moeten ze ook wel. Reken er maar op dat de 'het is toch ROCK Werchter' klagers steeds meer reden gaan hebben om te klagen (totdat dit groepje uteindelijk gewoon verdwijnt).
 
  • Leuk
Waarderingen: reaper

reaper

Geliefde act
26 okt 2015
1.310
1.171
Nu, ook Rock Werchter wil verjongen en verbreden natuurlijk. Moeten ze ook wel. Reken er maar op dat de 'het is toch ROCK Werchter' klagers steeds meer reden gaan hebben om te klagen (totdat dit groepje uteindelijk gewoon verdwijnt).
stilstaan is achteruit gaan
 

Marijn_

Campingartiest
5 nov 2023
55
18
Ik bedoel dat je Sabrina Carpenter voor Foo fighters zet en Volbeat/QOTSA voor Olivia Rodrigo zodat je voor ieder wat wils hebt. Werkt toch veel beter als enkel voor een bepaalde doelgroep pop artiesten er neer zetten.
dit zou wel echt een hele typische pinkpop lineup zijn idd. misschien dat je onder sabrina carpenter in stage 4 nog een kleine rock artiest zet voor de mensen die Sabrina echt niet willen zien. maar voor het gemiddelde pinkpop publiek lijkt me dit een goed idee.
 

LifeCanBeBeautiful

Campingartiest
16 feb 2022
60
40
Combinatie pop en rock iq ideaal voor de meeste mensen die ik ken. Zet een Foo Fighters en Justin Timberlake op een affiche met een 3de goeie headliner (kan zowel pop als rock zijn zoals Pearl Jam, Olivio Rodrigo, Imagine Dragons,???) en je krijgt een (zo goed als) uitverkochte Pinkpop... 2024 had ook een totaal andere verkoop kunnen hebben als de zaterdag een andere headliner had geweest. Op vrijdag had Mäneskin beter een uur vroeger gestaan en een groetere headliner maar als je dan opkomend talent een kans moet geven en meer jeugd moet aanspreken is Mäneskin zeker geen slechte keuze. Was mogelijk nog iets te vroeg na hun passage in 2022. Ik wil maar zeggen dat slecht 2 andere artiesten voor een totaal andere verkoop kunnen zorgen. Hopelijk 2025.
 

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
320
339
Combinatie pop en rock iq ideaal voor de meeste mensen die ik ken. Zet een Foo Fighters en Justin Timberlake op een affiche met een 3de goeie headliner (kan zowel pop als rock zijn zoals Pearl Jam, Olivio Rodrigo, Imagine Dragons,???) en je krijgt een (zo goed als) uitverkochte Pinkpop... 2024 had ook een totaal andere verkoop kunnen hebben als de zaterdag een andere headliner had geweest. Op vrijdag had Mäneskin beter een uur vroeger gestaan en een groetere headliner maar als je dan opkomend talent een kans moet geven en meer jeugd moet aanspreken is Mäneskin zeker geen slechte keuze. Was mogelijk nog iets te vroeg na hun passage in 2022. Ik wil maar zeggen dat slecht 2 andere artiesten voor een totaal andere verkoop kunnen zorgen. Hopelijk 2025.
Nou was de rest van het affiche ook niet sterk hoor dit jaar op Pinkpop, dat kan, naast de grote headliners, ook wel mensen over de streep trekken. Hoop houden voor 2025
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.873
6.112
Jonge mensen luisteren echt wel veel meer verschillende genres. Hoeveel vrienden en vriendinnen dit jaar op RW bvb zowel Lenny als Dua Lipa als Foo Fighters heel erg graag wilden zien.
Dua Lipa is weer een heel andere doelgroep (en andere carriere verloop) dan Timberlake of Olivia Rodrigo. En ja "ze zijn er bij" maar in de grote lijnen is dat in NL gewoon niet het geval. Let's get real.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.059
5.407
Dua Lipa is weer een heel andere doelgroep (en andere carriere verloop) dan Timberlake of Olivia Rodrigo. En ja "ze zijn er bij" maar in de grote lijnen is dat in NL gewoon niet het geval. Let's get real.
Raar land hebben jullie dan ;)
Mijn leeftijd juist iedereen veel minder in hokjes op te delen, die luisteren naar SOAD, Metallica, FF om daarna The Weeknd, Kendrick, Dua Lipa op te zetten...
 

JW97

Playlistbediener
12 okt 2023
22
47
1000015960.jpg
Na vorig jaar dit jaar toch maar weer proberen. Vorig jaar +- 4a5 per dag goed gegokt. Heb het opnieuw bij meer popnamen gehouden deze keer. Nadat er vorig jaar uit een vrijwel lege vijver moest gevist worden lijkt er dit jaar meer keuze te zijn voor wat betreft headliners, een stuk lastiger dus om te voorspellen.
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
935
1.699
Bekijk bijlage 10237
Na vorig jaar dit jaar toch maar weer proberen. Vorig jaar +- 4a5 per dag goed gegokt. Heb het opnieuw bij meer popnamen gehouden deze keer. Nadat er vorig jaar uit een vrijwel lege vijver moest gevist worden lijkt er dit jaar meer keuze te zijn voor wat betreft headliners, een stuk lastiger dus om te voorspellen.
Mooi gedaan! Wel een verschrikkelijke line-up voor mij persoonlijk. Zitten een paar verborgen pareltjes tussen Eefje de Visser, IDLES, Slowdive. Maar de rest is niet zo mijn ding.
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop en JW97

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.108
1.992
Bekijk bijlage 10237
Na vorig jaar dit jaar toch maar weer proberen. Vorig jaar +- 4a5 per dag goed gegokt. Heb het opnieuw bij meer popnamen gehouden deze keer. Nadat er vorig jaar uit een vrijwel lege vijver moest gevist worden lijkt er dit jaar meer keuze te zijn voor wat betreft headliners, een stuk lastiger dus om te voorspellen.

Wauw, tof dat je er zo veel liefde in stopt!

Dat gezegd hebbende: hier zou ik denk ik gratis nog niet heen hoeven. Of de consumpties moeten er ook voor niks bij zitten...

Er zitten echt wel enkele aardige namen bij, maar 0,0 must-sees, da's wat ik eigenlijk wilde zeggen...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.767
9.714
Bekijk bijlage 10237
Na vorig jaar dit jaar toch maar weer proberen. Vorig jaar +- 4a5 per dag goed gegokt. Heb het opnieuw bij meer popnamen gehouden deze keer. Nadat er vorig jaar uit een vrijwel lege vijver moest gevist worden lijkt er dit jaar meer keuze te zijn voor wat betreft headliners, een stuk lastiger dus om te voorspellen.
Mooi hoor.

Vervang Guetta met pakweg Foo Fighters en je hebt wel iets wat best realistisch is voor Pinkpop.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken