Pinkpop 2025

Scheelt natuurlijk een hoop (negatieve) reacties om eerst een rock-headliner aan te kondigen ipv Olivia. Maar goed, kan ook zo zijn dat ze er dus niet staat.

Waarschijnlijk komt Pinkpop eerst nog met de aankondiging van de nieuwe kersttrui. Volgende week met de aankondiging van een 2e Zonneweide en in december een aankondiging over het reserveren van de camping.
En dan zeggen dat Pinkpop om de muziek draait en Lowlands om de randzaken 😂😂

Dit voelt echt weer een beetje zoals vorig jaar. Duurt te lang, iedereen kondigt al vanalles aan maar vanuit PP blijft het stil. Dat deed afgelopen editie ook geen goed. 😅 Maar goed, hopelijk weten ze ons toch nog te verrassen.

Waarom wachten. Momentum is vandaag.
Voor ons, maar de gemiddelde Pinkpopganger ligt daar toch niet wakker van?

Da's als zeggen dat LCD Soundsystem op BKS straks aankondigen minder tof is omdat Primavera en Northside die al aangekondigd hebben.

Voor ons, maar de gemiddelde Pinkpopganger ligt daar toch niet wakker van?

Da's als zeggen dat LCD Soundsystem op BKS straks aankondigen minder tof is omdat Primavera en Northside die al aangekondigd hebben.
De gemiddelde Pinkpopganger gaat ongeacht wat er staat.

Maar de gemiddelde festivalganger?. Het festival van de buren heeft al drie namen bekend, je kunt je al inschrijven voor een presale en de saledatum is al bekend. Festivalgangers zijn nu aan het oriënteren waar ze heen willen. Pinkpop blijft daar op deze manier uit beeld.

Als LiveisLive morgen met LCD Soundsystem komt en BKS pas in januari zou ik dat ook laat vinden.

De gemiddelde Pinkpopganger gaat ongeacht wat er staat.

Maar de gemiddelde festivalganger?. Het festival van de buren heeft al drie namen bekend, je kunt je al inschrijven voor een presale en de saledatum is al bekend. Festivalgangers zijn nu aan het oriënteren waar ze heen willen. Pinkpop blijft daar op deze manier uit beeld.

Als LiveisLive morgen met LCD Soundsystem komt en BKS pas in januari zou ik dat ook laat vinden.
Ja, oké, januari is er sowieso wat aan trekken. Maar Olivia die pakweg binnen 2 weken gedeeld wordt, of nu, maakt in de bigger picture nu ook weer geen verschil uit vermoed ik.

Ja, oké, januari is er sowieso wat aan trekken. Maar Olivia die pakweg binnen 2 weken gedeeld wordt, of nu, maakt in de bigger picture nu ook weer geen verschil uit vermoed ik.
Binnen twee weken is de verkoop van Werchter al bijna gestart...

Ik snap vooral de reden niet om stil te blijven en daarmee wat marketingmomenten geruisloos voorbij te laten gaan.

Binnen twee weken is de verkoop van Werchter al bijna gestart...

Ik snap vooral de reden niet om stil te blijven en daarmee wat marketingmomenten geruisloos voorbij te laten gaan.
Ik denk dat Pinkpop een trauma heeft van de backlash van vorig jaar, en niet durft aan te vangen met een naam die géén oude rockheadliner is. Gok dat die er alles in 1 keer willen uitgooien qua grote namen.

Ik denk dat Pinkpop een trauma heeft van de backlash van vorig jaar, en niet durft aan te vangen met een naam die géén oude rockheadliner is. Gok dat die er alles in 1 keer willen uitgooien qua grote namen.
Ook niet heel gek als je kijkt naar alles wat Werchter naar zich toe gesmeten krijgt

Het blijft toch een vreemde tactiek. Hoe eerder je een naam bekend maakt hoe meer fans van die desbetreffende artiest je aanspreekt toch.

Dingen als vrij vragen voor je werk, overnachtingen boeken indien nodig, zaken plannen met je vrienden worden toch nu in gang gezet. Dus als Rock werchter dan eerder met namen komt welke je graag wilt zien, ga je dat allemaal een beetje nu regelen.

Of ze hebben natuurlijk toch andere acts dan Olivia en Justin en moeten gewoon nog wachten op groen licht van de betreffende artiesten...

LP kwam vrijdag toch? Kan natuurlijk best dat ze alle headliners er in 1x uit willen gooien plus wat namen. Maar het lijkt me qua marketing toch handiger om meerdere hype-momentjes te creëren dan alles in 1x. We gaan het zien, als het vrijdag stil blijft dan weet ik het ook niet meer. 😂

Users who are viewing this thread