Eens. Maar het gaat over conceptueel een 'ideal' headliner. Maar het klopt wel een beetje over de positioneering/branding. Probleem is dat er al zeker tien jaar geen lijn in de programmering zit. Hierdoor, vergeleken met Werchter, weinig high potential customers. En omdat er geen lijn in de programmering zit moeten ze elk jaar opnieuw weer een andere doelgroep aanboren.
Ofwel willen ze weg van de oude programmering om nieuwe doelgroep aan te grijpen, en dan moet je maar 1-3 jaar slikken om je concept neer te zetten. Of je moet toch iets bieden om deel van de oude doelgroep naar je toe te trekken met randprogramma. Maar met een Royal Blood en nog wat andere middelgrote iets meer rock-gerelateerde acts kun je geen 300 EUR verantwoorden.
Het is en blijft ook een kwestie van wat tourt er, wanneer start deze tour etc.
Ik ga zelf vanaf 2007 en zeker is het festival veranderd, maar zo is de hele muziekwereld veranderd. En zijn er jaren met een beter affiche dan het andere jaar. Het kan ook niet elk jaar raak zijn en zullen er keuzes gemaakt moeten worden. Dit jaar is een duidelijk voorbeeld dat er kwa tourende bands gewoon niet veel aanbod is, of dat deze tournees later starten of alleen stadion/zaal shows zijn.
Daarnaast ook de concurrentie van andere festivals etc
Als ik kijk naar andere festivals is het niet overal super.
Laten we hopen dat ze volgend jaar weer een aantal top namen kunnen boeken!!
En misschien kunnen stunten met een headliner bekend te maken voor volgend jaar op de zondag avond.
Daarnaast ondanks het mindere programma heb ik mijn spoorboekje kunnen bijstellen tot 32 artiesten 😅