Pinkpop 2024

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.436
6.671
Binnenkort weten we daadwerkelijk hoe de verkoop is gegaan t.n.t moeten we het maar doen met geruchten /gissingen maar al die randzaken leuk en aardig maar imo is de line up doorslaggevend hoeveel tickets uiteindelijk er over de toonbank zijn gegaan en welke gevolgen hieruit voorvloeien / of niet voor komende edities.
Benieuwd waar ze volgend jaar meekomen om de omzet te vergroten.Nog iemand ideeën voor buro PP/Mojo?
ik hoop voor Pinkpop dat de zondag toch boven de 60.000 zit... (Blijf er bij dat ik die zondag met al deze acts boven in het affiche een uitverkocht dagje zou toedichten... blijft bizar imo)
de signalen die je zo leest zijn voor vrijdag en zaterdag niet best
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
490
200
ik hoop voor Pinkpop dat de zondag toch boven de 60.000 zit... (Blijf er bij dat ik die zondag met al deze acts boven in het affiche een uitverkocht dagje zou toedichten... blijft bizar imo)
de signalen die je zo leest zijn voor vrijdag en zaterdag niet best
Zondag is idd prima! Maar blijf erbij dat Ed Sheeran geen pinkpop headliner is..
En al helemaal niet om het weekend mee af te sluiten..
Doet niks af van de grote van de artiest laat dat duidelijk zijn!
Volgend jaar weer lekker traditionele headliners met een vernieuwende artiest als een post malone, sam fender, Chris Stapleton in die trend komt alles wel weer goed 😊 (iets voor het pp25 forum)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.682
5.173
Zondag is idd prima! Maar blijf erbij dat Ed Sheeran geen pinkpop headliner is..
En al helemaal niet om het weekend mee af te sluiten..
Doet niks af van de grote van de artiest laat dat duidelijk zijn!
Volgend jaar weer lekker traditionele headliners met een vernieuwende artiest als een post malone, sam fender, Chris Stapleton in die trend komt alles wel weer goed 😊 (iets voor het pp25 forum)

Ik denk dat Ed Sheeran in beginsel een uitstekende headliner is, ware het niet dat hij de afgelopen jaren al in de buurt was. Dat, in combinatie met de hoge ticketprijs, verklaart dan misschien wel dat ook die dag tegenvalt qua verkoop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.436
6.671
Als Ed Sheeran al geen Pinkpop headliner meer is, kunnen ze er beter mee kappen.
dat denk ik ook...

is toch de grootste vis die ze binnen gehengeld hebben, zeker in een tijd dat alle grote stadion headliners voor de grote stadions kiezen. Is Sheeran niet meer iets wat je zo had verwacht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Maria en Joslittel

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.104
1.983
Sheeran is een uitstekende naam voor een headliner, en als die in een mooier headlinertrio was terecht gekomen hadden ze samen heel wat weekendkaarten weggedrukt. Maar de kar trekken in een ploeg met Calvin Harris en Maneskin, da's gewoon competitievervalsing...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.169
7.061
Maneskin is ook geen rare headliner imo. Juist wel mooi dat ze een nieuwe headliner die plek geven.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.436
6.671
Maneskin is ook geen rare headliner imo. Juist wel mooi dat ze een nieuwe headliner die plek geven.
nou, ja... mijn mening is dat het misschien iets te snel gegaan is (jaartje of 1 a 2).
maar ik heb wel altijd gezegd dat Maneskin imo een headliner in wording was.
In 2019 al sub voor Pearl Jam op de mainstage van Pinkpop, liet op mij al een goede indruk achter.

momenteel zeg ik, ja Maneskin is een prima rockheadliner binnen de europese festivals.
Ik hoop wel van harte dat ze dat ook waar kunnen maken deze zomer. gun factor
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.711
9.611
Maneskin is ook geen rare headliner imo. Juist wel mooi dat ze een nieuwe headliner die plek geven.
Ik applaudisseer ook voor nieuwe headliners, maar ik denk dat deze uiteindelijk toch wat te licht uitvalt voor Pinkpop. Denk zelfs oprecht dat de naam Calvin Harris meer tickets verschuift.
 

Bwoite

Randprogramma
8 jun 2022
165
137
Hun dag is alvast, met extra dagkaarten, gewoon uitverkocht op Rock Werchter. Weliswaar met Sum 41 en zo erbij, maar gaat toch om heel wat kaarten. Lijken misschien een kleinere headliner en het gaat snel, maar aan de box office schuiven ze gewoon wel veel tickets.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.169
7.061
Ik applaudisseer ook voor nieuwe headliners, maar ik denk dat deze uiteindelijk toch wat te licht uitvalt voor Pinkpop. Denk zelfs oprecht dat de naam Calvin Harris meer tickets verschuift.
Ik weet niet. Op RW zijn er ook geen dagtickets meer voor hun dag verkrijgbaar toch?
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.104
1.983
Maneskin is ook geen rare headliner imo. Juist wel mooi dat ze een nieuwe headliner die plek geven.
Klopt wel, alleen als trio vind ik het te licht. Zet Maneskin naast een gearriveerde act (pak het meest standaard Pinkpopvoorbeeld: Pearl Jam of Foo Fighters) en Ed Sheeran als hele grote naam in een iets afwijkend genre (Pop) en geef de Maneskin-dag de grootste/meest relevante subheadliner van je poster mee (dit jaar is dat denk ik Sam Smith), en er is meer balans in de bovenkant van het affiche; het speerpunt van Pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en BeWario

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.104
1.983
Daarom zeg ik ook: voor Pinkpop. Misschien omarmt dat publiek (nog) minder makkelijk nieuwe headliners?
Dat doen ze zeker.

Kijk, Werchter heeft vier dagen. Die zullen in de afgelopen tien jaar dus logischerwijs al veel vaker niet de mogelijkheid gehad hebben om er 4 namen van wereldformaat neer te zetten. Dan los je dat anders op, met co-headliners en een dagprogramma wat goed op elkaar is afgestemd. Wanneer je dat goed doet, creëer je zowel mooie individuele dagen voor dagbezoekers, als een breed en compleet weekendprogramma. Dan zijn je afsluiters ook sneller 'omarmt'...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.711
9.611
Hun dag is alvast, met extra dagkaarten, gewoon uitverkocht op Rock Werchter. Weliswaar met Sum 41 en zo erbij, maar gaat toch om heel wat kaarten. Lijken misschien een kleinere headliner en het gaat snel, maar aan de box office schuiven ze gewoon wel veel tickets.
RW is RW en PP is PP natuurlijk. Ze hebben in Werchter natuurlijk slim ingespeeld op een bepaald type festivalganger met die main stage lineup van Maneskin, Sum41, Yungblud, Tom Odell, Simple Plan en Frank Carter.
 

Festivalgek94

Playlistbediener
8 dec 2023
37
22
ik hoop voor Pinkpop dat de zondag toch boven de 60.000 zit... (Blijf er bij dat ik die zondag met al deze acts boven in het affiche een uitverkocht dagje zou toedichten... blijft bizar imo)
de signalen die je zo leest zijn voor vrijdag en zaterdag niet best
Volgens mijn bronnen zit de zondag zelfs tegen uitverkopen aan, dus er zullen waarschijnlijk wel rond de 60.000 aanwezig zijn. Al ben ik wel benieuwd hoeveel weekendtickets zijn verkocht.
 
  • Wow
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.436
6.671
Volgens mijn bronnen zit de zondag zelfs tegen uitverkopen aan, dus er zullen waarschijnlijk wel rond de 60.000 aanwezig zijn. Al ben ik wel benieuwd hoeveel weekendtickets zijn verkocht.
oh, enne wie zegt dat dan? :unsure:

en dan heb je het over de dagkaarten, of gaat de zondag op de 70.000 af. Want dat betekend dat dagkaarten voor zondag en de weekendkaarten op randje 'uiverocht' staan?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.568
4.668
oh, enne wie zegt dat dan? :unsure:

en dan heb je het over de dagkaarten, of gaat de zondag op de 70.000 af. Want dat betekend dat dagkaarten voor zondag en de weekendkaarten op randje 'uiverocht' staan?
Weekendkaarten gaan niet uitverkopen. Zondag loopt goed maar uitverkopen lijkt me sterk, stond een aantal week geleden iig nog onder de 60.000 in totaal. Al kan dat ook aan de weekendtix liggen.
 
  • Wow
Waarderingen: DennisvdBr

Gebruikers die dit onderwerp bekijken