Pinkpop 2024

mart1234

Support act
27 nov 2019
940
413
mm. niet helemaal mee eens. die show in 2022 was met 34 graden buiten, alsnog een sfeertje (stond vooraan). In t donker komen ze nog beter tot hun recht + ze sloten lollapalooza festivals bijv ook af als headliner. Net nieuw album uit (clancy) en met 5 albums op zak + aantal nummers miljarden streams vind ik ze headline waardig. helemaal als je ze met maneskin bijv vergelijkt die net paar jaartjes meegaat.

imagine dragons is miss nog een stapje hoger maar ze doen niet veel onder. En k zet ze even hoog / iets hoger als NBT.
Muse is uiteraard onbetwist.
Vond die cover stuk van hun in 2022 echt heel slecht bij het kampvuur had gerust een set van een uur mogen wezen dan was het goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Die laatste twee zijn al te groot. Dua Lipa straks misschien ook wel.
en Olivia Rodrigo, die liet je uit je quote? ziet Trommelen als toekomstige headliner... pasgeleden nog 2 x Ziggo
Dat is toch een ander kaliber dan Beyonce, Swift of Dua Lipa?
Zie ik niet zo als headliner, of zie ik dat verkeerd?
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
en Olivia Rodrigo, die liet je uit je quote? ziet Trommelen als toekomstige headliner... pasgeleden nog 2 x Ziggo
Dat is toch een ander kaliber dan Beyonce, Swift of Dua Lipa?
Zie ik niet zo als headliner, of zie ik dat verkeerd?
Ander kaliber (nog) dan Taylor Swift of Beyoncé, maar gaat niet voor minder meer komen dan headliner.

Als in, voor mijn gevoel zou Pinkpop haar nog binnen kunnen hengelen. Die andere 2 zie ik niet gebeuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
moet dat artikel eens rustig een 2e keer lezen merk ik...

eens zien wat ik er dan van vind
 

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
603
608
Olivia Rodrigo met 21Pilots op één dag en das dikke prima boeking!
Fall out boy of Paramore erbij voor de nostalgie. Alledrie setlist van 90 minuten.
Weet niet of ik een kaartje zou kopen, maar het klinkt in ieder geval logischer dan de combi Anouk-NBT-Calvin Harris
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
In welke wereld was Aviici op Pinkpop een succes. Dat was in daglicht toch een enorm tamme boel. Terwijl ik elders dat jaar wel een fantastisch optreden van hem zag. Als je deze artiesten overdag plaatst, werkt het gewoon niet. Ben ook bang dat dit voor Pendulum gaat gelden
ik heb het vermoeden dat er veel op Pinkpop in het daglicht staat, groot percentage van de lineup...
 

legenden

Campingartiest
1 jun 2023
67
39
Vond die cover stuk van hun in 2022 echt heel slecht bij het kampvuur had gerust een set van een uur mogen wezen dan was het goed.
jeap true, paar weken later zag ik ze op madcool in het donker, daar was dat kampvuur stuk juist weer een welkome afwisseling tussen de verder energieke setlist door. kampvuurtje overdag met 34 graden was iets teveel van t goede. Maar mn punt is dat ze ongeacht wat , en zonder kampvuurtje/cover sessie een 1.5-2u setlist kunnen vullen gemak met knallers.
 
  • Leuk
Waarderingen: mart1234

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Precies dit. Ik heb de laatste jaren een beetje het idee dat er artiesten geboekt worden waarvan het momentum een aantal jaar ervoor lag (niet alleen bij de headliners), waardoor ik het gevoel heb dat de line-up niet heel verfrissend is of ik die artiesten al te vaak ergens anders heb zin spelen.
Maar moet het ook altijd verfrissend zijn dan? Want Pearl Jam, Metallica, FF, Muse, Madonna, Beyonce, enzv is dat toch ook niet meer? Ik bedoel ze gaan wel al ruim wat jaartjes mee, dus verfrissend zijn ze niet meer. Of het een geslaagd feest/festival kan zijn is dan in mijn ogen totaal iets anders. Of zie ik dat zo verkeerd?
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Nothing but thieves had mij een betere headliner geweest voor de zaterdag. Hebben al wat platen erop zitten, bewezen met grote weides om te gaan. en zijn in nederland extra populair, had je meer mensen blij gemaakt dan calvin harris.
Wbt 2025 kan ik niet wachten om 2 van mn 3 favo bands als headliner te zien, Muse, en Twentyonepilots. (+ nog een popact op een andere dag)., Instant weekendticket voor mij dan.
NBT had er prima kunnen staan alleen. De afgelopen jaren zijn ze wel al veel op Pinkpop geweest. Denk dat ze er beter aan zouden doen, om hierna een jaartje of 2 op zijn minst even te wachten dat er weer een hit bij komt en dan als headliner te plaatsen.

Muse, FF, The Weeknd hoewel Twenty One pilots de laatste keer pp wel goed was hoor.
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
940
1.702
Maar moet het ook altijd verfrissend zijn dan? Want Pearl Jam, Metallica, FF, Muse, Madonna, Beyonce, enzv is dat toch ook niet meer? Ik bedoel ze gaan wel al ruim wat jaartjes mee, dus verfrissend zijn ze niet meer. Of het een geslaagd feest/festival kan zijn is dan in mijn ogen totaal iets anders. Of zie ik dat zo verkeerd?
Ik vind de namen die jij noemt ook namen die mij in ieder geval niet zo snel meer naar een festival zouden trekken (op FF na) en zeker niet verfrissend inderdaad. Kan me voorstellen dat het voor sommige niet uitmaakt, maar ik vind het wel fijn als er artiesten staan die ik nog niet op heel veel andere festivals heb gezien of artiesten die nog nieuwe muziek maken. En bij PP is het de laatste jaren toch vaak zo dat er artiesten staan die een beetje over hun hoogtepunt heen zijn of al te vaak te zien zijn geweest in de jaren ervoor. Neem zo'n Royal Blood en Greta van Fleet. In 2019 prima boekingen en Royal Blood op Lowlands vond ik toen erg vet, alleen nu is het gewoon niet zo veel meer en ken ik het kunstje wel. In iets mindere mate heb ik dat gevoel ook met een GVF en NBT, al iets te vaak gezien en daarom voor mij op dit moment geen namen waarvoor ik naar een festival zou gaan.

Dus het is ook iets persoonlijks, maar ik hou er wel van als ik namen op een line-up zie staan die actueel zijn, met nieuwe muziek touren en nog niet zo vaak te zien zijn geweest in NL. Wat ik vooral heb geconstateerd in dat interview is dat PP gewoon niet meer het festival voor mij is. Ik hou veel van bands als The Smile, Radiohead, the National, Nick Cave, Fontaines DC, IDLES. En ik zie ze niet meer zo snel dat soort bands boeken helaas.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
603
608
Maar het idee een half jaar geleden was dan in deze trend?

Vrijdag: Dua Lipa - Keane - Avril Lavigne
Zaterdag: Muse - Maneskin - Anouk? (of was dan toch A7x oid het idee)
Zondag: Ed Sheeran - Sam Smith - Hozier

Dit programma ziet er nog best logisch uit, na alle verschuivingen is dat toch wel verdwenen. Madonna als vervanger voor Muse zou hierin toch wel nog steeds vreemd zijn...
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Maar het idee een half jaar geleden was dan in deze trend?

Vrijdag: Dua Lipa - Keane - Avril Lavigne
Zaterdag: Muse - Maneskin - Anouk? (of was dan toch A7x oid het idee)
Zondag: Madonna - Sam Smith - Hozier

Dit programma ziet er nog best logisch uit, na alle verschuivingen is dat toch wel verdwenen. Madonna als vervanger voor Muse zou hierin toch wel nog steeds vreemd zijn...
Ed Sheeran kwam pas veel later op de radar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken