Pinkpop 2024

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.807
Ik heb ook niet meer het idee dat Pinkpop het vlaggenschip voor Mojo is. Er zit veel meer potentie in Lowlands en DTRH + losse zaal shows voor ze. Het doet me denken aan een bedrijfsovername waar de nieuwe eigenaar maar wat aanrommelt en het gewoon ziet als een extra inkomen maar verder weinig tijd en energie inpompt. Voorheen pakte ik altijd wel een dagje mee, maar ondertussen kan dit me aandacht echt niet pakken. Terwijl het affiche niet super slecht is ofzo. En ik heb het idee dat het overal niet meer leeft zoals Pinkpop het deed (zowel in positieve als in negatieve zin). Heb het idee dat heel veel mensen er niet heel veel meer van vinden, en vroeger was het meer love it or hate it dan dat het nu is. Vind ook dat Pinkop wat van zijn charme is verloren door o.a. het vertrek van een Jan bijvoorbeeld. Iedereen vond er wel wat van, zijn uitspraken, dan was die weer boos die, of vond weer iets van dit. Het ging op social media fora altijd wel over die gekke Jan. En kwa branding vind ik het ook allemaal beetje slappe hap op dit moment.
Ik vraag me af of Pinkpop uberhaupt het vlaggenschip van Mojo genoemd mag of mocht worden. LL en DTRH worden door Mojo zelf georganiseerd, voor Pinkpop doen ze alleen de boekingen. Daar zullen ze een vergoeding voor krijgen uiteraard, maar de dikke winsten zoals ze die met hun eigen festivals behalen, zullen ze op Pinkpop niet hebben.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
het nieuws rond Boutique en TW zet je toch aan het denken... niet door gaan door geen geschikte headliner?
AC/DC los op Dessel, Springsteen los op Werchter, Maneskin al zo snel als headliner op oa Pinkpop en meer festivals, Calvin Harris op de Pinkpop zaterdag headliner en normaal zou Pinkpop wel een headliner delen met Boutique of TW?
Er is toch eea aan de hand geweest met beschikbare headliners in 2024, ook in Benelux?

Heb toch zo'n vermoeden dat de Pinkpop zaterdag eigenlijk anders bedoeld was door Mojo/Buro Pinkpop... :unsure:
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.163
het nieuws rond Boutique en TW zet je toch aan het denken... niet door gaan door geen geschikte headliner?
AC/DC los op Dessel, Springsteen los op Werchter, Maneskin al zo snel als headliner op oa Pinkpop en meer festivals, Calvin Harris op de Pinkpop zaterdag headliner en normaal zou Pinkpop wel een headliner delen met Boutique of TW?
Er is toch eea aan de hand geweest met beschikbare headliners in 2024, ook in Benelux?

Heb toch zo'n vermoeden dat de Pinkpop zaterdag eigenlijk anders bedoeld was door Mojo/Buro Pinkpop... :unsure:
Goh.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
940
445
Volgend jaar ziet de festival wereld er misschien weer anders uit dan dit jaar.Afwachten wat er in het najaar aan info beschikbaar komt wie er tourt en überhaupt festivals willen spelen.Het ene jaar is niet het andere.Maar eerst genieten van deze festivalzomer / losse concerten.
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

Landgraver

Support act
13 apr 2021
940
445
het nieuws rond Boutique en TW zet je toch aan het denken... niet door gaan door geen geschikte headliner?
AC/DC los op Dessel, Springsteen los op Werchter, Maneskin al zo snel als headliner op oa Pinkpop en meer festivals, Calvin Harris op de Pinkpop zaterdag headliner en normaal zou Pinkpop wel een headliner delen met Boutique of TW?
Er is toch eea aan de hand geweest met beschikbare headliners in 2024, ook in Benelux?

Heb toch zo'n vermoeden dat de Pinkpop zaterdag eigenlijk anders bedoeld was door Mojo/Buro Pinkpop... :unsure:
Misschien dat dit ooit nog eens boven water komt,maar ja wat schieten we er nu mee op?
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop en elo

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
zo te zien zijn er weer Wilhelmina Skydeck tickets beschikbaar voor de zondag, deze waren uitverkocht...
aangezien er geen doorverkoop tickets beschikbaar staan, lijkt het wel op een verschuiving in capaciteit, of misschien een verschuiving in ticketsoorten?
Een inzage in de verkoopcijfers zou verhelderend zijn Pinkpop/Mojo?!?!?!?!?

zowel op ticketmaster
1710155307486.png

als ook op de site van Pinkpop
1710155334311.png
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
zo te zien zijn er weer Wilhelmina Skydeck tickets beschikbaar voor de zondag, deze waren uitverkocht...
aangezien er geen doorverkoop tickets beschikbaar staan, lijkt het wel op een verschuiving in capaciteit, of misschien een verschuiving in ticketsoorten?
Een inzage in de verkoopcijfers zou verhelderend zijn Pinkpop/Mojo?!?!?!?!?

zowel op ticketmaster
Bekijk bijlage 8339

als ook op de site van Pinkpop
Bekijk bijlage 8340
En ik zag dat ze ook reclame maakten voor een groepsplek op de camping....Die prijzen... bi-zar! €215 voor 8 personen, bovenop de weekend tickets...
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Zou het kunnen zijn dat de normale tickets niet zo goed lopen en ze hebben gezien dat de VIP tickets wel uitverkocht raken dus ze daar de capaciteit van hebben verhoogd? Financieel misschien wel slim. Voor de rest natuurlijk volkomen kut, hoe minder VIP ruimte hoe beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Landgraver

Support act
13 apr 2021
940
445
zo te zien zijn er weer Wilhelmina Skydeck tickets beschikbaar voor de zondag, deze waren uitverkocht...
aangezien er geen doorverkoop tickets beschikbaar staan, lijkt het wel op een verschuiving in capaciteit, of misschien een verschuiving in ticketsoorten?
Een inzage in de verkoopcijfers zou verhelderend zijn Pinkpop/Mojo?!?!?!?!?

zowel op ticketmaster
Bekijk bijlage 8339

als ook op de site van Pinkpop
Bekijk bijlage 8340
Ben bang Dennis dat we geen update krijgen inzake verkochte tickets, denk toch dat het vies tegenvalt.Benieuwd hoe de prijzen richting juni zullen zijn wat betreft de doorverkochte tickets.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.514
3.007
Ben bang Dennis dat we geen update krijgen inzake verkochte tickets, denk toch dat het vies tegenvalt.Benieuwd hoe de prijzen richting juni zullen zijn wat betreft de doorverkochte tickets.
Dat is dan ook hun verdiende loon door iemand met een USB-stick en een vinylspeler als headliner te boeken op een van de dagen. Met op dezelfde dag in de grootste letters ook nog Nothing But Thieves (een act die je de afgelopen jaren, dit jaar, en de komende jaren nog honderdduizend keer kunt gaan zien op elke willekeurige braderie) en Anouk (die het niet zo nauw lijkt te nemen met mensenrechten)...

Aan de andere kant kun je dan misschien gewoon nog lopen over het veld in plaats van dat je in een fuik loopt tussen alle picknickkleedjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: jeff250381 en Joe

Vusjke88

Playlistbediener
31 jan 2024
9
3
Voor mezelf gun ik me wel een rustig jaartje (en een goedkoper doorverkoopticket). Voor pinkpop hoop ik dat dit het dieptepunt was en volgend jaar weer (richting) uitverkocht 😊
 
  • Leuk
Waarderingen: Maria en jeff250381

Kasabian

Nieuw lid
4 feb 2024
2
0
Could it be that the normal tickets are not selling so well and they have seen that the VIP tickets are selling out so they have increased the capacity? Financially smart perhaps. For the rest of course it's completely shit, the less VIP space the better.
Is there a specific area for the VIP tickets holders near the South & North stages, or the VIP are with the general public within the kind of "golden ring"?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078

nog 100 dagen tot PINKPOP 2024 !


one hundred 100gifsproject GIF by Julie Smith Schneider
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • piep