Pinkpop 2024

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Opvallend dat zoveel mensen hier een nieuwe variant van Fortarock oppert. Dat festival is niet voor niets opgehouden te bestaan. Daar was niet genoeg markt voor, blijkbaar. Ik denk persoonlijk dat Graspop dat gat prima opvult, ook nog eens niet zo ver van de Nederlandse grens.

Grootste probleem van dit alles is dat Mojo ontiegelijk veel (al dan niet op verzoek van de artiesten zelf, dat weten we niet), los programmeert.
Allemaal losse shows.. Zo'n Smashing Pumpkins en Interpol hadden prima in deze line up gepast. Nu een losse show waar weer 15.000 kaarten voor moeten worden verkocht. Lenny Kravitz in de Ziggodome, Scorpions in de Ziggo Dome.. Ik vraag me af wanneer die bubbel barst, maarja, zolang Ticketmaster Klarna aanbiedt om kaartjes te betalen zal het allemaal wel meevallen. De jeugd ziet het vanzelf wel, als de incassobrieven op de mat vallen omdat ze weer eens te laat zijn met betalen.

Helemaal mee eens. Dit is geen bands mislopen maar bewust elders neerzetten.
Verdienmodel.
Smashing pumpkins en interpol had de vrijdag een boost kunnen geven.
Dit zijn bewuste keuzes van mojo.
Jammer voor pinkpop, maar gaat ook niet anders meer worden. Vroeger had je een pakket namen op pinkpop dat mijn rock spoorboekje een puzzel was. Die tijden zijn voor mij persoonlijk voorbij. Het worden steeds meer losse concerten.
Ik hoop nog op ACDC op megaland. Soort van pinkpop gevoel.
 
  • Leuk
Waarderingen: CrewOnTour

CrewOnTour

Playlistbediener
20 nov 2023
6
1
Scorpions is typisch zo'n band die alleen langs komt als ze bovenaan de dag staan. Die komen niet voor minder dan headliner.
Is daarnaast thematisch natuurlijk helemaal geen pinkpop band. moet je ook echt niet willen zo'n bejaarden groepje.
"Bejaarden" zijn door oa Tiktok vaak weer de "nieuwe" sterren
 

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
181
153
Een act als Corey Taylor is gewoon nog beschikbaar, lijkt me raar als je die niet boekt om de vrijdag of zaterdag wat te versterken.
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH

EastRocks

Campingartiest
3 nov 2015
57
41
ben wel benieuw wat deze programmering doet met de business case van PP, mijn dochters vinden line up fantastisch maar hebben geen 290 euro voor weekendkaart over en dan ook nog 3 euro per biertje en 6 euro voor een hamburger, denk dat totale omzet achteruit holt. Deze programmering is denk ik ook heel goedkoop, Maneskin en Calvin Harris zijn niet duur en dagprogramma ook niet.

Ik ga in ieder geval niet meer naar PP, ik kies of voor Rock am ring of Graspop, het ontbreken van rockmuziek is doorslaggevend voor mij
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH en Daantje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.159
Er staat toch alsnog een hoop rockmuziek? Maneskin, Nothing But Thieves, Greta von Fleet, Limp Bizkit, Royal Blood oa....

We zullen het zien ;-)
Die gaan niet én een Ziggodome show doen én ergens rond het middaguur (want de grote plekken zijn al vergeven lijkt het) op Pinkpop spelen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.513
3.007
Canadian Sport GIF
 

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
647
512
Er staat toch alsnog een hoop rockmuziek? Maneskin, Nothing But Thieves, Greta von Fleet, Limp Bizkit, Royal Blood oa....


Die gaan niet én een Ziggodome show doen én ergens rond het middaguur (want de grote plekken zijn al vergeven lijkt het) op Pinkpop spelen.
De grote rockacts komen gewoon niet dit jaar. Spijtig, maar Pinkpop neemt hiermee totaal een verkeerde afslag.
 

CrewOnTour

Playlistbediener
20 nov 2023
6
1
Het zou best tof zijn als ze 1 of 2 weken voor of na Pinkpop organiseren als Landgraaf Metalfest ofzo.
Vergeet niet dat je dit soort tours met "grote" namen bij diverse boekers vaak al een jaar of 2 - 3 vooraf regelt. En een nieuw festival staat niet bovenaan de verlanglijst om te komen spelen. Dan moet je echt een hele grote zak met geld meenemen.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Mijn eerst Pinkpop was in 1980 en ging toen speciaal voor Van Halen. Niet ieder jaar ben ik geweest maar zit nu op de 30ste keer. Altijd in tentjes geslapen de eerste jaren maar na kinderen zijn we voor wat meer comfort. We begonnen met herbergen en de laatste 10 jaar gaan we gewoon in een goed hotel. Het leuke is dat mijn kinderen en hun vriendjes allemaal de volgende dag even komen ontbijten en douchen. Volop gezelligheid.

Nu lees ik een bepaalde aversie tegen het het VIP dek. Wat een onzin, ik vind het fantastisch en kan het mij permitteren om dat te veroorloven en werk daar ook hard voor. Wat is hier mis mee om optimaal hiervan te genieten tijdens Pinkpop?? Kijk eens naar Glastonbury wat VIP tickets kosten. Hoor ik nooit iemand over.

De line-up. Helemaal zo slecht nog niet. Ik hou wel van vernieuwing. Voor de 10 de keer Foo Fighters, Pearl Jam enz heb ik nu wel gezien. Zou het wel prettig vinden als Lenny Kravitz en Placebo worden toegevoegd. Om het helemaal naar mijn zin te maken moet Alice Cooper rond een uurtje of 18 komen optreden. Al met al een gevarieerd programma en heb er nu al zin.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.861
1.791
Nu lees ik een bepaalde aversie tegen het het VIP dek. Wat een onzin, ik vind het fantastisch en kan het mij permitteren om dat te veroorloven en werk daar ook hard voor. Wat is hier mis mee om optimaal hiervan te genieten tijdens Pinkpop?? Kijk eens naar Glastonbury wat VIP tickets kosten. Hoor ik nooit iemand over.
Ik zie meerdere mensen de komst van het VIP deck koppelen aan het draaien van de podia en de toegenomen kleedjesmentaliteit en drukte op het middenplein hier. Dat lijkt mij al een vrij goede reden om aversie te hebben tegen het VIP deck. Dat jij er hard voor werkt heeft daar niets mee te maken.
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
315
263
et valt me steeds vaker op dat een groot deel van de forumgebruikers een patent lijkt te hebben op het woord verfrissing, namelijk dat gitaren daar niet bij horen. Je kunt heel prima verfrissen met nieuwe rock- en metalheadliners. En dit zou veel meer recht doen aan de identiteit van Pinkpop.

Maar nu Pinkpop zijn identiteit heeft gewijzigd, is er in Nederland geen enkel festival meer dat zich nog focust op de stevige rock- en metalheadliners. Behalve de kleinere festivals die met alle geluk van de wereld misschien eens op 1 dag een Parkway Drive kunnen betalen.
Denk dat Jera on Air prima in dit gat kan springen. Het is een kleiner festival inderdaad, maar wat niet is kan nog komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken