Pinkpop 2024

JohndeBever

Randprogramma
12 okt 2023
116
89
Is er niemand die ons even gerust kan stellen dat het qua namen wel goed zit? Als we dat iig al weten kan ik best nog wel even wachten, zo niet dan krijg ik toch de neiging om een jaartje RW te doen..
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie en itsKenzin

itsKenzin

Campingartiest
15 nov 2023
70
34
Zie het duister in. Niet perse omdat mijn favoriete bands/ acts niet komen maar omdat ik inderdaad ook de vijver leger zie raken. Zo veel artiesten die 100 pagina's geleden genoemd werden staan ofwel op een ander festival, of hebben een eigen tour.

Of Pinkpop moet nu met zo'n grote verassing komen dat niemand het aan zag komen óf het word een "mildere" Pinkpop dan dat we dat gewend zijn van andere jaren
 
  • Leuk
Waarderingen: Pieperke en Minie

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Zie het duister in. Niet perse omdat mijn favoriete bands/ acts niet komen maar omdat ik inderdaad ook de vijver leger zie raken. Zo veel artiesten die 100 pagina's geleden genoemd werden staan ofwel op een ander festival, of hebben een eigen tour.

Of Pinkpop moet nu met zo'n grote verassing komen dat niemand het aan zag komen óf het word een "mildere" Pinkpop dan dat we dat gewend zijn van andere jaren
precies dit. ik zie het aantal reële opties met de dag slinken en weet niet meer waar ik het moet zoeken wat betreft headliners.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie en itsKenzin

itsKenzin

Campingartiest
15 nov 2023
70
34
Wellicht een hele lugubere en misschien deprimerende vraag, maar hoe groot is de kans dat Pinkpop 2024 niet doorgaat en ze het aflassen?

En wil niet doemdenken, absoluut niet. Maar een festival met de reputatie van Pinkpop gaat zich nu waar moeten maken. Lijkt me niet dat je van headliners als Metallica, Rolling Stones, RHCP etc. die we in voorgaande jaren zagen kunnen gaan naar AEDM, Suzan & Freek of iets anders Nederlands, om maar een best wel plausibel alternatief te noemen gezien de huidige situatie. Dan keldert je kaartverkoop enorm en ben je je reputatie beetje kwijt. 🤔
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Wellicht een hele lugubere en misschien deprimerende vraag, maar hoe groot is de kans dat Pinkpop 2024 niet doorgaat en ze het aflassen?

En wil niet doemdenken, absoluut niet. Maar een festival met de reputatie van Pinkpop gaat zich nu waar moeten maken. Lijkt me niet dat je van headliners als Metallica, Rolling Stones, RHCP etc. die we in voorgaande jaren zagen kunnen gaan naar AEDM, Suzan & Freek of iets anders Nederlands, om maar een best wel plausibel alternatief te noemen gezien de huidige situatie. Dan keldert je kaartverkoop enorm en ben je je reputatie beetje kwijt. 🤔

die vraag is nog niet gesteld maar mag zeker gesteld worden. móet pinkpop bijvoorbeeld om financiële redenen koste wat kost doorgaan, zelfs als het inhoud dat je dezelfde headliners als, dan wel headliners uit de categorie paaspop/dauwpop/bospop/CAS etc. etc. hebt?

stel dat je het maar door laat gaan met echt een voor pinkpop-begrippen slechte line-up, (hoe) maak je dat weer goed in de komende jaren? grote acts zullen dit ook meekrijgen
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie en itsKenzin

itsKenzin

Campingartiest
15 nov 2023
70
34
Duidelijk.

Nogmaals, wil niemand een deprimerend gevoel geven, was maar een informerende vraag. Ik vertrouw er dan gewoon op dat PP zijn naam waarmaakt en met een solide line-up komt.

stel dat je het maar door laat gaan met echt een voor pinkpop-begrippen slechte line-up, (hoe) maak je dat weer goed in de komende jaren? grote acts zullen dit ook meekrijgen
Dat denk ik dus ook. Als je Pinkpop 2024 een "buurtfestival" gaat maken met acts die ook zo op een gratisfestival staan en waar ze buiten NL nauwelijks van gehoord hebben zal een grote internationale act zich in de toekomst wel afvragen of het het wel waard is om daar op te treden.
 

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
197
107
Komt vast wel goed. Als de headliners niet allemaal het niveau hebben zal daar zeker wel een goede programmering onder komen
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Zelfs 2005 ging door met 20.000 bezoekers.
Die komen vast met goede namen voor 2024.
Ondertussen lachen de meelezers die weten welke namen komen zich krom, om wat wij hier allemaal schrijven.
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Ondertussen lachen de meelezers die weten welke namen komen zich krom, om wat wij hier allemaal schrijven.
dat zou echt mega zijn, als 'de insiders' mee lezen, wetende dat ze een absolute dijk van een line-up klaar hebben staan. als dit zo is neem ik mijn petje af voor de organisatie
 
  • Leuk
Waarderingen: itsKenzin

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
567
364
Ik ga mijn lijstje aanpassen ik gok nu op:
- Paul McCartney ( die wordt pas rond feb/maart aangekondigd)
- Muse
- Dua Lipa
 

ChrisV

Dagopener
21 jan 2017
514
480
Ja joh we hebben het natuurlijk veel over de namen die 'weggesnoept' worden. Waar we dan achteraf van hoopten dat ze er hadden gestaan.
Er zijn nog genoeg namen, neem The Cure (nieuw album??), Blur, Arcade Fire (staan op diverse line-ups), Pearl Jam moet nog droppen, Depeche Mode(eindigen de stadion/zaaltour in april), Muse, en nog tig meer namen. En daarnaast zijn er nog pop-headliners genoeg.

Iets van bekend; nee, niet altijd, maar kun je ze uitsluiten ; nee. Er valt nog genoeg te halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: BlogjeBabs en Jartz

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
193
156
Ja joh we hebben het natuurlijk veel over de namen die 'weggesnoept' worden. Waar we dan achteraf van hoopten dat ze er hadden gestaan.
Er zijn nog genoeg namen, neem The Cure (nieuw album??), Blur, Arcade Fire (staan op diverse line-ups), Pearl Jam moet nog droppen, Depeche Mode(eindigen de stadion/zaaltour in april), Muse, en nog tig meer namen. En daarnaast zijn er nog pop-headliners genoeg.

Iets van bekend; nee, niet altijd, maar kun je ze uitsluiten ; nee. Er valt nog genoeg te halen.
Namen genoeg zijn er zeker. Ook nog namen als QOTSA (ja stonden er dit jaar al, maar touren ook in 2024), Kings of Leon (2024 album). Misschien geen op zichzelf staande headliners, maar wel strakke met een goede dag programmering.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV

Dansen met Janssen

Playlistbediener
9 mrt 2015
33
6
Interessant om te zien die line-ups van andere Nederlandse festivals. Maar nog interessanter zijn de namen die daar verwacht werden maar (tot nu) ontbreken. Neem Best Kept Secret dat in het weekend na Primavera plaats vindt en daar vaker grote namen van weet over te snoepen. Dit jaar ontbreken op BKS namen als Pulp, Lana Del Rey en SZA. Namen die BKS normaal niet zou willen laten lopen. Mogelijk ontbreken ze omdat ze op een ander NL festival staan; Pinkpop?
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Ik had ook verwacht dat Muse de tour zou doortrekken na Zuid-Amerika met een aantal festivals in Europa aankomende zomer, maar is er ook maar een enkel signaal tot op heden dat dit gaat gebeuren? Alleen de Absolution Anniversary, maar daarvan zou ik dan juist weer verwachten dat die tour al aangekondigd zou zijn gelijktijdig met de release.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken