Pinkpop 2024

ReekRocks

Playlistbediener
22 jun 2023
5
1
Wat heerlijk om nu alweer vooruit te kijken naar 2024!

Pick your Headliners:
  • Foo Fighters
  • Pearl Jam
  • Muse
  • Lady Gaga
  • Nothing but Thieves --> denk dat ze daar wel klaar voor zijn
  • AC/DC
  • Post Malone
  • Billie Eilish
  • The Cure
  • REM
  • Dag 1: Metallica + Dag 3. Metallica
Zal waarschijnlijk de verhouding 2:1 zijn van Rock vs. Pop

Subheadliners:
  • Bring me the Horizon
  • Sam Fender
  • Faith no More
  • Alice in Chains
  • Placebo
  • Smashing Pumpkins
  • The Killers
  • Arcade Fire

Verdere 'rock' suggesties šŸ¤Ÿ
  • The Heavy
  • Cake
  • Kula Shaker
  • The Cult --> Jan is nier meer in charge;)
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Werchterfan

Randprogramma
18 mei 2022
106
86
Wat heerlijk om nu alweer vooruit te kijken naar 2024!

Pick your Headliners:
  • Foo Fighters
  • Pearl Jam
  • Muse
  • Lady Gaga
  • Nothing but Thieves --> denk dat ze daar wel klaar voor zijn
  • AC/DC
  • Post Malone
  • Billie Eilish
  • The Cure
  • REM
  • Dag 1: Metallica + Dag 3. Metallica
Zal waarschijnlijk de verhouding 2:1 zijn van Rock vs. Pop

Subheadliners:
  • Bring me the Horizon
  • Sam Fender
  • Faith no More
  • Alice in Chains
  • Placebo
  • Smashing Pumpkins
  • The Killers
  • Arcade Fire

Verdere 'rock' suggesties šŸ¤Ÿ
  • The Heavy
  • Cake
  • Kula Shaker
  • The Cult --> Jan is nier meer in charge;)
Is er ergens aan aanleiding dat REM of Lady gaga gaat touren?
Smashing pumpkins lijkt me een goeie
 

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
68
31
Wat heerlijk om nu alweer vooruit te kijken naar 2024!

Pick your Headliners:
  • Foo Fighters
  • Pearl Jam
  • Muse
  • Lady Gaga
  • Nothing but Thieves --> denk dat ze daar wel klaar voor zijn
  • AC/DC
  • Post Malone
  • Billie Eilish
  • The Cure
  • REM
  • Dag 1: Metallica + Dag 3. Metallica
Zal waarschijnlijk de verhouding 2:1 zijn van Rock vs. Pop

Subheadliners:
  • Bring me the Horizon
  • Sam Fender
  • Faith no More
  • Alice in Chains
  • Placebo
  • Smashing Pumpkins
  • The Killers
  • Arcade Fire

Verdere 'rock' suggesties šŸ¤Ÿ
  • The Heavy
  • Cake
  • Kula Shaker
  • The Cult --> Jan is nier meer in charge;)
Denk niet dat Metallica nog eens zo'n tour als dit jaar gaan doen. Ze hebben een dubbele avond al gedaan in Amsterdam eind april. Hoewel ze op Download festival dit jaar ook twee dagen hebben opgetreden, geloof ik niet dat MOJO hen twee dagen gaat vragen op Pinkpop. Zou wel tof zijn, maar dat zal niet gebeuren en we mogen niet vergeten dat ze vorig jaar ook al op Pinkpop stonden. Rammstein maakt eerder kans, maar met de opspraak betreft Till Lindemann ben ik bang dat ze na de huidige tour niet meer gaan touren. Of juist wel, wie weet.

Van de headliner ben je nog Green Day vergeten, die blijven ook volgens mij altijd touren en zouden gevraagd kunnen worden.


Als rock/metal suggesties weet ik nog Thundermother, Sabaton en Dragonforce, alle drie nog nooit op Pinkpop gestaan.
 

Maurice van de M

Randprogramma
6 jan 2016
185
48
Metallica kun je echt een dikke zwarte streep doorzetten voor 2024.

Will more shows be added to the tour?
No. There are no plans to add additional headlining shows to the schedule for the next two years; the band may make very limited appearances at special events
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Rammstein maakt eerder kans, maar met de opspraak betreft Till Lindemann ben ik bang dat ze na de huidige tour niet meer gaan touren. Of juist wel, wie weet.
Rammstein gaat nog braaf hun tour van dit jaar uitzitten en daarna een hele tijd stil zijn gok ik, na recente gebeurtenissen. Vind het trouwens al opmerkelijk dat die tour nog doorgaat maar dat deed de tour van Arcade Fire vorig jaar ook natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Metallica kun je echt een dikke zwarte streep doorzetten voor 2024.

Will more shows be added to the tour?
No. There are no plans to add additional headlining shows to the schedule for the next two years; the band may make very limited appearances at special events
had ik sowieso niet verwacht met die dubbel shows en Pinkpop 3 dagen... en ze stonden er 2022 nog
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
569
421
BMTH lijkt mij een inkoppertje als ze touren. Een harde gitarenact die ook nog eens een jong publiek aanspreekt. Wat wil Pinkpop nog meer?
Hoop persoonlijk dat BMTH ergens op een festival mag headlinen na hun headline passage op Download. Maar dan zal Pinkpop niet het juiste festival zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Rammstein gaat nog braaf hun tour van dit jaar uitzitten en daarna een hele tijd stil zijn gok ik
zou je je in kunnen vergissen...
die zullen toch ook langzaam weer eens zelf op festivals willen spelen denk ik, als het 2024 niet is, dan weer 2025
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.867
1.799
Hoop persoonlijk dat BMTH ergens op een festival mag headlinen na hun headline passage op Download. Maar dan zal Pinkpop niet het juiste festival zijn.
Ik ben dan wel bang dat Lowlands het enige festival waar dat kan gebeuren en dat lijkt me ook niet echt logisch gezien hun passage vorig jaar (met matige opkomst ook nog), of zie ik festivals in Nederland over het hoofd?
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Bob105

Support act
18 jun 2021
809
1.012
Hoop persoonlijk dat BMTH ergens op een festival mag headlinen na hun headline passage op Download. Maar dan zal Pinkpop niet het juiste festival zijn.
Lowlands wellicht. Daar durven ze het met Nothing But Thieves ook aan met een dance-afsluiter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
569
421
Ik ben dan wel bang dat Lowlands het enige festival waar dat kan gebeuren en dat lijkt me ook niet echt logisch gezien hun passage vorig jaar (met matige opkomst ook nog), of zie ik festivals in Nederland over het hoofd?
Nee hoor, zou dan denken aan Graspop idd.
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
569
421
Lowlands wellicht. Daar durven ze het met Nothing But Thieves ook aan met een dance-afsluiter.
Ik zat even met m'n hoofd (ook) bij de Belgische festivals, oeps. Betwijfel inderdaad hoe warm het Lowlands publiek voor BMTH als headliner loopt. Vooral op een hardere snaren festival zie ik ze echt goed tot hun recht komen als headliner.

Edit: Zou alsnog een hele mooie pull zijn voor Pinkpop, niet als headliner dan
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.165
zou je je in kunnen vergissen...
die zullen toch ook langzaam weer eens zelf op festivals willen spelen denk ik, als het 2024 niet is, dan weer 2025
Eerst met die rechtszaak maar even afwachten of er hierna Ć¼berhaupt nog 1 tour volgt. Apart dat ze deze niet al stilleggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

DonStroli

Playlistbediener
20 jun 2022
24
22
zou je je in kunnen vergissen...
die zullen toch ook langzaam weer eens zelf op festivals willen spelen denk ik, als het 2024 niet is, dan weer 2025
Rammstein heeft een tijd geleden aangegeven niet meer op festivals te willen en kunnen spelen ivm de grote van hun decor/ podium etc. Uiteraard een zeer gewenste headliner!
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
809
1.012
Ik zat even met m'n hoofd (ook) bij de Belgische festivals, oeps. Betwijfel inderdaad hoe warm het Lowlands publiek voor BMTH als headliner loopt. Vooral op een hardere snaren festival zie ik ze echt goed tot hun recht komen als headliner.
Mwah, het Lowlandspubliek vernieuwt ook. BMTH is onder jong publiek voor mijn gevoel ontzettend gegroeid. Neem daarbij mee dat ze dit jaar Billie Eilish als headliner hebben, wat ongetwijfeld veel jeugd voor de eerste keer naar Lowlands brengt. Dan zie ik echt wel mogelijkheden voor volgend jaar. Maar het was inderdaad niet druk bij BMTH in de Alpha afgelopen jaar (wat @Joris zegt).
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en Nelios

ReekRocks

Playlistbediener
22 jun 2023
5
1
BMTH lijkt mij een inkoppertje als ze touren. Een harde gitarenact die ook nog eens een jong publiek aanspreekt. Wat wil Pinkpop nog meer?
Helemaal mee eens, had ze voor dit jaar eigenlijk verwacht, konden ze ook even aanhaken bij Novatwins en Machine Gun Kelly.....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken