Pinkpop 2024

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.268
6.359
ff een praktische vraag. Wanneer begint over het algemeen de kaartverkoop?
da's nog niet bekend

2022 werd P!nk als eerste headliner aangekonigd op 7 oktober en werd de start verkoop toen aangekondigd dat deze op 26 november starte.
ik kan me voorstellen dat begin oktober weer de eerste naam komt en eind november weer de verkoop?
 
  • Leuk
Waarderingen: rednasnamsob

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
395
212
da's nog niet bekend

2022 werd P!nk als eerste headliner aangekonigd op 7 oktober en werd de start verkoop toen aangekondigd dat deze op 26 november starte.
ik kan me voorstellen dat begin oktober weer de eerste naam komt en eind november weer de verkoop?
mooi. dan heb ik goede hoop dat ik m'n kaartje financieel veilig kan stellen! 🤑

als het goed is ook nog recht op de pre-sale want kaartje in 2020 bewaard tot 2022 😁
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.268
6.359
Normaliter zo rond eind november.
de verkoop voor Pinkpop 2022 begon 5 november, dat was wel een 'herstart' na de 2 cancels

edit:
en 2019 was er nog een perspresentatie in maart met er na de verkoop.
vandaar dat ik de 'route' van Pinkpop 2023 meer in de gaten hou
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.268
6.359
Zal inderdaad meer in de lijn liggen van afgelopen 2 jaar, dus in ieder geval in november.
ja vast...

eea zal komende maanden op z'n plek moeten vallen en ik denk dan ook dat oktober de eerste headliners wel bekend zijn.
maar, Pinkpop kennende, gaan ze niet in de verkoop zonder de 3 hoofdacts bekend gemaakt te hebben.
het zal wellicht ook afhankelijk zijn van een tour van headliner 3, of het moment van mogen aankondigen van alle 3 de headliners.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.787
1.933
ja vast...

eea zal komende maanden op z'n plek moeten vallen en ik denk dan ook dat oktober de eerste headliners wel bekend zijn.
maar, Pinkpop kennende, gaan ze niet in de verkoop zonder de 3 hoofdacts bekend gemaakt te hebben.
het zal wellicht ook afhankelijk zijn van een tour van headliner 3, of het moment van mogen aankondigen van alle 3 de headliners.
Daar gaan we dan. Wat valt te verwachten dat binnen nu en 2 maanden een tour gast aankondigen.
Greenday Rammstein Billie Eilish Pearl Jam Dua Lipa???? Ik roep maar wat....Ben echt wel eens benieuwd waar ze dit jaar mee gaan komen!!!
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.488
4.193
Ik verwacht dat de headliners (of in ieder geval 2) al (zo goed als) vastliggen. Even nog wat maanden wachten dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.228
8.912
PP is toch meestal niet de eerste die met een headliner komt. Vaak is er dan links en rechts toch wel al wat aangekondigd in Europa??
Oh ja, de komende maand zien we vast al wat dingetjes hier en daar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.268
6.359
PP is toch meestal niet de eerste die met een headliner komt. Vaak is er dan links en rechts toch wel al wat aangekondigd in Europa??
of er moet een touraankondiging bij zitten, zoals P!nk, dat was een touraankondiging.

headliner namen die ik op mijn lijstje heb :
Foo Fighters, Muse, Billie Eilish, Green Day, Bon Jovi, Bruno Mars, The Killers, The Who, AC/DC, Mumford & Sons, Post Malone, Iron Maiden, Rammstein
maar zal vast totaal 3 andere zijn die aangekondigd worden... 😂
en dan aankondigingen vanaf begin oktober tm begin december?

maar de eerste tour en festival aankondigingen zullen we aankomende maanden/weekjes wel zien, misschien eerder de afvallers en doorstrepers denk ik
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.787
1.933
Foo Fighters zijn met die UK tour wel uitgesloten toch?
Dat vermoed ik wel. The Who kan je ook wegstrepen. Mogelijke nog een aantal concerten hier en daar echter tijdens de laatste tour door Amerika gaven ze aan al niet meer terug te komen. Die doen misschien nog eens een serie concerten door Europa maar dan toch zeker niet meer op festivals.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.787
1.933
Green Day - The Killers - Dua Lipa

Denk niet dat je groter moet denken.
Green Day (inkoppertje vind ik zelf en zou ik niet meer dan logisch vinden al zal zeker het niet iedereen met mij eens zijn)
The Killers (heb er weinig mee en zou het voor Pinkpop een verrassende headliner vinden)
Dua Lipa (top, past perfect op een festival als Pinkpop. Komt ook met nieuw album volgend jaar dus zou prima boeking zijn)
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
191
156
Mogelijk denk ik wel te groot, Ik las dat Springsteen een EU tour plant in 2024, zou het kunnen dat hiervoor in Juni al iets is getekend in Landgraaf? Het onderzoek naar Lindeman is afgesloten, ook al is Rammstein de afgelopen jaren elke zomer in NL geweest, verkopen ze volgens mij nog best veel kaarten. Metallica heeft in de week voor en na het pinkpop weekeind niets in de agenda, waarom? Zijn die (samen met hun supports) kanshebber, er is genoeg werk wat we in 2022 niet gehoord hebben + een nieuw album? De farewell tour van Aerosmith zou imo ook een super gave boeking zijn, ik zou het raar vinden als er binnenkort geen EU leg wordt aangekondigd. Naast een van de bovenstaande een Greenday, Killers, Dua Lippa, Muse, NBT, Queen + Adam Lambert, Bon Jovi of Iron Maiden (ja Dennis, ik zit in jouw team), om het trio headliners compleet te maken en je hebt een top festival.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken