Pinkpop 2024

elo

Headliner
3 dec 2013
5.373
4.344
puur intresse, is iemand toevallig op Dynamo of Pukkelpop bij de set van Rudeboy plays Urban Dance Squad geweest?

hoe was het en zou het een goeie voor Pinkpop 2024 zijn? asking for a friend... ;)
niet best, wat ik van m'n vrienden hoorde
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
634
498
puur intresse, is iemand toevallig op Dynamo of Pukkelpop bij de set van Rudeboy plays Urban Dance Squad geweest?

hoe was het en zou het een goeie voor Pinkpop 2024 zijn? asking for a friend... ;)
Stond op mijn lijstje en dus ook naartoe gegaan, maar het viel nogal tegen. Weinig echt energie en niet echt erop geklapt zoals gehoopt. Ben dan ook vrij vlot weer weggegaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
ik ga even terug naar de Pinkpop 2024 headliners voorspelling....

de eerste gokjes voor 2024, kom maar op...

ik trap af met mijn gok, Foo Fighters, Muse en Billie Eilish

ik ga een tweede gok doen

waar ik Foo Fighters zei bedoelde ik Green Day
waar ik Muse noemde wissel ik naar Bon Jovi
en Billie Eilish verander ik in Bruno Mars

ik ga hier The Killers toch bij zetten (als mijn 7e kanshebber) denk ik...
in de tour van 2017/2018, 2017 geen NL tijdens EU leg en 2018 in Ziggo
in de laatste tour 2022 in Ziggo en 2023 geen NL in EU leg
daarnaast veel festivals met headline spots door de tours.
met nieuw album aankomend en de laatse keer Pinkpop al 10 jaar geleden, 2013 zelfs.

Foo's laat ik vervallen door Londen gigs (al hoop ik stiekem nog op de 23e, te vergeefs waarschijnlijk)
Muse nog geen concrete aanwijziging dat ze door gaan touren, nog geen/weinig geruchten uit Zuid Amerika nog (wat ik wel verwacht qua world tour dat deze tour nog minstens daar langs gaat in 2024).
Eilish laat ik vervallen omdat ze al Lowlands deed dit jaar, duh...
Bruno Mars moeten we eerst eens zien of die in 2024 naar EU komt en of die zich inmiddels zo'n pop act is die alleen liever eigen shows doet?

Dan ga ik nu voor Green Day en The Killers en Bon Jovi.
Ik realiseer me wel, dat zijn dus 2 headliners van de 2013 editie.
Maar, ook wel 1 'classic' headliner die nog nooit op Pinkpop (wel Megaland) stond!
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.795
6.535
The Killers zijn anno nu geen PPheadliner meer toch.

Het zou wel een gigantisch oudbollig rijtje headliners zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.343
9.073
Pearl Jam / Mumford & Sons - Fred Again.. / Dua Lipa
Blink 182 / Olivia Rodrigo / Acda en de Munnik / Elbow / Hozier

Niet eens per se die namen, maar wel qua verdeling oud/nieuw, genres, iets legacy, iets semi indie, iets typisch Pinkpop,...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.343
9.073
The Prodigy die eens dat Noord podium afsluit! Of Tame Impala die na Mumford het hoofdpodium afsluit!

Nog weinig houvast nu in augustus haha.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.591
4.334
Is Olivia Rodrigo zo bekend onder de jongeren? Ik zie die naam regelmatig terugkomen in lijstjes. Die show op Glasto vorig jaar van haar vond ik net een tv-show, maar misschien dat het daarom juist werkt.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
909
625
Is Olivia Rodrigo zo bekend onder de jongeren? Ik zie die naam regelmatig terugkomen in lijstjes. Die show op Glasto vorig jaar van haar vond ik net een tv-show, maar misschien dat het daarom juist werkt.
Verkocht vorig jaar een show in AFAS live uit met blijkbaar nog een ZiggoDome-hoeveelheid mensen in de wachtrij. Dus die is zeker populair, maar vraag me af hoeveel van die mensen dan ook een dagkaart Pinkpop ervoor over hebben. Maar het zou qua muziek ook niet misstaan op Pinkpop, lijkt me.

Het kan best zijn dat de show op Glastonbury expres zo is vormgegeven, met het idee dat er enorm veel mensen dat thuis gaan zien. De filmpjes van de show in AFAS Live geven mij in ieder geval niet het idee van een tv show.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.591
4.334
Verkocht vorig jaar een show in AFAS live uit met blijkbaar nog een ZiggoDome-hoeveelheid mensen in de wachtrij. Dus die is zeker populair, maar vraag me af hoeveel van die mensen dan ook een dagkaart Pinkpop ervoor over hebben. Maar het zou qua muziek ook niet misstaan op Pinkpop, lijkt me.

Het kan best zijn dat de show op Glastonbury expres zo is vormgegeven, met het idee dat er enorm veel mensen dat thuis gaan zien. De filmpjes van de show in AFAS Live geven mij in ieder geval niet het idee van een tv show.
Dat zou goed kunnen betreffende die Glasto show. Was in ieder geval sterk geregisseerd. Overigens wel goede interactie met het publiek.
Lijkt me dan meer een act voor in de middag of laatste act in de tent.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Nog weinig houvast nu in augustus haha.
eind augustus al he...
in september moet de geruchtenstroom op stoom zijn

want toch, ik verwacht begin oktober de eerste headliner eind november de laatste headliner vlak voor start verkoop (baseer ik op 2023 editie)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.795
6.535
Dat zou goed kunnen betreffende die Glasto show. Was in ieder geval sterk geregisseerd. Overigens wel goede interactie met het publiek.
Lijkt me dan meer een act voor in de middag of laatste act in de tent.
Daar is ze wat te groot voor denk ik.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
878
2.593
puur intresse, is iemand toevallig op Dynamo of Pukkelpop bij de set van Rudeboy plays Urban Dance Squad geweest?

hoe was het en zou het een goeie voor Pinkpop 2024 zijn? asking for a friend... ;)
Heb het van grote afstand op Dynamo gehoord/gezien, het kon mij totaal niet boeien, daarom maar rustig op afstand gaan zitten. Pinkpop zou ze voor mij dus niet hoeven boeken. Scheelt wel dat ik überhaupt niks heb met Urban Dance Squad, vond de boeking op een metal festival ook wel verrassend, ondanks de invloed die ze hadden op onder andere RATM.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
504
67
ik ga even terug naar de Pinkpop 2024 headliners voorspelling....





ik ga hier The Killers toch bij zetten (als mijn 7e kanshebber) denk ik...
in de tour van 2017/2018, 2017 geen NL tijdens EU leg en 2018 in Ziggo
in de laatste tour 2022 in Ziggo en 2023 geen NL in EU leg
daarnaast veel festivals met headline spots door de tours.
met nieuw album aankomend en de laatse keer Pinkpop al 10 jaar geleden, 2013 zelfs.

Foo's laat ik vervallen door Londen gigs (al hoop ik stiekem nog op de 23e, te vergeefs waarschijnlijk)
Muse nog geen concrete aanwijziging dat ze door gaan touren, nog geen/weinig geruchten uit Zuid Amerika nog (wat ik wel verwacht qua world tour dat deze tour nog minstens daar langs gaat in 2024).
Eilish laat ik vervallen omdat ze al Lowlands deed dit jaar, duh...
Bruno Mars moeten we eerst eens zien of die in 2024 naar EU komt en of die zich inmiddels zo'n pop act is die alleen liever eigen shows doet?

Dan ga ik nu voor Green Day en The Killers en Bon Jovi.
Ik realiseer me wel, dat zijn dus 2 headliners van de 2013 editie.
Maar, ook wel 1 'classic' headliner die nog nooit op Pinkpop (wel Megaland) stond!

Nou dit is 40.000 per dag max. Doe er maar eentje van. En 2 grotere namen. Of een heeeeeeeeel vet dagprogramma eronder.
Magere voorspelling iig van je dennis.
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
504
67
Greenday en Bon Jovi.. man man. Ik vind het prima om ze nog keer te zien hoor. Maar niet in 1 weekend. Dat is toch een klein beetje Bospop materiaal aan t worden.
Zon Bon Jovi avondje stadspark met een paar namen eronder zie ik eerder gebeuren dan pinkpop. Mits ze bij pinkpop willen afschalen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken