Pinkpop 2024

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
Ik las dat Lowlands een beetje de dance genre kant aan het opdraaien is??... Dus ik zou zeggen doe je er je voordeel mee pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

zworp3

Support act
17 mei 2018
970
670
Dan zal Mojo haar eerder op DTRH of Lowlands zetten met een hogere spot.
Het zal er uiteindelijk aan liggen wanneer Rodrigo in Europa gaat touren voor welk festival ze überhaupt in aanmerking komt.

Zij/haar management begrijpt vast ook wel dat een lagere spot op een groter festival (met dus veel potentiële nieuwe fans) ook wat waard is. Kijk naar The War On Drugs, die deden met hun laatste album achtereenvolgens ZiggoDome, headliner DTRH, lagere spot Pinkpop. En als zij/haar management de aangeboden plek niet goed genoeg vinden kunnen ze alsnog besluiten voor een zaalshow te gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Mark's Kal

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
puur intresse, is iemand toevallig op Dynamo of Pukkelpop bij de set van Rudeboy plays Urban Dance Squad geweest?

hoe was het en zou het een goeie voor Pinkpop 2024 zijn? asking for a friend... ;)
Heb ze nu twee keer gezien. Vorig jaar Baroeg en dit jaar Bevrijdingsfestival maar ik vind het niks meer. Muziek paat niet bij oude mannen en komt geforceerd over. Nummers blijven natuurlijk wel sterk maar is in nergens meer te vergelijken met de act die het in de 90's was.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.389
Heb ze nu twee keer gezien. Vorig jaar Baroeg en dit jaar Bevrijdingsfestival maar ik vind het niks meer. Muziek paat niet bij oude mannen en komt geforceerd over. Nummers blijven natuurlijk wel sterk maar is in nergens meer te vergelijken met de act die het in de 90's was.

Zal ik de inkopper binnentikken dat de kansen voor Pinkpop daarmee vrij groot zijn ;).
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
Van mij mag het sowieso wel minder met het standaard van "klein naar groot" werken op zo'n dag, waardoor je aan het einde van de dag vaak van must see naar must see aan het rennen bent. Open maar eens met een grotere naam zou ik zeggen :)
Volkomen mee eens! Kan me in 2014 ook herinneren dat wat om een uur of 14:00 al limb bizkit hadden op het 3fm podium? Heerlijk je dag beginnen!! Sta je gelijk aan
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Volkomen mee eens! Kan me in 2014 ook herinneren dat wat om een uur of 14:00 al limb bizkit hadden op het 3fm podium? Heerlijk je dag beginnen!! Sta je gelijk aan
Of vorig jaar Sum41 als mainstage opener op Werchter. Werkt echt geweldig en de wei is gelijk een stuk voller. Kan me voorstellen dat dit qua omzet ook wel wat doet.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en RubenJS

EastRocks

Campingartiest
3 nov 2015
64
52
Mijn voorspelling, inzetten op met name nieuwe headliners hoop ik met een sterk dagprogramma


Headliners

Nothing But Thieves, (rock/pop act) zitten nu te pieken met nieuwe cd, veel hits, en 2x uitverkochte Ziggo, die gaan of Noord afsluiten of een na laatste op Zuid
(of toch al headliner ???)

Sam Smith, (pop act ) zie wel als headliner een keer op PP staan, veel hits, verkoop Ziggo's uit, ideale pop headliner, toert momenteel, zie ik wel dat doortrekken.

Aerosmith, als classic act, farewell tour


dagprogramma

OTTO,
nieuwe band met geweldige cd en met zoon van Rob Trujillo (Metallica) spelen nu veel in US, zie ik wel festivalzomer in EU doorbrengen, mooi voor in de tent

The Gaslight Anthem, zijn weer bij elkaar, nieuwe cd komt uit en vast geweldig single met The Boss opgenomen, treden nu veel in US op zie ik wel oversteken deze zomer voor mooie spot op Noord/Zuid of afsluiter tent

Nickelback, tourt US momenteel daarna EU?, nieuwe cd uit, kan zomaar op Pinkpop Noord afsluiten??

Turnstile, zit op dit moment in stijgende lijn op de affiches, hun naam groeit, zie ze nog wel weer door toeren in 2024 op PP

SLASH, goede kanshebber lijkt me, heeft zelf al toeren aangekondigd, goede festival act voor PP, mooie afsluiter Noord of hoge spot op Zuid

Corey Taylor (zanger Slipknot) solos tour met band, goede rock voor ergens in de middag heeft aangekondigd te gaan toeren in 2024, zijn muziek leent zich wel voor PP, mooi voor in tent

Mammoth WVH, Van Halen zijn zoon toert aankomende zomer met Metallica door EU en ik zie die nog wel festivals meepakken, 2e cd ook uit, mooie voor in tent lijkt me

Five Finger Death Punch, toert aankomende zomer met Metallica door EU en ik zie die nog wel festivals meepakken, afsluiter Noord of hoge spot Zuid?

Tears for Fears. all classic act, alhoewel goede nieuwe cd uit nu en toeren veel in US, oversteek EU zou ook een keer moeten toch, misschien 2024 en dan een of twee na laatste op Zuid?
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.489
3.648
Twee keer in de middag op RW rond 14:00 gezien, en weggelopen omdat ik er niks aan vond. Afgelopen weekend op Lowlands op een mooi slot laat in de Alpha gezien met een enthousiaste groep om me heen, en voila: één van de acts van het weekend. Boven bijvoorbeeld Billie in de FL top25 van Lowlands.
Zijn ongekend populair en komt veel publiek op af, als laatste op Noord wordt dit voor de aanwezigen gewoon een heel vette show. Kunt zeggen wat je wil, maar zijn live gewoon een goeie act. Enige nadeel is dat ze wel érg vaak te zien zijn geweest in NL afgelopen tijd. Maar goed verkopen alles uit, ondet andere 2 Ziggo's in februari, gewoon de nieuwe Editors.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: elo en Davidd

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Wellicht dat Architects iets is voor Pinkpop?
Dit jaar zetten ze ook wel aardig in op de metalcore hype door Electric Callboy en I prevail te boeken, Architects lijkt me een prima band voor de majors die in het verlengde van deze acts ligt en redelijk populair is nu
Ze touren tijdens Pinkpop want zijn met Metallica mee op tour, en ze hebben in 2023 alle grote metalfestivals al gedaan dus kunnen nu wellicht wat majors mee pakken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Turnstile, zit op dit moment in stijgende lijn op de affiches, hun naam groeit, zie ze nog wel weer door toeren in 2024 op PP
Geweldige band maar die touren inmiddels wel al erg lang met die doorbraakplaat van ze. 2024 nog eens een rondje lijkt me best veel wishful thinking.
 
  • Leuk
Waarderingen: EastRocks

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.929
3.304
NBT is sinds hun nieuwe album toch echt geen DTRH materiaal meer mag ik hopen. Dé band voor pinkpop.
Inderdaad, heb ook veel liever dat ze op DTRH een kleinere headliner zetten met meer identiteit dan een band die het goed doet op de radio.

Maar is het niet beter voor die band om volgend jaar alleen de eigen zaalshows te doen en in 2025 een hoge Pinkpop spot in te vullen? Dan creëer je nog enige vorm van schaarste.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cootje en Bob105

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.389
Inderdaad, heb ook veel liever dat ze op DTRH een kleinere headliner zetten met meer identiteit dan een band die het goed doet op de radio.

Maar is het niet beter voor die band om volgend jaar alleen de eigen zaalshows te doen en in 2025 een hoge Pinkpop spot in te vullen? Dan creëer je nog enige vorm van schaarste.
Maart Ziggo en juni Pinkpop lijkt me inderdaad wat veel van het goede. Daar komen maar een paar bands mee weg. Hoewel, dit deden ze met Robbie Williams ook he? Die schaar ik dan ook niet onder de happy few die er m.i. mee weg kunnen komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
overigens Turnstile en NBT stonden 2022 nog op Pinkpop, ik verwacht niet zo'n snelle terugkeer in 2024 al
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken