Pinkpop 2024

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.343
6.563
Gebeurt gelukkig toch wel nog als ik dit goed lees.
is een jury prijs geen Limburgse talentenjacht meer...

De Limburgse Popprijs is er. Klaar. SBS talentenjacht winnaar hoeft dus niet naar Pinkpop te komen.
ach, gewoon Noord laten openen op de vrijdag, op het moment dat de Limburgs Talent Winnaar de tent opent. Niemand last van en 1 extra act op een spot waar nog niets was.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.374
4.347
Dat kan ook prima een Limburgs talent zijn, want die zijn er meer dan genoeg.
Dat is absoluut waar. Welke zie je graag komen dan? Ik zag Mt Atlas op Booch? weer een aardige set afwerken, die mogen nog wel eens langskomen.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.597
4.341
Dat is absoluut waar. Welke zie je graag komen dan? Ik zag Mt Atlas op Booch? weer een aardige set afwerken, die mogen nog wel eens langskomen.
Dat zou prima zijn, maar dan wel met nieuw werk. Solomon mag ook wel een plekje in de tent krijgen. Of iets stevigers als Tower Crane Towers.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.463
11.441
Of je laat wel een act met kwaliteit spelen, ook een optie op festivals hoor.
Ben ik helemaal met je eens. Snap die samenwerking van Pinkpop echt niet. Bands die er jaren voor werken om op zo plek te komen worden opzij gezet voor iemand die een keer een paad liedjes op tv speelt. Een festival hoort veel zuiniger met zijn podiumplekken om te gaan. Als hrt nou Pukkelpop was met zijn 85 tenten maar Pinkpop blinkt al niet uit in de omvang van het affiche.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.819
6.555
en je hebt nu al bepaald dat het een act zonder kwaliteit is? het SBS-programma gevolgd, dat je dat oordeel al hebt?
Uit dat soort programmas komen amper tot nooit kwaliteitsacts weg. Die doen niet aan dat soort programmas mee.

Van de plus minus 60 acts over drie dagen twee spots weggeven als prijs is ook een beetje meh.

Ik snap niet waarom Pinkpop zich hiervoor leent.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en Joslittel

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.343
6.563
Van de plus minus 60 acts over drie dagen twee spots weggeven als prijs is ook een beetje meh.
62 acts, waarbij ik aanneem dat deze act er bij komt.
waarschijnlijk dat dan de lege spot op Noord opgevuld gaat worden tijdens het openingsuur op Noord podium, worden dus 63 acts neem ik dan aan.

Ik snap niet waarom Pinkpop zich hiervoor leent.
dat is een andere discussie idd... voor mij hoeft dat ook niet zo!
Zie ook totaal niet zo'n poplulariteit als bij X-factor of Idols voorheen, heb niet het idee dat het programma heel goed scoort.
Maar tja, zo'n tribute show, trekt een hele Ziggo vol, dan denkt zo'n Mojo ook aan de kassa en zegt dan waarschijnlijk "dit gaat vast werken op Pinkpop"

Ik snap wel dat ze het doen... Maar het moet zeker niet ten koste gaan van de internationale acts die later op de dag staan! Gezien de positie die NL acts innemen in het tijdschema op Pinkpop 2022 en Pinkpop 2023 verwacht ik niet dat dit een hele pijnlijke gaat worden in het programma hoor. Het is imo 1 NL act inwisselen voor een andere NL act.
Waarschijnlijk, en daar ben ik wel van overtuigd, gaat deze winnende act veel airplay krijgen op radio (Sky o.a.) en veel media aandacht en zal vanuit daaruit en de positie in de hitlijsten moeten blijken of dit goed gaat uitpakken
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.405
4.772
Denk dat we ook haast niet anders kunnen dan concluderen dat het voor Pinkpop passender is een talentenshowproductje van sbs te programmeren dan een wat alternatiever bandje dat ook een beetje buiten de lijnen durft te kleuren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.343
6.563
Maar daar wringt de schoen een beetje. Liever een goeie act dan zo'n SBSact imo.
de definitie van 'een goede act' in deze discussie wringt de schoen bij mij...

want de stempel wordt al op de act geplakt dat het 'geen kwaliteit' is en ook 'geen goeie act' zonder dat bekend is over welke act het gaat of hoe deze act al aan de weg heeft proberen te timmeren, of er daadwerkelijk een performance aan hangt die wellicht wel Pinkpop-waardig is?
Ik zelf kan dus pas over een half jaar zeggen of dit wel of niet een goede keuze is, omdat ik deze act ook eerst een kans wil geven zich te kunnen bewijzen!
misschien ook een zienswijze zonder al te oordelen vooraf?
 
  • Leuk
Waarderingen: bootje76

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.083
497
Ik ga eens luisteren 1/2 september bij Bunkerpop in Landgraaf of daar niet een geschikte band tussen zit om op te treden bij PP.
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.343
6.563
Ik ga eens luisteren 1/2 september bij Bunkerpop in Landgraaf of daar niet een geschikte band tussen zit om op te treden bij PP.
oa Vortex Surfer, hebben al eens de finale van Nu of Nooit gehaald (2017)
en Circle of Silence, daar zit als bandlid een popfotograaf / voormalig Pinkpop-site bouwer in

om even 2 interessante te noemen
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver en Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.343
6.563
puur intresse, is iemand toevallig op Dynamo of Pukkelpop bij de set van Rudeboy plays Urban Dance Squad geweest?

hoe was het en zou het een goeie voor Pinkpop 2024 zijn? asking for a friend... ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.597
4.341
puur intresse, is iemand toevallig op Dynamo of Pukkelpop bij de set van Rudeboy plays Urban Dance Squad geweest?

hoe was het en zou het een goeie voor Pinkpop 2024 zijn? asking for a friend... ;)
Heb ze op Pukkelpop gemist vanwege de clash met boygenius. Vrienden zijn daar wel geweest en vonden het redelijk. Rudeboy haalt de uithalen niet meer en het is meer praten geworden. Maar wellicht toch leuk voor Stage 4.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.405
4.772
Ik weet, over smaak valt niet te twisten, maar je zou toch in je hoofd halen Boygenius daarvoor te laten schieten..
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.597
4.341
Ik weet, over smaak valt niet te twisten, maar je zou toch in je hoofd halen Boygenius daarvoor te laten schieten..
Dat was wel eerst de bedoeling, omdat ik boygenius op plaat vreselijk saai vond. Nog steeds trouwens, maar live was het wel interessant.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken