Pinkpop 2024

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.783
6.529
Wat Oasiss zegt was dat ze langer de tijd hadden kunnen nemen voor een betere vervanging.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Wat Oasiss zegt was dat ze langer de tijd hadden kunnen nemen voor een betere vervanging.
niet in ogen van Mojo/Pinkpop denk ik.
denk dat ze niet wilde wachten met een aankondiging of nog verder zoeken naar een alternatief headliner dat moment, daarbij denk ik dat ze ook rekening hebben gehouden met bepaalde aankondiging momenten om aan te kondigen (wellicht lag na de touraankondiging van P!nk het moment voor RHCP aankondiging ook al vast)

"een betere vervanging" weet ik niet of ze die beschikbaar hadden, Trommelen was er blijkbaar wel overtuigd van deze keuze...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.369
4.730
Ja, dat laatste zal ongetwijfeld het geval zijn (organisatie die er heil in zag). Denk dat er voor jou persoonlijk ook wel wat "betere" alternatieven waren geweest. Verder is dat natuurlijk hier subjectief. Enige objectieve graadmeter is de kaartverkoop en die was wel eens beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

neus

Dagopener
16 mrt 2019
631
353
Ik zou nothing but thieves als headliner wel prima vinden, maar is het niet wat snel om na 2 jaar terug te komen als headliner? Voelt dan wellicht voor velen toch als minder speciale headliner, gezien ze 2 jaar eerder sub stonden?

Maar ik zou het graag zien gebeuren, helaas tickets voor de ziggo misgelopen (Kaartjes kopen op pinkpop ging niet heel soepel :))
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
uitgaande van de sociale media van Black Pumas zitten ze in de studio voor een tweede album.

Zou een mooie zijn halverwege de dag op Noord of Zuid podium, zou ook een nieuwe naam zijn voor Pinkpop.
nieuwe album Black Pumas op 27 oktober...
lees ook: https://www.nme.com/news/music/blac...-diamond-single-more-than-a-love-song-3486206
nog niet op Pinkpop gestaan en zie er wel een groot kanshebber in in 2024

ook nieuw werk voor NL band Racoon te verwachten, laatste Pinkpop voor Racoon was 2012. Lijken me voor 2024 ook wel kanshebbers op de spot 2e Zuid/Main (tijdslot PP22 Danny Vera of PP23 Ronde / Di-rect)
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
437
338
Mijn voorspelling, inzetten op met name nieuwe headliners hoop ik met een sterk dagprogramma


Headliners

Nothing But Thieves, (rock/pop act) zitten nu te pieken met nieuwe cd, veel hits, en 2x uitverkochte Ziggo, die gaan of Noord afsluiten of een na laatste op Zuid
(of toch al headliner ???)

Sam Smith, (pop act ) zie wel als headliner een keer op PP staan, veel hits, verkoop Ziggo's uit, ideale pop headliner, toert momenteel, zie ik wel dat doortrekken.

Aerosmith, als classic act, farewell tour


dagprogramma

OTTO,
nieuwe band met geweldige cd en met zoon van Rob Trujillo (Metallica) spelen nu veel in US, zie ik wel festivalzomer in EU doorbrengen, mooi voor in de tent

The Gaslight Anthem, zijn weer bij elkaar, nieuwe cd komt uit en vast geweldig single met The Boss opgenomen, treden nu veel in US op zie ik wel oversteken deze zomer voor mooie spot op Noord/Zuid of afsluiter tent

Nickelback, tourt US momenteel daarna EU?, nieuwe cd uit, kan zomaar op Pinkpop Noord afsluiten??

Turnstile, zit op dit moment in stijgende lijn op de affiches, hun naam groeit, zie ze nog wel weer door toeren in 2024 op PP

SLASH, goede kanshebber lijkt me, heeft zelf al toeren aangekondigd, goede festival act voor PP, mooie afsluiter Noord of hoge spot op Zuid

Corey Taylor (zanger Slipknot) solos tour met band, goede rock voor ergens in de middag heeft aangekondigd te gaan toeren in 2024, zijn muziek leent zich wel voor PP, mooi voor in tent

Mammoth WVH, Van Halen zijn zoon toert aankomende zomer met Metallica door EU en ik zie die nog wel festivals meepakken, 2e cd ook uit, mooie voor in tent lijkt me

Five Finger Death Punch, toert aankomende zomer met Metallica door EU en ik zie die nog wel festivals meepakken, afsluiter Noord of hoge spot Zuid?

Tears for Fears. all classic act, alhoewel goede nieuwe cd uit nu en toeren veel in US, oversteek EU zou ook een keer moeten toch, misschien 2024 en dan een of twee na laatste op Zuid?
allemaal super! Zie Gaslight Anthem en Nickelback graag komen. Hoop dat ze ook snel Europese tour bekend maken. Wil hun ook graag zien met eigen concert, tot nu toe immers elk concert van hun geweest.

De andere die je noemt zijn wat mij betreft ook meer dan welkom
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
191
156
Mijn voorspelling, inzetten op met name nieuwe headliners hoop ik met een sterk dagprogramma


Headliners

Nothing But Thieves, (rock/pop act) zitten nu te pieken met nieuwe cd, veel hits, en 2x uitverkochte Ziggo, die gaan of Noord afsluiten of een na laatste op Zuid
(of toch al headliner ???)

Sam Smith, (pop act ) zie wel als headliner een keer op PP staan, veel hits, verkoop Ziggo's uit, ideale pop headliner, toert momenteel, zie ik wel dat doortrekken.

Aerosmith, als classic act, farewell tour


dagprogramma

OTTO,
nieuwe band met geweldige cd en met zoon van Rob Trujillo (Metallica) spelen nu veel in US, zie ik wel festivalzomer in EU doorbrengen, mooi voor in de tent

The Gaslight Anthem, zijn weer bij elkaar, nieuwe cd komt uit en vast geweldig single met The Boss opgenomen, treden nu veel in US op zie ik wel oversteken deze zomer voor mooie spot op Noord/Zuid of afsluiter tent

Nickelback, tourt US momenteel daarna EU?, nieuwe cd uit, kan zomaar op Pinkpop Noord afsluiten??

Turnstile, zit op dit moment in stijgende lijn op de affiches, hun naam groeit, zie ze nog wel weer door toeren in 2024 op PP

SLASH, goede kanshebber lijkt me, heeft zelf al toeren aangekondigd, goede festival act voor PP, mooie afsluiter Noord of hoge spot op Zuid

Corey Taylor (zanger Slipknot) solos tour met band, goede rock voor ergens in de middag heeft aangekondigd te gaan toeren in 2024, zijn muziek leent zich wel voor PP, mooi voor in tent

Mammoth WVH, Van Halen zijn zoon toert aankomende zomer met Metallica door EU en ik zie die nog wel festivals meepakken, 2e cd ook uit, mooie voor in tent lijkt me

Five Finger Death Punch, toert aankomende zomer met Metallica door EU en ik zie die nog wel festivals meepakken, afsluiter Noord of hoge spot Zuid?

Tears for Fears. all classic act, alhoewel goede nieuwe cd uit nu en toeren veel in US, oversteek EU zou ook een keer moeten toch, misschien 2024 en dan een of twee na laatste op Zuid?
Arcitects mag van voor mij van de Metallica guests tijdens hun tour ook wel doorkomen, verder mooi lijstje. Ik hoop dat hier veel van uit mag komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
En kan die beste jongen iets?
ik rol dat SBS programma compleet blanco in vanavond, maar ik heb eens even wat opgezocht van Gideon Luciana, eerste indruk : indrukwekkend stemgeluid heeft die kerel!!
Timmert al een tijdje aan de weg, heeft er blijkbaar ook al Voice deelname op zitten.
maar z'n YouTube en Spotify kanaal laten wel zien dat er nog wat werk uitgebracht moet worden om een goeie set te vullen, dus ben wel benieuwd naar werk dat uitgebracht gaat worden komende maanden om een beter oordeel te hebben
 
  • Haha
Waarderingen: Oasiss

elo

Headliner
3 dec 2013
5.373
4.343
ik rol dat SBS programma compleet blanco in vanavond, maar ik heb eens even wat opgezocht van Gideon Luciana, eerste indruk : indrukwekkend stemgeluid heeft die kerel!!
Timmert al een tijdje aan de weg, heeft er blijkbaar ook al Voice deelname op zitten.
maar z'n YouTube en Spotify kanaal laten wel zien dat er nog wat werk uitgebracht moet worden om een goeie set te vullen, dus ben wel benieuwd naar werk dat uitgebracht gaat worden komende maanden om een beter oordeel te hebben
😅
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.373
4.343
Het ergste blijft dat sommigen hier, en dat merk ik in alle topics (o.a. lowlands), gewoon alles recht blijven lullen. Als het Zanger Rinus was geweest met Tino Martin als gastartiest was het voor enkele hier ook prima. Dat is ook direct het probleem van Pinkpop, het hoeft niet altijd roze te zijn hè.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.373
4.343
Ik word hier echt droevig van. De beste man kan ongetwijfeld zingen maar 1 liedje op tv zingen is echt zo iets anders dan een volledige aansprekende festivalset spelen..
Waar ik Dennis dan natuurlijk een klein beetje gelijk in moet geven: zo'n act zal Stage 4 wel openen, dus veel last heb je er niet van. Nu ik dat schrijf besef ik me ook dat daar dit jaar o.a. Robin Kester stond en dan snap ik het toch weer niet 😅.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.079
494
Waar ik Dennis dan natuurlijk een klein beetje gelijk in moet geven: zo'n act zal Stage 4 wel openen, dus veel last heb je er niet van. Nu ik dat schrijf besef ik me ook dat daar dit jaar o.a. Robin Kester stond en dan snap ik het toch weer niet 😅.
Ik was bij het optreden van Robin Kester,aangenaam verrast maar niet veel aanwezigen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken