Pinkpop 2024

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Maar ja, welke realistische echt harde namen kunnen Pinkpop afsluiten.
het gaat niet om wat in het verleden realistisch is geweest, maar meer als uitdaging benoemd naar de mannen (alle 3) met hun stevige achtergrond en liefde voor het gitaren werk.

niet dat het gebeurt hoor...
maar neem eens de gok (een metal naam , met Rammstein of Metallica ging het ook goed) kans is nihil, maar laat ze eens de ballen hebben het in de lineup te proberen in 2024.
al is het maar om te zien wat het verschil in verkoopcijfers gaat worden en of dat uberhaupt een verschil in verkoopcijfers zal opleveren?
en er zijn acts die headlinen op Download/Hellfest/Graspop/Sweden Rock/NovaRock, dus er zijn zeker acts die voor festivals over te halen zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.457
7.452
System Of A Down, Iron Maiden, Advenged Sevenfold, Volbeat (overkill na vorig jaar), Slipknot, Bmth, Ghost?

Valt inderdaad niet mee!
Als je met ffdp op de proppen komt zou ik blij zijn maar zal te klein bevonden worden
Slipknot, Avenged Sevenfold en Iron Maiden zijn niet echt iets voor Pinkpop imo.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.914
4.871
Iron Maiden zou best wel kunnen werken imo. Veel entertainment, een bekende naam (ook al kennen veel mensen de nummers niet).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Iron Maiden zou best wel kunnen werken imo. Veel entertainment, een bekende naam (ook al kennen veel mensen de nummers niet).
of het wel of niet werkt kan je eigenlijk pas beoordelen als ze er daadwerkelijk staan.
zoals ik het inschat werkte de stevige headliners als Metallica of Rammstein altijd wel verrassend goed op Pinkpop.

ook zo'n act als Slipknot kan best verrassend uit de hoek komen hoor...
daarbij, het zijn acts die niet voor minder dan headliner komen maar volgens mij best binnen een betaalbaar gage vallen, ga ik van uit...
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.864
5.392
Maar geldt voor Slipknot niet hetzelfde als voor (volledig andere kant van spectrum, I know) Lana del Rey?

De toch wel aanzienlijke groep die het hele weekend halverwege het veld bivakkeert, zal bij Lana in slaap vallen en bij Slipknot een rolberoerte krijgen.

Voor die groep is Muse en Green Day toch een stuk veiliger
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.621
8.957
Pinkpop gaat Iron Maiden niet kunnen inpassen in het blokkenschema, los van of het bij het publiek zou passen.

Hoe willen ze een headliner programmeren die van 21.00 tot 23.00 speelt?

Niks tijdens de headliner, er past niks achter als ze om 00.00 moeten stoppen, tenzij ze een of andere flutnaam nog ffkes laten spelen
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Voor die groep is Muse en Green Day toch een stuk veiliger
Uiteraard...
kans is ook nihil dat Rob, Jarn en Niek überhaupt mijn uitdaging aan gaan
het was mij meer bedoeld als reactie naar waar hun eigen muzikale roots naar terug grijpen

reëel gezien, zal het altijd bij een wens blijven...
en 2 rock headliners zullen er wel staan, uit catalogus Muse, Green Day, Foo Fighters, Red Hot Chili Peppers categorie (het voorzichtigheid Rock werk)
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.914
4.871
of het wel of niet werkt kan je eigenlijk pas beoordelen als ze er daadwerkelijk staan.

Iron Maiden heeft wel vaker op popfestivals gestaan met totaal ander publiek. Iedere keer toch weer een succes. Kan mezelf nog een legendarische show op Sziget herinneren. Al zou Iron Maiden beter passen op Bospop (losse extra dag).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Iron Maiden heeft wel vaker op popfestivals gestaan met totaal ander publiek. Iedere keer toch weer een succes. Kan mezelf nog een legendarische show op Sziget herinneren.
ik ben lichtjes bevooroordeeld in mijn mening, maar die laatste 2 tours, hebben iets extra speciaals

Sziget zal 2010 geweest zijn(?), in die tour deden ze wel een aantal mainstream festivals, Pukkelpop, Roskilde en Werchter
maar de Final Frontier Tour steekt bleek af tegenover de Legacy of the Beast tour (van '18, '19 en '22) qua show en productie (beide gezien in Gelredome).
daarvan is wel een deel productie/show meegenomen voor deze Future Past Wold tour
die overigens prima op festival stage's te organiseren is

opvallend ook, veel uitverkochte zalen weer, terwijl deze tour niet veel verschillend is tov van de Legacy of the Beast tour.
zoals ik kon zien alleen nog enkele de hele dure premium tickets te koop(?)
had ik niet verwacht nadat de tourleg van 2022 in verkoop iets achter bleef (ook voor Gelredome)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
normaal worden de main acts al redelijk op tijd benaderd bij de eerste plannen van de tours.

vraag me af of Mojo de headliners voor 2024 al zo ver heeft op papier en dat het enkel nog wachten is op groen licht
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.914
4.871
ik ben lichtjes bevooroordeeld in mijn mening, maar die laatste 2 tours, hebben iets extra speciaals

Sziget zal 2010 geweest zijn(?)

Was Sziget 2008. Toen waren ze de hoofdheadliner van Sziget zelfs. Daaronder REM, Sex Pistols en Jamiroquai. Super druk toen bij de mainstage tijden Iron Maiden.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
ik geloof nog altijd dat het best werkt op een mainstream festival...

en als ik voor Iron Maiden de Top2000-kaart inzet, 5 nummers in de top 2000 van 2022.
Waarbij The Trooper nieuw binnen kwam op 512.
de andere 4 waren zelfs stijgers, Fear of The Dark (165 +24), Run to the Hills (263 +21), Can I Play with Madness (555 +16) en Wasted Years (589 +73)


edit: maar gezien alle festivals met metal/rock genre rond Pinkpop, gaat never gebeuren...
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Het wordt een act die we totaal niet zien aankomen opeens maar waarbij je wel het “ooh ja die act” moment krijgt.

Dat was in 2019 Mumford & Sons.
Dat was dit jaar P!nk. Ooh Ja P!nk typische Pinkpop naam maar zagen we niet perse aankomen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Was Sziget 2008. Toen waren ze de hoofdheadliner van Sziget zelfs. Daaronder REM, Sex Pistols en Jamiroquai. Super druk toen bij de mainstage tijden Iron Maiden.
Goh daar was ik bij maar kan me echt helemaal niks meer van Maiden herinneren daar (niet gek voor Sziget als puber). Rem en Sex Pistols dan weer wel
 

Werchterfan

Randprogramma
18 mei 2022
130
115
ik geloof nog altijd dat het best werkt op een mainstream festival...

en als ik voor Iron Maiden de Top2000-kaart inzet, 5 nummers in de top 2000 van 2022.
Waarbij The Trooper nieuw binnen kwam op 512.
de andere 4 waren zelfs stijgers, Fear of The Dark (165 +24), Run to the Hills (263 +21), Can I Play with Madness (555 +16) en Wasted Years (589 +73)


edit: maar gezien alle festivals met metal/rock genre rond Pinkpop, gaat never gebeuren...
Ik heb Iron maiden op rock werchter gezien, dat werkte niet heel best ....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken