Pinkpop 2024

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Als we een pop artiest willen als headliner, dan liefst met wat muzikaliteit en een gitaar erin, zoals Billie Eilish. Of Mø, die zou ik
Graag eens zien, maar wellicht niet headliner waardig.

The Killers als rockheadliner

En Green Day of The Offspring zijn voor mij altijd welkom als klassieke rock headliner. Net als de Stones natuurlijk (maar daar durf je bijna niet meer op te hopen).
Dua Lipa niet en dan met de Killers aan komen kakken. Lol
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.914
4.871
Goh daar was ik bij maar kan me echt helemaal niks meer van Maiden herinneren daar (niet gek voor Sziget als puber). Rem en Sex Pistols dan weer wel
Kan zijn dat je er niet bij bent geweest. Maiden stond toen op 'n soort van extra dag van tevoren. In die tijd (periode 2004 t/m 2010) toen ik naar Sziget ging heb ik het veld bij de mainstage nooit zo vol zien staan.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Kan zijn dat je er niet bij bent geweest. Maiden stond toen op 'n soort van extra dag van tevoren. In die tijd (periode 2004 t/m 2010) toen ik naar Sziget ging heb ik het veld bij de mainstage nooit zo vol zien staan.
Sziget is ook wel een compleet ander festival dan in die tijd. Ik kan me herinneren dat je naast de Main Stage ook nog een Metal Main Stage had, waar ik Motorhead heb gezien.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.914
4.871
Sziget is ook wel een compleet ander festival dan in die tijd. Ik kan me herinneren dat je naast de Main Stage ook nog een Metal Main Stage had, waar ik Motorhead heb gezien.
Klopt. In die tijd was er veel ruimte voor een grote diversiteit aan genres op Sziget. Dat heb je uiteraard minder op Pinkpop. Publiek was net als op Pinkpop wel een beetje een ratjetoe, dus weinig publiek dat specifiek voor bepaalde artiesten kwam.
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan en Joslittel

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
Slipknot, Avenged Sevenfold en Iron Maiden zijn niet echt iets voor Pinkpop imo.
En een fred again en Taylor Swift of Katy Perry wel? Snap niet dat er altijd een kwalificatie aan hangt zelfs Jera had een henk wijngaard op de planken staan
Alles kan
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
Absoluut. En dan ben je in een uur 5 minuten alle dag- en weekendkaarten kwijt dankzij Swiftie.
Ik zal er wel geen verstand van hebben als trouwe pinkpopganger uit het hoge noorden! Mooie jaren gekend maar als dit word aangedragen en bestempeld als uitverkocht.. glijd mijn festival langzaam onder mijn voeten vandaan! Justin Bieber verkocht ook uit en ohoh wat hebben we genoten 😔
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.349
926
Ik zal er wel geen verstand van hebben als trouwe pinkpopganger uit het hoge noorden! Mooie jaren gekend maar als dit word aangedragen en bestempeld als uitverkocht.. glijd mijn festival langzaam onder mijn voeten vandaan! Justin Bieber verkocht ook uit en ohoh wat hebben we genoten 😔
Taylor Swift is vele vele vele malen beter en groter dan Bieber.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.457
7.452
En een fred again en Taylor Swift of Katy Perry wel? Snap niet dat er altijd een kwalificatie aan hangt zelfs Jera had een henk wijngaard op de planken staan
Alles kan
Maar bedoelde je Avenged Sevenfold dan echt als headliner?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Ik zal er wel geen verstand van hebben als trouwe pinkpopganger uit het hoge noorden! Mooie jaren gekend maar als dit word aangedragen en bestempeld als uitverkocht.. glijd mijn festival langzaam onder mijn voeten vandaan! Justin Bieber verkocht ook uit en ohoh wat hebben we genoten 😔
Zeg je nu dat Taylor Swift een slechte headliner zou zijn ? En dat wordt gezegd in een forum waarin ik veel actief ben. Oei oei ….

(grapje hoor)
 
  • Haha
Waarderingen: Bartjuh1981

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
603
608
Als ze met Graspop een headliner delen zie ik ze eerder gaan voor Scorpions of Deep Purple oid dan Slipknot.
 

Verwijderd lid 44784

Playlistbediener
30 jun 2023
11
7
System Of A Down, Iron Maiden, Advenged Sevenfold, Volbeat (overkill na vorig jaar), Slipknot, Bmth, Ghost?

Valt inderdaad niet mee!
Als je met ffdp op de proppen komt zou ik blij zijn maar zal te klein bevonden worden
Whoa😱....als ze Slipknot zouden weten te strikken dan kom ik meteen!

Ben jarenlang een trouwe PP ganger geweest, maar zo rond 2011/2012 ben ik uiteindelijk afgehaakt mbt de koers die ze ineens opgingen.
Dat zal deels te maken hebben met t feit dat de commerciële radio& entertainment oa rock&metal zijn gaan weren in de mainstream oftewel andere dingen pushen aan de luisteraars. Waardoor je dus ook een ander festival landschap krijgt...

De rest vh weekend mogen ze van mij aanvullen met: System of a Down, Korn, Alter Bridge, Ghost, Parkway Drive, Bodycount. (Nightwish tourt helaas de komende jaren niet meer), 'newbies': Tetrarch en Phantom Elite

Vooruit dan ook nog wat andere genres: Pendulum, Royksopp (waren goed samen met Robyn.), Tori Amos, Muse,Michael Kiwanuka

(lol....er zullen mij later vast nog meer namen invallen)
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.006
Whoa😱....als ze Slipknot zouden weten te strikken dan kom ik meteen!

Ben jarenlang een trouwe PP ganger geweest, maar zo rond 2011/2012 ben ik uiteindelijk afgehaakt mbt de koers die ze ineens opgingen.
Dat zal deels te maken hebben met t feit dat de commerciële radio& entertainment oa rock&metal zijn gaan weren in de mainstream oftewel andere dingen pushen aan de luisteraars. Waardoor je dus ook een ander festival landschap krijgt...

De rest vh weekend mogen ze van mij aanvullen met: System of a Down, Korn, Alter Bridge, Ghost, Parkway Drive, Bodycount. (Nightwish tourt helaas de komende jaren niet meer), 'newbies': Tetrarch en Phantom Elite

Vooruit dan ook nog wat andere genres: Pendulum, Royksopp (waren goed samen met Robyn.), Tori Amos, Muse,Michael Kiwanuka

(lol....er zullen mij later vast nog meer namen invallen)
Als je op dat soort namen hoopt, waarom ga je dan niet naar Graspop in hetzelfde weekend?
 

Verwijderd lid 44784

Playlistbediener
30 jun 2023
11
7
Als je op dat soort namen hoopt, waarom ga je dan niet naar Graspop in hetzelfde weekend?
Daar ben ik ook een aantal keer geweest, waaronder dit jaar.
Dat is alles van 1 genre, bestaand uit subgenres.

Pinkpop was altijd een mix van (hard)rock/metal en wat andere (alternatieve) acts. Dan had je nog wat afwisseling.

....valt mij nu trouwens in, dat ipv Slipknot, ik wel een hogere kans inschat dat Corey Taylor solo komt (niet als headliner).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken