Pinkpop 2024

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.523
6.190
Het gaat niet zozeer om U2 zelf, in zijn algemeenheid wordt al snel iets van tafel geschoven, terwijl er toch ook een heleboel aannames zijn en niet altijd feiten. En dan wordt er geroepen dat ze geen festivals doen. Maar in sommige gevallen dus wel, kijk naar Springsteen nu. En ja zelfs Queen op rock in Rio Lisboa. Jaja dat is misschien niet hier, maar misschien worden er voor dat we iets helemaal zeker weten al te snel artiesten afgeschreven in de zin van , of te groot, of te klein, niet genoeg hits te duur enzv. Pas als we het 100% zeker weten zou de nee op zijn plek zijn. Maar goed het is ook maar een mening.
Maar van sommige bands en artiesten is het gewoon duidelijk dat ze geen festivals doen. Queen, U2, Coldplay, Rammstein. Swift, Styles. Ik vraag me af waarom die namen überhaupt nog genoemd worden.
 

Sven-j

Randprogramma
2 nov 2023
138
71
Maar van sommige bands en artiesten is het gewoon duidelijk dat ze geen festivals doen. Queen, U2, Coldplay, Rammstein. Swift, Styles. Ik vraag me af waarom die namen überhaupt nog genoemd worden.
Omdat alle namen die je hierboven typt wel eens zijn opgedoken op een festival (enkele uitzonderingen daargelaten).. De wonderen zijn de wereld nog niet uit..
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.735
1.899
Er ontbreken slechts 2 data in de tour van Metallica (bevestigd door de band zelf). Eentje is al zeker Hellfest. En aangezien ze nog niet in België gestaan hebben + vorig jaar al 2x Amsterdam deden, is TW Classic gewoon logischer als andere datum.
Ik dank u voor deze heldere analyse 👍
 
  • Leuk
Waarderingen: Kereltje

mart1234

Support act
27 nov 2019
867
349
Omdat alle namen die je hierboven typt wel eens zijn opgedoken op een festival (enkele uitzonderingen daargelaten).. De wonderen zijn de wereld nog niet uit..
Maar dan kunnen we alles wel verwachten want ja het is mogelijk je gaat toch juist op zo'n forum uitzoeken wat er verwacht kan worden en of er aanwijzingen ergens op zijn en dat zijn er niet voor een u2 of een bruce zelfs alleen maar dingen die er tegen spreken
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.523
6.190
Omdat alle namen die je hierboven typt wel eens zijn opgedoken op een festival (enkele uitzonderingen daargelaten).. De wonderen zijn de wereld nog niet uit..
Jaren geleden ja. Maar dat zegt niks meer over het nu.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Het gaat niet zozeer om U2 zelf, in zijn algemeenheid wordt al snel iets van tafel geschoven, terwijl er toch ook een heleboel aannames zijn en niet altijd feiten. En dan wordt er geroepen dat ze geen festivals doen. Maar in sommige gevallen dus wel, kijk naar Springsteen nu. En ja zelfs Queen op rock in Rio Lisboa. Jaja dat is misschien niet hier, maar misschien worden er voor dat we iets helemaal zeker weten al te snel artiesten afgeschreven in de zin van , of te groot, of te klein, niet genoeg hits te duur enzv. Pas als we het 100% zeker weten zou de nee op zijn plek zijn. Maar goed het is ook maar een mening.
Precies dat is het hele idee achter een forum: het zijn doorgaans meningen. En iedereen heeft recht op zijn eigen hoop.

Maar eerlijk is eerlijk: je zult het er toch wel mee eens zijn dat de kans dat U2 op Pinkpop staat heel minimaal is. Dat Bruce Springsteen ooit een keer over zijn afkeer van festivals is heengestapt, maakt het niet vanzelfsprekend dat andere acts (met een veel grotere productie dan Bruce ook nog eens) dit ook zullen doen.

Als ze er desondanks toch komen te staan zeg ik chapeau.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ en Timmetje

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.735
1.899
Het gaat niet zozeer om U2 zelf, in zijn algemeenheid wordt al snel iets van tafel geschoven, terwijl er toch ook een heleboel aannames zijn en niet altijd feiten. En dan wordt er geroepen dat ze geen festivals doen. Maar in sommige gevallen dus wel, kijk naar Springsteen nu. En ja zelfs Queen op rock in Rio Lisboa. Jaja dat is misschien niet hier, maar misschien worden er voor dat we iets helemaal zeker weten al te snel artiesten afgeschreven in de zin van , of te groot, of te klein, niet genoeg hits te duur enzv. Pas als we het 100% zeker weten zou de nee op zijn plek zijn. Maar goed het is ook maar een mening.
Ik regeerde puur op U2 natuurlijk. Al moet ik zeggen dat sommige reacties wel ver gezocht zijn hoor. Wanneer stond Queen op Rock in Lisboa? En was dat met een eigen show/productie? Springsteen doet nu toch geen festivals?? En anders heb ik die gemist....
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Landgraver

Support act
13 apr 2021
944
449
Het gaat niet zozeer om U2 zelf, in zijn algemeenheid wordt al snel iets van tafel geschoven, terwijl er toch ook een heleboel aannames zijn en niet altijd feiten. En dan wordt er geroepen dat ze geen festivals doen. Maar in sommige gevallen dus wel, kijk naar Springsteen nu. En ja zelfs Queen op rock in Rio Lisboa. Jaja dat is misschien niet hier, maar misschien worden er voor dat we iets helemaal zeker weten al te snel artiesten afgeschreven in de zin van , of te groot, of te klein, niet genoeg hits te duur enzv. Pas als we het 100% zeker weten zou de nee op zijn plek zijn. Maar goed het is ook maar een mening.
Helemaal mee eens.Alleen die ons echt uit ons "lijden" kunnen verlossen zijn buro PP / Mojo en die hebben om wat voor reden dan ook schijnbaar geen drang om iets te meldden.Denk zelf dat er binnen 2 weken meer duidelijkheid komt over de headliners / Uniek voor PP of toch 1 of meer gedeeld met andere festivals.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

Sven-j

Randprogramma
2 nov 2023
138
71
Precies dat is het hele idee achter een forum: het zijn doorgaans meningen. En iedereen heeft recht op zijn eigen hoop.

Maar eerlijk is eerlijk: je zult het er toch wel mee eens zijn dat de kans dat U2 op Pinkpop staat heel minimaal is. Dat Bruce Springsteen ooit een keer over zijn afkeer van festivals is heengestapt, maakt het niet vanzelfsprekend dat andere acts (met een veel grotere productie dan Bruce ook nog eens) dit ook zullen doen.

Als ze er desondanks toch komen te staan zeg ik chapeau.
Helemaal mee eens, maar er zijn nog heel wat grote festivals die geen (of nauwelijks) line-up nieuws naar buiten hebben gebracht. En ik kan me echt oprecht niet voorstellen dat een Rock in Rio, of een Primavera, of een Glastonbury, met enkel een Maneskin, Ed Sheeran en Muse als headliners komen..
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.523
6.190
Wat Glastonbury qua headliners doet is niet perse relevant voor Pinkpop. Daar staan acts die geen andere festivals doen.

Helemaal mee eens.Alleen die ons echt uit ons "lijden" kunnen verlossen zijn buro PP / Mojo
Niet echt. Op basis van tourschema's e.d. kun je al flink wat acts doorstrepen toch?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.735
1.899
Denk zelf dat er binnen 2 weken meer duidelijkheid komt over de headliners / Uniek voor PP of toch 1 of meer gedeeld met andere festivals.
Voor zover ik vlug even kan nagaan zijn er maar enkele grote (juni/juli) festivals in Europa die nog niet met namen zijn gekomen.
Pinkpop, Mad Cool, Primavera en Sziget....
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Helemaal mee eens, maar er zijn nog heel wat grote festivals die geen (of nauwelijks) line-up nieuws naar buiten hebben gebracht. En ik kan me echt oprecht niet voorstellen dat een Rock in Rio, of een Primavera, of een Glastonbury, met enkel een Maneskin, Ed Sheeran en Muse als headliners komen..
Misschien staat ons wel gewoon een zeer matig headlinersjaar te wachten?
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
944
449
Wat Glastonbury qua headliners doet is niet perse relevant voor Pinkpop. Daar staan acts die geen andere festivals doen.


Niet echt. Op basis van tourschema's e.d. kun je al flink wat acts doorstrepen toch?
Zeker, is er ergens een database beschikbaar waar ik kan zien wie er allemaal tourt in 1 oogopslag ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken