Pinkpop 2024

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.125
505
Een embargo is een embargo. Of dat nu vanuit Pearl Jam, AC/DC of Acda & De Munnik komt. Het is vooral hier op het forum dat men de redenering "langer wachten = grotere naam" van maakt.
Over pakweg 2 weken weten we het , de verlossing is nabij.De wijn voor Eddie staat al koud.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie en PJ

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Een embargo is een embargo. Of dat nu vanuit Pearl Jam, AC/DC of Acda & De Munnik komt. Het is vooral hier op het forum dat men de redenering "langer wachten = grotere naam" van maakt.
het is vooral gek dat er nog helemaal niets bekend gemaakt is... (ik tel Jiri11 en Gideon even niet mee)
waarom wachten op een embargo (als die er is) en niet al andere headliner met een paar namen bekend maken?

de redenering dat daar een grote naam aan hangt, aan dat embargo, wakkert wel aan zo... de kans dat dat is voor een act die al tourdata bekend heeft zal ook steeds kleiner geacht worden imo...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
ik ben ook rasoptimist op ACDC vlak, daarom haak ik hier even op in: de burgemeester van Munchen heeft gisteren (nogmaals) bevestigd dat ACDC dus speelt op 12 juni:


ze zijn dus in de buurt en Pinkpop lijkt te wachten op het mogen bekendmaken van een grote naam. dan toch?
Zie ACDC topic. Ik had het gisterenavond hier ook al gepost. Met dezelfde reden die jij ook vermeld. Desondanks zie ik het eigenlijk niet gebeuren hoor.
 

itsKenzin

Campingartiest
15 nov 2023
70
34
ik ben ook rasoptimist op ACDC vlak, daarom haak ik hier even op in: de burgemeester van Munchen heeft gisteren (nogmaals) bevestigd dat ACDC dus speelt op 12 juni:


ze zijn dus in de buurt en Pinkpop lijkt te wachten op het mogen bekendmaken van een grote naam. dan toch?

Word ietwat optimistischer voor AC/DC alhoewel de bassist heeft gezegd geen grote tour meer te willen doen. En zelf verwacht ik dat áls ze besluiten wel te gaan touren in Europa het een arena/ stadion tour is zoals ze dat in voorgaande jaren ook hebben gedaan.

Powertrip was een uitzondering voor een festival wellicht om mensen toch beetje te laten zien dat AC/DC er nog is. Komt er een tour? Misschien. Heb zelf niet het idee dat AC/DC nog op wereldtournee gaat. En als het festivals worden dan eerder Graspop dan Pinkpop denk ik persoonlijk.

Maar goed, ik laat me verassen. Zou het in ieder geval toejuichen!
 

JohndeBever

Randprogramma
12 okt 2023
116
89
Word ietwat optimistischer voor AC/DC alhoewel de bassist heeft gezegd geen grote tour meer te willen doen. En zelf verwacht ik dat áls ze besluiten wel te gaan touren in Europa het een arena/ stadion tour is zoals ze dat in voorgaande jaren ook hebben gedaan.

Powertrip was een uitzondering voor een festival wellicht om mensen toch beetje te laten zien dat AC/DC er nog is.
Lijkt mij ook veel logischer dat ze voor een arena zullen gaan of goffert etc, ALS ze gaan touren door Europa
 
  • Leuk
Waarderingen: itsKenzin

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
het is vooral gek dat er nog helemaal niets bekend gemaakt is... (ik tel Jiri11 en Gideon even niet mee)
waarom wachten op een embargo (als die er is) en niet al andere headliner met een paar namen bekend maken?

de redenering dat daar een grote naam aan hangt, aan dat embargo, wakkert wel aan zo... de kans dat dat is voor een act die al tourdata bekend heeft zal ook steeds kleiner geacht worden imo...
Nja, daar kunnen nog meerdere verklaringen voor zijn. Misschien willen ze Graspop-gewijs alles in dezelfde week aankondigen om hype te genereren. Of het klopt dat er bij één van de headliners nog enkele punten en komma's ontbreken. En willen ze zoals RW wachten tot alle artiesten klaar zijn om aangekondigd te worden.

Ik probeer vooral de verwachtingen wat te milderen. Want ineens gaat het hier over AC/DC, Metallica en een festival exclusive van Queen + Adam Lambert. Terwijl we beiden goed weten dat we in een meer realistische hoek moeten gaan zoeken.
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Zie ACDC topic. Ik had het gisterenavond hier ook al gepost. Met dezelfde reden die jij ook vermeld. Desondanks zie ik het eigenlijk niet gebeuren hoor.

in alle eerlijkheid zie ik het ook niet gebeuren. festivals en AC/DC gaat niet samen, helaas. maar de waarschijnlijke aanwezigheid in Duitsland in juni icm het feit dat Pinkpop op iets groots lijkt te wachten omwille van een embargo of primeur, maakt dat mijn gedachtes wel steeds de AC/DC kant op gaan.

dat gezegd hebbende: van mij mogen Pearl Jam en Metallica gewoon weer doorkomen in 2024. is kort na de laatste keer, maar zijn wel namen die een dag dragen. dat is ook de manier waarop ik naar een act kijk inzake headliner-waardig of niet; indien een dag (nagenoeg) uitverkoopt puur door aanwezigheid van die act, is het wat mij betreft een headliner. persoonlijk zie ik bv een Maneskin dit niet doen
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.929
3.302
Die behoort op KAMERTEMPERATUUR geserveerd te worden....Neanderthalers.
Weet niet hoe koud jij de thermostaat hebt staan maar die van mij is toch een stuk warmer dan 12 graden. Witte wijn drink je een stuk koeler dan kamertemperatuur
 
  • Geweldig
Waarderingen: Novis95

Sven-j

Randprogramma
2 nov 2023
138
71
Wel grappig dat een aantal pagina's terug getwijfeld wordt aan de waardigheid van Post Malone als headliner terwijl die tig keer succesvoller is dan een Maneskin, die je vaker genoemd ziet worden, apart.
Ik twijfel helemaal niet aan de waardigheid van Maneskin als headliner. Daar ben ik namelijk voor de volle 100% uit, die zijn dat voor mij namelijk niet.
Na het kijken van de F1 opening in Las Vegas vanochtend dacht ik nog even aan Kylie Minogue, en toen aan Maroon 5 (vraag me niet waarom, misschien omdat die Adam ook zo'n jankstem heeft?). Die zie ik nog best een dag headlinen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Ik twijfel helemaal niet aan de waardigheid van Maneskin als headliner. Daar ben ik namelijk voor de volle 100% uit, die zijn dat voor mij namelijk niet.
Na het kijken van de F1 opening in Las Vegas vanochtend dacht ik nog even aan Kylie Minogue, en toen aan Maroon 5 (vraag me niet waarom, misschien omdat die Adam ook zo'n jankstem heeft?). Die zie ik nog best een dag headlinen.
Het optreden van Maroon 5 paar jaar geleden liep qua verkoop toch uit op een fiasco?

Kylie Minogue zou ik overigens een hele originele headliner vinden.
 

Novis95

Randprogramma
11 mei 2023
183
569
Die behoort op KAMERTEMPERATUUR geserveerd te worden....Neanderthalers.
Ja, de kamertemperatuur zoals die gemiddeld was toen deze vuistregel werd verzonnen. Dat is heel wat anders dan de gemiddelde kamertemperatuur van tegenwoordig. Laat die cliché vuistregels lekker achterwege en koel je rode wijn kort van tevoren zodat je geen lauwe merlot aan het drinken bent.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Joris

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Het optreden van Maroon 5 paar jaar geleden liep qua verkoop toch uit op een fiasco?

Kylie Minogue zou ik overigens een hele originele headliner vinden.
'origineel' is een erg politiek correcte term en alternatief voor raar? kom nou, over relevantie gesproken: wat heeft die dame de laatste jaren nu nog gepresteerd?

ps. kan ook mijn gebrek aan kennis in dit genre zijn
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
'origineel' is een erg politiek correcte term en alternatief voor raar? kom nou, over relevantie gesproken: wat heeft die dame de laatste jaren nu nog gepresteerd?

ps. kan ook mijn gebrek aan kennis in dit genre zijn
Volgens mij zijn haar liveoptredens een flinke belevenis. Veel hits (wordt hier altijd als plus genoemd), nog nooit gestaan. Ik denk ook een echte publiekstrekker.

En relevantie is toch nooit echt een item hier met alle namen die worden genoemd als potentiële (sub)headliners?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken