Pinkpop 2023

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.267
3.843
Ik lees hier bitter weinig (positiefs) over de Black Keys.
Via de livestream vond ik het enorm tegenvallen. Heel matjes en gezapig. Zat weinig energie in. Zelfs via de livestream hoorde je alleen maar geklets tijdens de nummers. Een prestatie op zich.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Via de livestream vond ik het enorm tegenvallen. Heel matjes en gezapig. Zat weinig energie in. Zelfs via de livestream hoorde je alleen maar geklets tijdens de nummers. Een prestatie op zich.
Ja, een beetje wat ik ervan ervaarde in 2014. Goed maar niet wereldschokkend en soms zelfs een beetje saaiig.

Maar goed dat RCHP toch best goed was!
 

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
68
31
Ik moet nog het verslag van de zaterdag schrijven, maar de vrijdag heb ik compleet. Ik ben maar twee dagen geweest en ik weet zeker dat het maar goed is dat ik maar twee dagen ging. Ik trok dag 2 al amper, laat staan een derde dag.

Pinkpopvrijdag

Wat later van huis vertrokken tegenover het jaar daarvoor, ondanks dat ik dit keer te voet er naar toe liep vanuit huis in plaats van met de fiets. Na drie kwartier lopen en ergens tussen kwart over elf en half twaalf aankomen, was er geen rij te bekennen voor de ingang. Mijn heuptas werd goed gecontroleerd, en zelfs het hoesje van de camera werd gecontroleerd. In ieder geval een strengere controle tegenover de jaren daarvoor toen ik in 2015, 2016, 2017 en 2022 ging en amper gecontroleerd werd. Ik kreeg al snel groen licht om verder te komen. Na controle ticket mocht ik verder en de derde persoon gaf me een token. Ook met het halen van de munten niet in de rij gestaan.

Als eerste door de tent heen gelopen naar de andere kant voor mijn lunch. Ik had meer tijd over dan ik dacht, gezien ik een lange rij bij de ingang verwacht had. Gezien het een lange dag zou worden, met de lunch gaan zitten om even na een lange wandeling de rust te pakken om los te kunnen gaan. En zodra het tijd was, ben ik terug de tent in gegaan voor Madeaux. Heerlijk rustig, de kant waar ik stond was leger dan ik verwacht had, maar verder – hoewel Madeaux niet mijn ding is – genoten van haar, haar band en de muziek.

Dan was het voor mij wachten op Picture This. Met een bekertje in de hand eerst nog ver op het veld gestaan te kijken naar Frenna DeLuxe, maar rap, R&B en hiphop is verre van mijn ding, dus naar het voorvak bij het Noordpodium gelopen en daar ergens vooraan in het midden mijn plek ingenomen en rustig gaan zitten tot Picture This zou gaan beginnen. Ik kan in ieder geval zeggen dat ik genoten heb van de band en de muziek. Ik vind het wel een beetje frappant dat de zanger doodleuk met de instrumenten gooit.

Na aanraden van iemand uit de familie gebleven op dezelfde plek voor Electric Callboy. Eigenlijk had ik met deze band en The Haunted Youth een clash, maar na aanraden dat ik de eerstgenoemde echt moest zien, ben ik bij het Noordpodium gebleven. Maar goed dat ik vooraan stond, want meedoen met een moshpit zie ik zelf niet zitten, dus als het even kan blijf ik eruit en doordat ik eerste rij stond, had ik geluk dat ik geen betere plek hoefde te wensen. Los gegaan bij deze band en ook zeker genoten.

Dan door naar Nova Twins, waar ik wat later aankwam door alle drukte door Electric Callboy en het halen van wat cola. Ondanks dat gewoon vooraan kunnen staan aan de zijkant. Ze pakten goed het publiek in, liet hen meedoen en ook daar was het genieten. Wel iets eerder weggegaan omdat ik nog wat wilde eten, maar dat schoot erbij in door de drukte over het terrein en ik bij The Hu wilde zijn op tijd.

De tent voor The Hu was al voller dan ik verwacht had, maar toch een enigszins plekje weten te vinden. Een mevrouw voor mij die door had dat ik amper iets kon zien liet me voor haar staan, zodat ik wel wat meer kon zien dan alleen maar hoofden. Ik vond ze namelijk grappig klinken, en dus wilde ik ze live zien. Na drie moshpits kon ik niks meer zien omdat alles en iedereen verschoven was, en de grote mensen in plaats van terug naar hun eigenlijke plek maar vooraan bleven (leuk voor de kleine mensen zoals ik die dan niks meer kunnen zien). Het resultaat was dat ik het podium niet meer kon zien met de bandleden erop. Het scherm links kon ik ook niet meer zien en alleen rechts dat maar de helft liet zien dan ik zou willen hielp ook niet. Om die reden via de linkerkant (doodlopende stuk) de tent uitgegaan, eten gaan halen en even rustig zitten. Beiden was ik wel zeker even aan toe, terwijl ik ondertussen The Hu via het scherm buiten dan maar volgde met de livemuziek erbij.



De bedoeling was om meteen door te gaan naar The War On Drugs, maar eerst mijn avondeten opeten. Dan zo snel mogelijk door naar het hoofdpodium waar ik een goed plekje vooraan links op het veld wist te bemachtigen. Eerlijk gezegd vond ik er weinig aan, maar gebleven vanwege P!nk.



Helaas The Lumineers en Editors moeten missen welke ik beiden nog graag had gezien. The Lumineers was tegelijkertijd met The Hu en voor Editors moest ik mijn perfecte plek verlaten terwijl ik tegelijkertijd ook iets minder energie over had. Ik had de energie nog nodig om thuis te komen, dus de extra stappen die ik dan zou hebben gezet heb ik links laten liggen. Voor beiden een volgende keer beter.

Dan P!nk en de afsluiter van de dag. Nog voor zij überhaupt nog zou beginnen was het al zeer druk. Geduw en getrek op het grote veld aan de zijkant om in het voorvak te komen. Zelf bleef ik erbuiten en moest moeite doen om te blijven staan. Mensen hielden geen rekening met anderen en zeker niet met een invalide die al noodgedwongen daar stond in plaats van het platform voor invaliden welke overvol was. Mensen moesten soms echt even flink gewaarschuwd worden rekening te houden met de invalide persoon, welke compleet in paniek was door de toestroom en het geduw en getrek. Zodra de rust daar was wedergekeerd, gebruik gemaakt van alle ruimte om te gaan zitten. We moesten nog lang wachten op de headliner van de vrijdag, maar dat maakt niet uit. Wat wel nog storend was, was dat mensen denken geen rekening te hoeven houden met andere mensen (die tegenover hen wel even gaan zitten).

Nou, P!nk zelf vond ik top. Nadat ik van iemand in 2010 te horen had gekregen hoe top en leuk het optreden van haar was ondanks dat ze zelf geen headliner was, wilde ik haar dolgraag zien. Wetende dat ze over het publiek heen zou zweven ging ik al bewust niet het voorvak in om alles goed te kunnen zien. Heel eerlijk, ze heeft mijn verwachtingen wel waargemaakt, en ook haar dochter deed het goed voor een kind dat super zenuwachtig was. Een trotse mama P!nk dan ook op de schermen gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en DennisvdBr

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
via: 1Limburg

Organisatie Pinkpop zit nog in overwinningsroes​


De organisatie van Pinkpop blikt zeer tevreden terug op de afgelopen editie, zonder grote of noemenswaardige incidenten.
Zo'n 62.000 bezoekers per dag hebben afgelopen weekend een bezoek gebracht aan het Megalandterrein in Landgraaf.

'Weergoden goed gezind'​

"We zitten allemaal nog in de overwinningsroes, het was echt een fantastisch mooie editie. Zeker ook met de combi-productie van Bruce Springsteen, een week eerder. Het was een lange aanloop met een mooi resultaat", vertelt een van de organisatoren Sierk Janssen.

Op de fiets naar Pinkpop​

Het weer zat de tienduizenden bezoekers ook mee, met drie dagen alleen maar zon. De organisatie merkte dan ook dat veel van de bezoekers met de fiets kwam. "Er kwamen heel veel lokale mensen op de fiets. We plaatsen altijd veel stallingen, maar op een gegeven moment waren ze helemaal vol."

De kritiek dat sommige bezoekers en fans het rock-genre van vroeger missen, is voor Janssen niet zo gek. "Het heet niet voor niks Pinkpop. We willen heel breed gaan met ons publiek, van jong tot oud. Ik liep maandag over de camping en zag een dochter en moeder de tent samen opruimen. Dat is precies wat we willen."

Adele​

Hoewel het festival nog geen 24 uur geleden is afgelopen, staan de data voor volgend jaar al vast: 21, 22 en 23 juni. Een persoonlijke favoriet voor Janssen zou Adele zijn, al rekent hij er niet op dat ze ooit daadwerkelijk op het podium in Landgraaf zal staan.

https://www.1limburg.nl/entertainment/2225876/organisatie-pinkpop-zit-nog-in-overwinningsroes
ADÈLE HAHAHAHAH! Die vindt een gewone zaaltour al een drama. Dit gaat nooit gebeuren! Waarom zou je dit überhaupt in het artikel zetten?

Adele blijft veilig in Las Vegas en als ze genoeg geld binnen heeft gehaald is ze weer twee jaar van de aardbodem verdwenen.

Ze zie dat Glastonbury een hel was (ondanks haar goede optreden) omdat ze het niet fijn vond dat ze mensen zag weg lopen gedurende haar optreden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
ADÈLE HAHAHAHAH! Die vindt een gewone zaaltour al een drama. Dit gaat nooit gebeuren! Waarom zou je dit überhaupt in het artikel zetten?
ze zetten het in het artikel omdat ze het aan Sierk gevraagd hebben ;)

en.. wat Timothy's Monster hier boven ook zegt
ik denk dat Niek het veel meer met Rob Trommelen over de lineup heeft
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
ze zetten het in het artikel omdat ze het aan Sierk gevraagd hebben ;)

en.. wat Timothy's Monster hier boven ook zegt
ik denk dat Niek het veel meer met Rob Trommelen over de lineup heeft
True. Het wordt gewoon Foo Fighters - Muse - Dua Lipa. Lekker veilig , niet heel bijzonder, drie headliners die goed verkopen.
 

Mieknok

Campingartiest
15 jun 2022
59
73
En dag 3.

Na een heerlijke douche om 06:15, weer terug de tent in gedoken om nog even te slapen. Lang leve de black&fresh tent, geen enkele ochtend de tent uitgebrand.

Na het ontwaken koffie en ontbijt en dag 2 hadden we besloten niet te blijven tot maandagochtend maar zondagavond/nacht naar huis te rijden. Dus spullen ingepakt en naar auto gebracht en op tijd naar het terrein voor

Donnie! Ik heb helemaal niets met rap of Nederlandse hoempapa/schlager muziek. Thuis luister ik hier ook helemaal niet naar. Toch heb ik een zwak voor Donnie en hij heeft me niet teleurgesteld, wat een feestje. Was het hoogstaand? Absoluut niet. Vonden we het leuk? Absoluut wel😄 top begin van de dag.

Even weer goed geluncht bij de kalm aan baan. Ik had me vergist in de tijd van Orange skyline, daar alleen de laatste nummers mee kunnen pakken. Wat ik hoorde klonk goed.

Terug naar de tent voor I Prevail. Heerlijke herrie, we stonden vrij ver vooraan en dat was een zeer goede plek (zonder ondersteboven gebeukt te worden 😋). Gewoon goede show, geen poespas. Laatste nummers gemist want ik wilde op tijd naar

Brutus. Het was rustig bij stage 4, heel rustig. Iedereen stond natuurlijk bij Goldband.
Gedurende de dag begon stage 4 steeds meer op een mislukte braderie verzamelplek te lijken helaas. Veel mensen die de hele dag alleen maar aan de tafels zaten te ouwehoeren.
Gezien we bijna voor het podium stonden weinig meegekregen van geklets. Wat een show! Ik ken ze nog niet zo heel lang en heb voor Pinkpop veel zitten luisteren naar ze en had hoge verwachtingen die waargemaakt werden.

Daarna teruggelopen naar de kalm aan baan, beetje door gestapt zodat we de drukte na Goldband nog voor zouden zijn. Laatste nummers Goldband daardoor ook meegekregen, het veld ging los. Maar zo leuk als ik Donnie vind, zo verschrikkelijk vind ik Goldband, maar hey, ieder zn ding 😊

Het was nogal een heen en weer dag, want daarna weer terug naar stage 4 voor de Lathums.
Ik heb dagelijks zo'n 35000/40000 stappen gedaan, mede hierdoor. Aparte doorgang naar stage 4 zou toch wel heel fijn zijn 😋

The Lathums, enorm sympathieke band met fijne muziek. Helaas was de stage 4 braderie flink op gang waardoor je meer geklets dan muziek hoorde. Na een paar nummers voor gezien gehouden, ik ga wel een keertje naar een zaalshow.

En dat bleek ook gelijk onze laatste band te zijn. Door omstandigheden (niets ernstigs) vroeger naar de auto gelopen om naar huis te gaan dan we wilden. Gelukkig hadden we geen must sees meer.

De Peppers, in 2006 ging ik speciaal voor hun naar Pinkpop. De laatste albums kunnen me niet bekoren helaas en de laatste live shows was ik ook teleurgesteld. Soms is het wat het is.
De Peppers thuis op tv gekeken en dat was prima. Gelukkig waren ze beter dan men verwacht had.

Ik heb genoten van het weekend. Toch was dit denk ik mijn laatste Pinkpop. Ik kan het niet goed omschrijven, ik heb het echt leuk gehad maar de sfeer is toch anders ofzo.

Vrienden van ons gaan vaak naar Graspop, misschien dat we daar volgend jaar ook maar eens gaan kijken. Of weer eens terug naar Rock Werchter of DTRH, afhankelijk van de lineup. We zien het wel.

Ik kijk uit naar al jullie verslagen 😁
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Gisteren gestart met Donnie. Terrein was nog best rustig bij aankomst en ook geen rijen bij de ingang of muntjes. Een vriend van me wilde Donnie graag zien, maar stiekem kende ik ook gewoon zn nummers, vooral die uit zn JVT-achtige tijd waar ie ooit mee startte. Met die rapnummers start Donnie de show bij een heel gemengd publiek qua leeftijd. Leuk dat Rene Froger even mee komt zingen, al gaat het niveau daarmee bij tijd en wijle van Pinkpop naar braderie. Maar het publiek vindt het vermakelijk. Ook Joost (iech bin ein Friesenjjng) Klein even van de partij, die helaas geen heel nummer ten gehore bracht, maar wel even een freestyle dropt voor Donnie. Bij het eindnummer gaat het veld los en dat is toch een kleine prestatie om 13 uur op dag drie.

In het gras met een blowtje en een halve lite bier hoor ik de DMA’s van alles spelen, waaronder Chers Believe. Niet storend of opzienbarend. Het veld lijkt het allemaal best te vinden en het is wel aardige achtergrondmuziek.

Nog op het veld zittende hoor ik Nielson dan starten. Het meest treffende moment is als die het Pinkpop publiek vraagt “wie kijkt er wel eens naar de beste zangers?” (Dat verschrikkelijke Tros programma met alle afgedankte zangers uit NL) en er niemand reageert. Als ie vraagt “wie kijkt er niet? gaan de pinkpophanden tot mijn opluchting de lucht in. Nielson stamelt dat ie “t eigenlijk ook maar niks vond maar dat het programma toch om de muziek gaat” en zet vervolgens een draak van een nummer in dat kennelijk in het programma tot stand is gekomen. Totaal misplaatst deze man op Pinkpop, Hoe leuk zn bandje en drummer ook zn best doen.

Dan zet Direct in. Aardige nummers, een goede zanger, goede band. Eventjes blijven hangen, maar mijn band zal t nooit worden.

Vrij makkelijk loop ik een kwartier voor het optreden van Goldband het voorvak in. Ik ken heel wat nummers van ze en heb ook het best wel legendarische Lowlands optreden van ze wel eens gecheckt. Zo legendarisch als daar wordt het vandaag niet, maar hun hitjes gaan er als zoete koek in. Hier en daar zit er een wat minder lekker nummertje tussen en het voortdurende gehint naar cocaine terwijl er veel jeugd staat hoeft van mij niet zo. Maar wel eindelijk een vet optreden.

Dan staat Tom Odell aan de overkant. Een jongen uit onze groep wil ‘Another Love zien’. En volgens mij geldt dat ook voor vele anderen. Je ziet het veld verveeld om zich heenkijken, terwijl Odell met slaapverwekkende piaonoklanken de mensen in slaap speelt en zn hitje zo lang mogelijk uitstelt. Ik houd t uiteindelijk niet vol tot het einde en zie kans om een heerlijk pinkpop frietje te halen.

Dan One Republic, ik kende hun 3fm hitjes, en had eigenlijk op een leuk bandje gehoopt, maar het niveau blijft erg steken op…tja op wat eigenlijk. Achja vrolijk fluitend op I aint worried lopen we richting de tent stage voor War Paint, die het in een halfvolle tent (vanwege Machine Gun Kelly op Noord) toch heel aardig doen.

Uiteindelijk pak ik nog een klein stukje Peppers mee, die het heel goed doen, maar eigenlijk ben ik best moe en heb ik de Peppers ook al vaker gezien waardoor ik ietsje eerder het terrein verlaat. Muzikaal uiteindelijk geen beste dag, maar qua sfeer toch een hele geslaagde dag voor mij en daar gaat het natuurlijk om.

Als pluspunt de extra waterkranen op het terrein. En het soepele beker token systeem werkte zonder storend te zijn. Fijn dat je een gratis token krijgt aan het begin, in tegenstelling tot veel food-truck festivals die je een dure beker laten kopen en vervolgens okk nog vaak geen statiegeld teruggeven. Maar het pinkpopsysteem werkt sportief en haalt zijn doel om het veld nagenoeg bekervrij te krijgen.
Hoho....om Floor en Anneke onder afgedankte Nederlandse zangers mee te nemen vind ik een beetje kort door de bocht.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken