Het was ook niet zo heel bijzonder imo. Een vermakelijk optreden, maar er valt vrij weinig meer over te zeggen dan dat.Ik lees hier bitter weinig (positiefs) over de Black Keys.
Via de livestream vond ik het enorm tegenvallen. Heel matjes en gezapig. Zat weinig energie in. Zelfs via de livestream hoorde je alleen maar geklets tijdens de nummers. Een prestatie op zich.Ik lees hier bitter weinig (positiefs) over de Black Keys.
Ja, een beetje wat ik ervan ervaarde in 2014. Goed maar niet wereldschokkend en soms zelfs een beetje saaiig.Via de livestream vond ik het enorm tegenvallen. Heel matjes en gezapig. Zat weinig energie in. Zelfs via de livestream hoorde je alleen maar geklets tijdens de nummers. Een prestatie op zich.
ik heb wel behoefte aan festival-nazorgKomt er net zoals vorig jaar weer een pinkpop recap op de tv?
ADÈLE HAHAHAHAH! Die vindt een gewone zaaltour al een drama. Dit gaat nooit gebeuren! Waarom zou je dit überhaupt in het artikel zetten?via: 1Limburg
Organisatie Pinkpop zit nog in overwinningsroes
De organisatie van Pinkpop blikt zeer tevreden terug op de afgelopen editie, zonder grote of noemenswaardige incidenten.
Zo'n 62.000 bezoekers per dag hebben afgelopen weekend een bezoek gebracht aan het Megalandterrein in Landgraaf.
'Weergoden goed gezind'
"We zitten allemaal nog in de overwinningsroes, het was echt een fantastisch mooie editie. Zeker ook met de combi-productie van Bruce Springsteen, een week eerder. Het was een lange aanloop met een mooi resultaat", vertelt een van de organisatoren Sierk Janssen.
Op de fiets naar Pinkpop
Het weer zat de tienduizenden bezoekers ook mee, met drie dagen alleen maar zon. De organisatie merkte dan ook dat veel van de bezoekers met de fiets kwam. "Er kwamen heel veel lokale mensen op de fiets. We plaatsen altijd veel stallingen, maar op een gegeven moment waren ze helemaal vol."
De kritiek dat sommige bezoekers en fans het rock-genre van vroeger missen, is voor Janssen niet zo gek. "Het heet niet voor niks Pinkpop. We willen heel breed gaan met ons publiek, van jong tot oud. Ik liep maandag over de camping en zag een dochter en moeder de tent samen opruimen. Dat is precies wat we willen."
Adele
Hoewel het festival nog geen 24 uur geleden is afgelopen, staan de data voor volgend jaar al vast: 21, 22 en 23 juni. Een persoonlijke favoriet voor Janssen zou Adele zijn, al rekent hij er niet op dat ze ooit daadwerkelijk op het podium in Landgraaf zal staan.
https://www.1limburg.nl/entertainment/2225876/organisatie-pinkpop-zit-nog-in-overwinningsroes
Sierk heeft geen drol te zeggen over het programma. Hij is binnen Pinkpop verantwoordelijk voor o.a. de logistiek en veiligheid. Ken hem vooral als een praatjesmaker. Ze hadden beter Tirsa of Niek kunnen interviewen.Nou als de persoonlijk favoriet van die Sierk (wie?) Adele is, dan vrees ik voor de line up van volgend jaar.
ze zetten het in het artikel omdat ze het aan Sierk gevraagd hebbenADÈLE HAHAHAHAH! Die vindt een gewone zaaltour al een drama. Dit gaat nooit gebeuren! Waarom zou je dit überhaupt in het artikel zetten?
True. Het wordt gewoon Foo Fighters - Muse - Dua Lipa. Lekker veilig , niet heel bijzonder, drie headliners die goed verkopen.ze zetten het in het artikel omdat ze het aan Sierk gevraagd hebben
en.. wat Timothy's Monster hier boven ook zegt
ik denk dat Niek het veel meer met Rob Trommelen over de lineup heeft
The Script Dennis? Leg eens uit want objectief heb ik op de stream echt wel betere optredens gezien en gehoord.top 3
Queens of the Stone Age
The Script
Di-rect
( en eervolle vermelding voor Dadi Freyr, wat een gast )
Hoho....om Floor en Anneke onder afgedankte Nederlandse zangers mee te nemen vind ik een beetje kort door de bocht.Gisteren gestart met Donnie. Terrein was nog best rustig bij aankomst en ook geen rijen bij de ingang of muntjes. Een vriend van me wilde Donnie graag zien, maar stiekem kende ik ook gewoon zn nummers, vooral die uit zn JVT-achtige tijd waar ie ooit mee startte. Met die rapnummers start Donnie de show bij een heel gemengd publiek qua leeftijd. Leuk dat Rene Froger even mee komt zingen, al gaat het niveau daarmee bij tijd en wijle van Pinkpop naar braderie. Maar het publiek vindt het vermakelijk. Ook Joost (iech bin ein Friesenjjng) Klein even van de partij, die helaas geen heel nummer ten gehore bracht, maar wel even een freestyle dropt voor Donnie. Bij het eindnummer gaat het veld los en dat is toch een kleine prestatie om 13 uur op dag drie.
In het gras met een blowtje en een halve lite bier hoor ik de DMA’s van alles spelen, waaronder Chers Believe. Niet storend of opzienbarend. Het veld lijkt het allemaal best te vinden en het is wel aardige achtergrondmuziek.
Nog op het veld zittende hoor ik Nielson dan starten. Het meest treffende moment is als die het Pinkpop publiek vraagt “wie kijkt er wel eens naar de beste zangers?” (Dat verschrikkelijke Tros programma met alle afgedankte zangers uit NL) en er niemand reageert. Als ie vraagt “wie kijkt er niet? gaan de pinkpophanden tot mijn opluchting de lucht in. Nielson stamelt dat ie “t eigenlijk ook maar niks vond maar dat het programma toch om de muziek gaat” en zet vervolgens een draak van een nummer in dat kennelijk in het programma tot stand is gekomen. Totaal misplaatst deze man op Pinkpop, Hoe leuk zn bandje en drummer ook zn best doen.
Dan zet Direct in. Aardige nummers, een goede zanger, goede band. Eventjes blijven hangen, maar mijn band zal t nooit worden.
Vrij makkelijk loop ik een kwartier voor het optreden van Goldband het voorvak in. Ik ken heel wat nummers van ze en heb ook het best wel legendarische Lowlands optreden van ze wel eens gecheckt. Zo legendarisch als daar wordt het vandaag niet, maar hun hitjes gaan er als zoete koek in. Hier en daar zit er een wat minder lekker nummertje tussen en het voortdurende gehint naar cocaine terwijl er veel jeugd staat hoeft van mij niet zo. Maar wel eindelijk een vet optreden.
Dan staat Tom Odell aan de overkant. Een jongen uit onze groep wil ‘Another Love zien’. En volgens mij geldt dat ook voor vele anderen. Je ziet het veld verveeld om zich heenkijken, terwijl Odell met slaapverwekkende piaonoklanken de mensen in slaap speelt en zn hitje zo lang mogelijk uitstelt. Ik houd t uiteindelijk niet vol tot het einde en zie kans om een heerlijk pinkpop frietje te halen.
Dan One Republic, ik kende hun 3fm hitjes, en had eigenlijk op een leuk bandje gehoopt, maar het niveau blijft erg steken op…tja op wat eigenlijk. Achja vrolijk fluitend op I aint worried lopen we richting de tent stage voor War Paint, die het in een halfvolle tent (vanwege Machine Gun Kelly op Noord) toch heel aardig doen.
Uiteindelijk pak ik nog een klein stukje Peppers mee, die het heel goed doen, maar eigenlijk ben ik best moe en heb ik de Peppers ook al vaker gezien waardoor ik ietsje eerder het terrein verlaat. Muzikaal uiteindelijk geen beste dag, maar qua sfeer toch een hele geslaagde dag voor mij en daar gaat het natuurlijk om.
Als pluspunt de extra waterkranen op het terrein. En het soepele beker token systeem werkte zonder storend te zijn. Fijn dat je een gratis token krijgt aan het begin, in tegenstelling tot veel food-truck festivals die je een dure beker laten kopen en vervolgens okk nog vaak geen statiegeld teruggeven. Maar het pinkpopsysteem werkt sportief en haalt zijn doel om het veld nagenoeg bekervrij te krijgen.
Heeft hij al eerder in dit forum uitgelegd.The Script Dennis? Leg eens uit want objectief heb ik op de stream echt wel betere optredens gezien en gehoord.
Op de stream vond ik het best wel fun. Het is inderdaad anders maar wel top.Hoeveel mensen konden er hier trouwens wat met The HU? Die zie ik nog niet echt voorbijkomen. Of stonden jullie allemaal bij The Lumineers?
Dansende beren zijn zielig. Die moet je vrijlaten en vooral niet mee op foto.Ik dacht dat wij DB hier niet zo serieus namen
Ach, daar had ik vanaf m'n bank toch geen oordeel over kunnen vellen.Voor de thuisblijvers wel zonde dat Stage 4 niet wordt uitgezonden. Robin Kester en Brutus speelden daar geweldige sets.