pinkpop door een werchterbril deel 3 (slot)
Dag 3
Nielson: muziek voor de vriendin. Begin gemist wegens inpakken busje maar toch nog het overgrote deel gezien. Ik heb eigenlijk niet veel met nederlandstalige muziek dus kende er ook geen sikkepit van. Zij genoot, ik keek wat rond en veel me wat zaken op zulke momenten. Maar daarover meer. Ik onthoud mij van een echte beoordeling want dat zou niet terecht zijn
I prevail: even rusten bij tent podia en daar een stuk van I prevail gezien. Snoeihard, maar ook wel redelijk cliché metal core. Kreeg de tent wel lekker mee.
Brutus: reden nummer 3 voor mij om te gaan. Stephanie en haar jongens waren tering goed. Serieus knallen, lekkere set, eindigen met Sugar Dragon is altijd een hoogtepunt. Korte, gebalde maar energieke set. Zieltjes gewonnen. Opnieuw wel wat praters. Maar na de show toch echt van mensen rnodom mij gehoord dat dit onverwacht goed was.
Vriendin stukje gezien maar was niet mee en dan maar naar Goldband gegaan.
Ooit neem ik mijn dochter hiermee naar toe maar vind haar nog net te jong. Zullen haar wel eerst nog wat laten oefenen op drums en laten kijkken naar video en live clips.
Goldband: nog aangesloten bij vriendin. Laatste paar nummers meegepakt. De weide was wel mee precies en wat een circus op het podium. Vriendin vond het heel sterk. Ik vond het vooral de ogen uitkijken naar de waanzin.
One Republic: de laatste must see voor mijn vriendin, en voor mij hetzelfde als the script. Te braaf, te gelikt, te glad,… noem het hoe je het wil. Vriendin ging er goed op. Al de hits en dan die covers. Overall vond ze het beter dan the script.
Warpaint: achteraan de tent nog wat van meegenomen als voorbereiding op zaterdag. Was eigenlijk niet de bedoeling maar why not. Vriendin again kende het niet maar was wel onder de indruk want all female band. Ik kijk vooral uit naar zaterdag en ze front en center te kunnen zien. Klonk lekker en ze hadden er zin in.
Peppers: de afsluiter. Heel veel volk voor de peppers aanwezig. Begonnen met wat hitjes, niet altijd even perfect maar hoefde niet. Zit wel precies zijn tekst af te lezen (teleprompter aanwezig?) maar wel vaart in de set. Vond het minder inkakken dan 2022 op werchter maar niet weggeblazen. Voorheen was het hit or miss, nu was het gewoon degelijk. En om duidelijkheid te geven. Vriendin: ja maar ik ken niet veel van the peppers. Eenmaal ze bezig waren: O ja dat, o ja die, oh ja,.. ect ect.
Om half 4 smorgens thuis in antwerpen. Om 7u45 opgestaan en nu aan het werk.
Straks zelf naar huis, uitpakken en op tijd ben.
Opmerking. Pinkpop staat naar mijn inziens op een 2 sprong. Heel maffe line up deze editie. Ofwel trek je de kaart van de plattere pop nog wat meer want als ik zie hoeveel volk er uiteindelijk los gaat op nielson, donnie, goldband, rondé, one republic, the script. Handjes zwaaien, meebleiren met karaoke dan zit daar wel een toekomst in.
Anderszijds is die er ook met de meer rock georienteerde namen zoals Brutus, Qotsa, Hollywood Vampires,… en houden ze daarmee vast aan hun oude core bezoekers.
En als men beide wil blijven doen moet men misschien iets in hun programmering veranderen dat je south een rock podium maakt en north een pop podium, of om gedraaid. Nu staat alles maar wat door elkaar en onlogisch, en vaak spurten van het ene naar het andere.
Alsook extra geluidstorens bij North? Kan wel wonderen doen.
Top 3 van mij
- QOTSA
- War on drugs
- Brutus
Top 3 van vriendin
- Pink
- Xavier Rudd
- One Republic
Conclusie, mogelijk tot volgend jaar en dan een heel volledig weekend inclusief festileaks meeting waarschijnlijk. Nu was het vooral alles wat uitzoeken en een planning vinden tussen ons verschillende smaken.
En ondanks de schizofrene line up wat kritiek op te geven is dit wel ideaal voor ons 2. Heeft zij er veel aan, ik een beetje. En de rest haal ik dan wel in op mijn 4 dagen retraite op werchter.
Reaper out.