Pinkpop 2023

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.164
2.410
Dat kan toch naast elkaar bestaan? De 1 vindt iets prachtig en stoort zich niet echt aan bij tijd en wijlen slechte zang, de ander vindt het mede daardoor weer drie keer niks.
Ja dat klopt. Maar persoonlijk vind ik dat je niet een concert vanaf een stream goed kan beoordelen. Als een vriendin van mij naar Harry Styles is gegaan…en ik heb alleen de YouTube video’s bekeken kan ik niet zeggen of het goed / slecht is. Ik was er live niet bij.

Maar is wel zo dat iedereen iets anders mooi vindt ja.
 

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
181
153
Hey Pinkpop-gangers!
Het festival loopt bijna op zijn eind en we zijn benieuwd: wat was jouw muzikale top-3 van afgelopen weekend? Drop je lijstje als reactie op deze post en we nemen hem mee in de Festileaks Top 25 van Pinkpop 2023!
#1 Qotsa
#2 RHCP
#3 I Prevail
 
Laatst bewerkt:

Bob105

Support act
18 jun 2021
803
990
Met de hedendaagse opnames krijg je thuis met een degelijke HiFi set veel beter mee hoe de band of artiest speelt dan op het veld. Hoewel ik het geluid met de nieuwe geluidstorens niet kan beoordelen natuurlijk. Maar heb niemand gehoord over echt grootste veranderingen daarin.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.099
924
Pinkpop door een werchter bril deel 2

Op naar het hoofdgerecht in de volgende post(s?).
De optredens (zal wel duidelijk zijn uiteen onze smaak soms is)

Vrijdag

Electric Callboy: gemist
Nova Twins: gemist
Niall Horan: gemist

The Lumineers: stukje nog kunnen meepakken. Nog steeds saai en 13 in een dozijn. Zou beter over komen in de tent. Maar dan nog. Nu de 3de keer en nog steeds niet overtuigd. Vriendin vond het wel een klein hoogtepuntje want maar beperkt gezien.

The War on Drugs: reden 1 om te gaan en de hoofdreden gewoon eigenlijk. Direct bij het eerste nummer een paar traantjes gelaten. Stond niet in het voorvak maar wel mooi centraal zicht op alles. Paar opmerkelijke setlist keuzes maar toch. Genoten van begin tot einde. Vriendin was er niet super met bekend mee, wel met harmonia”s dream en daar in dat moment genoot ze even intens van de show als ik.

Editors: vanop een verre afstand, kwam niet echt goed over. Herkansing over 2 weken in the barn. + iets eten. Veel nieuwer werk waar ik minder mee bekend ben.

Pink: reden 2 voor mijn vriendin. Een genot voor haar te zien los gaan op al die pop hits. Uit haar dak bij de aerial shows en vuurwerk en Willow on stage. Haar eerste keer en waarschijnlijk niet de laatste keer. Voor mezelf al nummer 3 en kon door haar enthousiasme er wel van genieten. Beter dan 2019. Minder dan 2010 wel…

Dag 2

Dewolff: gemist, uit bed komen was moeilijker dan gedacht…

Xavier Rudd: reden nummer 2 voor mijn vriendin om te gaan. Zij volledig in overgave aan het meedoen in het voorvak. Ik stond er maar wat naar te kijken. Niet slecht maar niet zo maar iets wat ik dagelijks zou opzetten. + warmer dan vrijdag naar mijn gevoel. Even een energy dip. Toch maar skippen op werchter. Voor haar een top 3 optreden. Voor mijzelf degelijk maar had denk ik beter geweest in de tent…

Rondé: kende we beide niet, misses wou wat rusten op de weide. Ik heb enkel het begin meegepakt en was niet slecht, maar wou naar mijn buurjongen gaan kijken. Zij is gebleven en vond het de 2de beste ontdekking van het weekend.

Sons: mijn buurjongen. Speelden lekker hard. Ragden er op los zoals ze dat niet anders doen.
Wel gegroeid tegenover een paar jaar geleden. Hun set vloog voorbij. Wel veel praters in het publiek helaas. Werchter laat ik ze me voorbij gaan, maar op Crammerock zie ik ze nog eens. Daar in een gesloten tent gaat het nog veel harder gaan vermoed ik.

Hollywood Vampires: fan van alice cooper dus dit was een no brainer. Beide staan kijken maar vooral niet echt overtuigd geraakt. Zeker niet met Depp als vocals… Gitaar spelen kan hij wel, zingen minder. Vermakelijk om de groep te zien spelen en legends te zien geven op dat podium maar overal wel een beetje mager. Bleef wat teleurgesteld achter ofzo.

The Script: vriendin wou dit absoluut zien, ik vind het verschrikkelijk. Nu mijn beste beentje boven gehaald en geprobeerd er van te genieten op een manier maar man toonvast was dit niet. Viel zelfs vriendin op. Was wel blij met de setlist en ze gezien te hebben en kon er lekker van genieten inclusief emoties en gezien wat de band heeft doorgemaakt te begrijpen dat het wat minder zuiver kan zijn. maar voor mij veel en veel en veel te gepolijst. Maar ieder zijn ding. Dat maakt festivals zo mooi

Queens of the stone age: Reason number 2 for me. Net achter de mojo barriere een plekje gescoord. Perfect zicht, en tering hard waren ze. Passie, strak, hard, alles zat er in. Homme cleaned up its act maar holy shit, kwam dit de band te goede uit. En wat een setlist. Alles van begin tot einde meegezongen. GOD IS IN THE RADIO was amazing. Gesprongen, gezweet, opgaan in het geheel. The boys never dissapoint. En nog 2 keer dit jaar <3

Vriendin kende enkel no one knows maar was op het einde mee. Verassing van het weekend voor haar. Beste show voor mij by far.

Robbie Williams: tjah Ras entertainer. Vocaal slim genoeg om de moeilijke stukken over te laten aan andere (scriptmannetje take notes). Veel hilariteit met zijn teksten tussendoor. Toffe old school hits maar het nieuwe werk doet me niet veel. Wel content eens gezien te hebben. En de ironie met de oasis cover. Love it. wat hij kan, he does perfectly
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
Met de hedendaagse opnames krijg je thuis met een degelijke HiFi set veel beter mee hoe de band of artiest speelt dan op het veld. Hoewel ik het geluid met de nieuwe geluidstorens niet kan beoordelen natuurlijk. Maar heb niemand gehoord over echt grootste veranderingen daarin.
ik vond het geluid op het veld echt super goed.
helaas overstemd het niet "Dutch disease", maar dit is dan ook echt af hankelijk van waar je staat...

des te dichter bij het podium is minder gelul, steeds verder het veld af kom je voor de barren veel meer in de "cafe zone"

ook de schermen heel duidelijk, ook de schermen aan de geluidstorens van South, zelfs als je schuin er op keek had je nog steeds zuiver beeld
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.099
924
pinkpop door een werchterbril deel 3 (slot)

Dag 3

Nielson: muziek voor de vriendin. Begin gemist wegens inpakken busje maar toch nog het overgrote deel gezien. Ik heb eigenlijk niet veel met nederlandstalige muziek dus kende er ook geen sikkepit van. Zij genoot, ik keek wat rond en veel me wat zaken op zulke momenten. Maar daarover meer. Ik onthoud mij van een echte beoordeling want dat zou niet terecht zijn

I prevail: even rusten bij tent podia en daar een stuk van I prevail gezien. Snoeihard, maar ook wel redelijk cliché metal core. Kreeg de tent wel lekker mee.

Brutus: reden nummer 3 voor mij om te gaan. Stephanie en haar jongens waren tering goed. Serieus knallen, lekkere set, eindigen met Sugar Dragon is altijd een hoogtepunt. Korte, gebalde maar energieke set. Zieltjes gewonnen. Opnieuw wel wat praters. Maar na de show toch echt van mensen rnodom mij gehoord dat dit onverwacht goed was.

Vriendin stukje gezien maar was niet mee en dan maar naar Goldband gegaan.

Ooit neem ik mijn dochter hiermee naar toe maar vind haar nog net te jong. Zullen haar wel eerst nog wat laten oefenen op drums en laten kijkken naar video en live clips.

Goldband: nog aangesloten bij vriendin. Laatste paar nummers meegepakt. De weide was wel mee precies en wat een circus op het podium. Vriendin vond het heel sterk. Ik vond het vooral de ogen uitkijken naar de waanzin.

One Republic: de laatste must see voor mijn vriendin, en voor mij hetzelfde als the script. Te braaf, te gelikt, te glad,… noem het hoe je het wil. Vriendin ging er goed op. Al de hits en dan die covers. Overall vond ze het beter dan the script.

Warpaint: achteraan de tent nog wat van meegenomen als voorbereiding op zaterdag. Was eigenlijk niet de bedoeling maar why not. Vriendin again kende het niet maar was wel onder de indruk want all female band. Ik kijk vooral uit naar zaterdag en ze front en center te kunnen zien. Klonk lekker en ze hadden er zin in.

Peppers: de afsluiter. Heel veel volk voor de peppers aanwezig. Begonnen met wat hitjes, niet altijd even perfect maar hoefde niet. Zit wel precies zijn tekst af te lezen (teleprompter aanwezig?) maar wel vaart in de set. Vond het minder inkakken dan 2022 op werchter maar niet weggeblazen. Voorheen was het hit or miss, nu was het gewoon degelijk. En om duidelijkheid te geven. Vriendin: ja maar ik ken niet veel van the peppers. Eenmaal ze bezig waren: O ja dat, o ja die, oh ja,.. ect ect.

Om half 4 smorgens thuis in antwerpen. Om 7u45 opgestaan en nu aan het werk.
Straks zelf naar huis, uitpakken en op tijd ben.



Opmerking. Pinkpop staat naar mijn inziens op een 2 sprong. Heel maffe line up deze editie. Ofwel trek je de kaart van de plattere pop nog wat meer want als ik zie hoeveel volk er uiteindelijk los gaat op nielson, donnie, goldband, rondé, one republic, the script. Handjes zwaaien, meebleiren met karaoke dan zit daar wel een toekomst in.
Anderszijds is die er ook met de meer rock georienteerde namen zoals Brutus, Qotsa, Hollywood Vampires,… en houden ze daarmee vast aan hun oude core bezoekers.

En als men beide wil blijven doen moet men misschien iets in hun programmering veranderen dat je south een rock podium maakt en north een pop podium, of om gedraaid. Nu staat alles maar wat door elkaar en onlogisch, en vaak spurten van het ene naar het andere.

Alsook extra geluidstorens bij North? Kan wel wonderen doen.

Top 3 van mij

  • QOTSA
  • War on drugs
  • Brutus
Top 3 van vriendin

  • Pink
  • Xavier Rudd
  • One Republic
Conclusie, mogelijk tot volgend jaar en dan een heel volledig weekend inclusief festileaks meeting waarschijnlijk. Nu was het vooral alles wat uitzoeken en een planning vinden tussen ons verschillende smaken.

En ondanks de schizofrene line up wat kritiek op te geven is dit wel ideaal voor ons 2. Heeft zij er veel aan, ik een beetje. En de rest haal ik dan wel in op mijn 4 dagen retraite op werchter.



Reaper out.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
803
990
ik vond het geluid op het veld echt super goed.
helaas overstemd het niet "Dutch disease", maar dit is dan ook echt af hankelijk van waar je staat...

des te dichter bij het podium is minder gelul, steeds verder het veld af kom je voor de barren veel meer in de "cafe zone"

ook de schermen heel duidelijk, ook de schermen aan de geluidstorens van South, zelfs als je schuin er op keek had je nog steeds zuiver beeld
Mooi! Vorig jaar was het geluid ook prima, maar op Noord en Zuid werd het geluid snel minder vanaf 10 +/- meter van het voorvak. Maar dat hangt ook wel echt af op waar je staat inderdaad.
 

Islaaa

Randprogramma
20 jan 2015
191
98
Adam wie? En ja ik ben echt serieus.
heerlijk The Hu, verstond er geen kl*te van op een beetje engels na, maar was echt fantastisch.
Waren bij het aanlopen om de tent naar de andere kant gelopen om daar langs de zijkant te staan.
"opzwepend" denk dat ik het zo moet uitdrukken, soort muziek dat ik graag mee pak tussen alle pop-zoetekauw op Pinkpop en maakte zeker goede indruk!
Dus deze moeten we zeker zien op Werchter? Ze staan samen met the black keys….dus🤔😬?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.164
2.410
Met de hedendaagse opnames krijg je thuis met een degelijke HiFi set veel beter mee hoe de band of artiest speelt dan op het veld. Hoewel ik het geluid met de nieuwe geluidstorens niet kan beoordelen natuurlijk. Maar heb niemand gehoord over echt grootste veranderingen daarin.
Je hebt toch geen enkel idee hoe de sfeer is. De videofragmenten bij Goldband waren slecht gekozen heb het even terug gekeken. Bepaalde momenten in het publiek krijg je niet altijd vastgelegd.
 

psvsupp1913

Playlistbediener
19 jun 2018
12
4
Hey Pinkpop-gangers!
Het festival loopt bijna op zijn eind en we zijn benieuwd: wat was jouw muzikale top-3 van afgelopen weekend? Drop je lijstje als reactie op deze post en we nemen hem mee in de Festileaks Top 25 van Pinkpop 2023!
#1: Red Hot Chili Peppers
#2: Pink
#3: The Script
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.478
6.148
Je hebt toch geen enkel idee hoe de sfeer is. De videofragmenten bij Goldband waren slecht gekozen heb het even terug gekeken. Bepaalde momenten in het publiek krijg je niet altijd vastgelegd.
Maar je hoort wel de muziek en het live optreden zelf met die 3voor12 streams. Op basis daarvan kun je best oordelen wat je van het optreden vond imo.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
803
990
pinkpop door een werchterbril deel 3 (slot)

Dag 3

Nielson: muziek voor de vriendin. Begin gemist wegens inpakken busje maar toch nog het overgrote deel gezien. Ik heb eigenlijk niet veel met nederlandstalige muziek dus kende er ook geen sikkepit van. Zij genoot, ik keek wat rond en veel me wat zaken op zulke momenten. Maar daarover meer. Ik onthoud mij van een echte beoordeling want dat zou niet terecht zijn

I prevail: even rusten bij tent podia en daar een stuk van I prevail gezien. Snoeihard, maar ook wel redelijk cliché metal core. Kreeg de tent wel lekker mee.

Brutus: reden nummer 3 voor mij om te gaan. Stephanie en haar jongens waren tering goed. Serieus knallen, lekkere set, eindigen met Sugar Dragon is altijd een hoogtepunt. Korte, gebalde maar energieke set. Zieltjes gewonnen. Opnieuw wel wat praters. Maar na de show toch echt van mensen rnodom mij gehoord dat dit onverwacht goed was.

Vriendin stukje gezien maar was niet mee en dan maar naar Goldband gegaan.

Ooit neem ik mijn dochter hiermee naar toe maar vind haar nog net te jong. Zullen haar wel eerst nog wat laten oefenen op drums en laten kijkken naar video en live clips.

Goldband: nog aangesloten bij vriendin. Laatste paar nummers meegepakt. De weide was wel mee precies en wat een circus op het podium. Vriendin vond het heel sterk. Ik vond het vooral de ogen uitkijken naar de waanzin.

One Republic: de laatste must see voor mijn vriendin, en voor mij hetzelfde als the script. Te braaf, te gelikt, te glad,… noem het hoe je het wil. Vriendin ging er goed op. Al de hits en dan die covers. Overall vond ze het beter dan the script.

Warpaint: achteraan de tent nog wat van meegenomen als voorbereiding op zaterdag. Was eigenlijk niet de bedoeling maar why not. Vriendin again kende het niet maar was wel onder de indruk want all female band. Ik kijk vooral uit naar zaterdag en ze front en center te kunnen zien. Klonk lekker en ze hadden er zin in.

Peppers: de afsluiter. Heel veel volk voor de peppers aanwezig. Begonnen met wat hitjes, niet altijd even perfect maar hoefde niet. Zit wel precies zijn tekst af te lezen (teleprompter aanwezig?) maar wel vaart in de set. Vond het minder inkakken dan 2022 op werchter maar niet weggeblazen. Voorheen was het hit or miss, nu was het gewoon degelijk. En om duidelijkheid te geven. Vriendin: ja maar ik ken niet veel van the peppers. Eenmaal ze bezig waren: O ja dat, o ja die, oh ja,.. ect ect.

Om half 4 smorgens thuis in antwerpen. Om 7u45 opgestaan en nu aan het werk.
Straks zelf naar huis, uitpakken en op tijd ben.



Opmerking. Pinkpop staat naar mijn inziens op een 2 sprong. Heel maffe line up deze editie. Ofwel trek je de kaart van de plattere pop nog wat meer want als ik zie hoeveel volk er uiteindelijk los gaat op nielson, donnie, goldband, rondé, one republic, the script. Handjes zwaaien, meebleiren met karaoke dan zit daar wel een toekomst in.
Anderszijds is die er ook met de meer rock georienteerde namen zoals Brutus, Qotsa, Hollywood Vampires,… en houden ze daarmee vast aan hun oude core bezoekers.

En als men beide wil blijven doen moet men misschien iets in hun programmering veranderen dat je south een rock podium maakt en north een pop podium, of om gedraaid. Nu staat alles maar wat door elkaar en onlogisch, en vaak spurten van het ene naar het andere.

Alsook extra geluidstorens bij North? Kan wel wonderen doen.

Top 3 van mij

  • QOTSA
  • War on drugs
  • Brutus
Top 3 van vriendin

  • Pink
  • Xavier Rudd
  • One Republic
Conclusie, mogelijk tot volgend jaar en dan een heel volledig weekend inclusief festileaks meeting waarschijnlijk. Nu was het vooral alles wat uitzoeken en een planning vinden tussen ons verschillende smaken.

En ondanks de schizofrene line up wat kritiek op te geven is dit wel ideaal voor ons 2. Heeft zij er veel aan, ik een beetje. En de rest haal ik dan wel in op mijn 4 dagen retraite op werchter.



Reaper out.
Mooi verslag. Die tweesprong voel ik ook en ben daar heel benieuwd naar.
 

psvsupp1913

Playlistbediener
19 jun 2018
12
4
Met de hedendaagse opnames krijg je thuis met een degelijke HiFi set veel beter mee hoe de band of artiest speelt dan op het veld. Hoewel ik het geluid met de nieuwe geluidstorens niet kan beoordelen natuurlijk. Maar heb niemand gehoord over echt grootste veranderingen daarin.
Geluid was gister echt top afgesteld!!
Bij Red Hot Chili Peppers, die ook rete strak speelden, was het zo goed. Of het nu de drums, basgitaar, gitaar, zang was, alles was prima te beluisteren.
Daardoor viel ook ook hoe vals Goldband zong, niet een keertje, maar aan de lopende band. Verschrikkelijk.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
803
990
Je hebt toch geen enkel idee hoe de sfeer is. De videofragmenten bij Goldband waren slecht gekozen heb het even terug gekeken. Bepaalde momenten in het publiek krijg je niet altijd vastgelegd.
Ik zie niet in waarom je de sfeer zou moeten kunnen beoordelen om een uitspraak te doen over de kwaliteit van een optreden op basis van een (concrete) muzikale maatstaf? Dat staat voor mij echt los van elkaar.

Maar misschien snijd je hier wel een fundamenteel verschil aan tussen verschillende soorten muziekliefhebbers. Voor mij speelt sfeer een kleine(re) rol, of ik er nou live bij ben of niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

psvsupp1913

Playlistbediener
19 jun 2018
12
4
Maar je hoort wel de muziek en het live optreden zelf met die 3voor12 streams. Op basis daarvan kun je best oordelen wat je van het optreden vond imo.
Het is als een voetbalwedsstrijd. In het stadion kun je soms met een heel ander wedstrijdbeeld thuis komen, dan wat anderen erover zeggen op basis van de wedstrijd op tv. Het is niet goed te vergelijken. Je ziet en hoort niet hetzelfde. En op beeld krijg je minder te zien, dan wat het publiek ziet, maar tegelijkertijd ook weer veel meer close-up, wat het publiek weer niet goed ziet. (en hoort)
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

psvsupp1913

Playlistbediener
19 jun 2018
12
4
Dit is zo mooi Dennis ! En dit is waarom ik me gisteren stoorde aan de azijnzeikerds hier die thuis op de bank beoordelen dat alles slecht of saai is.

Pas als je op de goede plek in het publiek staat proef je pas echt de sfeer. Paar meter verder kan de sfeer alweer heel anders zijn bij een optreden. Iedereen beleeft het dus anders.

Ik vond The Script erg mooi en goed. Jammer dat de zanger soms net ernaast zat maar goed dat doet niks met de nummers. Een Vriend van mij heeft toen ook gehuild. Het nummer Breakeven maakt veel bij hem los.
Het was zeker prachtig! Je zag en voelde de emotie. En ik vond het ook niet heel gek dat hij niet spatzuiver was.
Toen hij het podium op kwam, dacht ik als eerste: Die ziet er niet fit uit. Ik vond hem er best bleek uit zien. Wellicht dat dat ook een rol speelde.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Mieknok

Campingartiest
15 jun 2022
59
73
Dag 2!

Na een belabberde nacht op gemak opgestart. Even opgefrist bij waterbakken, de enorme rij voor de douches voorbij gelopen. Wel karig, 1 tentje met wat waterbakken voor een hele camping.
Eitje met kaas gebakken, koffie gezet en we konden er weer tegenaan.

De festivaldag begonnen bij Dadi Freyr. Sommige waren van mening dat ie teveel praatte, mij stoorde het niet. Leuke liedjes afgewisseld met humor. Show niet helemaal afgekeken, vrienden van ons kwamen terrein op, daar naar toe gelopen en drankje mee gedaan. Daardoor ook Soms gemist, maar die komen we vast nog weleens tegen.

Disturbed werd vervangen voor Ramkot. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant heb ik Ramkot nooit live gezien en Disturbed wel. Prima show, waar ik stond waren mensen minder enthousiast volgens mij of ze hadden allen net zo slecht geslapen. Publiek kwam niet echt op gang.

Hollywood Vampires gemist, ik wilde echt graag zitten en energie opdoen voor de Black Keys en mijn favoriet, QOTSA. Vanaf de kalm aan baan wel mee kunnen kijken en luisteren op scherm bij de tent, erg vermakelijk.

The Black Keys, we stonden rechts vooraan bij de hekken van het voorvak. Ik vond het wat minder, maar dat kan ook komen door de vervelende mensen om ons heen... Daardoor besloten dat ik bij QOTSA echt in voorvak wilde staan.


Zo gezegd, zo gedaan. Mooie plek gevonden in voorvak, achteraan bij hek zodat we zittend konden wachten.
QOTSA, heb ze net als de Editors 12x gezien, en dit was 1 van de betere shows (beste blijft 2011 in Effenaar 😋). Heb van begin tot eind genoten ❤️ om me heen ook alleen maar genietende mensen. Het was fantastisch. Had ik al gezegd dat het fantastisch was? 😄

Daarna paar nummers meegekregen van Robbie Williams, maar vermoeidheid overheerste. Op gemak teruggelopen naar camping C, op camping B nog een Tosti gegeten (geweldige mensen daar, enorm om gelachen) en daarna weer het vreselijke luchtbed op.
Wekker gezet op 6 uur, want na 2 dagen zweten en zonnebrand smeren leek douchen (zonder rij) toch wel erg fijn.
Beter geslapen gelukkig dan de eerste nacht.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
via: 1Limburg

Organisatie Pinkpop zit nog in overwinningsroes​


De organisatie van Pinkpop blikt zeer tevreden terug op de afgelopen editie, zonder grote of noemenswaardige incidenten.
Zo'n 62.000 bezoekers per dag hebben afgelopen weekend een bezoek gebracht aan het Megalandterrein in Landgraaf.

'Weergoden goed gezind'​

"We zitten allemaal nog in de overwinningsroes, het was echt een fantastisch mooie editie. Zeker ook met de combi-productie van Bruce Springsteen, een week eerder. Het was een lange aanloop met een mooi resultaat", vertelt een van de organisatoren Sierk Janssen.

Op de fiets naar Pinkpop​

Het weer zat de tienduizenden bezoekers ook mee, met drie dagen alleen maar zon. De organisatie merkte dan ook dat veel van de bezoekers met de fiets kwam. "Er kwamen heel veel lokale mensen op de fiets. We plaatsen altijd veel stallingen, maar op een gegeven moment waren ze helemaal vol."

De kritiek dat sommige bezoekers en fans het rock-genre van vroeger missen, is voor Janssen niet zo gek. "Het heet niet voor niks Pinkpop. We willen heel breed gaan met ons publiek, van jong tot oud. Ik liep maandag over de camping en zag een dochter en moeder de tent samen opruimen. Dat is precies wat we willen."

Adele​

Hoewel het festival nog geen 24 uur geleden is afgelopen, staan de data voor volgend jaar al vast: 21, 22 en 23 juni. Een persoonlijke favoriet voor Janssen zou Adele zijn, al rekent hij er niet op dat ze ooit daadwerkelijk op het podium in Landgraaf zal staan.

https://www.1limburg.nl/entertainment/2225876/organisatie-pinkpop-zit-nog-in-overwinningsroes
 
  • Leuk
Waarderingen: jeroenm en Minie

Gebruikers die dit onderwerp bekijken