Verslag tijd! Voordat ik alles weer kwijt ben
Samen met mijn vriend vrijdagochtend rond 06:15 vertrokken en rond 08:15 op parking5, reis ging zeer soepel zonder files. Een top parkeerplaats in de schaduw en op zo'n 50mtr van de uitgang en 100mtr van ingang camping C.
Spullen op de steekkar gehesen en de camping op. Strenge controle de camping op, werkelijk overal werd in gekeken, maar de pot pindakaas werd niet ontdekt evenals de net iets te grote gasbrander. Gelukkig hadden wij maar 1 iemand voor ons in de rij, een paar uur later stond er een enorme rij voor de camping.
Naar ons plek gewezen, dat was nieuw. In 2012 was onze laatste keer op Pinkpop en toen camping B, waar we gewoon lekker zelf een plek uit konden kiezen. Maar goed, toen mochten er ook nog partytenten mee en waren er geen restricties over de grootte van je gasbrander.
Ik sta normaal graag aan het pad, lekker mensen kijken en makkelijk tent terugvinden als ik snachts naar toilet moet. Gelukkig stonden we niet ver van het pad en nog belangrijker, niet schuin en niet tegenover dixies.
Tent opgezet, luchtbed opgepompt, meuk tent ingegooid, biertje open om 09:30, proost. Lekker geouwehoerd, nog maar eens een biertje gedronken, rondje over camping gelopen (weinig bijzonder) munten gehaald en door naar het festivalterrein.
Met mijn korte doch snelle beentjes klein half uurtje over gelopen, dat viel mee. Nu wandelen we veel (want hond) en ik sport ook veel, dus beetje beweging is heerlijk, vooral in zonnetje met een biertje (balans en zulks).
Geen rij terrein op, token gekregen (de 2e, want toen we de camping af gingen kregen we er ook eentje). Ik had een kluisje gehuurd op terrein dus daar trui weggestopt.
Zoals al eerder gezegd, laatste Pinkpop was 2012 en laatste festival was 2019, dus heerlijk gevoel om het terrein weer op te lopen
op naar de eerste band,
Madoux, ze was al begonnen dus maar paar nummers gehoord.
Ik had op Spotify al nummers zitten luisteren en ik vond het een fijne opener in de tent, de nummers die ik hoorde klonken goed.
Hierna hadden we een gat tot Electric Callboy, dus terrein maar verkend, waterzakje bijgevuld, wat gegeten en uiteindelijk bij de bierbar gezeten en wat speciaalbier geproefd.
Wachtend op Electric Callboy een paar nummers meegekregen van Ellie Goulding, niet mijn (Goul)ding. Ik had ze jaren geleden als eens gehoord en toen vond ik het redelijk, nu echt niets. Heeft ze Figure 8 gedaan? Ik heb dat niet meegekregen, enige nummer wat ik wel leuk vindt.
Maar goed,
Electric Callboy. Volgens mij vind je het echt niets of echt fantastisch en ik ben van dat laatste. We stonden bij een groepje fans en hebben samen met hun staan genieten, dansen en springen. Het was ook zo voorbij leek wel
We hebben de Nova Twins overgeslagen om weer wat te eten. De kalm aan baan vind ik een verbetering tov van de Laan. We hebben nooit ergens lang staan wachten en ook veel zit plek (met helaas te weinig schaduw).
Daarna linksvoor in buurt van voorvak staan genieten van
TWOD. Wat was het heerlijk, niemand om ons heen stond te praten (wat later in weekend meer wel dan niet gebeurde) en heb wat nummers flink mee staan galmen (sorry not sorry).
Daarna snel stukje richting andere podium voor de
Editors. Het was de 12e keer dat ik ze zag maar niet de beste. We stonden ook hier linksvoor, in buurt van geluidsmast, maar het geluid leek heel zacht (en nee, mijn oordoppen zaten op de juiste plaats in gehoorgang
) de cover, ik weet nog steeds niet wat ik daarvan moet vinden. Maar al met al heb ik toch weer genoten van concert. In het (schemer)donker komen ze wel meer tot hun recht.
Het werd al flink drukker ivm Pink. Wij zijn naar de kalm aan baan gelopen met het idee om later stukje Pink van afstand te bekijken, dat is niet helemaal gelukt. Door het vroege opstaan was even chillen in de rust wel fijn (echt letterlijk iedereen stond bij Pink) en na wat biertjes belandde we in de stille Jan en heb ik wat dansjes gedaan, met nog zo'n 25 personen
Uiteindelijk een paar nummers van Pink meegekregen toen we naar de uitgang liepen (schuifelden). Het zag er zeer gelikt uit en ze gaf een flinke show weg. In 2010 heb ik dr over publiek zien vliegen, dat was al indrukwekkend, dit was bijna bizar
Terug gewandeld naar onze rustige camping C, biertje gedaan bij tent en er dan achterkomen in de tent dat C helemaal niet rustig is, want de feesttent van camping B was letterlijk in onze tent te horen
zelfs met oordoppen in.
Zeer belabberd geslapen, ook door het luchtbed wat voor de verandering eens vol bleef, maar gewoon ruk sliep.
Snachts zoals voorspeld naar het toilet, ik moet zeggen, de dixies op camping C bleven erg schoon. Waarschijnlijk ging iedereen naar de doortrek wc's of was gewoon telkens daar op juiste moment.
Het verslag is alweer veel langer dan bedoeld, dus dag 2 en 3 volgen later
Overigens positief, nergens staan wachten op festivalterrein, toiletten, water, bar.
Negatief, ik mis echt het rondje lopen om het podium. En een toilet bij de stille Jan.
Vrijdag was voor mijn gevoel ook de meest rustige dag, of wij waren gewoon telkens op de juiste plaats