Pinkpop 2023

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Huh, niet gesmeerd?

ik zelf heb niet zo veel met Goldband, maar vanaf de zijkant goed zicht op het podium en al helemaal over het veld...
dat ging toch echt f*cking los, weinig wat er 'niet gesmeerd' liep.

Ik denk eerder dat ze onder de indruk waren van de grote van het publiek (?), maar daardoor straalde er wel een hoop spontaan plezier vanaf.
en het publiek, deed tot ver over het veld overal in mee, ik was vooraf sceptisch over de spot in het tijdschema, maar dit was een rake klap van Mojo/Pinkpop imo

Bekijk bijlage 5616
Ja precies! Ik snap de negativiteit ook niet. Dit was de act met de meeste sfeer van het hele weekend.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
Mensen haten graag op Goldband. Soms terecht, soms niet terecht maar ze stonden in ieder geval op een festival wat meer een podium voor ze is dan BKS. En zelfs op BKS is het een feestje, dus kan je gewoon concluderen dat ze nu in hun momentum de juiste snaar raken. Prima.
Ja precies! Ik snap de negativiteit ook niet. Dit was de act met de meeste sfeer van het hele weekend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en Nikfestilover

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.784
Sfeer is natuurlijk een relatief begrip. Bij Jungle By Night was er ook sfeer, alleen niet van het platte hoempapa-kaliber.
Pinkpop is toch gewoon ook wat simpeler/makkelijker publiek? Zet daar Mart Hoogkamer neer in een tent en het werkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

Maugaza

Playlistbediener
20 jun 2022
6
11
Kei blij in de rij voor de kinderboederij!

Wat een mooie, heerlijke dag was het afgelopen zaterdag voor mijn tweede Pinkpop ervaring. Na vorig jaar, heb ik mijn vrienden die vorig jaar mee gingen, thuis gelaten. Want door 'de hitte' van vorig jaar hadden ze een soort van afkeer/slechte ervaring opgedaan. Terwijl ik juist ondanks de hitte van 34/35 graden hier lak aan had en elke minuut van genoot.

Zaterdagmiddag, 12:00 uur. We hadden nog geen parkeerticket en we zouden bij P6 moeten gaan parkeren als we zon ticket zouden regelen. Wat ongeveer 40/45 minuten lopen was naar het terrein. Ik kwam voor: Queens of the Stone age, Black keys en in mindere mate Disturbed. Mijn vrienden kwamen allen voor Disturbed, dus rond 13:30 waren ze erg teleurgesteld met het nieuws dat Disturbed niet ging optreden. Een vriend van mij liep al heel de week moeilijk waardoor we ergens in een achterliggende wijk wouden gaan parkeren. Zodoende vonden wij een straat, ik denk zon 10 minuten lopen t.o.v. camping B, zodoende hoefde we maar 30 minuten te lopen naar het festivalterrein. (eerste overwinning geboekt)

Aangekomen op het festivalterrein, was het al erg druk, beetje 'acclimatiseren' was het nog het eerste uurtje. Beetje rond gelopen, even langs bij de mannen van Studio giftig, want een vriend van mij heeft daarvoor gewerkt. En uiteraard samen op de foto gegaan met 'ons' Anthony Kiedis.

Als allereerst zagen we Hollywood and the Vampires. Iedereen heeft het wel over Johnny Depp.. Maar de echte icon die op het podium stond was voor mij Alice Cooper. Gaaf om hem live te zien hebben spelen! Daarna the Black Keys, ik ben groot fan van ' El Camino'. Maar was ietwat teleurgesteld dat ze (wat ik goed begrijp) wat meer de nieuwere nummers hebben gespeeld. Maar het einde was lekker, met Little Black Submarines en mijn persoonlijke favoriet: Lonely Boy.

Daarna stukje van the Script geluisterd, maar er was een act waar ik heel benieuwd naar was en die ik niet wilde missen. Blij dat ik daar naartoe ben gegaan...

Jongens voor mij de act van dit jaar op zaterdag was: Prins S en de Geit. Heerlijke lyrics, lekkere springmuziek en IEDEREEN deed mee op stage 4. Heerlijk!!! Stapje voor stapje, stapje voor stapje naar de kinderboederij. Wat kon de zanger een fantastische show geven, een echte performer. Voor de gene die er niet bij zijn geweest. In het begin ging iedereen aftasten nog niemand los, maar naar mate de show vordere deed iedereen mee. Aan het einde van de show zag je iedereen nog nagenieten, dat was zon prachtig gevoel! Het gevoel van eenheid, het gevoel van samen deze mooie dag beleven was voor mij persoonlijk iets magisch,

Ik heb wederom genoten van deze editie van Pinkpop. Ik ga volgend jaar sowieso weer. Wat een fantastische dag wederom, eentje voor de boeken!
 
Laatst bewerkt:

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Mensen haten graag op Goldband. Soms terecht, soms niet terecht maar ze stonden in ieder geval op een festival wat meer een podium voor ze is dan BKS. En zelfs op BKS is het een feestje, dus kan je gewoon concluderen dat ze nu in hun momentum de juiste snaar raken. Prima.
Precies!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.449
7.442
Wat zijn nou de punten waarover voortdurend geeergerd wordt?


Inderdaad, benieuwd wat hij anders wil zien. Jammer dat dat niet is gevraagd (of hier beschreven).

Het timetable en een gebrek aan bankjes of zitplekjes blijft mijn enige kritiekpuntje. Voor de rest was het echt op en top geregeld.
Amper rijen, voldoende water, voldoende toiletten. Helemaal prima.
 
Laatst bewerkt:

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.449
7.442
Zijn er hier trouwens mensen geweest die het festival vanaf het Skydeck hebben gevolgd? Het lijkt me niet een geheel fijne ervaring.
Zowel qua zicht als qua geluid.
 

D02

Dagopener
2 jan 2019
557
258
Super pinkpop gehad!!

Weet iemand of er ook het jaarlijkse slot interview is geweest? Kan deze nog nergens vinden.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Van 3voor 12 over de peppers:

“In een kleine anderhalf uur jassen de Peppers er een hele sloot aan hits doorheen als headliner van de Pinkpop-zondag. Zonder fratsen, zonder mega-show. Maar het klinkt als een klok, en de zestigers (want dat zijn het inmiddels) blijken zeldzaam goed in vorm.”

Agree 100%
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Sow hey wat staan er op Yourube veel volledige sets online !! Dat wordt genieten. Lijkt dit jaar wel heel veel….
 

thoom

Playlistbediener
12 mrt 2023
11
17
Hey Pinkpop-gangers!
Het festival loopt bijna op zijn eind en we zijn benieuwd: wat was jouw muzikale top-3 van afgelopen weekend? Drop je lijstje als reactie op deze post en we nemen hem mee in de Festileaks Top 25 van Pinkpop 2023!

Reminder om vandaag je Top 3 door te geven zodat deze meegenomen kan worden in de Festileaks Top 25!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken