Pinkpop 2023

korte samenvatting: het beste van vandaag kwam van eigen bodem. Brutus, Robin Kester en Jungle By Night waren veruit het beste. Warpaint was ook aardig. Gayle ook onderhoudend en de rest niet echt meegekregen buiten Tash Sultane en One Republic, wat beide ook prima Pinkpop acts zijn.
Jungle by Night? Die saaie muzak met wat beats? Dat vond ik echt helemaal niks. Misschien iets voor op LL of DTRH

Zaterdag een dag Pinkpop gehad. Onwijs genoten.
Je bent uiteraard al snel een berg knaken kwijt maar daar weegt de ervaring niet tegenop.
Mijn top 3 van alles wat ik gezien heb op TV of op het veld:

1. Electric Callboy
2. Hollywood Vampires
3. MGK

Al vaker gezien dat er in een mast wordt geklommen. Hier moeten ze echt iets mee. Uiteraard maakt dit wel een moment maar het is wachten op een ongeluk. Ik zag op TV dat MGK niet heel steady was bovenop de mast maar hij moest er wel op. Wat als? Stel je voor? Als je er toeschouwer bent van een val dan ben je voor het leven getekend. Het gaat steeds goed (gelukkig) maar je kan het als organisatie niet verkopen als er echt een klap gemaakt wordt. Dan pas komen de reacties, dan pas komt de media. Voorkom die shit dat is het "moment" niet waard!

Tof om hier de verslagen te lezen! Maar ik mis er nog zéker 1! 😉
Helaas kon ik in het buitenland geen streams mee pikken, maar door jullie toch wel wat meegekregen.
Hopelijk ben ik er volgend jaar wél weer bij met 'n line-up die beter in m'n straatje past!

Schuift een weekje op... Daar moet wel een heel goede reden voor zijn!
ik denk dat alle festivals "een weekje" doorscchuiven?
zal komen doordat juni 2024 dan 5 weekenden heeft.
RaR/RiP kondigde ook al aan voor 7-9 juni 2024, gaan dus het 2e weekend zitten ipv het eerste.
Ook Graspop schuift naar het voorlaaste weekend, zelfde als Pinkpop.
Ik denk niet dat het specifiek met een headliner te maken heeft, maar gewoon het toeval dat Pinkpop het voorlaatste weekend zit, wat aankomend jaar het vierde weekend is en niet het derde weekend van juni. Verder niets bijzonders.

• Leuk
Waarderingen: Franzzz
ik denk dat alle festivals "een weekje" doorscchuiven?
zal komen doordat juni 2024 dan 5 weekenden heeft.
RaR/RiP kondigde ook al aan voor 7-9 juni 2024, gaan dus het 2e weekend zitten ipv het eerste.
Ook Graspop schuift naar het voorlaaste weekend, zelfde als Pinkpop.
Ik denk niet dat het specifiek met een headliner te maken heeft, maar gewoon het toeval dat Pinkpop het voorlaatste weekend zit, wat aankomend jaar het vierde weekend is en niet het derde weekend van juni. Verder niets bijzonders.
Niet allemaal. BKS blijft wel in hetzelfde weekend zitten; tegelijk met de Primavera's.
Maar voor PP waarschijnlijk wel logisch om mee te schuiven.

Heh, geen Maan? Dat leek me een zekerheidje.

Huh, niet gesmeerd?

ik zelf heb niet zo veel met Goldband, maar vanaf de zijkant goed zicht op het podium en al helemaal over het veld...
dat ging toch echt f*cking los, weinig wat er 'niet gesmeerd' liep.

Ik denk eerder dat ze onder de indruk waren van de grote van het publiek (?), maar daardoor straalde er wel een hoop spontaan plezier vanaf.
en het publiek, deed tot ver over het veld overal in mee, ik was vooraf sceptisch over de spot in het tijdschema, maar dit was een rake klap van Mojo/Pinkpop imo

1687160588805.png

• Leuk
Waarderingen: Minie en Timmetje
Tuurlijk moet je Goldband gewoon boeken als Pinkpop zijnde. Laatste nummer meegekregen en mensen stonden tot aan north stage mee te blèren

Users who are viewing this thread