Pinkpop 2023

PeterB

Playlistbediener
19 nov 2021
5
4
Hey Pinkpop-gangers!
Het festival loopt bijna op zijn eind en we zijn benieuwd: wat was jouw muzikale top-3 van afgelopen weekend? Drop je lijstje als reactie op deze post en we nemen hem mee in de Festileaks Top 25 van Pinkpop 2023!
1. QOTSA
2. RHCP
3. Editors
 

Mieknok

Campingartiest
15 jun 2022
59
73
Verslag tijd! Voordat ik alles weer kwijt ben 😅

Samen met mijn vriend vrijdagochtend rond 06:15 vertrokken en rond 08:15 op parking5, reis ging zeer soepel zonder files. Een top parkeerplaats in de schaduw en op zo'n 50mtr van de uitgang en 100mtr van ingang camping C.

Spullen op de steekkar gehesen en de camping op. Strenge controle de camping op, werkelijk overal werd in gekeken, maar de pot pindakaas werd niet ontdekt evenals de net iets te grote gasbrander. Gelukkig hadden wij maar 1 iemand voor ons in de rij, een paar uur later stond er een enorme rij voor de camping.

Naar ons plek gewezen, dat was nieuw. In 2012 was onze laatste keer op Pinkpop en toen camping B, waar we gewoon lekker zelf een plek uit konden kiezen. Maar goed, toen mochten er ook nog partytenten mee en waren er geen restricties over de grootte van je gasbrander.
Ik sta normaal graag aan het pad, lekker mensen kijken en makkelijk tent terugvinden als ik snachts naar toilet moet. Gelukkig stonden we niet ver van het pad en nog belangrijker, niet schuin en niet tegenover dixies.

Tent opgezet, luchtbed opgepompt, meuk tent ingegooid, biertje open om 09:30, proost. Lekker geouwehoerd, nog maar eens een biertje gedronken, rondje over camping gelopen (weinig bijzonder) munten gehaald en door naar het festivalterrein.

Met mijn korte doch snelle beentjes klein half uurtje over gelopen, dat viel mee. Nu wandelen we veel (want hond) en ik sport ook veel, dus beetje beweging is heerlijk, vooral in zonnetje met een biertje (balans en zulks).

Geen rij terrein op, token gekregen (de 2e, want toen we de camping af gingen kregen we er ook eentje). Ik had een kluisje gehuurd op terrein dus daar trui weggestopt.

Zoals al eerder gezegd, laatste Pinkpop was 2012 en laatste festival was 2019, dus heerlijk gevoel om het terrein weer op te lopen ❤️ op naar de eerste band, Madoux, ze was al begonnen dus maar paar nummers gehoord.
Ik had op Spotify al nummers zitten luisteren en ik vond het een fijne opener in de tent, de nummers die ik hoorde klonken goed.

Hierna hadden we een gat tot Electric Callboy, dus terrein maar verkend, waterzakje bijgevuld, wat gegeten en uiteindelijk bij de bierbar gezeten en wat speciaalbier geproefd.

Wachtend op Electric Callboy een paar nummers meegekregen van Ellie Goulding, niet mijn (Goul)ding. Ik had ze jaren geleden als eens gehoord en toen vond ik het redelijk, nu echt niets. Heeft ze Figure 8 gedaan? Ik heb dat niet meegekregen, enige nummer wat ik wel leuk vindt.
Maar goed, Electric Callboy. Volgens mij vind je het echt niets of echt fantastisch en ik ben van dat laatste. We stonden bij een groepje fans en hebben samen met hun staan genieten, dansen en springen. Het was ook zo voorbij leek wel 😅

We hebben de Nova Twins overgeslagen om weer wat te eten. De kalm aan baan vind ik een verbetering tov van de Laan. We hebben nooit ergens lang staan wachten en ook veel zit plek (met helaas te weinig schaduw).

Daarna linksvoor in buurt van voorvak staan genieten van TWOD. Wat was het heerlijk, niemand om ons heen stond te praten (wat later in weekend meer wel dan niet gebeurde) en heb wat nummers flink mee staan galmen (sorry not sorry).

Daarna snel stukje richting andere podium voor de Editors. Het was de 12e keer dat ik ze zag maar niet de beste. We stonden ook hier linksvoor, in buurt van geluidsmast, maar het geluid leek heel zacht (en nee, mijn oordoppen zaten op de juiste plaats in gehoorgang 😋) de cover, ik weet nog steeds niet wat ik daarvan moet vinden. Maar al met al heb ik toch weer genoten van concert. In het (schemer)donker komen ze wel meer tot hun recht.

Het werd al flink drukker ivm Pink. Wij zijn naar de kalm aan baan gelopen met het idee om later stukje Pink van afstand te bekijken, dat is niet helemaal gelukt. Door het vroege opstaan was even chillen in de rust wel fijn (echt letterlijk iedereen stond bij Pink) en na wat biertjes belandde we in de stille Jan en heb ik wat dansjes gedaan, met nog zo'n 25 personen 😅

Uiteindelijk een paar nummers van Pink meegekregen toen we naar de uitgang liepen (schuifelden). Het zag er zeer gelikt uit en ze gaf een flinke show weg. In 2010 heb ik dr over publiek zien vliegen, dat was al indrukwekkend, dit was bijna bizar 😄

Terug gewandeld naar onze rustige camping C, biertje gedaan bij tent en er dan achterkomen in de tent dat C helemaal niet rustig is, want de feesttent van camping B was letterlijk in onze tent te horen 🤣🤣 zelfs met oordoppen in.
Zeer belabberd geslapen, ook door het luchtbed wat voor de verandering eens vol bleef, maar gewoon ruk sliep.
Snachts zoals voorspeld naar het toilet, ik moet zeggen, de dixies op camping C bleven erg schoon. Waarschijnlijk ging iedereen naar de doortrek wc's of was gewoon telkens daar op juiste moment.

Het verslag is alweer veel langer dan bedoeld, dus dag 2 en 3 volgen later 😅

Overigens positief, nergens staan wachten op festivalterrein, toiletten, water, bar.
Negatief, ik mis echt het rondje lopen om het podium. En een toilet bij de stille Jan.
Vrijdag was voor mijn gevoel ook de meest rustige dag, of wij waren gewoon telkens op de juiste plaats 😋
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.562
2.043
Hey Pinkpop-gangers!
Het festival loopt bijna op zijn eind en we zijn benieuwd: wat was jouw muzikale top-3 van afgelopen weekend? Drop je lijstje als reactie op deze post en we nemen hem mee in de Festileaks Top 25 van Pinkpop 2023!

Mag het ook als kijker van de stream? In dat geval
1. War on drugs
2. The Hu
3. Red hot Chili peppers
 

SmittyBacall

Playlistbediener
12 jun 2023
6
4
Hey Pinkpop-gangers!
Het festival loopt bijna op zijn eind en we zijn benieuwd: wat was jouw muzikale top-3 van afgelopen weekend? Drop je lijstje als reactie op deze post en we nemen hem mee in de Festileaks Top 25 van Pinkpop 2023!
1. QOTSA
2. Electric Callboy
3. Machine Gun Kelly
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Hey Pinkpop-gangers!
Het festival loopt bijna op zijn eind en we zijn benieuwd: wat was jouw muzikale top-3 van afgelopen weekend? Drop je lijstje als reactie op deze post en we nemen hem mee in de Festileaks Top 25 van Pinkpop 2023!
top 3
Queens of the Stone Age
The Script
Di-rect
( en eervolle vermelding voor Dadi Freyr, wat een gast 😂 )
 
  • Geweldig
Waarderingen: Brian

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
top 3
Queens of the Stone Age
The Script
Di-rect
( en eervolle vermelding voor Dadi Freyr, wat een gast 😂 )
The Script 😵‍💫! Ik ben fan van ze maar vond dit keer de zanger niet altijd even zuiver. Maar was wel een bijzonder optreden hing veel emotie in de lucht.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
1. The War On Drugs
2. Robbie Williams
3. The Script (op YouTube klinkt het niet, live vond ik het erg vermakelijk)
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Even snel een top 3:
1) Queens of the stone age
2) Hollywood Vampires
3) Electric Callboy
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Maar was wel een bijzonder optreden hing veel emotie in de lucht.
spanning was echt te snijden...

maakte bij ons (en om ons heen ook heel duidelijk) best veel los...
er hing imo echt letterlijk een deken van emotie over, dat bommetje stond vanaf voordat ze op kwamen al op scherp.
ik denk dat het voor "If You Could See Me Now" nog goed ging totdat het opgedragen werd aan Sheehan en na "If You Could See Me Now" daarna "For the first time" was het helemaal raak(!) ...denk dat er wat zonnebrand in mijn ogen kwam
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
spanning was echt te snijden...

maakte bij ons (en om ons heen ook heel duidelijk) best veel los...
er hing imo echt letterlijk een deken van emotie over, dat bommetje stond vanaf voordat ze op kwamen al op scherp.
ik denk dat het voor "If You Could See Me Now" nog goed ging totdat het opgedragen werd aan Sheehan en na "If You Could See Me Now" daarna "For the first time" was het helemaal raak(!) ...denk dat er wat zonnebrand in mijn ogen kwam
Dit is zo mooi Dennis ! En dit is waarom ik me gisteren stoorde aan de azijnzeikerds hier die thuis op de bank beoordelen dat alles slecht of saai is.

Pas als je op de goede plek in het publiek staat proef je pas echt de sfeer. Paar meter verder kan de sfeer alweer heel anders zijn bij een optreden. Iedereen beleeft het dus anders.

Ik vond The Script erg mooi en goed. Jammer dat de zanger soms net ernaast zat maar goed dat doet niks met de nummers. Een Vriend van mij heeft toen ook gehuild. Het nummer Breakeven maakt veel bij hem los.
 
  • Leuk
  • Thinking
Waarderingen: Mark's Kal en DennisvdBr

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Hey Pinkpop-gangers!
Het festival loopt bijna op zijn eind en we zijn benieuwd: wat was jouw muzikale top-3 van afgelopen weekend? Drop je lijstje als reactie op deze post en we nemen hem mee in de Festileaks Top 25 van Pinkpop 2023!
1. The War on drugs
2. Editors
3. Prins S en de Geit
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.495
6.167
Dit is zo mooi Dennis ! En dit is waarom ik me gisteren stoorde aan de azijnzeikerds hier die thuis op de bank beoordelen dat alles slecht of saai is.
Dat kan toch naast elkaar bestaan? De 1 vindt iets prachtig en stoort zich niet echt aan bij tijd en wijlen slechte zang, de ander vindt het mede daardoor weer drie keer niks.

Iedereen beleeft het inderdaad anders, en juist daardoor zijn kritische users niet meteen azijnzeikers imo.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.112
944
Pinkpop door een werchterbril

Ik ga sinds 2009 naar werchter. Altijd de volle 4 dagen (behalve het jaar dat men dochter werd geboren, toen had ik het bij 1 dagje gehouden). Doch keek ik ieder jaar uit naar de pinkpop presentaties waarin de line ups bekend werden gemaakt.

Soms goede lineups, maar vaak minder mijn ding dan werchter. + gewoontedier om werchter sowieso altijd te doen. Maar toch, ooit zou het er misschien wel eens van komen.

Ook dit jaar was ik niet weggeblazen van de vrijgegeven namen en zou ik het niet doen. Maar een handjevol namen die ik leuk vond en maar 3 echte MUST SEES waarvan ik ze alle 3 nog later dit jaar zou zien. Dus het zou niet gebeuren dit jaar.

En dan leer je in de maanden voor Pinkpop iemand kennen, begin je er een relatie mee, en die wel lastminute interesse had in een heel weekend een festival te doen met mij (want ik ga nog effectief naar werchter/Liveislive op mijn eentje of met maten en Crammerock) en haar oog viel op de Pinkpop Line-up. Haar reactie was: Oh Pink, the lumineers, xavier rudd, one republic, the peppers, goldband, Nielson,…

Vaak namen die ik of al gezien had of zou mijden als de pest. Ik heb toen de boot wat afgehouden om te gaan want mijn werk laat niet veel verlof toe in juni. En toen zag ik de show van The War on drugs in primavera en ben ik over stag gegaan. Als ze 2 goedkope tickets kon vinden voor 1 dag of voor de 3 dagen dan wou ik the war on drugs voor geen geld missen.

Zoals hier geweten is the war on drugs een emotionele band met de nummers uit Lost in the dream (dochter haar strijdt) en A deeper understanding (mijn vader).

En toen kwam het bericht: Schat ik heb er 2 gekocht voor 3 dagen. Dus we zouden gaan.

Last minute nog iets van overnachting plaats gezocht en gevonden waar we mijn camperbus zouden kunnen zetten en stroom hebben voor mijn partner. Dankzij dennis zijn tip is dat ook gelukt.

Werk nog overtuigen was wat moeilijker maar ach. Om half 3 op vrijdag zouden we vertrekken naar Pinkpop vanuit antwerpen.

De planning werd gemaakt van wat we beide wouden zien.

En dan was daar al de pinkpop week, heel lange werk week van minstens 11 uur werken per dag om vrijdag zo vroeg mogelijk te stoppen. Op dag van vertrek nog wat geschoven met tijd en uiteindelijk om 1u weg op kantoor, vriendin opgepikt, haar spullen ingeladen en om 14u waren we weg.

Vroeger dan gepland maar toch laat voor de meeste pinkpoppers hier. GPS gaf aan 1,5u. Dus zou ik nog op tijd zijn voor Electric callboy en Nova Twins (dan kan ik gabriels gaan zien op werchter).

Helaas, accordeon file, en file in het algemeen dus kwamen we maar rond 17u. Slaapplek was wel lekker rustig, veilig en in orde. Fietsjes uitladen en gaan met die banaan.

Eerste dat op valt aan pinkpop. Niet fietsen op die grote baan aan de ingang wordt echt wel opgevolgd. Werchter is dat allemaal wat losser geregeld. En opmerkelijk hoe de politie iedereen er op aanspreekt en iedereen er zich aan houdt het hele weekend.

Ergens in een wijkje aan een verlichtingspaal aangehangen en klaar voor. Bandje krijgen ging zeer vlot op dat uur. The lumineers waren net begonnen (een van de bands voor mijn vriendin). Even een stress moment om haar grote rugzak binnen te krijgen met medicatie in (waar ze geen attest voor bij had) maar is nooit een probleem geweest over de 3 dagen. Ook die 1,5 liter fles water totaal geen issue. Vriendelijk personeel. Mag gezegd worden. Bonnen waren duur, maar dat is het overal dus geen verrassing daar. Kopen van bonnen ging wel erg vlotjes, en ook het inwisselen van bekers ging erg snel. Puntje van opmerking, hoeveel inwissel coins ik kon verzamelen op 2,5 dag. Niet normaal. Ik kon gerust mijn bekers op de weide laten liggen. En ook paar keer gehad ik zonder coin of zonder bekers toch drank meekreeg. Crew was dus ook nog niet altijd even goed mee. Want gebeurde doorheen de hele dag, niet alleen savonds door vermoeidheid. Maar om nu te zeggen dat de weide zoveel properder is. Nou dat is toch niet het geval.

Qua aankleding en dergelijke zeer standaard, niks echt zot of uit het oog springend. De Kalm aan baan food trucks en platenzaak zijn wel leuke plekjes die we niet echt hebben in werchter. Lekkere keuze ook voor mensen zoals mijn vriendin met allergieën. Amnesty hoedje af.

Want ondanks dat het vaak standard stramien festival is heeft het wel toch zijn eigen smoel met het logo, de letters, waterfles en de roze hoedjes.

Ook de pinkpop waterpunten waren goed verspreid en het flesje dat je kon krijgen zeer handig. Wel een zwakke musketon (kan de mijne al vervangen nu). Voor de rest veel friet, hamburgers en dat soort zaken. Nooit echt lang moeten aanschuiven behalve net voor OneRepublic voor eten te kopen.

Nog 1 punt van kritiek, bedankt aan de onverlaat die express mijn band van mijn fiets heeft laten leeglopen op avond. Heel het luchtventiel lost gedraaid en rond gesmeten.. Moest grappig zijn voor je. Nou hopelijk goed gelachen. Geen reserve stukken mee dus daar stond ik dan. Maar daar kan pinkpop niet veel aan doen.

Op naar het hoofdgerecht in de volgende post(s?).
De optredens (zal wel duidelijk zijn uiteen onze smaak soms is)
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken