Pinkpop 2023

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Hoeveel mensen konden er hier trouwens wat met The HU? Die zie ik nog niet echt voorbijkomen. Of stonden jullie allemaal bij The Lumineers?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.489
6.153
Hoeveel mensen konden er hier trouwens wat met The HU? Die zie ik nog niet echt voorbijkomen. Of stonden jullie allemaal bij The Lumineers?
Een paar nummers geluisterd. Niet helemaal mijn ding maar kon het wel waarderen. Was alleen erg benauwd in die tent, dus daarna inderdaad even de ogen gesloten bij de Lumineers.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

TBK

Randprogramma
21 dec 2018
101
72
Hey Pinkpop-gangers!
Het festival loopt bijna op zijn eind en we zijn benieuwd: wat was jouw muzikale top-3 van afgelopen weekend? Drop je lijstje als reactie op deze post en we nemen hem mee in de Festileaks Top 25 van Pinkpop 2023!

1. The War on Drugs
2. QOTSA
3. P!nk
 

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
172
198
Hoeveel mensen konden er hier trouwens wat met The HU? Die zie ik nog niet echt voorbijkomen. Of stonden jullie allemaal bij The Lumineers?
The HU was top! Wij zijn er vooral heen gegaan omdat we "het wel eens wilden zien" en net iets uniekers wilden dan de zoveelste zoete popnummertjes, maar we hebben ons onwijs vermaakt! Zetten een hele toffe, indrukwekkende set neer. Zeker bij mijn favoriete optredens van het weekend
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en wenteldave

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Hoeveel mensen konden er hier trouwens wat met The HU? Die zie ik nog niet echt voorbijkomen. Of stonden jullie allemaal bij The Lumineers?
heerlijk The Hu, verstond er geen kl*te van op een beetje engels na, maar was echt fantastisch.
Waren bij het aanlopen om de tent naar de andere kant gelopen om daar langs de zijkant te staan.
"opzwepend" denk dat ik het zo moet uitdrukken, soort muziek dat ik graag mee pak tussen alle pop-zoetekauw op Pinkpop en maakte zeker goede indruk!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en wenteldave

pinkpopmaastricht

Playlistbediener
19 feb 2018
21
14
Gisteren gestart met Donnie. Terrein was nog best rustig bij aankomst en ook geen rijen bij de ingang of muntjes. Een vriend van me wilde Donnie graag zien, maar stiekem kende ik ook gewoon zn nummers, vooral die uit zn JVT-achtige tijd waar ie ooit mee startte. Met die rapnummers start Donnie de show bij een heel gemengd publiek qua leeftijd. Leuk dat Rene Froger even mee komt zingen, al gaat het niveau daarmee bij tijd en wijle van Pinkpop naar braderie. Maar het publiek vindt het vermakelijk. Ook Joost (iech bin ein Friesenjjng) Klein even van de partij, die helaas geen heel nummer ten gehore bracht, maar wel even een freestyle dropt voor Donnie. Bij het eindnummer gaat het veld los en dat is toch een kleine prestatie om 13 uur op dag drie.

In het gras met een blowtje en een halve lite bier hoor ik de DMA’s van alles spelen, waaronder Chers Believe. Niet storend of opzienbarend. Het veld lijkt het allemaal best te vinden en het is wel aardige achtergrondmuziek.

Nog op het veld zittende hoor ik Nielson dan starten. Het meest treffende moment is als die het Pinkpop publiek vraagt “wie kijkt er wel eens naar de beste zangers?” (Dat verschrikkelijke Tros programma met alle afgedankte zangers uit NL) en er niemand reageert. Als ie vraagt “wie kijkt er niet? gaan de pinkpophanden tot mijn opluchting de lucht in. Nielson stamelt dat ie “t eigenlijk ook maar niks vond maar dat het programma toch om de muziek gaat” en zet vervolgens een draak van een nummer in dat kennelijk in het programma tot stand is gekomen. Totaal misplaatst deze man op Pinkpop, Hoe leuk zn bandje en drummer ook zn best doen.

Dan zet Direct in. Aardige nummers, een goede zanger, goede band. Eventjes blijven hangen, maar mijn band zal t nooit worden.

Vrij makkelijk loop ik een kwartier voor het optreden van Goldband het voorvak in. Ik ken heel wat nummers van ze en heb ook het best wel legendarische Lowlands optreden van ze wel eens gecheckt. Zo legendarisch als daar wordt het vandaag niet, maar hun hitjes gaan er als zoete koek in. Hier en daar zit er een wat minder lekker nummertje tussen en het voortdurende gehint naar cocaine terwijl er veel jeugd staat hoeft van mij niet zo. Maar wel eindelijk een vet optreden.

Dan staat Tom Odell aan de overkant. Een jongen uit onze groep wil ‘Another Love zien’. En volgens mij geldt dat ook voor vele anderen. Je ziet het veld verveeld om zich heenkijken, terwijl Odell met slaapverwekkende piaonoklanken de mensen in slaap speelt en zn hitje zo lang mogelijk uitstelt. Ik houd t uiteindelijk niet vol tot het einde en zie kans om een heerlijk pinkpop frietje te halen.

Dan One Republic, ik kende hun 3fm hitjes, en had eigenlijk op een leuk bandje gehoopt, maar het niveau blijft erg steken op…tja op wat eigenlijk. Achja vrolijk fluitend op I aint worried lopen we richting de tent stage voor War Paint, die het in een halfvolle tent (vanwege Machine Gun Kelly op Noord) toch heel aardig doen.

Uiteindelijk pak ik nog een klein stukje Peppers mee, die het heel goed doen, maar eigenlijk ben ik best moe en heb ik de Peppers ook al vaker gezien waardoor ik ietsje eerder het terrein verlaat. Muzikaal uiteindelijk geen beste dag, maar qua sfeer toch een hele geslaagde dag voor mij en daar gaat het natuurlijk om.

Als pluspunt de extra waterkranen op het terrein. En het soepele beker token systeem werkte zonder storend te zijn. Fijn dat je een gratis token krijgt aan het begin, in tegenstelling tot veel food-truck festivals die je een dure beker laten kopen en vervolgens okk nog vaak geen statiegeld teruggeven. Maar het pinkpopsysteem werkt sportief en haalt zijn doel om het veld nagenoeg bekervrij te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Vannacht weer lekker thuis gekomen na een weekend Pinkpop. Heb er weer van genoten. Heb sinds de laatste keer dat ik op Pinkpop was 3 andere grote major weekend festivals bezocht (dit was mijn 8ste Pinkpop) en dat heeft toch wat ander licht doen schijnen op dit festival, zowel positief als negatief.

Vooral het publiek wat er op afkomt was iets waar ik me best aan geërgerd heb dit weekend. Hele Limburgse kenniskringen die in het voorvak of er net achter doen alsof ze in een kroeg staan en maar ouwe hoeren. Leek wel een bradderie op het veld terwijl er wat achtergrond muziek speelt. Totaal onrespectvol richting de artiesten.
Qua sfeer zorgt dat er dus ook meteen voor dat dit volgens mij het lastigste publiek is om voor te spelen en om als liefhebber in te genieten.

Daarnaast ook echt te veel te dronken oude mannen gezien die niks meer konden of dingen deden die niet konden.

De organisatie zat wel weer goed in elkaar, ondanks dat het op het veld vrij druk aanvoelde, nergens in de rij gestaan, WC's waren prima en de waterpunten ook. Erg blij ook met de uitgebreide catering bij de tent stage.
En wat zag het veld er schoon uit ten opzichte van voorgaande jaren. Erg blij dat ze dat cup systeem nu ook bij PP hebben ingevoerd.

Daarnaast ook erg genoten van de muzikale optredens van: The war on drugs, editors, The Lathums, The black Keys, QOTSA.

En de feestjes bij: Goldband, Dadi Freyr en vooral bij Prins S en de Geit! Iedereen vertrok bij de laatstgenoemde met een glimlach op zijn gezicht en feeste nog even samen door. Dat samenhorigheids gevoel maakt festivals een stukje mooier.

Als ik energie heb zal ik nog een uitgebreid verslag typen van het weekend.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
De dansende beren kraakt RHCP af op Pinkpop. Lol….

“Alweer maakten ze het dus niet helemaal waar waardoor we ons stilaan afvragen of we op Rock Werchter de show gaan krijgen die hun wankele livereputatie zal redden, maar als er iets is dat ze al vaker hebben getoond: onderschat Red Hot Chili Peppers nooit. Misschien was het gisteren zelfs beter dat ze maar anderhalfuur speelden in plaats van twee, want langer moest het ook niet duren.”
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
De dansende beren kraakt RHCP af op Pinkpop. Lol….

“Alweer maakten ze het dus niet helemaal waar waardoor we ons stilaan afvragen of we op Rock Werchter de show gaan krijgen die hun wankele livereputatie zal redden, maar als er iets is dat ze al vaker hebben getoond: onderschat Red Hot Chili Peppers nooit. Misschien was het gisteren zelfs beter dat ze maar anderhalfuur speelden in plaats van twee, want langer moest het ook niet duren.”
Ik dacht dat wij DB hier niet zo serieus namen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Martinez

Campingartiest
26 jan 2023
68
66
Zijn er hier trouwens mensen geweest die het festival vanaf het Skydeck hebben gevolgd? Het lijkt me niet een geheel fijne ervaring.
Zowel qua zicht als qua geluid.
Een uitgebreidere reactie op: https://forum.festileaks.com/threads/pinkpop-2023.1029/post-335489
Zicht was vergelijkbaar alsof je halverwege het veld staat. Het geluid van het zuid podium was rechtstreeks, van het noord podium was via boxen binnen te horen. Tent / stage 4 was niet te volgen vanaf het deck.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken