Pinkpop 2023

mart1234

Support act
27 nov 2019
862
349
Maar goed we kunnen sowieso het eens zijn dat within temptation groter is als een kaleo en Greta van Fleet en dat waren de grote van de 2de worp vorig jaar dus verwacht ze maar niet
 
Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik maak er op dit moment dit van:
Er zijn wel een aantal dingen die ik anders zou verwachten.

Op vrijdag, Nova Twins zou een Stage 4 afsluiter kunnen zijn. The Hu zou op Noord kunnen. Ik twijfel tussen Editors en WoD, als Noord afsluiter en sub. Voor mijn gevoel staat Editors als Noord afsluiter.

Zaterdag, ik denk dat Ronde eerder op de dag staat. Of openen Main of wellicht beter openen Noord (zoals Son Mieux of Joost 2022).

Zondag, er staan te veel NL acts op de mainstage (3). Waren er vorige editie ook maximaal 2. Ook op Noord stonden er maar 1 a 2. Misschien Nielson in de tent of de "Son Mieux spot" opener Noord. Wellicht Di-rect later op de dag op Noord (zoals Chef Special 2022) en dus wisselen met Nathaniel Rateliff. Dan Donnie idd opener Main, zoals Maan 2022. Goldband staat op de programma pagina behoorlijk hoog, mogelijk de plek van De Staat 2022 inderdaad. Wellicht Machine Gun Kelly als Noord afsluiter? Dan is er ook ruimte om OneRepublic op de mainstage sub te zetten eventueel? I Prevail en Only the Poets, kan je je afvragen of dat Tent namen zijn of Stage 4 acts. Tash Sultana kan imo ook in de Tent.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

mart1234

Support act
27 nov 2019
862
349
Verwacht zeker only the poets en nova twins op stage 4 vind i prevail dan weer een lastige zie die ook nog wel laag op noord werken
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Best spannend hoe het met de "presale" zit.
Gebeurt het met een persoonlijke code in de mail?
Begint die zowat meteen, dat je na ontvangst mail al zou kunnen bestellen.
Of is die 24 uur vooraf, vanaf 10:00 vrijdag 25 november...
Of krijg je (doom scenario) een truttig uurtje vooraf en zit je nog in een Ticketmaster wachtrij om er uiteindelijk alsnog na 10 uur zaterdag door te komen?
En ook hoeveel mensen hebben toegang tot de presale en is er een ticket limiet aan de presale?

ik ben zelf bang dat het nog best hard kan gaan de verkoop. De headliners zijn, wat je er ook van vind, van het kaliber dat de dagkaarten sowieso rap gaan, denk ik.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Ik zou me er niet te druk om maken. Kans dat het zaterdag uitverkoopt lijkt me klein. In de presale loop je tickets sowieso niet mis. Je krijgt waarschijnlijk morgen mail met een persoonlijke code oid.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Best spannend hoe het met de "presale" zit.
Gebeurt het met een persoonlijke code in de mail?
Begint die zowat meteen, dat je na ontvangst mail al zou kunnen bestellen.
Of is die 24 uur vooraf, vanaf 10:00 vrijdag 25 november...
Of krijg je (doom scenario) een truttig uurtje vooraf en zit je nog in een Ticketmaster wachtrij om er uiteindelijk alsnog na 10 uur zaterdag door te komen?
En ook hoeveel mensen hebben toegang tot de presale en is er een ticket limiet aan de presale?

ik ben zelf bang dat het nog best hard kan gaan de verkoop. De headliners zijn, wat je er ook van vind, van het kaliber dat de dagkaarten sowieso rap gaan, denk ik.
Grappig dat hier echt elk jaar paniekerig gedaan wordt over de ticketverkoop. Terwijl het festival nog maar één keer als een sneltrein uitverkocht, en dat op basis van een "once in a lifetime" affiche die Pinkpop waarschijnlijk nooit meer zal evenaren.

Los daarvan: no way dat er genoeg vouchers in omloop zijn om het festival in presale uit te verkopen. Laat staan dat de eigenaars van een voucher allemaal zo enthousiast zijn over de huidige lineup dat ze bij aanvang klaar zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Gemiste kans wel hoor, zeker gezien hun vorige passage letterlijk in het water viel. Ze maken dan toch weer de oude vertrouwde foute keuzes op die plekken: One Republic/The 1975, The Script/Oscar and The Wolf en ook de Nederlandse inbreng is lachwekkend. Verder natuurlijk ook goede keuzes met TWOD en Black Keys, die verwacht je niet zó snel op Pinkpop. We wachten de rest rustig af (;
Soms heb je niet te kiezen, mik je er gewoon gewoon naast en doen die gewoon DTRH.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Zo, ook even snel bijgelezen. Redelijke drop, content met de Peppers natuurlijk. Niet spannend, maar toch. Machine Gun Kelly zo hoog gaat natuurlijk nergens over, dus hopelijk verandert dat nog. Blij met voornamelijk The HU en Nathaniel Rateliff, maar denk niet dat het genoeg is om me over te halen.

Bent eventjes afwezig en er zijn gelijk zo'n twintig pagina's bijgeluld... Dat belooft wat voor de komende dagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en jonasvh

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Best spannend hoe het met de "presale" zit.
Gebeurt het met een persoonlijke code in de mail?
Begint die zowat meteen, dat je na ontvangst mail al zou kunnen bestellen.
Of is die 24 uur vooraf, vanaf 10:00 vrijdag 25 november...
Of krijg je (doom scenario) een truttig uurtje vooraf en zit je nog in een Ticketmaster wachtrij om er uiteindelijk alsnog na 10 uur zaterdag door te komen?
En ook hoeveel mensen hebben toegang tot de presale en is er een ticket limiet aan de presale?

ik ben zelf bang dat het nog best hard kan gaan de verkoop. De headliners zijn, wat je er ook van vind, van het kaliber dat de dagkaarten sowieso rap gaan, denk ik.
Ja precies, en hoe zit het met de aantallen die je mag kopen in de pre-sale dezelfde als wat je had, of meer tickets mogelijk.

Ik ga er vanuit dat ofwel morgen ofwel vrijdag de pre-sale start. Lijkt mij niet dat ze dit gelijkertijd doen met de reguliere tickets, want dat kan toch niet bij te houden zijn. Heb nu al een aantal mensen die vragen voor hun ook een ticket mee te kopen in de pre-sale. Maar kan het in de pre-sale ook. We gaan het zien morgen 🤷.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ik zou me er niet te druk om maken. Kans dat het zaterdag uitverkoopt lijkt me klein. In de presale loop je tickets sowieso niet mis. Je krijgt waarschijnlijk morgen mail met een persoonlijke code oid.
Ik zou nog verder durven gaan en er best wat geld op inzetten dat je een paar dagen voor de poorten opengaan nog op je gemak een kaartje kan kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Best spannend hoe het met de "presale" zit.
Gebeurt het met een persoonlijke code in de mail?
Begint die zowat meteen, dat je na ontvangst mail al zou kunnen bestellen.
Of is die 24 uur vooraf, vanaf 10:00 vrijdag 25 november...
Of krijg je (doom scenario) een truttig uurtje vooraf en zit je nog in een Ticketmaster wachtrij om er uiteindelijk alsnog na 10 uur zaterdag door te komen?
En ook hoeveel mensen hebben toegang tot de presale en is er een ticket limiet aan de presale?

ik ben zelf bang dat het nog best hard kan gaan de verkoop. De headliners zijn, wat je er ook van vind, van het kaliber dat de dagkaarten sowieso rap gaan, denk ik.
De laatste keer dat Pinkpop heel snel uitverkocht was volgens mij 2015 of 2016?

Deze keer is er geen volledige line up , er is inflatie, mensen hebben hoge energie kosten, kerst en sinterklaas komen eraan. Kortom ik weet niet of de weekendkaarten zo de deur uitvliegen. Maar you never know maar ik zie het niet gebeuren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
De laatste keer dat Pinkpop heel snel uitverkocht was volgens mij 2015 of 2016?

Deze keer is er geen volledige line up , er is inflatie, mensen hebben hoge energie kosten, kerst en sinterklaas komen eraan. Kortom ik weet niet of de weekendkaarten zo de deur uitvliegen. Maar you never know maar ik zie het niet gebeuren.
Aan de andere kant: Paaspop verkoopt ongezien snel uit.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.618
Soms heb je niet te kiezen, mik je er gewoon gewoon naast en doen die gewoon DTRH.
Die kanttekening is inderdaad juist. Maar goed, zullen ook nog een aantal acts wel raak zijn anderszijds. Zo'n Black Keys is ook een ideale DTRH naam.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
862
349
Is er een interview of iets met een van pinkpop over de progamma want dat vind ik altijd wel interessant net zoals na de Robbie aankondiging
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken