Pinkpop 2023

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Dit weekend toch maar eens een dagje Tomorrowland gewaagd. Een van de Pinkpop managers was er ook.

Naja wat kan ik zeggen… dit festival is alleen al een feest om naar te kijken alles om je heen. Het voelt als een soort attractiepark voor volwassenen. Nergens rijen, nergns tokens alles cashless, vuurwerk waar je u tegen zegt. Tja… niet te vergelijken met Pinkpop eigenlijk.

Wel goed dat Pinkpop managers hierheen zijn gegaan wellicht dat ze iets kunnen leren van de aankleding van dit festival. Dit jaar was de aankleding van Pinkpop al iets verbeterd maar nog veel te doen.

Een groot voordeel wat Tomorrowland heeft en Pinkpop niet : grote van het immense terrein. Daarnaast kan een dj achter elke draaitafel staan en bij muzikanten is dat toch een stuk ingewikkelder. Ik hoop wel dat Pinkpop blijft vernieuwen en stukjes van dit soort aankleding ook gaat laten zien op het terrein.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Geen mega dance liefhebber maar alleen al voor de sfeer, aankleding en beleving zou ik volgend jaar zo weer een dagje gaan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
weet je wat, ik ga toch een (bijgestelde) gok doen.

ga ik nu even voor Rage Against The Machine, Rammstein en Beyonce

RATM, lijkt me voor de zomerfestivals van 2023 een serieuze inkopper. Lijkt mij dan voor Pinkpop geen verrassing zouden ze komen.
Rammstein is wellicht reeler dan U2 die in 2023 met nieuw album uitgebreide tour gaan oppakken, dacht ook even aan The Gunners, maar geen idee of GnR de tour in 2023 gaan doortrekken.
Muse lijkt me voor Pinkpop (en NL) in 2023 wel weer een festival-optie misschien.
Zou Harry Styles na zijn Coachelle optredens niet gek vinden als optie (maar geen persoonlijke voorkeur).
(Beyonce overigens ook totaal geen persoonlijke voorkeur, geheel niet zelfs, maar lijkt me een plausibele optie in 2023 en op wenslijst Pinkpop)

Zou ik eigenlijk U2 of Guns N Roses persoonlijk wel toejuichen.
...en ik ga in 2023 eens goed in de gaten houden hoe de Senjutsu-tour in 2023 vorm gaat krijgen, van Iron Maiden dus ?

( RATM - IRON MAIDEN - U2 ? )

..dromen mag ;)

"News first reached us in early 2022 that crew who typically work the U2 tours had been asked to keep their schedules open from June 2023 onwards. That suggested U2 had plans to tour for next year. More recently we started hearing that the band had plans to do some outside performances in Europe next year, possibly a stadium tour or Festival appearances. But we were told that U2 had not signed off on the proposed tour plans at that time. It appears that the band may have finally signed off on doing performances next year, and we expect rumours will start to pick up steam from here. Usually the rumours start about a year ahead of the tours."

https://www.u2songs.com/news/u2_tour_rumours_2023

zou ik ook niet gek van opkijken, U2 terug op Pinkpop
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Verdrietig
Waarderingen: Minie en Bassie78

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
505
290
"News first reached us in early 2022 that crew who typically work the U2 tours had been asked to keep their schedules open from June 2023 onwards. That suggested U2 had plans to tour for next year. More recently we started hearing that the band had plans to do some outside performances in Europe next year, possibly a stadium tour or Festival appearances. But we were told that U2 had not signed off on the proposed tour plans at that time. It appears that the band may have finally signed off on doing performances next year, and we expect rumours will start to pick up steam from here. Usually the rumours start about a year ahead of the tours."

https://www.u2songs.com/news/u2_tour_rumours_2023

zou ik ook niet gek van opkijken, U2 terug op Pinkpop
Ik ben denk ik de enige die helemaal niks met U2 heeft😬 Laat ze maar bij de JC Arena spelen 😉
Maar buiten dat zie ik ze kwa festivals alleen bij Glastonbury spelen!

Nee ik blijf bij Muse, Guns n Roses en Harry Styles! Zijn ook kwa budget goedkoper dan U2!
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Ik ben denk ik de enige die helemaal niks met U2 heeft😬 Laat ze maar bij de JC Arena spelen 😉
Maar buiten dat zie ik ze kwa festivals alleen bij Glastonbury spelen!

Nee ik blijf bij Muse, Guns n Roses en Harry Styles! Zijn ook kwa budget goedkoper dan U2!
Ooh nee hoor. Heb er ook niets mee
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Ik heb ook niet veel met U2, en toch zou ik ze dolgraag een keer op Pinkpop zien. Wat mij betreft een beetje een vergelijkbare oude legende als Springsteen...

Van mij hoeft RATM dan weer niet zo, ook al is dat meer mijn genre. Die vind ik echt overrated, al snap ik heel goed dat als je er van houdt, het een geweldige reünie is...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Er is nogal een verschil tussen een klein zaaltje en Pinkpop.

De Arena kan zo'n 70.000 man aan, net als Pinkpop. Er zijn, in Nederland, ook niet echt mogelijkheden met een veel grotere capaciteit (Goffert ook iets van die orde meen ik?). De verschillen met een eigen show en spelen op Pinkpop zullen dus niet gigantisch zijn, in elk geval niet wat betreft aantal bezoekers.

En nogmaals: Als Bruce en de Stones niet te groot zijn voor Pinkpop, is in mijn ogen niemand het.

Maar budgettair is het wel een behoorlijk verschil. Daarnaast gaat het ook om productie. De laatste tour past niet op het pinkpoppodium. Dan moeten ze hun productie aanpassen, zodat het wel geschikt is. Maar dat doen ze niet voor 1 of 2 festivals. Ook ivm veiligheid. Dan zouden ze een tour moeten opzetten voor de festivals, maar waarom zouden ze dat doen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
toch stiekem wel benieuwd of er op korte termijn al wat geruchten over een tour van Beyoncé de kop opsteken...

zou me niets verbazen als er geruchten van festivals tussen gaan zitten
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
toch stiekem wel benieuwd of er op korte termijn al wat geruchten over een tour van Beyoncé de kop opsteken...

zou me niets verbazen als er geruchten van festivals tussen gaan zitten
Inmiddels het album beluisterd en ik vind het zeer geslaagd.Wat mij betreft mogen ze haar boeken als ze de kans krijgen en mits er een tour komt.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
toch stiekem wel benieuwd of er op korte termijn al wat geruchten over een tour van Beyoncé de kop opsteken...

zou me niets verbazen als er geruchten van festivals tussen gaan zitten
Die geruchten heb je altijd. Zal me ook niets verbazen als ze daadwerkelijk enkele festivals doet in Amerika. Maar in Europa weet ik het zo net nog niet. Noem me het laatste festival waar ze als headliner stond? Kan me vergissen maar volgens mij doet ze toch altijd arena's.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Timmetje

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
Die geruchten heb je altijd. Zal me ook niets verbazen als ze daadwerkelijk enkele festivals doet in Amerika. Maar in Europa weet ik het zo net nog niet. Noem me het laatste festival waar ze als headliner stond? Kan me vergissen maar volgens mij doet ze toch altijd arena's.
in europa oxegen 2011 in ierland samen met t in the park en glastonbury dat jaar.
in amerika coachella 2018
in zuid-afrika global citizen festival ook in 2018
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
in europa oxegen 2011 in ierland samen met t in the park en glastonbury dat jaar.
in amerika coachella 2018
in zuid-afrika global citizen festival ook in 2018
Kortom, festivals doet ze dus bijna nooit. Ik geef PP dan ook weinig kans. Zou een stunt zijn als ze dat voor elkaar zouden krijgen..
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
als queen bee een tour doet en en ze doet festivals, dan wil uiteraard ieder festival haar hebben.
zou een absoluut geweldige naam zijn voor pinkop.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
als queen bee een tour doet en en ze doet festivals, dan wil uiteraard ieder festival haar hebben.
zou een absoluut geweldige naam zijn voor pinkop.
Tel er bij op, dat Pinkpop al jaren achter Beyoncé aan zit. Waaronder nu ook de periode NA Jan meegeteld.
Ik denk dat Pinkpop zeer zeker mee doet als er enkele festivals in het verhaal mee doen!
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
zullen we daarmee wachten tot na Lowlands.
vanaf 1 sep gaan we ons weer volledig richten op seizoen 2023 ;)
 

Cisseman

Randprogramma
22 jun 2022
142
151
Het argument de productie is te groot voor festivals vind ik een non argument (niet persoonlijk richting jou, ik lees het vaker hier). Een stage-/productiemanager (of hoe het beestje ook heet) kan toch met het aanwezige materiaal een productie aanpassen zodat het festivalproof is.

De kosten zijn voor een festival erg hoog maar voor ongeveer 15 Europafestivals, 15 US festivals en 10 Zuid-Amerika zou het toch vrij rendabel zijn.

Volgens mij is het meer een kwestie van willen ipv kunnen. Zelfde als het Sheeran verhaal: als hij festivals wil doen is dat zeker mogelijk ondanks zijn populariteit.
Wat vakantie genomen vandaar de late reply. Wat Beyonce betreft, het is niet zo dat de productie per definitie te groot is geworden, maar ze gaat iets heel speciaals doen met een 'podium' dat nog nooit gezien is. Ik heb al enkele keren gezegd dat dat de reden is dat ze geen festivals zal doen. Haar 'podium' is zo onconventioneel dat het gewoon niet past op een festivalterrein, dan zouden alle andere artiesten die dag ook daarvan gebruik moeten maken en dat kan gewoonweg niet. Op de niet Beyonce dagen zou je dan een hele nieuwe podiumconstructie moeten bouwen en ook dat gaat simpelweg niet.
 

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
66
31

Het is nog maar een gerucht, maar het wordt in ieder geval nagelbijten of U2 daadwerkelijk festivals gaat doen en met een beetje geluk ook Pinkpop aandoet. Als ze al festivals gaan doen, dan zullen meerdere festivals in de rij staan voor de band. Pinkpop zal hoge ogen moeten gooien denk ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken