Pinkpop 2023

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Lijkt me toch lastig om Blackpink te plaatsen. Qua fans waarschijnlijk groot genoeg om een dag af te sluiten, maar denk dat vrijwel iedere niet-fan het nauwelijks kent.
Ik denk dus dat Pinkpop een dergelijke act niet als headliner zou boeken, maar op een net iets lagere spot neerzet. Soms lukt dat (en dan schiet mij zo Editors, Snow Patrol en GvF te binnen), maar vaak ook niet. Als dit zo'n artiest is van het type "voor minder dan headliner komen we niet" dan denk ik dat ze inderdaad niet komen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ik denk dus dat Pinkpop een dergelijke act niet als headliner zou boeken, maar op een net iets lagere spot neerzet. Soms lukt dat (en dan schiet mij zo Editors, Snow Patrol en GvF te binnen), maar vaak ook niet. Als dit zo'n artiest is van het type "voor minder dan headliner komen we niet" dan denk ik dat ze inderdaad niet komen.
Ja, denk dat Pinkpop er prima mee weg komt om dat te doen, in die zin dat voor velen subheadliner zelfs raadselachtig is. Maar of het de festivalbeleving ten goede komt. De dagkaarten kopen waarschijnlijk uit en grote kans dat de fans vervolgens aftaaien of in ieder geval niet heel geïnteresseerd zijn in de headliner (waar Pinkpop toch wel het speerpunt van maakt).

Van de andere kant, het is weer eens wat anders.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Nieuwe album Robbie komt morgen uit. Gemaakt met Metropole Orkest. Benieuwd of daar nog data uit voortvloeien.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Nieuwe album Robbie komt morgen uit. Gemaakt met Metropole Orkest. Benieuwd of daar nog data uit voortvloeien.
laatste keer was Goffertpark en Werchter Boutique he?
tour daar voor Pinkpop en TW Classic.

kan me voorstellen dat het Malieveld of drafbaan Groningen kan worden.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Nieuwe album Robbie komt morgen uit. Gemaakt met Metropole Orkest. Benieuwd of daar nog data uit voortvloeien.
Die komt zeer binnenkort met tourdata. Hij is geinterviewd door Corne Kleijn voor radio 2 en dit zullen ze vandaag of morgen wel uitzenden. Als hij gaat touren met orkest is zijn de festivals wel uitgesloten. Alleen weet ik niet of dit ook het geval is.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
In Engeland treedt hij volgens mij niet met het Orkest op.

Zou me niets verbazen als ze hem als 1 van de Pinkpop headliners aankondigen deze maand. Al zou ik Stadspark ook zeker toejuichen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.324
In Engeland treedt hij volgens mij niet met het Orkest op.

Zou me niets verbazen als ze hem als 1 van de Pinkpop headliners aankondigen deze maand. Al zou ik Stadspark ook zeker toejuichen.
Gevoelsmatig staat Robbie redelijk achterin het wensenlijstje. Voelt aan als een ‘one and done’-achtige naam.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ en DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Gevoelsmatig staat Robbie redelijk achterin het wensenlijstje. Voelt aan als een ‘one and doen’-achtige naam.
ja, dat idee heb ik ook... denk dat er binnen het Pop-genre ook headline opties mogelijk zijn die nog geen Pinkpop passage hebben. Waar ik denk dat Pinkpop eerder pijlen op zal richten.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ en mattman

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Persoonlijk vind ik The Weeknd nog steeds de perfecte pop headliner voor PP maar die gaat voor stadions.
Vraag me wel af wanneer die zijn Europese tour eens bekend gaat maken. Behalve die leak van 5 juli in Belgie is er verder nog weinig over te vinden…..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Zo gaat mijn geloofwaardigheid naar de knoppen...
waarom?
we geloven toch dat dat een prima "leak" was, dat van Koning Bouwdewijn, of mis ik iets?

(en eigenlijk zegt Koning Bouwdewijn Stadion weinig over NL, al kan je hier ook wel een stadion/ziggo verwachten)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Zo gaat mijn geloofwaardigheid naar de knoppen...
Toch gaat dat af en toe wel fout bij Ticketmaster in België. Harry Styles is ook zo'n leuk voorbeeld. Is die leak er nog steeds voor the Weeknd Brussel? Of beter nog, kun je niet eens op zoek gaan naar een nieuwe leak!! 😉
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Mocht het wel Robbie zijn dan kan het zijn dat hij het vanavond in Jinek bekend maakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.192
Toch gaat dat af en toe wel fout bij Ticketmaster in België. Harry Styles is ook zo'n leuk voorbeeld. Is die leak er nog steeds voor the Weeknd Brussel? Of beter nog, kun je niet eens op zoek gaan naar een nieuwe leak!! 😉
Ik heb @ThijsDB ingehuurd voor aardig wat centen om België te doen, maar het wil nog niet helemaal vlotten ;)
Die leak van The Weeknd is er niet meer. nee. Denk dat die op een andere link terecht gaat komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
wat ik overigens voor Pinkpop 2023 graag een mooie toevoeging zou vinden is een "25th Anniversary Secret Samadhi - tour" van LIVE.

zou overigens ook typisch zijn als de Paradiso Amsterdam gig van Live uit 1997 in de Secret Samadhi 25th Anniversary Edition komt?
maar een nieuwe tour met een beetje Secret Samadhi in de setlist, zou ik toejuichen op Pinkpop, in ieder geval.
Komen aankondigingen van Live aan denk ik...
Screenshot_20220908-183822-629.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie en theblackmadness

Gebruikers die dit onderwerp bekijken