Pinkpop 2023

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.825
Zou +Live+ niet gewoon Bospop kunnen headlinen? Als Skunk Anansie en Kensington het kunnen...
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.151
3.671
Die K-Pop vind ik eigenlijk net zo vreselijk als dat achterhaalde reli-gezever van Live. Op een gegeven mag het wat mij betreft wel klaar zijn voor bepaalde bands op Pinkpop. Net als Crowded House afgelopen jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.682
1.847
Die K-Pop vind ik eigenlijk net zo vreselijk als dat achterhaalde reli-gezever van Live. Op een gegeven mag het wat mij betreft wel klaar zijn voor bepaalde bands op Pinkpop. Net als Crowded House afgelopen jaar.
Wat is daar nou mis mee. Gewoon een uurtje classic. Heerlijk toch......
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.151
3.671
Wat is daar nou mis mee. Gewoon een uurtje classic. Heerlijk toch......
Hmm, ik vind dat toch zonde. Daar had ook een talentvolle nieuwere band kunnen staan. Ongeacht welke stijl. Op Bospop kun je een heel weekend genieten van classics.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.151
3.671
Er is ook iets als balans tussen nieuw en oud als je alleen oud wil ga je naar bospop en als je vooral nieuw wilt ga je naar bks en dat zijn toch echt andere festivals als een pinkpop
Dat is toch al een tijdje verschoven m.i. Bospop is antiek oud en daar staan vooral acts die al langere periode niet meer ontzettend actief zijn. Op Pinkpop mag dat wel een vereiste zijn wat mij betreft. In die zin is zelfs RATM twijfelachtig, maar die kunnen nog altijd rekenen op een grote fanschare en spelen uiteraard weinig live. BKS heeft de vernieuwing losgelaten. Al valt daar zeker nog af en toe iets te ontdekken. Voor nieuwe acts ga je o.a. naar Le Guess Who?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Dat is toch al een tijdje verschoven m.i. Bospop is antiek oud en daar staan vooral acts die al langere periode niet meer ontzettend actief zijn. Op Pinkpop mag dat wel een vereiste zijn wat mij betreft. In die zin is zelfs RATM twijfelachtig, maar die kunnen nog altijd rekenen op een grote fanschare en spelen uiteraard weinig live. BKS heeft de vernieuwing losgelaten. Al valt daar zeker nog af en toe iets te ontdekken. Voor nieuwe acts ga je o.a. naar Le Guess Who?
Ik mag hopen van niet. Ik koop kaarten voor wat ik ken, en wat graag (nogmaals) live wil bekijken. Daarnaast hoop ik af en toe iets nieuws te ontdekken, maar die classics horen er echt bij voor mij…
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Hmm, ik vind dat toch zonde. Daar had ook een talentvolle nieuwere band kunnen staan. Ongeacht welke stijl. Op Bospop kun je een heel weekend genieten van classics.
ik denk dat je op Pinkpop voor talentvolle nieuwere bands meer moet denken in catagorie, Froukje, Joost, Maneskin en dat Pinkpop daarnaast ook 'Pinkpop-Classics' Crowded House of Deftones zet.

Voor 2023 zou je kunnen denken aan Goldband, S10 en eventueel Rema (die momenteel met 1 hitje Calm Down Skyradio en de Top40/50 wel aanvoert), Pinkpop kennende zou daar dus best een 'Pinkpop-Classics' naast kunnen komen, bijvoorbeeld LIVE...

is Pinkpop echt de plek voor de talentvolle nieuwere band's die jij bedoeld? Ik heb zelf meer het idee dat Pinkpop meer in de catagorie George Ezra, Maneskin of Rag N Bone man denkt bij talentvolle nieuwere bands's?
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
PP kan met 3 dagen best een goede mix van oud en nieuw neerzetten. Maar je persoonlijke voorkeur speelt ook een rol of het programma je aanspreekt..Bij de nieuwe bands / talenten is het toch afwachtten hoe ze zich verder ontwikkelen. En wat is de perfecte mix ? Hangt ook af wie er tourt / kst.plaatje.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
PP kan met 3 dagen best een goede mix van oud en nieuw neerzetten. Maar je persoonlijke voorkeur speelt ook een rol of het programma je aanspreekt..Bij de nieuwe bands / talenten is het toch afwachtten hoe ze zich verder ontwikkelen. En wat is de perfecte mix ? Hangt ook af wie er tourt / kst.plaatje.
ik verwacht ook in 2023 weer bovengemiddeld veel NL acts, zoals dat in 2022 ook was.
maar, ik denk ook dat er flink wat acts komen die voor het eerst op Pinkpop staan, dat was in 2022 ook een flink gemiddelde.

ik denk dat dat de lijn is waar in ik zo'n beetje denk voor 2023.
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
373
203
ik verwacht ook in 2023 weer bovengemiddeld veel NL acts, zoals dat in 2022 ook was.
maar, ik denk ook dat er flink wat acts komen die voor het eerst op Pinkpop staan, dat was in 2022 ook een flink gemiddelde.

ik denk dat dat de lijn is waar in ik zo'n beetje denk voor 2023.
Zouden er ook nog bands van het 2022 affiche terugkeren, maar dan op een hoger plek op de lijst? (Frank Carter & the Rattlesnakes, zou imo best een plekje op IBA verdienen...bijvoorbeeld)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Zouden er ook nog bands van het 2022 affiche terugkeren, maar dan op een hoger plek op de lijst? (Frank Carter & the Rattlesnakes, zou imo best een plekje op IBA verdienen...bijvoorbeeld)
dat is niet iets wat een veel voorkomend fenomeen is, acts die een jaar later terugkeren.

ik kijk meer naar acts die er in 2022 niet stonden.
Maar ook, wat ook soms wel gebeurt, NL-acts die een jaar eerder op Bospop of ParkCityLive stonden, die het jaar er op op Pinkpop staan: Goldband, Snelle, Jett Rebel, Anouk, Blof, Typhoon. Ook Within Temptation en Kraantje Pappie die op Pop-on-Top stonden bijvoorbeeld. Zijn namen die je best in de gaten kan houden imo...
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
Ik ben wel te porren voor twee uurtjes jeugdsentiment 😁 Maar nee die gaan vast op glastonbury na dan alleen stadions doen!
Zouden die stadions kunnen vullen?
Absoluut geen idee van eigenlijk. Daar leg je toch geen 100 euro voor neer?
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.958
3.625
Ik hoop wel dat Pinkpop doorgaat met bands als IDLES en Turnstile boeken. Voor volgend jaar zouden The Murder Capital, Shame en Parkway Drive en Architects geen gekke namen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: mart1234

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Ik hoop wel dat Pinkpop doorgaat met bands als IDLES en Turnstile boeken. Voor volgend jaar zouden The Murder Capital, Shame en Parkway Drive en Architects geen gekke namen zijn.
Shame en The Murder Capital lijken me niet aangezien ze dit jaar ook al in Europa waren rondom het Pinkpop weekend.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
wellicht kunnen ze met de veranderingen op het terrein rond het Noord-podium wel wat Architects gebruiken idd...

maar goed, ik denk dat Rob Trommelen, Jeps Salfischberger en Jarn van Strijen van Mojo die oa voor Pinkpop boeken lijken me echt ook in dat stevige genre goed thuis. Ook Niek Murray lijkt me goed thuis in het stevige genre.
Daarom twijfel ik er niet aan dat Pinkpop ook goed in deze richting blijft boeken en denken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie en mart1234

Gebruikers die dit onderwerp bekijken