Pluspunt is dat de massa iets minder mobiliseert. Je kunt je sneller verplaatsen over het terrein, en je komt minder snel in een wandelfile op weg naar een optreden. Minpunt is dat het drukker is op het hoofdveld. Zeker als je verder naar voren wil staan, maar ook als je relaxed van achterin wilt kijken, er zijn gewoon continu meer mensen om je heen. Persoonlijk was ik fan van het oude Noord podium vanwege de capaciteit. Er konden genoeg mensen bij (behoudens uitzonderingen als Stromae, Kensington en Aviici) en toch stond je nooit heel ver weg. Ik vond het om het Noord podium heen struinen ook altijd wel fijn. Nu loopt die boog eromheen op een gegeven moment dood bij de Silent Disco. Ik ervaarde dat wat beklemmender dan de jaren daarvoor. Verder is stage 4 nu een buiten podium, en dat vind ik een dik pluspunt. Dat is gewoon een fijn pleintje geworden...
Ik ben zelf ook benieuwd hoe ik het dit jaar ervaar, nu ik beter weet wat te verwachten, met iets minder drukte, en wellicht niet de extreme hitte...