„Ik vind dat we dit jaar het beste programma ooit hebben. De tweede lijn is nog nooit zo sterk geweest. The War On Drugs, Queens of the Stone Age, Niall Horan: wij hebben nog nooit zoveel acts gehad die de Ziggo Dome kunnen uitverkopen. Daarom vind ik dat we allang uitverkocht hadden moeten zijn. Dat zijn we bij 70.000, maar de 60.000 per dag moeten we halen om uit de kosten te komen. Dat gaat ook wel lukken als het richting het eind nog een beetje aantrekt. Maar Pinkpop is, op af en toe een dag na, nog nooit uitverkocht geweest. Hoe dat kan? De urgentie is er niet echt. Lowlands en Down The Rabbit Hole hebben dat bijvoorbeeld wel. Om dat te doorbreken moet je een keer uitverkopen.”
„Het komt in mijn ogen ook door de manier waarop we het in het verleden hebben aangepakt, met die persconferentie na carnaval. Dan verschiet je in één keer al je kruit. Je beleeft een mooie start met de kaartverkoop, maar daarna wordt het minder. Ik vind het oprecht jammer dat we dit jaar niet uitverkopen, want dit festival verdient het. Kijk alleen al naar de zondag: Machine Gun Kelly, Tom Odell, OneRepublic, Goldband. Dat is een mooi rijtje, hoor