Pinkpop 2023

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
512
293
ik heb nog altijd het vage vermoede dat het pas na het Paaspop weekend komt, ik vermoed zelfs de voorlaatste week van april (vorig jaar 21 april het blokkenschema)
Idd.
Ook als een je een update krijgt van de Pinkpop app krijgt dan weten we dat het zover is!

Ik vrees dat ik dit jaar veel clashes krijg er staat zoveel leuks dit jaar!
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.559
2.039
Dat je een keer een rondje kunt overslaan, of juist een keer extra kunt halen / voor een grotere consumptie kunt gaan zonder dat er meteen scheefgroei ontstaat omdat je allemaal hetzelfde bedrag hebt gestort
Je kunt natuurlijk ook een betaalverzoekje met QR code aanmaken. Iedereen die wil meedoen aan het rondje scant even jouw QR code en klaar is kees.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.516
3.011
Je kunt natuurlijk ook een betaalverzoekje met QR code aanmaken. Iedereen die wil meedoen aan het rondje scant even jouw QR code en klaar is kees.
Of je fixt gewoon een groepskaart naast de persoonlijke kaarten. Degene die dan voor de groep een rondje haalt neemt de groepskaart mee.

Dit soort ongemakken mag in mijn ogen niet de reden zijn om te stoppen met milieuvriendelijke acties.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en Timmetje

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Of je fixt gewoon een groepskaart naast de persoonlijke kaarten. Degene die dan voor de groep een rondje haalt neemt de groepskaart mee.

Dit soort ongemakken mag in mijn ogen niet de reden zijn om te stoppen met milieuvriendelijke acties.
Klopt. Op den duur moeten die plastic munten er gewoon uit.

Neemt niet weg dat ze wel gemakkelijk waren.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Je kunt natuurlijk ook een betaalverzoekje met QR code aanmaken. Iedereen die wil meedoen aan het rondje scant even jouw QR code en klaar is kees.
Zou kunnen werken. Wel zorgen dat iedereen dag in dag uit een mobiel meeneemt met genoeg batterij. Zal in de praktijk wel lukken, maar het is een beetje een omslachtige vereiste…
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
396
302
Er is voor mij een hele belangrijke use-case waardoor ik helemaal tegen een cashless festival ben, namelijk deze: Iedereen koopt zijn/haar eigen muntjes. Vervolgens maakt het niet uit met wie of waar je ook staat... iemand gaat bier halen. Dorst? Geef je een muntje. Geen dorst? Dan geef je niks.

Ben ook op cashless festivals geweest (BKS o.a.). En omdat ik iemand ben die redelijk rondzwerft en altijd als eerste dorst heeft, was ik een godsvermogen kwijt aan drank omdat ik dus altijd nieuwe drank ging halen en betalen voor de mensen waar ik op dat moment stond en die me geen muntje konden geven. Was wel gezellig.
Precies dat! Is ook de reden waarom ik groot voorstander van munten ben.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.352
5.905
Dat is ‘t niet, zoals Dennis al zegt moeten ze dan bij alle drank en eet tenten een aantal pin/ cashless automaten hebben. Munten blijft nog altijd ‘t snelste, minste handelingen.
Pin automaten zijn dus best heel snel, en erg makkelijk om veel van op te hangen. Op BKS had ik juist het gevoel dat het soepeler ging dan klooien met muntjes (die je ook weer ergens moet kopen waar je ook weer voor in de rij staat, vergeet dat niet).

Enige bezwaar wat ik wel snap is dat het met munten inderdaad fijn is dat je rondjes kunt halen waar iedereen zelf voor betaalt. Maar in mijn groepjes is meestal het drinktempo aardig gelijk, en gunnen we elkaar ook wel een extra drankje, dus vormt omstebeurt een rondje halen eigenlijk nooit een probleem.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.182
3.003
Dag forumvrienden
Momenteel zijn we feedback aan het verzamelen over enkele mogelijke veranderingen aan de forumstructuur.
Kom gerust je ongezouten mening geven in dit topic --> LINK
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.161
Op de festivals waar ik ben geweest waar je met pin kon betalen heb ik vrijwel geen storingen meegemaakt eigenlijk....
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.669
7.432
muntjes (die je ook weer ergens moet kopen waar je ook weer voor in de rij staat, vergeet dat niet).

Dan kom je weer op pre order uit. Ik begin twee dagen Graspop met 60 munten. Hoef ik alleen maar voor in de rij te staan waar ik sowieso zou staan om mijn ticket om te ruilen voor een bandje
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Storingen met de pin heb ik op festivals of concerten ook nog nooit meegemaakt. Vind ik ook niet heel erg relevant voor de discussie. Een muntenautomaat kan ook een storing hebben...
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
vraag me toch af, zouden ze bij Buro Pinkpop er een hoop plezier aan beleven om ons te laten wachten op een blokkenschema?

kan me toch echt niet voorstellen dat er nog altijd geen podiumindeling is en dan ook nog geen tijdschema?
splits het dan op, maak eerst de podium indeling bekend per act en kom later met nog een bericht over het tijdschema (lezen jullie mee ;) )
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
vraag me toch af, zouden ze bij Buro Pinkpop er een hoop plezier aan beleven om ons te laten wachten op een blokkenschema?

kan me toch echt niet voorstellen dat er nog altijd geen podiumindeling is en dan ook nog geen tijdschema?
splits het dan op, maak eerst de podium indeling bekend per act en kom later met nog een bericht over het tijdschema (lezen jullie mee ;) )

Ze hadden hem eigenlijk afgelopen donderdag willen presenteren, maar ze genieten gewoon enorm van ene Dennis uit Landgraaf die elke week een nieuwe F5 knop op bol.com aanschaft...
 

pongolesi

Randprogramma
17 dec 2013
159
75
Storingen met de pin heb ik op festivals of concerten ook nog nooit meegemaakt. Vind ik ook niet heel erg relevant voor de discussie. Een muntenautomaat kan ook een storing hebben...
Vorig jaar op Misty Fields lag het op het hele terrein even plat en kon je geen drinken halen. Was na iets van 20 minuten opgelost gelukkig..
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Gebruikers die dit onderwerp bekijken