Pinkpop 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
@DennisvdBr laten we eerlijk zijn dat Pinkpop dit nog steeds niet heeft is gewoon ouderwets en niet van deze tijd.

Op festivals zoals SZiget en Tomorrowland zet je vooraf geld op je bandje en betaal je cashless . Ik vind dat ideaal. Maar het feit dat Pinkpop nog niet eens consumptiebon vantevoren verkoopt is gewoon niet van deze tijd.

Maar goed dat is mijn mening.
maar uhm, als het niet van deze tijd is... noem mij eens een aantal MOJO evenementen waar vooraf consumpties verkocht worden?
ligt dat aan Pinkpop of ligt dat aan MOJO?

zo'n bandje en cashless lijkt me dan weer overdreven, zowat iedereen kan dat met zijn/haar telefoon doen of met een bankpas doen, toch? scheelt weer extra gadget op een bandje maken, lijkt me
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
479
194
Het voor iedereen ook anders wat ze zelf fijn vinden. Ik vind een cashless systeem ook handig als je direct met je bankpas/telefoon kan betalen.

Afgelopen jaar in Brussel bij coldplay was ook cashless. Moet je eerst een pasje kopen vervolgens een app downloaden om hier geld op te zetten. Dat vind ik een hoop gedoe voor 1 avondje uit.

maar het makkelijkste als je met vrienden gaat zijn consumptiebonnen, wil je wat drinken leg je een muntje in en heb je nooit gezeur achteraf.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.154
2.398
maar uhm, als het niet van deze tijd is... noem mij eens een aantal MOJO evenementen waar vooraf consumpties verkocht worden?
ligt dat aan Pinkpop of ligt dat aan MOJO?

zo'n bandje en cashless lijkt me dan weer overdreven, zowat iedereen kan dat met zijn/haar telefoon doen of met een bankpas doen, toch? scheelt weer extra gadget op een bandje maken, lijkt me
Ik denk inderdaad eerder een MOJO probleem….
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.141
7.337
Fijnste betaalsysteem dat ik ben tegen gekomen was Dynamo metal fest.
Je kreeg een pasje bij binnenkomst, met een QR erop. Je kon de QR scannen en met Ideal gemakkelijk tegoed erop zetten. je kon zelfs 50 cent of 1 euro erbij zetten. Als het festival was afgelopen werd het automatisch teruggeboekt naar je betaalrekening. Nooit in de rij gestaan.

Zie verder ook geen nadelen aan je munten vantevoren te kunnen kopen. Je komt binnen en als je je bandje krijgt dan krijg je ook direct je munten. Het hele festival moet je niet 1 keer in de rij staan voor munten of iets dergelijks. Is voor het festival beter (minder rijen) voor de consument ook want je kan je uitgaven versprijden over meerdere maanden en je staat minder in de rij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
GelreDome maakt ook gebruik van zo'n pasjes systeem, De GelreDome Wallet

ik vond het zelf voor 1 concert behoorlijk omslachtig systeem, waarom krijg je een pasje die opwardeerd met je bankpas om vervolgens met het pasje te betalen? Lijkt me met de betalingssystemen van tegenwoordig geen lang leven meer te hebben, schat ik zo in.
(oke, ja ik snap dat je ook met contant geld de Wallet kon opwaarderen)

ik snap dan niet zo... dat er dus een pasjes systeem is, terwijl je het ook met de bankpas zou kunnen doen. Ik denk zelfs dat mensen dan veel minder opletten en iets meer uitgeven? of niet?

edit: dus eigenlijk zo'n betaalsysteem als in ZiggoDome, https://www.ziggodome.nl/info/betalen
dat kan contactloos met bankpas of creditcard, maar ook als je 'contant' wil betalen met "Ziggo Dome Wallet"
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.580
584
GelreDome maakt ook gebruik van zo'n pasjes systeem, De GelreDome Wallet

ik vond het zelf voor 1 concert behoorlijk omslachtig systeem, waarom krijg je een pasje die opwardeerd met je bankpas om vervolgens met het pasje te betalen? Lijkt me met de betalingssystemen van tegenwoordig geen lang leven meer te hebben, schat ik zo in.
(oke, ja ik snap dat je ook met contant geld de Wallet kon opwaarderen)

ik snap dan niet zo... dat er dus een pasjes systeem is, terwijl je het ook met de bankpas zou kunnen doen. Ik denk zelfs dat mensen dan veel minder opletten en iets meer uitgeven? of niet?
Idee is volgens mij dat je het nooit exact opkrijgt wat er op dat pasje staat, dus je geeft altijd wat extra weg. Tenzij je dus actief achteraf het restant online terug gaat claimen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
GelreDome maakt ook gebruik van zo'n pasjes systeem, De GelreDome Wallet

ik vond het zelf voor 1 concert behoorlijk omslachtig systeem, waarom krijg je een pasje die opwardeerd met je bankpas om vervolgens met het pasje te betalen? Lijkt me met de betalingssystemen van tegenwoordig geen lang leven meer te hebben, schat ik zo in.
(oke, ja ik snap dat je ook met contant geld de Wallet kon opwaarderen)

ik snap dan niet zo... dat er dus een pasjes systeem is, terwijl je het ook met de bankpas zou kunnen doen. Ik denk zelfs dat mensen dan veel minder opletten en iets meer uitgeven? of niet?

edit: dus eigenlijk zo'n betaalsysteem als in ZiggoDome, https://www.ziggodome.nl/info/betalen
dat kan contactloos met bankpas of creditcard, maar ook als je 'contant' wil betalen met "Ziggo Dome Wallet"
Een groot voordeel van de Wallet van Gelredome, is dat je gezamenlijk een potje kan maken met cash en dat erop kan zetten, of om de beurt de pas kan opwaarderen. Je hoeft dus geen rondjes te geven om de beurt, maar je lapt gezamenlijk. Ben je alleen, dan is je bankpas uiteraard handiger. Alleen heb je dan geen limiet. Bij een aparte pas kies je zelf hoeveel en hoe vaak je er krediet op zet.

Tevens kun je na afloop het restbedrag op de Gelredome Wallet naar je rekening terugboeken. Gewoon via je mobiel of later thuis via een computer...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
420
115
Wat weer een domme discusie, altijd dat gelul met de tijd meegaan.. ik zit er niet op te wachten dat digitale gebeuren, pinkpop is sterk omdat het zo authentiek blijft (althans bleef) mischien ben ik wat nostalgisch en ouderwets, mis de trap, de oude podium opstelling, fysieke verkoop, perspresentatie paradiso zelfs de vroege headliner tijden.
Moderniseren is voor mij niet echt nodig en voor velen om mij heen niet.. ook jongeren die later met ons mee gingen/gaan zijn hier ook gecharmeerd van
 
  • Haha
Waarderingen: Oasiss en Timmetje

elo

Headliner
3 dec 2013
5.008
3.693
Wat weer een domme discusie, altijd dat gelul met de tijd meegaan.. ik zit er niet op te wachten dat digitale gebeuren, pinkpop is sterk omdat het zo authentiek blijft (althans bleef) mischien ben ik wat nostalgisch en ouderwets, mis de trap, de oude podium opstelling, fysieke verkoop, perspresentatie paradiso zelfs de vroege headliner tijden.
Moderniseren is voor mij niet echt nodig en voor velen om mij heen niet.. ook jongeren die later met ons mee gingen/gaan zijn hier ook gecharmeerd van
Genoteerd!
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Wat weer een domme discusie, altijd dat gelul met de tijd meegaan.. ik zit er niet op te wachten dat digitale gebeuren, pinkpop is sterk omdat het zo authentiek blijft (althans bleef) mischien ben ik wat nostalgisch en ouderwets, mis de trap, de oude podium opstelling, fysieke verkoop, perspresentatie paradiso zelfs de vroege headliner tijden.
Moderniseren is voor mij niet echt nodig en voor velen om mij heen niet.. ook jongeren die later met ons mee gingen/gaan zijn hier ook gecharmeerd van
Ik vond het al heel wat dat Pinkpop van de kartonnen bonnen naar de kunststof munten ging...

Lowlands gaat ook binnenkort om
https://festileaks.com/2022/07/lowlands-vanaf-2023-muntloos/
ik denk dat Pinkpop bekijkt hoe dat daar verloopt en dan niet al te lang er na ook om gaat?
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.209
790
Er is voor mij een hele belangrijke use-case waardoor ik helemaal tegen een cashless festival ben, namelijk deze: Iedereen koopt zijn/haar eigen muntjes. Vervolgens maakt het niet uit met wie of waar je ook staat... iemand gaat bier halen. Dorst? Geef je een muntje. Geen dorst? Dan geef je niks.

Ben ook op cashless festivals geweest (BKS o.a.). En omdat ik iemand ben die redelijk rondzwerft en altijd als eerste dorst heeft, was ik een godsvermogen kwijt aan drank omdat ik dus altijd nieuwe drank ging halen en betalen voor de mensen waar ik op dat moment stond en die me geen muntje konden geven. Was wel gezellig.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
479
194
Er is voor mij een hele belangrijke use-case waardoor ik helemaal tegen een cashless festival ben, namelijk deze: Iedereen koopt zijn/haar eigen muntjes. Vervolgens maakt het niet uit met wie of waar je ook staat... iemand gaat bier halen. Dorst? Geef je een muntje. Geen dorst? Dan geef je niks.

Ben ook op cashless festivals geweest (BKS o.a.). En omdat ik iemand ben die redelijk rondzwerft en altijd als eerste dorst heeft, was ik een godsvermogen kwijt aan drank omdat ik dus altijd nieuwe drank ging halen en betalen voor de mensen waar ik op dat moment stond en die me geen muntje konden geven. Was wel gezellig.
Precies dit!
Als je met een groep vrienden bent splits je ook wel eens op dan blijft het nog steeds het makkelijkst (voor de bezoeker) om munten op zak te hebben ipv een betaalkaart.

Wel ben ik van mening als je met zijn 2en bent (bijv met partner) is cashless betalen natuurlijk makkelijker dan munten halen en inschatten wat je nodig hebt.
Zoals ik al zei ik denk ook dat dit voor iedereen anders is. De ene keer heeft het voordelen en in een andere groepssamenstelling heeft het nadelen!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
ja, 2023 zal het nog wel met munten zijn.
maar ik verwacht wel dat Pinkpop naar andere evenementen kijkt hoe het daar verloopt.
noem het ouderwets, een berg plastic of conservatief, imo is het munten systeem een makkelijk systeem voor organisatie en bezoekers en daar zal Pinkpop zich voorlopig nog aan vasthouden hoogswaarschijnlijk.

neemt niet weg, om even terug te komen op het begin van dit verhaal... waarom verkoopt Pinkpop/MOJO dan nog geen munten / vouchers voor munten vooraf?

los daarvan, ik vraag me af of de munten voor Pinkpop al ingezet worden tijdens Bruce Springsteen in Landgraaf of tijdens Guns N Roses op Megaland.
Of gaat er op het terrein dan met een ander betaalsysteem gewerkt worden of met andere munten in de automaten van MOJO? (lees als, stel er zal een ander betaalsysteem gebruikt worden, is dat dan om de mogelijkheden te onderzoeken)
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.008
3.693
Precies dit!
Als je met een groep vrienden bent splits je ook wel eens op dan blijft het nog steeds het makkelijkst (voor de bezoeker) om munten op zak te hebben ipv een betaalkaart.

Wel ben ik van mening als je met zijn 2en bent (bijv met partner) is cashless betalen natuurlijk makkelijker dan munten halen en inschatten wat je nodig hebt.
Zoals ik al zei ik denk ook dat dit voor iedereen anders is. De ene keer heeft het voordelen en in een andere groepssamenstelling heeft het nadelen!
Daar zijn oplossingen voor, dus ook niet echt een geldig argument.
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
739
445
ja, 2023 zal het nog wel met munten zijn.
maar ik verwacht wel dat Pinkpop naar andere evenementen kijkt hoe het daar verloopt.
noem het ouderwets, een berg plastic of conservatief, imo is het munten systeem een makkelijk systeem voor organisatie en bezoekers en daar zal Pinkpop zich voorlopig nog aan vasthouden hoogswaarschijnlijk.

neemt niet weg, om even terug te komen op het begin van dit verhaal... waarom verkoopt Pinkpop/MOJO dan nog geen munten / vouchers voor munten vooraf?

los daarvan, ik vraag me af of de munten voor Pinkpop al ingezet worden tijdens Bruce Springsteen in Landgraaf of tijdens Guns N Roses op Megaland.
Of gaat er op het terrein dan met een ander betaalsysteem gewerkt worden of met andere munten in de automaten van MOJO? (lees als, stel er zal een ander betaalsysteem gebruikt worden, is dat dan om de mogelijkheden te onderzoeken)
Lijkt mij niet dat de munten van Pinkpop voor het concert van Bruce geldig zijn.
Ik ben in 2019 naar Phil Collins en Bon Jovi geweest in goffertpark. Ze speelde een week na elkaar. Dit waren beide Mojo evenementen, maar er waren wel aparte munten tijdens die evenementen, dus je kon de munten een week later niet gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.455
1.592
ja, 2023 zal het nog wel met munten zijn.
maar ik verwacht wel dat Pinkpop naar andere evenementen kijkt hoe het daar verloopt.
noem het ouderwets, een berg plastic of conservatief, imo is het munten systeem een makkelijk systeem voor organisatie en bezoekers en daar zal Pinkpop zich voorlopig nog aan vasthouden hoogswaarschijnlijk.

neemt niet weg, om even terug te komen op het begin van dit verhaal... waarom verkoopt Pinkpop/MOJO dan nog geen munten / vouchers voor munten vooraf?

los daarvan, ik vraag me af of de munten voor Pinkpop al ingezet worden tijdens Bruce Springsteen in Landgraaf of tijdens Guns N Roses op Megaland.
Of gaat er op het terrein dan met een ander betaalsysteem gewerkt worden of met andere munten in de automaten van MOJO? (lees als, stel er zal een ander betaalsysteem gebruikt worden, is dat dan om de mogelijkheden te onderzoeken)
Ik zou uitgaan van andere munten, dat doen ze bijvoorbeeld ook voor ieder concert in Goffertpark.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Lijkt mij niet dat de munten van Pinkpop voor het concert van Bruce geldig zijn.
Ik ben in 2019 naar Phil Collins en Bon Jovi geweest in goffertpark. Ze speelde een week na elkaar. Dit waren beide Mojo evenementen, maar er waren wel aparte munten tijdens die evenementen, dus je kon de munten een week later niet gebruiken.
Ik zou uitgaan van andere munten, dat doen ze bijvoorbeeld ook voor ieder concert in Goffertpark.
ja dit zit er dik in natuurlijk...

of ze moeten een ander betaalsysteem gebruiken de andere evenementen?
volgens mij is dit de organisatie die voor MOJO de munt-automaten levert en ook de cashless variant
qr.paysystems.nl/

maar heeft wel de schijn mee dat er (breek)munten gebruikt gaan worden en neem ook inderdaad aan per evenement aparte uiterlijk munten
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
noem het ouderwets, een berg plastic of conservatief, imo is het munten systeem een makkelijk systeem voor organisatie en bezoekers en daar zal Pinkpop zich voorlopig nog aan vasthouden hoogswaarschijnlijk.

Puur milieutechnisch gezien was van kartonnen bonnen overgaan op plastic munten natuurlijk een stap achteruit. Het grootste voordeel was dat je met breekmunten ook naar 'halve' prijzen kon gaan. Nou pakte dat laatste vooral voordelig uit voor Pinkpop zelf, doordat het vooral het effect had dat een aantal dingen qua prijs een halve munt omhoog gingen...
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken