Pinkpop 2023

mart1234

Support act
27 nov 2019
862
349
Als hij begint met komen opdagen op afspraken is ie op de goede weg. Tot het zover is altijd Krezip achter de hand houden.
Ik vind dit nu wel echt een zielige grap aan het worden als je vorig jaar ziet heeft die toch bijna overal gestaan waar die geboekt was en de afgelaste boeking doet die dit jaar over
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Ik kopieer dit even vanuit overig muzieknieuws want vond het bijzondere uitspraken in dit artikel:



15 acts is niet een hele ruime poule of wel?



Stromae (die andere festivals al headlined en meerdere Ziggos uitverkoopt) zou kunnen doorgroeien? Ze houden Styles (die meerdere Arena's uitverkoopt) in de gaten? De Monkeys die toen al 12 jaar meegingen waren toentertijd een relatief jonge act? Pfff.

Als je dit zo leest lopen ze daar hopeloos achter.
Niet om het een of het ander. Maar dit is wat ik dus al een paar keer hier heb gezegd en ook zal blijven herhalen. Punt.😂
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Ik zelf denk dat je straks meer moet gaan denken aan losse festival dagen van grote artiesten die ze zelf opzetten. Dus Metallica die dan een paar grotere support acts meeneemt en dat dan verkoopt als een festival dagje. Denk dat we daar naar toe gaan op het gebied van grote namen.

Verder zullen festivals als Lowlands wat meer houvast hebben dan Pinkpop. Ze kunnen variëren in de kleinere namen / middel grote namen / grotere namen en hebben nog comedy / wetenschap / film je kan dus meer kanten op en bent niet alleen gefocust op hele grote namen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Ik zelf denk dat je straks meer moet gaan denken aan losse festival dagen van grote artiesten die ze zelf opzetten. Dus Metallica die dan een paar grotere support acts meeneemt en dat dan verkoopt als een festival dagje. Denk dat we daar naar toe gaan op het gebied van grote namen.

Verder zullen festivals als Lowlands wat meer houvast hebben dan Pinkpop. Ze kunnen variëren in de kleinere namen / middel grote namen / grotere namen en hebben nog comedy / wetenschap / film je kan dus meer kanten op en bent niet alleen gefocust op hele grote namen.
Er zijn echt zat nieuwe headliners die ze kunnen boeken. Maar dan moeten ze daar wel zsm mee beginnen en risicos durven nemen.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.112
3.634
Absoluut. Neem eens risico Mojo en zet volgend jaar Tool, The Cure en Nine Inch Nails neer. Verkoopt nooit uit, maar make me happy.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Er zijn echt zat nieuwe headliners die ze kunnen boeken. Maar dan moeten ze daar wel zsm mee beginnen en risicos durven nemen.
ik vind Imagine Dragons, Mumford, Mars en Bieber toch al best 'nieuwe headliners' met ieder een eigen risico...

Zal Pinkpop volgend jaar ook wel weer doen hoor, ga ik van uit.
2 stuks "alweer"-headliners met een hoog 'komen die dit jaar al terug'-gehalte en daarnaast een 'jonge'-headliner met wellicht een Pinkpop-debuut als het mee zit. Moet kunnen.

en bedenk, er zijn ook nog headliners uit de oude garde die nog nooit op Pinkpop gestaan hebben. Maar die kunnen uiteraard ook "alweer" touren...
Als The Who naar Firenze kan, is Pinkpop ook niet onmogelijk. Queen werd ook al eens genoemd. Wie weet wat er volgend jaar op tour is....

Maar eerst eens Pinkpop 2023, dat komt met flinke passen dichter bij... Nog een kleine 2,5 maand! 🎉
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
559
289
Wat mij betreft prima als we naar kleinere headliners gaan, en dan een wat bredere subtop.
Dan bijvoorbeeld als headliners:
Volbeat - Nightwish - Nothing but Thieves

En dan een stuk of 12-15 namen van het kaliber Editors, War on Drugs, etc

In plaats van dat je na de sub headliners meteen terug valt naar Goldband ;)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.385
2.811
Wat mij betreft prima als we naar kleinere headliners gaan, en dan een wat bredere subtop.
Dan bijvoorbeeld als headliners:
Volbeat - Nightwish - Nothing but Thieves

En dan een stuk of 12-15 namen van het kaliber Editors, War on Drugs, etc

In plaats van dat je na de sub headliners meteen terug valt naar Goldband ;)
Hoe is Nothing But Thieves groter dan The War On Drugs?
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
559
289
Hoe is Nothing But Thieves groter dan The War On Drugs?

Zijn allemaal eigenlijk wel sub-headliners nu, dus was maar een voorbeeld. Zal niet veel tussen zitten, al heb ik het gevoel dat nothing but thieves wat meer aanslaat bij de massa?
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.302
2.746
precies...

kijk naar de europese Lollapalooza lineups, kijk naar Rock am Ring, kijk naar Hurricane, kijk naar Mad Cool, kijk naar Download, kijk naar Hellfest...
dat zijn de headliners waar we rekening mee moeten houden voor Pinkpop.

we hebben al pijnlijk geconcludeerd, dat Springsteen, Stones, Beyonce, Swift, Weekend, Styles, Rammstein, U2 niet meer de acts zijn voor de headline plekken op Pinkpop. Te hoge gage's en willen eigen shows geven.
Maar heeft dat ook niet met het gigantische aantal festivals alleen al in Europa te maken? In de 80/90er jaren had je Monsters of Rock in Donington voor de metalheads. Pinkpop/Torhout-Werchter voor pop/rock/wereldartiesten. Een Lowlands voor de alternatieve scène. Er zijn op het moment zo gigantisch veel grote festivals dat het ook niet anders kan dat de spoeling wat dunner wordt qua headliners. En dan telt het zeker mee dat de grote artiesten/bands met hun eigen grote shows liever een eigen tournee doen omdatvde opbrengsten dan simpelweg hoger zijn. Het feit dat de kosten die artiesten nu moeten maken om te kunnen touren zal ook niet helpen in het aanbod.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.302
2.746
In verhouding is het matig als je kijkt naar de prijs. Anders is het geweldig 😂
Zie ook mijn reactie hierop in het GMM topic. Kun je gewoon geen festival noemen. 6 losse acts voor minimaal 600 dollar per ticket. Puur om te cashen want het zal vast uitverkopen
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.404
6.955
en... ja ik ga het zeggen, Iron Maiden had laatste keren moeite met GelreDome maar vullen wel de Ziggo, daar liggen nog kansen voor Rob Trommelen voor acts die nog niet op Pinkpop gestaan hebben

Iron Maiden zal dan eerder gewoon weer terug naar de Ziggo gaan dan dat ze op een niet-metal festival zullen spelen. Forget about it
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.117
4.201
Zie ook mijn reactie hierop in het GMM topic. Kun je gewoon geen festival noemen. 6 losse acts voor minimaal 600 dollar per ticket. Puur om te cashen want het zal vast uitverkopen
Bezoek losse concerten van deze artiesten en je bent duurder uit. Daarnaast ligt het prijsniveau in de VS wel een stukje hoger dan in Europa.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken