Pinkpop 2023

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ja, dat laatste was ook wat gekscherend bedoelt. In de zin van op basis van die Imagine Dragons cijfers kun je / Mojo ook niet meteen concluderen dat "nieuwe" acts minder volk trekken.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Ik wel. Ik vind Stromae verschrikkelijk. Ik erken zijn kwaliteit en ook zijn succes, maar ik vind het geen geschikte headliner. Ik ben in de beleving dat die niet een veld van 50.000 man 2 uur lang kan laten meezingen en dansen met zijn encyclopedie aan hits. Dat laatste geldt ook voor Harry Styles. Hoe omschrijf ik dat nou goed? Ze hebben nog geen legacy. En dat terwijl ze muzikaal gezien in mijn optiek nu al P!nk en Robbie voorbij zijn gestreeft...
Nooit bij een Stromae optreden geweest?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik wel. Ik vind Stromae verschrikkelijk. Ik erken zijn kwaliteit en ook zijn succes, maar ik vind het geen geschikte headliner. Ik ben in de beleving dat die niet een veld van 50.000 man 2 uur lang kan laten meezingen en dansen met zijn encyclopedie aan hits. Dat laatste geldt ook voor Harry Styles. Hoe omschrijf ik dat nou goed? Ze hebben nog geen legacy. En dat terwijl ze muzikaal gezien in mijn optiek nu al P!nk en Robbie voorbij zijn gestreeft...
+1
 
  • Wow
  • Haha
Waarderingen: Piebe71 en Bassie78

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik denk dat Paddy hierop doelt.

Ik ben in de beleving dat die niet een veld van 50.000 man 2 uur lang kan laten meezingen en dansen met zijn encyclopedie aan hits
Vrijwel ieder die de man aan het werk heeft gezien weet dat het tegendeel waar is. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Vrijwel ieder die de man aan het werk heeft gezien weet dat het tegendeel waar is. :)

Haha, kijk nu komen we op het punt dat je je mening bijna als feit gaat zien. Vrijwel iedereen die hem live heeft gezien weet dat het tegendeel waar is? Dus het is niet mogelijk dat een noemenswaardig aantal mensen dat hem zag optreden het niet zo spannend, mooi, leuk of goed vond?
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

EastRocks

Campingartiest
3 nov 2015
57
41
De festival headliners van de toekomst komen niet meer uit de champions league, maar uit een lagere league omdat ze zelf een beter verdien model hebben door eigen stadions te doen, festivals moeten meer in breedte en geld in undercard steken, headliners voor PP worden naar mijn mening bands als Volbeat, Ghost, Imagine Dragons, etc etc die categorie, net onder de absolute top
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Nee Rick, dat zeg ik niet. Wat ik zeg is dat het merendeel van de mensen die hem live heeft gezien, los van wat ze ervan vonden, ziet dat hij een vol veld 90 minuten lang kan laten meezingen en dansen. ;)
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Inderdaad knap hoe Stromae met zo'n klein oeuvre toch een redelijk boeiende show weet neer te zetten. Ligt wat mij betreft wel voor 90% aan de productie want die show zit vol fillers qua nummers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
De festival headliners van de toekomst komen niet meer uit de champions league, maar uit een lagere league omdat ze zelf een beter verdien model hebben door eigen stadions te doen, festivals moeten meer in breedte en geld in undercard steken, headliners voor PP worden naar mijn mening bands als Volbeat, Ghost, Imagine Dragons, etc etc die categorie, net onder de absolute top
precies...

kijk naar de europese Lollapalooza lineups, kijk naar Rock am Ring, kijk naar Hurricane, kijk naar Mad Cool, kijk naar Download, kijk naar Hellfest...
dat zijn de headliners waar we rekening mee moeten houden voor Pinkpop.

we hebben al pijnlijk geconcludeerd, dat Springsteen, Stones, Beyonce, Swift, Weekend, Styles, Rammstein, U2 niet meer de acts zijn voor de headline plekken op Pinkpop. Te hoge gage's en willen eigen shows geven.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Nee Rick, dat zeg ik niet. Wat ik zeg is dat het merendeel van de mensen die hem live heeft gezien, los van wat ze ervan vonden, ziet dat hij een vol veld 90 minuten lang kan laten meezingen en dansen. ;)
Oke, dat is iets genuanceerder. Maar ik ben het nog steeds niet echt met je eens.

Maar hey, dat kan natuurlijk ook beleving zijn. Ik zie bij een headliner als Foo Fighters namelijk ook een vol veld 2 uur lang meespringen, zingen en krijsen, maar ik vergeet daarbij voor het gemak ook even iedereen die al op weg is naar de uitgang, vlucht richting horeca, of een beetje mat op de achtergrond van het veld rondhangt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Oke, dat is iets genuanceerder. Maar ik ben het nog steeds niet echt met je eens.

Maar hey, dat kan natuurlijk ook beleving zijn. Ik zie bij een headliner als Foo Fighters namelijk ook een vol veld 2 uur lang meespringen, zingen en krijsen, maar ik vergeet daarbij voor het gemak ook even iedereen die al op weg is naar de uitgang, vlucht richting horeca, of een beetje mat op de achtergrond van het veld rondhangt.
Ik snap wat je bedoelt maar ben het ook niet helemaal eens. Ik kan tegelijkertijd niet meer dan 2 hitjes van de Foo's opnoemen haha. Maar kan wel erkennen dat ze een vol veld meekrijgen.

Ik ben zelf ook wel een tikkie op Stromae's kunstje afgeknapt. Maar als je ziet hoeveel zalen die uitverkoopt en festivals platspeelt dan kun je toch niet anders dan erkennen dat die zijn sporen inmiddels lang en breed heeft verdient?

Hem anno 2023 als headliner zetten is imo zelfs al een jaartje te laat als je de hype vol wou meepakken.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Ik snap wat je bedoelt maar ben het ook niet helemaal eens. Ik kan tegelijkertijd niet meer dan 2 hitjes van de Foo's opnoemen haha. Maar kan wel erkennen dat ze een vol veld meekrijgen.

Ik ben zelf ook wel een tikkie op Stromae's kunstje afgeknapt. Maar als je ziet hoeveel zalen die uitverkoopt en festivals platspeelt dan kun je toch niet anders dan erkennen dat die zijn sporen inmiddels lang en breed heeft verdient?

Hem anno 2023 als headliner zetten is imo zelfs al een jaartje te laat als je de hype vol wou meepakken.

Anno nu is het absoluut een headliner voor Pinkpop. En een jaartje NA de hype een act boeken is helemaal des Pinkpops. Dus voor 2024 zou ik hem zelfs in een rijtje met kanshebbers plaatsen. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Haha, kijk nu komen we op het punt dat je je mening bijna als feit gaat zien. Vrijwel iedereen die hem live heeft gezien weet dat het tegendeel waar is? Dus het is niet mogelijk dat een noemenswaardig aantal mensen dat hem zag optreden het niet zo spannend, mooi, leuk of goed vond?
Dat geldt voor vrijwel elke headliner.
Jij claimt dat hij 50k pinkpopgangers niet zou kunnen boeien. Op rock Werchter was hij in 2014 een groot succes. In Nl verkoopt hij ook goed.

Zal iedereen hem boeiend vinden? Nee natuurlijk niet, maar dat geldt ook voor een kings of Leon, Metallica, pink of Robbie Williams.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Ik zet nothing but thieves ook wel in een rijtje met ‘toekomstige’ headliners. Gezien hun populairiteit. Dus als het nieuwe album een succes wordt zijn ze hard op weg!
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.619
Ik ben bang dat we het niet in die hoek moeten zoeken hoor. Een George Ezra zou me minder verbazen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken