Pinkpop 2023

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
408
109
Orange Skyline, Brutus, I prevail, Sons, The Lathums en de DMA's zijn bands waar ik zelf in ieder geval heen ga en wel het luisteren waard zijn als je ze nog niet kent.
Yeaah thanks! Hier kwam ik inderdaad ook op uit.. precies hetgeen wat ik bedoel
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Opener Pinkpop 2024 bekend, Jiri11

1limburg.nl/nieuws/2160425/winnaars-limburgse-popprijs-bekend

De Belofte
In de categorie De Belofte sleept Venlonaar Jiri11 de Limburgse Popprijs in de wacht. Pop in Limburg investeert met deze categorie in de groei van een artiest of act binnen de popwereld. "Gedreven en gepassioneerd weet hij keer op keer op te staan en te verrassen", aldus de commissie.

Openingsact Pinkpop 2024
Traditiegetrouw mocht de winnaar van Nu of Nooit, de provinciale popwedstrijd, Pinkpop openen. Maar sinds de beëindiging van deze wedstrijd in 2019, is deze eer voor de winnaar van De Belofte. Daarom is Jiri11 de openingsact van Pinkpop 2024.

FsU2vBQWIAMQvki
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.112
3.634
Leuk. Ook te gek dat mijn oud-stagiaire een prijs heeft gewonnen.

Hoe zit dat nou met die bandwedstrijd van SBS6 of een ander De Mol kanaal?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
ondertussen zijn de radio en tv commercials al ingezet voor Pinkpop 2023.
Nou is dat altijd wel, maar zal de verkoop nog een klein beetje gepusht worden neem ik aan de laatste 2,5e maand.
Ook gezien de vorige verkoop cijfers...

@Pinokkio hoe staat het eigenlijk met de verkoop?
 

Verwijderd lid 40532

Campingartiest
1 nov 2021
87
221
ondertussen zijn de radio en tv commercials al ingezet voor Pinkpop 2023.
Nou is dat altijd wel, maar zal de verkoop nog een klein beetje gepusht worden neem ik aan de laatste 2,5e maand.
Ook gezien de vorige verkoop cijfers...

@Pinokkio hoe staat het eigenlijk met de verkoop?
Weekendtickets zitten op 91% verkocht, dus vermoed dat ze snel iets op de socials zullen gooien qua lage beschikbaarheid.
Over de dagkaarten zullen ze dan juist niet reppen (61%, 59% en 56% voor resp. vrijdag, zaterdag, zondag).
Wie weet halen ze nog wat dagtickets uit de verkoop om extra weekendtickets te verkopen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
dat zijn alsnog ca 39.000 weekenders en ca 15.000 dag bezoekers per dag.
Dat is toch nog ca 54.000 per dag aan bezoekers op het festivalterrein.
Ik vind dat al aardig wat qua drukte, maar is nog gemoedelijk te noemen
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.205
4.772
We hebben al dan niet gekscherend gehad over de Suzan & Freeks op Pinkpop of niet. Maar een Acda & De Munnik show op Pinkpop… klein gemist kansje toch? Of zijn jullie het hier niet mee eens?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
We hebben al dan niet gekscherend gehad over de Suzan & Freeks op Pinkpop of niet. Maar een Acda & De Munnik show op Pinkpop… klein gemist kansje toch? Of zijn jullie het hier niet mee eens?
Ze doen die Ziggo shows als eerste grote reünieshows dus denk dat er geen kans was ze voor Pinkpop 2023 te boeken.

Misschien volgend jaar.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.185
759
We hebben al dan niet gekscherend gehad over de Suzan & Freeks op Pinkpop of niet. Maar een Acda & De Munnik show op Pinkpop… klein gemist kansje toch? Of zijn jullie het hier niet mee eens?
Groot fan van AedM hier, maar dat is echt niks voor Pinkpop. Wie wil nou een veld dat staat te wachten op hun allergrootste hit (tevens hun slechtste nummer) en verder het repertoire niet kent? Dat is echt een verschrikkelijk scenario.

Oh wacht... nu ik dit zo typ zou dit dus perfect op Pinkpop passen. 😅
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
dat zijn alsnog ca 39.000 weekenders en ca 15.000 dag bezoekers per dag.
Dat is toch nog ca 54.000 per dag aan bezoekers op het festivalterrein.
Ik vind dat al aardig wat qua drukte, maar is nog gemoedelijk te noemen
Hoeveel waren er vorig jaar op bijv de Metallica dag of Pearl jam dag? Vond de Imagine Dragons de heerlijkste dag lekker rustig… en minder publiek. Ik hoop daar dit jaar weer op!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Hoeveel waren er vorig jaar op bijv de Metallica dag of Pearl jam dag? Vond de Imagine Dragons de heerlijkste dag lekker rustig… en minder publiek. Ik hoop daar dit jaar weer op!
Vrijdag en zaterdag werd het festival bezocht door 70.000 mensen. Beide dagen waren - evenals de weekendkaartjes - uitverkocht. "Voor de zondag waren nog kaartjes verkrijgbaar", laat Murray weten. Hij schat het aantal bezoekers zondag op zo'n 58.000. ( via 1Limburg )

we zitten dus slechts een paar duizend tickets per dag van die 58k vandaan met die ca 54k per dag nu. Qua drukte vergelijkbaar met de Pinkpop zondag van 2022.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.205
4.772
Ze doen die Ziggo shows als eerste grote reünieshows dus denk dat er geen kans was ze voor Pinkpop 2023 te boeken.

Misschien volgend jaar.
Dan zullen ze vast al op ieder poppodium van het land hebben gestaan. Is ook een beetje waar we het laatst over hadden in het RW topic. Ik vond het toch jammer dat een brand als Pinkpop een reünie show van “maar” een A&DM ook niet enigszins exclusief kan krijgen.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.920
1.696
Dan zullen ze vast al op ieder poppodium van het land hebben gestaan. Is ook een beetje waar we het laatst over hadden in het RW topic. Ik vond het toch jammer dat een brand als Pinkpop een reünie show van “maar” een A&DM ook niet enigszins exclusief kan krijgen.
Als ze het geprobeerd zouden hebben maar het is niet gelukt dan snap ik dit. Maar volgens mij kwam de bekendmaking dat ze weer samen kwamen en weer gingen optreden echt te laat om nog op de Pinkpop line-up te kunnen verschijnen. Die was (i.i.g. op de achtergrond) natuurlijk allang rond. Dus dan is volgend jaar inderdaad de eerste optie, en dan hebben ze inderdaad al ondertussen op zoveel plekken gestaan dat exclusieve er wel vanaf is. De timing is dus gewoon erg ongelukkig voor een Pinkpop...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Vrijdag en zaterdag werd het festival bezocht door 70.000 mensen. Beide dagen waren - evenals de weekendkaartjes - uitverkocht. "Voor de zondag waren nog kaartjes verkrijgbaar", laat Murray weten. Hij schat het aantal bezoekers zondag op zo'n 58.000. ( via 1Limburg )

we zitten dus slechts een paar duizend tickets per dag van die 58k vandaan met die ca 54k per dag nu. Qua drukte vergelijkbaar met de Pinkpop zondag van 2022.
Houden zo en de verkoop stoppen? 😂 die zondag was heerlijk HAHAH
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Dan zullen ze vast al op ieder poppodium van het land hebben gestaan. Is ook een beetje waar we het laatst over hadden in het RW topic. Ik vond het toch jammer dat een brand als Pinkpop een reünie show van “maar” een A&DM ook niet enigszins exclusief kan krijgen.
Zou me niets verbazen als AEDM zelf gewoon eerst die grote Ziggo shows wilden doen. Met die grote reünie knallen en cashen. Dan is eerst Ziggo logischer dan eerst een festivalshow.

Maar jup, mits ze dan eerst andere festivals doen is volgende zomer dan wel het exclusieve er wat af en dat is wel jammer.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
559
289
Zoveel weekend tickests verkocht had ik niet verwacht, goed voor pinkpop maar zou mooi zijn als het nu niet al te hard meer gaat. 60.000 is echt de max.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Houden zo en de verkoop stoppen? 😂 die zondag was heerlijk HAHAH
nou, ik neem niet aan dat er nog meer dan 4000 tickets de deur uit gaan die laatste 2,5 maand??
ik denk als die laatste maand nog 750 a 1500 verkocht zijn dat dat echt heel veel is?

ik vermoed dan ook dat het bezoekers aantal van 58.000 (Pinkpop zondag 2022) niet gehaald gaat worden.
als het wel gebeuren gaat dat Pinkpop de 60.000 dagbezoekers haalt op minstens 1 dag, zou het wel nog heel knap zijn.

weekend 91% = ca 39,1k
vrijdag 61% = ca 15,2k
zaterdag 59% = ca 14,7k
zondag 56% = ca 14,0k
(uitgaande van 43k weekend / 25k p d)


het zal par dag momenteel liggen tussen de 53,1k en 54,3k aan bezoekers
(wat hierin overigens vreemd is, is dat het Wilhelmina SkyDeck op de zaterdag dus uitverkocht is ondanks de percentage's vrijdag/zaterdag)

Zoveel weekend tickests verkocht had ik niet verwacht, goed voor pinkpop maar zou mooi zijn als het nu niet al te hard meer gaat. 60.000 is echt de max.
ja, de Pearl Jam dag van 2018 en helemaal de tropische Metallica-dag en Pearl Jam-dag van 2022 laten echt zien dat meer dan 60.000 helemaal niet fijn is voor het bezoekers comfort op het festivalterrein...
uit voorgaande edities kan ik be amen dat als het bezoekers aantal rond 55k ligt (of lager), dat op het terrein (zoals bij barren, toiletten en 'in golden circle') echt verschil merkbaar is tov > 60k
als ik eerlijk ben, fijn dat deze headliners 'onder verwachting' verkopen, maar dan spreek ik puur vanuit bezoekers uitgangspunt uiteraard!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Nikfestilover

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.205
4.772
Als ze het geprobeerd zouden hebben maar het is niet gelukt dan snap ik dit. Maar volgens mij kwam de bekendmaking dat ze weer samen kwamen en weer gingen optreden echt te laat om nog op de Pinkpop line-up te kunnen verschijnen. Die was (i.i.g. op de achtergrond) natuurlijk allang rond. Dus dan is volgend jaar inderdaad de eerste optie, en dan hebben ze inderdaad al ondertussen op zoveel plekken gestaan dat exclusieve er wel vanaf is. De timing is dus gewoon erg ongelukkig voor een Pinkpop...
Maar dat is het beetje de crux van het verhaal. Het lijkt "nooit" uit te komen voor Pinkpop met dit type boekingen. Dan is het geen pech meer imo. Nu maakt of breekt het de line-up niet hoor. Maar denk het zo'n line-up iets meer impact geeft als je zoiets kan regelen.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.920
1.696
Maar dat is het beetje de crux van het verhaal. Het lijkt "nooit" uit te komen voor Pinkpop met dit type boekingen. Dan is het geen pech meer imo. Nu maakt of breekt het de line-up niet hoor. Maar denk het zo'n line-up iets meer impact geeft als je zoiets kan regelen.
Als het zo vaak het geval is, dan lijkt het inderdaad iets structureels. Ik weet niet of de verantwoordelijke daar niet op zit te letten als zoiets als A&dM voor het eerst begint te sluimeren, en dat ze daardoor vervolgens de boot missen.

Ik heb dat gevoel overigens wel bij Pinkpop als het gaat om het maken van een goed back-up plan. Ik heb het gevoel dat wanneer ze half-half een deal hebben met een RATM, dat ze dan het kopje 'headliner' afvinken en de rest van het programma gaan regelen. En als dan per abuis een RATM later annuleert, hebben ze niks achter de hand en komen ze uiteindelijk bij meneer Williams bedelen of hij naast 3x Ziggo ook nog 1x Landgraaf wil doen. Juist als je een headliner festival als Pinkpop bent, hoor je dat beter af te kaarten. In 2019 lukte het ze nog om The Cure weg te kopen bij BKS, maar dat was natuurlijk geluk bij een ongeluk.

Dit is trouwens wel een lapje tekst vol beweringen geworden op basis van vermoedens die ik nergens kan staven, dus neem het met een korrel zout...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken