Houden zo en de verkoop stoppen?
die zondag was heerlijk HAHAH
nou, ik neem
niet aan dat er nog meer dan 4000 tickets de deur uit gaan die laatste 2,5 maand??
ik denk als die laatste maand nog 750 a 1500 verkocht zijn dat dat echt heel veel is?
ik vermoed dan ook dat het bezoekers aantal van 58.000 (Pinkpop zondag 2022) niet gehaald gaat worden.
als het wel gebeuren gaat dat Pinkpop de 60.000 dagbezoekers haalt op minstens 1 dag, zou het wel nog heel knap zijn.
weekend 91% = ca 39,1k
vrijdag 61% = ca 15,2k
zaterdag 59% = ca 14,7k
zondag 56% = ca 14,0k
(uitgaande van 43k weekend / 25k p d)
het zal par dag momenteel liggen tussen de 53,1k en 54,3k aan bezoekers
(wat hierin overigens vreemd is, is dat het Wilhelmina SkyDeck op de zaterdag dus uitverkocht is ondanks de percentage's vrijdag/zaterdag)
Zoveel weekend tickests verkocht had ik niet verwacht, goed voor pinkpop maar zou mooi zijn als het nu niet al te hard meer gaat. 60.000 is echt de max.
ja, de Pearl Jam dag van 2018 en helemaal de tropische Metallica-dag en Pearl Jam-dag van 2022 laten echt zien dat meer dan 60.000 helemaal niet fijn is voor het bezoekers comfort op het festivalterrein...
uit voorgaande edities kan ik be amen dat als het bezoekers aantal rond 55k ligt (of lager), dat op het terrein (zoals bij barren, toiletten en
'in golden circle') echt verschil merkbaar is tov > 60k
als ik eerlijk ben, fijn dat deze headliners '
onder verwachting' verkopen, maar dan spreek ik puur vanuit bezoekers uitgangspunt uiteraard!