Pinkpop 2023

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.205
4.772
Als het zo vaak het geval is, dan lijkt het inderdaad iets structureels. Ik weet niet of de verantwoordelijke daar niet op zit te letten als zoiets als A&dM voor het eerst begint te sluimeren, en dat ze daardoor vervolgens de boot missen.

Ik heb dat gevoel overigens wel bij Pinkpop als het gaat om het maken van een goed back-up plan. Ik heb het gevoel dat wanneer ze half-half een deal hebben met een RATM, dat ze dan het kopje 'headliner' afvinken en de rest van het programma gaan regelen. En als dan per abuis een RATM later annuleert, hebben ze niks achter de hand en komen ze uiteindelijk bij meneer Williams bedelen of hij naast 3x Ziggo ook nog 1x Landgraaf wil doen. Juist als je een headliner festival als Pinkpop bent, hoor je dat beter af te kaarten. In 2019 lukte het ze nog om The Cure weg te kopen bij BKS, maar dat was natuurlijk geluk bij een ongeluk.

Dit is trouwens wel een lapje tekst vol beweringen geworden op basis van vermoedens die ik nergens kan staven, dus neem het met een korrel zout...
Haha speculeren mag altijd toch ;). Dat is waarom we hier ook zitten volgens mij, omdat we dat allemaal wel leuk vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: RickHuissen

Landgraver

Support act
13 apr 2021
887
421
dat zijn alsnog ca 39.000 weekenders en ca 15.000 dag bezoekers per dag.
Dat is toch nog ca 54.000 per dag aan bezoekers op het festivalterrein.
Ik vind dat al aardig wat qua drukte, maar is nog gemoedelijk te noemen
Enig idee hoeveel mensen PP kan herbergen op de campings ?
Want niet iedereen met een weekend ticket maakt gebruik hiervan, dus in praktijk zou men dan meer weekend tickets kunnen verkopen.
Of de mogelijk bieden om een weekendticket te kopen zonder camping.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
Enig idee hoeveel mensen PP kan herbergen op de campings ?
Want niet iedereen met een weekend ticket maakt gebruik hiervan, dus in praktijk zou men dan meer weekend tickets kunnen verkopen.
Of de mogelijk bieden om een weekendticket te kopen zonder camping.
Zoveel als er dus een weekendticket kopen. Alleen stel iedereen maakt er wel gebruik van en je hebt daarnaast ook losse campingtickets verkocht, moet die capaciteit wel ergens vandaan halen. Dan zou je minder weekendtickets in de verkoop moeten doen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Bij Krezip toch wel? Eerst Pinkpop na de reünie en daarna zaalshows.
+LIVE+ europa exclusief 2017 ;)

Enig idee hoeveel mensen PP kan herbergen op de campings ?
Want niet iedereen met een weekend ticket maakt gebruik hiervan, dus in praktijk zou men dan meer weekend tickets kunnen verkopen.
Of de mogelijk bieden om een weekendticket te kopen zonder camping.
ik meen zo'n totaal jaarlijks ca 30.000 a 35.000 campeerders
Camping A is max ca 8000 campeerders
Camping B is max ca 12000 campeerders
Camping C is max ca 15000 campeerders
plus dan is er nog de glamping tegenwoordig
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.187
710
er zijn heel veel pinkpopgangers uit het zuiden die wel een weekendkaart kopen ,maar gewoon thuis slapen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Welnee. 2024 is het compensatiejaar voor wie vind dat er te weinig gitaren in de headliners van dit jaar zitten.

AC/DC, Foo Fighters en RATM in 2024... o_O
RATM verwacht ik niet meer.
Ik denk dat Foo's sowieso zekerheid is.
Muse zie ik wel als groot kanshebber.
Daar komt niet nog een gitaren act bij, ik denk dan aan een 'jonge' pop act... Eilish of zo
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Wacht, Muse? Die zullen dan niet alleen vorig, maar ook dit jaar uitvoerig getoerd hebben. Die gaan toch geen 3 jaar op een rij de festivals afgaan?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Wacht, Muse? Die zullen dan niet alleen vorig, maar ook dit jaar uitvoerig getoerd hebben. Die gaan toch geen 3 jaar op een rij de festivals afgaan?
Touren die de laatste jaren weleens niet?

Misschien doen ze het op Werchter zo goed dat ze daar volgend jaar ala RHCP ook nog eens mogen komen spelen. 😜
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.920
1.696
Nee Muse komt voorlopig niet naar Landgraaf. Billie Eilish lijkt me logischer. Als de ander grote festivals haar vorig jaar en dit jaar hadden, dan volgt uiteindelijk Pinkpop als laatste ook...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Voor Eilish geldt dan wellicht hetzelfde. Misschien Dua Lipa dan.

Maar goed, eerst Pinkpop 23 maar!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken