Pinkpop 2023

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Zucht.
Jouw muzieksmaak is niet beter dan die van Anja van 56.
Of die van Bert van 69 of Hakim van 12. Nee, klopt. Beeldspraak, Paddy. Je kan er zelf trouwens ook niks aan doen dat je al zo oud bent.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.113
Maar dat is ook het punt niet, hoor. Alles kan op Pinkpop, dat is ook de 'sterkte' dan ofzo. Timothy legde dat ook al bloot door Nielson te noemen, wat onder dezelfde noemer valt: kutmuziek, als je het muziek kan noemen. Alles is Pinkpop waardig en veel muziekliefhebbers vinden dat jammer, hoe tof zou het zijn als Pinkpop, net als Werchter die spots aan jonge honden zou gunnen, ik noem een Brutus, Whispering Sons, The Homesick, Personal Trainer etc. Nu moet ik zeggen dat ze vorig jaar wel een aantal van die acts erbij hadden zitten, maar het zou voor mij -en ik denk vele anderen- wel een verrijking zijn mochten ze op sommige plekken iets meer de diepte induiken. Neemt niet weg dat ik snap dat Anja van 56 liever Nielson, Goldband en One Republic ziet voor Robbie Williams dan The Haunted Youth, dEUS en Ben Howard. Enfin, dat geeft Pinkpop ook weer z'n charme.
Om eerlijk te zijn en zonder veel discussie te ontlokken. Maar ik ben het gevoelsmatig met je eens, maar ook weer niet. Los wat jij of ik vinden van S&F. Ze maken hit na hit, en dan hoor je gewoon wel kans hebben tot Pinkpop. De scherpere bands krijgen hun speelruimte wel op affiches waar ze meer tot hun recht komen. Dus ik ben niet rouwig om dat ze niet op Pinkpop staan. Ik vind eerlijk gezegd S&F niet eens zo slecht dat ik er gillend van wegren ofzo. En als ze niet-Nederlandstalig hadden geweest dat had de ZiggoDome wel een reden geweest om te boeken ook al hadden ze exact dezelfde muziek gemaakt.

Grote Nederlandse mainstream namen moeten ook gewoon ruimte kunnen krijgen op ons grootste festival van het land. Glast boekt ook Engelse acts, Roskilde Deense, Coachella Amerikaanse, RAR boekt ook Duitse brol. Het hoort toch ook gewoon bij het profiel festival toch?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Grote Nederlandse mainstream namen moeten ook gewoon ruimte kunnen krijgen op ons grootste festival van het land. Glast boekt ook Engelse acts, Roskilde Deense, Coachella Amerikaanse, RAR boekt ook Duitse brol. Het hoort toch ook gewoon bij het profiel festival toch?
Het valt te zien welk type mainstream acts natuurlijk.

In België heb je ook zulke megapopulaire mainstream namen. Dingen als Metejoor, Niels destadsbader, Magriet Hermans, Regi, Camille, The Starlings en Pommelien Thijs (om maar wat vergelijkbaars met S&F te noemen). Dat zijn dingen die zeker hun plek hebben maar ik denk niet dat de fans zitten te wachten op een show op Rock Werchter of Pukkelpop bijvoorbeeld.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Om eerlijk te zijn en zonder veel discussie te ontlokken. Maar ik ben het gevoelsmatig met je eens, maar ook weer niet. Los wat jij of ik vinden van S&F. Ze maken hit na hit, en dan hoor je gewoon wel kans hebben tot Pinkpop. De scherpere bands krijgen hun speelruimte wel op affiches waar ze meer tot hun recht komen. Dus ik ben niet rouwig om dat ze niet op Pinkpop staan. Ik vind eerlijk gezegd S&F niet eens zo slecht dat ik er gillend van wegren ofzo. En als ze niet-Nederlandstalig hadden geweest dat had de ZiggoDome wel een reden geweest om te boeken ook al hadden ze exact dezelfde muziek gemaakt.

Grote Nederlandse mainstream namen moeten ook gewoon ruimte kunnen krijgen op ons grootste festival van het land. Glast boekt ook Engelse acts, Roskilde Deense, Coachella Amerikaanse, RAR boekt ook Duitse brol. Het hoort toch ook gewoon bij het profiel festival toch?
Tuurlijk moet er ruimte zijn voor Nederlandse acts. Zolang er maar een gezonde mix is tussen het aantal Nederlandse acts en Internationale acts. Volgens mij doet Pinkpop dit gewoon goed: genoeg Nederlandse acts zonder dat het een dertien in dozijn festival wordt met voornamelijk Nederlandse inbreng die je in elke provincie kan zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.113
Het valt te zien welk type mainstream acts natuurlijk.

In België heb je ook zulke megapopulaire mainstream namen. Dingen als Metejoor, Niels destadsbader, Magriet Hermans, Regi, Camille, The Starlings en Pommelien Thijs (om maar wat vergelijkbaars met S&F te noemen). Dat zijn dingen die zeker hun plek hebben maar ik denk niet dat de fans zitten te wachten op een show op Rock Werchter of Pukkelpop bijvoorbeeld.
Maar waarom kan dat niet en pak hem beet The Script wel? En aan de andere kant als er een Amerikaanse pop act komt dan vinden we het wel top en vergeten we soms ook sneller muzikale kwaliteiten. Een Joost liet bijvoorbeeld wel zien dat het mee viel. Ik heb Guus Meeuwis gezien en dat was gewoon best lollig en ook niet zozeer een slechte muzikant.

Als ze geen hoge spot krijgen is het prima, het is een major. Dan moet je soms mindere acts ook voor lief nemen. Daarom ben ik daar ook stukken minder kritisch op dan een festival die niche wilt uitstralen maar dat dan niet boekt.

Clouseau moet ook gewoon Werchter kunnen staan (hebben ze dat?).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Maar waarom kan dat niet en pak hem beet The Script wel?
Geen idee eigenlijk. Denk dat je vooral moet kijken: willen de fans van zo'n artiest wel naar zo'n stinkende weide trekken of gaan ze liever in een zaal met stoeltjes. Of naar het plaatselijke koningsfeest.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Om eerlijk te zijn en zonder veel discussie te ontlokken. Maar ik ben het gevoelsmatig met je eens, maar ook weer niet. Los wat jij of ik vinden van S&F. Ze maken hit na hit, en dan hoor je gewoon wel kans hebben tot Pinkpop. De scherpere bands krijgen hun speelruimte wel op affiches waar ze meer tot hun recht komen. Dus ik ben niet rouwig om dat ze niet op Pinkpop staan. Ik vind eerlijk gezegd S&F niet eens zo slecht dat ik er gillend van wegren ofzo. En als ze niet-Nederlandstalig hadden geweest dat had de ZiggoDome wel een reden geweest om te boeken ook al hadden ze exact dezelfde muziek gemaakt.

Grote Nederlandse mainstream namen moeten ook gewoon ruimte kunnen krijgen op ons grootste festival van het land. Glast boekt ook Engelse acts, Roskilde Deense, Coachella Amerikaanse, RAR boekt ook Duitse brol. Het hoort toch ook gewoon bij het profiel festival toch?
We zijn het dus gewoon eens :)
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Geen idee eigenlijk. Denk dat je vooral moet kijken: willen de fans van zo'n artiest wel naar zo'n stinkende weide trekken of gaan ze liever in een zaal met stoeltjes. Of naar het plaatselijke koningsfeest.
De vraag is dan hoeveel mensen kopen speciaal kaartjes voor die ene act. Ik denk dat de gemiddelde Robbie Williams fan iets als Guus Meeuwis bijvoorbeeld wel goed kan waarderen. Het zou toch bepaalde mensen over de streep kunnen trekken om een dag te gaan als het binnen het programma past.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.113
Ik voel een Frenna Deluxe eigenlijk ook totaal niet. Maar dat slaat bij de jeugd ook in blijkbaar. En Nielson…. Heeft die nu nog lopende hits? Dan vind ik dan weer minder begrijpbaar dan S&F. Maar misschien is PP ook niet helemaal meer voor mij :).
 
  • Winning
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
eloelo dropt een bommetje. S&F is totaal mijn ding niet, maar wel toch Pinkpop waardig voor overdag op de main? Is gewoon categorie Ronnie Flex, Guus Meeuwis, Davina Michella, Gers Pardoel, Chef’Special, Maan etc. ?
precies, daarom kijk ik niet gek op van opener hoofdpodium (positie My Baby / Ronnie Flex 2022)
of opener Noord (positie Joost / Son Mieux 2022)

maar zoals jij het omschrijft, misschien zelfs tweede Noord (of Zuid) zoals Danny Vera 2022 (of Floor Jansen 2022)

Suzan en Freek hebben wel al wat festivals staan rond Pinkpop, zoals CaS en Central Park Utrecht.
Overigens in Utrecht op zondag, maar zou ze dus nog mogelijk maken voor de zaterdag van Pinkpop waar nog minstens 3 plekken zijn op Noord/Zuid podium
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
overigens op Central Park Utrecht, staan wellicht enkele namen die nog kunnen doorkomen
delen al 2 namen in 2023 : Goldband en Ronde
Vorig jaar ook tijdens Pinkpop, Pinkpop deelde vorig jaar 3 namen : De Staat, Chef'Special en Antoon.

Wat dit jaar opvalt op Central Park is dat daar dit jaar acts staan die vorig jaar op Pinkpop te vinden waren : Son Mieux, Maan en weer Antoon.
Maar anders om ook, dit jaar heeft Pinkpop achts die vorig jaar op Central Park stonden : Nielson, Ronde, Di-rect.

Er zou nog best 1 a 2 NL acts kunnen overkomen dat weekend dit jaar.
Ik denk dan aan De Jeugd, Blanks, Flemming en inderdaad Suzan & Freek tussen die mogelijkheden.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.174
2.424
Dat zegt soms echt 0 over de kwaliteit van een act en of het op een festival past.
Grappig! Justin Bieber goede kwaliteit? Nah? Best verkopende dag op Pinkpop dat weekend ? JA!!!

Conclusie: het gaat erom hoeveel tickets je verkoopt niet of het kwalitatief goede muziek is.

Toevoeging: daarbij is kwalitatief goede muziek echt een mening smaak. Ik vind Interpol mooier dan Susan en Freek maar denk dat veel mensen toch liever naar Susan en Freek luisteren dus die vinden dat dan weer kwalitatief goede muziek.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.174
2.424
ik word echt depressief van de namen die hier voorbij komen!!!
flemming, nielson, suzan en freek, maan , antoon. chef special, ronnie flex, joost,
gers pardoel, davina michel, frenna,
mijn god!!!,
wat een ellende
Flemming, antoon , Joost , Davina en Suzan en Freek worden massaal door de jongere jeugd geluisterd. Prima en vooral logische boekingen van Pinkpop dus.

Tijden veranderen…

Het ParkCity Live festival in Heerlen verkoopt elk jaar in een mum van tijd uit. Dat festival boekt voornamelijk alleen dat soort bands. Er is genoeg publiek voor dus why not.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken