Pinkpop 2023

ik zie voor Pinkpop deze punten:

1. Energie
ipv dieselaggregaten om Megaland aan het vaste stroomnet te gaan gebruiken.

2. Grondstoffen & Materialen
Een grote uitdaging hierbij is het campingafval; door bezoekers wordt 38% van alle afval op onze evenementen achtergelaten.

3. Mobiliteit & Transport
Zo’n 33% komt met het openbaar vervoer of georganiseerd busvervoer, dat willen we uiterlijk in 2030 bijna verdubbelen naar 60%.

4. Water
Uiterlijk in 2030 gebruiken we alleen nog oppervlakte- of zogenaamd grijs water om wc’s te spoelen.
Op de campingfestivals wordt (douche)water nu nog verwarmd met propaangas, wat CO₂-uitstoot geeft. Uiterlijk in 2030 gebruiken we hiervoor stroom van zonne- en/of windenergie.

5. Eten & Drinken
daarom gaan we die tot 2030 stapsgewijs minimaliseren en op zoek naar hoogwaardige alternatieven. Dit door te stoppen met het aanbieden van maaltijden met zeer hoge en hoge klimaatimpact.

: met een inzamelsysteem voor de rPET-bekers. Ook is er tijdens grote outdoor evenementen getest met een bekerretoursysteem. We hebben de intentie om dit in 2023 tijdens de meeste van onze evenementen te doen zodat we in 2024 klaar zijn om alle gebruikte bekers voor recyclen te kunnen aanbieden.

Begin die discussie niet weer. Ja, er moet een ander systeem komen. Ja, dat gaat wat gezeik opleveren. Ja, dat gaat uiteindelijk wel werken. En ja het is nodig. Dus, welke spot krijgen Suzan & Freek?
Kunnen we het dan niet beter over goeie muziek hebben

Suzan & Freek... moet niet gekker worden. Dadelijk zetten ze nog zelfs Nielson neer... oh wacht :unsure:.

Kom maar op met Gojira en Mastodon 🤘.

• Leuk
Waarderingen: bootje76
maar, Suzan en Freek is wel een duo behoorlijk in de stijgende lijn der populariteit

ik zou zeggen opener hoofdpodium (positie My Baby / Ronnie Flex 2022)
of opener Noord (positie Joost / Son Mieux 2022)

Suzan & Freek... moet niet gekker worden. Dadelijk zetten ze nog zelfs Nielson neer... oh wacht :unsure:.

Kom maar op met Gojira en Mastodon 🤘.
Gekker worden? Ze hebben een paar keer de Ziggo Dome uitverkocht. Ik denk niet dat dat Gojira twee keer lukt.

En over de Robbie Williams haters….zijn ziggo Dome shows zijn zo goed als uitverkocht.

• Leuk
Waarderingen: Landgraver
Gekker worden? Ze hebben een paar keer de Ziggo Dome uitverkocht. Ik denk niet dat dat Gojira twee keer lukt.

En over de Robbie Williams haters….zijn ziggo Dome shows zijn zo goed als uitverkocht.
Jeukende handen als iemand het "maar ze verkopen toch ziggodomes uit???" argument gebruikt. Snollebollekes verkoopt zelfs een Gelredome uit, dus kappen met die onzin jongens.

eloelo dropt een bommetje. S&F is totaal mijn ding niet, maar wel toch Pinkpop waardig voor overdag op de main? Is gewoon categorie Ronnie Flex, Guus Meeuwis, Davina Michella, Gers Pardoel, Chef’Special, Maan etc. ?

• Leuk
Waarderingen: Paddy
eloelo dropt een bommetje. S&F is totaal mijn ding niet, maar wel toch Pinkpop waardig voor overdag op de main? Is gewoon categorie Ronnie Flex, Guus Meeuwis, Davina Michella, Gers Pardoel, Chef’Special, Maan etc. ?
Maar dat is ook het punt niet, hoor. Alles kan op Pinkpop, dat is ook de 'sterkte' dan ofzo. Timothy legde dat ook al bloot door Nielson te noemen, wat onder dezelfde noemer valt: kutmuziek, als je het muziek kan noemen. Alles is Pinkpop waardig en veel muziekliefhebbers vinden dat jammer, hoe tof zou het zijn als Pinkpop, net als Werchter die spots aan jonge honden zou gunnen, ik noem een Brutus, Whispering Sons, The Homesick, Personal Trainer etc. Nu moet ik zeggen dat ze vorig jaar wel een aantal van die acts erbij hadden zitten, maar het zou voor mij -en ik denk vele anderen- wel een verrijking zijn mochten ze op sommige plekken iets meer de diepte induiken. Neemt niet weg dat ik snap dat Anja van 56 liever Nielson, Goldband en One Republic ziet voor Robbie Williams dan The Haunted Youth, dEUS en Ben Howard. Enfin, dat geeft Pinkpop ook weer z'n charme.

• Winning
Waarderingen: Mark's Kal
Maar dat is ook het punt niet, hoor. Alles kan op Pinkpop, dat is ook de 'sterkte' dan ofzo. Timothy legde dat ook al bloot door Nielson te noemen, wat onder dezelfde noemer valt: kutmuziek, als je het muziek kan noemen. Alles is Pinkpop waardig en veel muziekliefhebbers vinden dat jammer, hoe tof zou het zijn als Pinkpop, net als Werchter die spots aan jonge honden zou gunnen, ik noem een Brutus, Whispering Sons, The Homesick, Personal Trainer etc. Nu moet ik zeggen dat ze vorig jaar wel een aantal van die acts erbij hadden zitten, maar het zou voor mij -en ik denk vele anderen- wel een verrijking zijn mochten ze op sommige plekken iets meer de diepte induiken. Neemt niet weg dat ik snap dat Anja van 56 liever Nielson, Goldband en One Republic ziet voor Robbie Williams dan The Haunted Youth, dEUS en Ben Howard. Enfin, dat geeft Pinkpop ook weer z'n charme.
Dat vond ik vorig jaar wel goed in balance wat namen die wat meer de diepte in gaan zoals een interpol bv en dan er tegen over chef special zetten

Users who are viewing this thread