Pinkpop 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
Ik mag hopen dat beide factoren meespelen. šŸ˜“

En ook in het geval van Pinkpop is variatie een criterium.
ik weet zeker dat Mojo voor Pinkpop naar wel meer dingen kijkt šŸ˜‚

"kwalitatief goede muziek" daar kijken ze uiteraard wel naar... maar dat kan nog altijd niet ieders smaak zijn, dat is iets anders of het niet of wel kwalitatief is
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.239
4.515
Kunnen we het dan niet beter over goeie muziek hebben

ik weet zeker dat Mojo voor Pinkpop naar wel meer dingen kijkt šŸ˜‚

"kwalitatief goede muziek" daar kijken ze uiteraard wel naar... maar dat kan nog altijd niet ieders smaak zijn, dat is iets anders of het niet of wel kwalitatief is
Tijd geleden weer dat we eens goed de discussie over kwaliteit hebben gevoerd. Laten we relevantie daar gelijk bij pakken!
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.239
4.515
Los van dat Justin Bieber natuurlijk prima veel kaarten wegzet, werden die andere twee dagen gedragen door headliners KoL en Green Day. Dus op zich niet de grootste prestatie aller tijden om dan de meeste dagkaarten te verkopen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
Veel nieuwe posts, nauwelijks bijdrages. Het is zeker vrijdag?
nou, zeg dat....

ik vraag me momenteel 3 dingen af:

1 ) ben ik dit jaar 5 dagen op Megaland?
2 ) wanneer komt een volgende aankondiging voor Pinkpop
3 ) hoe staat het met de verkoopcijfers
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
943
447
nou, zeg dat....

ik vraag me momenteel 3 dingen af:

1 ) ben ik dit jaar 5 dagen op Megaland?
2 ) wanneer komt een volgende aankondiging voor Pinkpop
3 ) hoe staat het met de verkoopcijfers
Ad 3: zeer benieuwd , geen idee hoeveel tickets zijn weggezet.Heb toch het gevoel dat het wat achterblijft tov 2022.
Is Candy Dulfer of Ilse de Lange nog een optie?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Het probleem is dat veel mensen hier namen als Susan en Freek en een Flemming als slechte boekingen neerzetten. Dit is overduidelijk gewoon een smaak kwestie. De tent bij antoon was vorig jaar bij Pinkpop gewoon flink gevuld en vol!

Ander voorbeeld:
Interpol kon je zo nog makkelijk de tent in gedurende het optreden. Lost Frequencies was de tent flink gevuld.

Denk dat je de Q-Music top 40 ook een gerust naast eens Pinkpop line-up kan gaan zetten en dan zal je inzien dat ze vaak relevante boekingen hebben van dat moment. Of het nu ā€œvernieuwendā€ is of niet?
 
  • Winning
Waarderingen: DennisvdBr

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Je wilt trouwens niet weten hoeveel streams Suzan en Freek op Spotify hebben en hoeveel views op YouTube.

Voorbeeldje: 16 miljoen weergaven. Doen ze knap.

Geloof me die zijn echt heel erg gewild bij veel bezoekers.

Ben ik fan? Neeā€¦
Snap ik het als ze geboekt zouden zijn op een hoge spot ? Ja!
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Is dat echt zo? Heb je daar cijfers van?
Je gooit hier regelmatig de grootste onzin neer, dus ben benieuwd naar data.
Ooh en hier is een voorbeeldje van je gevraagde data :


Na een dag Bieber dag uitverkocht.
Kwalitatief goede muziek? Nee (ook weer smaakkwestie)
Populair onder jongeren? Ja
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
Ad 3: zeer benieuwd , geen idee hoeveel tickets zijn weggezet.Heb toch het gevoel dat het wat achterblijft tov 2022.
Is Candy Dulfer of Ilse de Lange nog een optie?
ik hoop stiekem op Ilse DeLange, nieuwe laatste nummers vind ik ook heel lekker (doen het ook lekker op Radio2 btw)

geen onbekende op Pinkpop lineups. 1999, 2003, 2007 en 2016 met Common Linnets.
imo, mag ze wel weer terug komen en op een mooi plekje op Noord of Zuid
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.707
Het probleem is dat veel mensen hier namen als Susan en Freek en een Flemming als slechte boekingen neerzetten. Dit is overduidelijk gewoon een smaak kwestie. De tent bij antoon was vorig jaar bij Pinkpop gewoon flink gevuld en vol!

Ander voorbeeld:
Interpol kon je zo nog makkelijk de tent in gedurende het optreden. Lost Frequencies was de tent flink gevuld.

Denk dat je de Q-Music top 40 ook een gerust naast eens Pinkpop line-up kan gaan zetten en dan zal je inzien dat ze vaak relevante boekingen hebben van dat moment. Of het nu ā€œvernieuwendā€ is of niet?
Tuurlijk zijn dat prima boekingen, genoeg mensen die naar die onzin luisteren namelijk. Neemt niet weg dat je alles maar kan weg zetten als 'smaak'. Dan kun je dus ook gewoon een Vrienden van Amstel editie maken, dat verkoopt dan binnen een paar uur uit. Neerlands grootste festival mag plek bieden aan dit soort artiesten, maar een handjevol is genoeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Tuurlijk zijn dat prima boekingen, genoeg mensen die naar die onzin luisteren namelijk. Neemt niet weg dat je alles maar kan weg zetten als 'smaak'. Dan kun je dus ook gewoon een Vrienden van Amstel editie maken, dat verkoopt dan binnen een paar uur uit. Neerlands grootste festival mag plek bieden aan dit soort artiesten, maar een handjevol is genoeg.
Ja ben ik helemaal met je eens.
Pinkpop moet niet verdwalen in het boeken van teveel Nederlandse actsā€¦
Dat is ook het laatste wat ik zou willen.

Maar aan de positieve kant. Vorig jaar was ik toch verrast van boekingen zoals Courtney Barnett, Idles maar ook Interpol.
Met Tash Sultana, Black Keys en The War On Drugs zie ik die lijn ā€œverandering ā€œ een beetje sinds vorig jaar. Dat is dan mijn meningā€¦
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.993
2.043
Maar waarom kan dat niet en pak hem beet The Script wel? En aan de andere kant als er een Amerikaanse pop act komt dan vinden we het wel top en vergeten we soms ook sneller muzikale kwaliteiten. Een Joost liet bijvoorbeeld wel zien dat het mee viel. Ik heb Guus Meeuwis gezien en dat was gewoon best lollig en ook niet zozeer een slechte muzikant.

Als ze geen hoge spot krijgen is het prima, het is een major. Dan moet je soms mindere acts ook voor lief nemen. Daarom ben ik daar ook stukken minder kritisch op dan een festival die niche wilt uitstralen maar dat dan niet boekt.

Clouseau moet ook gewoon Werchter kunnen staan (hebben ze dat?).
Neen. Clouseau moet dat niet. Die hebben 100 festivals met een familiedag waar ze jaarlijks staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken