Pinkpop 2023

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.453
6.116
Echt heh. Halve forum in shock dat een zanger die over coke gebruik zingt coke gebruikt. Goed, het verdient geen schoonheidsprijs, maar laten we nou ook niet doen alsof onze eigen lievelingsartiesten wel van die heilige boontjes zijn.
Niet zo zeer in shock dat hij gebruikt. Meer in shock dat hij het zonder gêne op het podium doet. Not done imo.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Niet zo zeer in shock dat hij gebruikt. Meer in shock dat hij het zonder gêne op het podium doet. Not done imo.
Tja. Het ziet eruit als een spontane interactie met fans op de eerste rij die het zelf ook gebruiken blijkbaar. Zoals ik al zeg, het verdient niet de schoonheidsprijs, maar ik kan me er ook niet erg druk om maken. Als iedereen al weet dat het achter de schermen gebeurt, waarom zou je er dan op het podium opeens zo'n punt van maken? Laat ik het zo zeggen, ik heb meer moeite met hun muzikale uitingen, dan met dit soort voorvallen xD

Edit: als hij een slok drank van een fan op de eerste rij aanneemt, is het een sympathieke actie. Is het coke, dan is het not done en zijn we in shock. Terwijl er volgens mij nog steeds meer levens aan alcohol kapot gaan dan aan coke. Dat is de dubbele moraal waar ik mij aan stoor.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.453
6.116
Tja. Het ziet eruit als een spontane interactie met fans op de eerste rij die het zelf ook gebruiken blijkbaar. Zoals ik al zeg, het verdient niet de schoonheidsprijs, maar ik kan me er ook niet erg druk om maken. Als iedereen al weet dat het achter de schermen gebeurt, waarom zou je er dan op het podium opeens zo'n punt van maken? Laat ik het zo zeggen, ik heb meer moeite met hun muzikale uitingen, dan met dit soort voorvallen xD

Edit: als hij een slok drank van een fan op de eerste rij aanneemt, is het een sympathieke actie. Is het coke, dan is het not done en zijn we in shock. Terwijl er volgens mij nog steeds meer levens aan alcohol kapot gaan dan aan coke. Dat is de dubbele moraal waar ik mij aan stoor.
Goldband is volgens mij met name ontzettend populair onder jongeren. Door voor een zaal waaronder een hoop jonge mensen, op het podium, coke te snuiven normaliseer je dat gedrag. Of maak je het "stoer". Zie ook dat de beelden nu behoorlijk worden gedeeld. Besef waar je staat, wat je doelgroep is en haal dan niet van dat soort onnozele streken uit. Noem me ouderwets, noem me naiëf, ik vind dat gewoon not done.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Goldband is volgens mij met name ontzettend populair onder jongeren. Door voor een zaal waaronder een hoop jonge mensen, op het podium, coke te snuiven normaliseer je dat gedrag. Of maak je het "stoer". Zie ook dat de beelden nu behoorlijk worden gedeeld. Besef waar je staat, wat je doelgroep is en haal dan niet van dat soort onnozele streken uit. Noem me ouderwets, noem me naiëf, ik vind dat gewoon not done.
+1
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Goldband is volgens mij met name ontzettend populair onder jongeren. Door voor een zaal waaronder een hoop jonge mensen, op het podium, coke te snuiven normaliseer je dat gedrag. Of maak je het "stoer". Zie ook dat de beelden nu behoorlijk worden gedeeld. Besef waar je staat, wat je doelgroep is en haal dan niet van dat soort onnozele streken uit. Noem me ouderwets, noem me naiëf, ik vind dat gewoon not done.
Ik denk dat je overschat in hoeverre zo'n moment direct tot coke gebruik bij anderen zal leiden. Daar komt het alleen maar van als er veel meer factoren in de omgeving daar de deur voor open zetten, een momentje dat een zanger in een opwelling zoiets doet heeft denk ik vrij lage impact in het grotere geheel. Maar goed, onze standpunten zijn duidelijk denk ik, ben ook niet voor coke gebruik ofzo (zelf nooit gebruikt en ook niet van plan te gaan doen) dus laten we het hierbij houden. Agree to disagree. Het is geen halszaak voor mij, wilde gewoon even een tegengeluid laten horen.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
Omdat het tering zooi is, het maakt gezinnen kapot, het maakt mensen kapot. Ik heb het zelf mee gemaakt in mijn eigen familie (en nee ik zelf was het niet).

Die shit maakt me er kapot dan dat je lief is (net zoals andere verslavingen).
dat is bullshit.
drugs maakt niemand kapot.
net zoals wapens geen mensen doden

dat doen mensen
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
maar dit op t podium doen , in deze tijd waar ALLLES meteen wordt opgenomen, das wel heeeel dom
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.252
3.818
dat is bullshit.
drugs maakt niemand kapot.
net zoals wapens geen mensen doden

dat doen mensen
Drugs are friends not food. In principe zou een mens gelukkig kunnen zijn zonder drugs (en ook zonder vlees/zuivel/suiker/tabak/etc.), maar mensen zijn soms zo zwak.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.696
dit zegt je nu echt tegen de verkeerde persoon gast. Je hebt geen idee waar je het over hebt. Ik log even uit voor een avondje, anders loopt het weer uit de hand denk ik.
Ik dacht even dat je ging zeggen: je hebt geen idee wie je tegenover je hebt. JONGE! Maar ik snap je boosheid, Kessel spuwt zo vaak onzin.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Is er iemand in het publiek die deze zielige figuur "stoer" vindt op dat moment? 😅 Plaatsvervangende schaamte is het voornaamste wat ik voel dan.
Ik ben er bang voor dat veel jongeren die dit zien idd stoer vinden en anderen weer meer normaal. Ook al is het er een, dat is er een teveel.

Ja eens dat dit niet het eind van de wereld is en er nog ergere dingen zoals alcohol zijn, maar dat vind ik een drogreden in deze discussie. Dat mensen een podium hebben zou met verantwoordelijkheidsgevoel gepaard moeten gaan. Hoe meer drugs er genormaliseerd of gemotiveerd wordt (en dat is dit helaas), hoe erger. Hopelijk gaat goldband meewerken aan een anti-drugs campagne van sire oid. Zou ze imo sieren hierna.

Vervelend dat dit voor jou een beladen en persoonlijk onderwerp is @Indiaantje89 . Verstandig om afstand te nemen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken