Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
510
293
Geweldig weekend gehad! Leuk op vrijdag met de meeting een aantal van hen gesproken te hebben!

Zaterdag was TE warm! Heb echter niet alles kunnen zien wat op mijn wishlist stond die ga ik later terug bekijken die ik opgenomen heb! Zondag ook een paar moeten missen vanwege oud vrienden waar ik mee afgesproken had! Mijn top 5 van dit weekend:

1. Volbeat: Mijn grootste verassing van dit weekend! Eerste keer toen ik ze zag in het voorprogramma van Guns ‘n Roses vond ik het tam maar dit was gewoon subliem!! Wie weet worden ze ooit nog headliner ( toch Dennis??)
2. Pearl Jam: speelde weer een strakke show! Ok soms iets teveel gepraat maar veel bekende Tracks kan het niet fout gaan! Jammer geen Black maar Alive hoor ik liever!
3. Nile Rodgers: één groot disco feestje! Iedereen danste en zong alle hits mee!
4. Nightwish: Schandalig dat ze zo laag staan op het affiche! Schemerig of in het donker zal het beter tot zijn recht zijn gekomen! Floor had er duidelijk zin in en zong fantastisch
5. Dead Poet Society: De energie spatte er vanaf! 40 min was veels te kort!

Ook vermaakt bij Metallica, Nothing But Thieves, Mäneskin, Courtney Barnett, Frank Carter, Ramkot, De Staat, Zara Larsson, Turnstill en Floor solo!

Tegenvallers:
Ziggy Marley te weinig bekende nummers! Waar waren no woman no cry, three little birds??
Navarone: Na een goed eerste kwartier zakte het daarna behoorlijk in!
Twenty One Pilots: Op de achtergrond gekeken met een burger in mijn hand maar kon mij helaas niet bekoren!
Imagine Dragons: na drie liedjes hielt ik het voor gezien en ik was niet de enige! Veld was ook half leeg! Doodzonde om zo Pinkpop mee af te sluiten!

Niet kunnen zien: Interpol ?Hopelijk op nop2 extra die ik opgenomen heb van de week kijken of ze die uitgezonden hebben!

Tot volgend jaar ?
 

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.260
Hierbij mijn verslag van dit weekend:

Donderdag rond 14.30 de eerste pilsjes bij mij thuis opengetrokken in het prachtige Zeeland. Rond 15.30 werd het toch echt tijd om richting het mooie Limburg te gaan rijden. Rond 17.15 gestopt om bij de McDonalds in Genk om ff te eten en daarna dachten wij dat het nog een klein stukje rijden zou zijn naar Landgraaf. Dat klopte maar echter konden we geen borden vinden voor de Kiss&Ride voor Camping B ookal stond dit aangegeven op de site. Uiteindelijk eerst uitgekomen bij de Kiss & Ride voor het festival maar dat zou dus betekenen nog verder lopen. Ook geen enkele verkeersregelaar wist iets. Uiteindelijk ergens uitgekomen en vanaf daar zijn een maat en ik maar gaan lopen en zijn de andere 2 de 2 auto's gaan parkeren. Binnen +/- een half uurtje waren we gelukkig bij camping B en moesten we daar alleen nog wachten op de andere 2. Vervolgens stonden de tenten binnen een ogenblik en de eerste contacten met de buren waren al gelegd. Op een gegeven moment richting de Silent Disco gegaan en een lekkere rustige eerste avond gehad en op tijd naar bed gegaan want vrijdag beloofde druk te worden waarop ik veel wilde zien.

Vrijdag wakker geworden wilde gaan douchen. Kwam er helaas niet meer uit dan een klein zeikstraaltje maar goed dat kan gebeuren. Daarna lekker ontbeten met een tosti'tje en een koffietje. Na even op de camping gezeten te hebben werd ik ongeduldig en wilde ik te graag naar het festivalterrein, ook omdat ik graag de Festileaks meeting eens een keer wilde bijwonen. Hierbij verraste Elle Hollis mij ook echt positief. Op Spotify vond ik het niet zo fantastich klinken maar vond het zeer fijn klinken en vond het leuk om eens wat mensen van dit forum te ontmoeten. Vervolgens richting Ten Times A Million en man wat heb ik daarvan genoten. Het zonnetje brandde fel op mijn rug maar dat kon me toen echt niet verrotten en vond het ook echt een supergoed optreden en zie ze echt nog veel groter worden. Hierna op afstandje naar Floor Jansen staan kijken en poeh wat kan zij zingen zeg. Paar kippenvelmomentjes gehad. Hierna op afstandje naar Danny Vera gekeken, iets te veel geouwehoer naar mij doen en teveel van hetzelfde. Leuk voor een half uurtje maar daarna heb ik het wel gehad. En daarna was het tijd voor de echte eerste clash, ga ik naar Idles of Smash Into Pieces? Gekozen voor het laatste maar heb me daar helaas voornamelijk geërgerd aan de omstandigheden. Opkomst van Smash Into Pieces zag er indrukwekkend uit, drummer helemaal in een afgesloten zwart pak incl masker/helm. Tussendoor ff biertje gehaald en dacht halverwege het optreden ik moet ff water gaan halen. Was ik eindelijk bijna aan de beurt wordt het toiletblok afgesloten vanwege waterproblemen. Frustreerde me heel erg aangezien ik daardoor voor Jan Lul best wel wat had gemist. Gelukkig deden wij vaak een watertje aan de bar aangezien de waterpunten te druk waren. Daarna de rest van de groep weer ontmoet bij Nightwish wat ook zeer goed klonk. Vervolgens ff bij Froukje gekeken waar ik eigenlijk langer wilde blijven want ze was heel goed maar het werd toch echt tijd voor wat te eten en we wilde een goede plek bij Twenty One Pilots. Ook daar weer van genoten. Vond ze wel minder dan toen ze headliner waren op Lowlands. Nothing But Thieves daardoor van een afstandje moeten bekijken maar vond ik ook zeer goed en heel fijn. En toen was het tijd voor Metallica. De headliner waar ik het meeste naar uitkeek en poeh wat was het gaaf. Echt zo van genoten. Wel besloten om iets eerder al naar de camping te lopen om beetje de drukte voor te zijn. Op de camping niks meer gedaan want het lijf was op van de hitte.

Zaterdag ook weer lekker vroeg wakker geworden vanwege de hitte en dit keer een fatsoenlijke douche gehad alleen ijskoud. Ach dat was voor mij ook niet erg want dat ben ik gewend. Besloten om die dag even langer in de schaduw te zitten op de camping omdat het gelijk al als brandend aanvoelde. Eerste optreden werd Frank Carter & The Rattlesnakes en pff dat was ook goed zeg. Die man zat vol met energie en houdt zijn publiek zo goed in de gaten, geweldig. Vervolgens weer een uur in de schaduw gezeten (ookal waren die plekken schaars) en vervolgens op afstand lekker genoten van Chef'Special. Leuke show maar kon me niet echt boeien. Vervolgens weer de schaduw opgezocht en Kaleo en Deftones vanuit daar kunnen luisteren. Vervolgens al goede plek voor Royal Blood opgezocht en daarna lekker zittend in het grasveld luisteren naar Maneskin. Leuke muziek maar vind het teveel een act en dan ben ik er al snel klaar mee.. Gelukkig kwam daarna Royal Blood en poeh dat was goed! Vond het echt geweldig. Pearl Jam viel mij echt heel erg tegen. Tuurlijk is het jammer als ze een half uur eerder stoppen maar het kon me niet echt raken die avond ofzo helaas, dus voor mij was het eerder stoppen van ze geen probleem.

Zondag wilde ik graag beginnen bij Joost en het liefste in het voorvak. Voorvak lukte niet meer helaas maar wel goede plekken dichtbij. Bij de wall of death mochten er toch meer mensen bij en ben ik er vol in gedoken. Het was fan-tas-tisch. Daarna ff beetje luisteren naar Maan en ff snel wat eten en drinken om vervolgens naar Turnstille in het voorvak te gaan. Begin was de zanger nog niet zo fantastisch te horen maar dat werd al heel snel beter gelukkig. Lekker veel moshpits en circle pits. Lekker veel stof waaide op. Hierna ff bijgekomen zittend in het gras bij Ziggy Marley en pff dat was goed. Wel wat eerder weggegaan omdat de rest graag naar Hang Youth wilde en pff daar had ik spijt van. Zanger was echt totaal niet te verstaan en gelukkig toen besloten samen met een andere maat om in het voorvak bij De Staat te gaan staan. Dat was heel leuk en goed tot Witch Doctor. Voor het optreden al met mensen erover gehad dat de poortjes gesloten waren 5 min voor aanvang van de start van De Staat en ineens gingen ze toch open en kwam er alsnog een hele hoop mensen bij. Hierdoor bij Witch Doctor in de circle pit en daarna kon ik letterlijk niks behalve meedraaien, armen kon ik niet bewegen en het voelde heel gevaarlijk en beangstigend. Je kon ook letterlijk niet vallen omdat je gevangen zat als een sardientje in een blik. Vervolgens Dermot Kennedy en Nile Rodgers & Chic van afstandje gevolgd. Allebei niet helemaal mijn ding maar klonk wel gewoon lekker. Daarna bij Volbeat beetje achter het voorvak terecht gekomen en daar ontstond tegen het einde een kleine moshpit met een aantal man en dat maakte het alleen maar beter. Sowieso was heel het Volbeat optreden geweldig. En daarna lekker luisteren en meebleren met Imagine Dragons. Merkte echt dat ik bijna alle nummers kende en dat het minder druk was was ook heel fijn. Voor mij denk ik de beste headliner afgelopen weekend.

Dan nog wat opmerkingen:
De nieuwe indeling vond ik aan de ene kant heel fijn en aan de andere kant heel beangstigend. Het bleef continu druk op het veld tussen iba en south en mensen mogen echt van geluk spreken dat er geen handen zijn verbrijzeld. Ook viel het mij op dat de Kalm aan Laan ook continu druk was en ik daar dus dan maar geen eten heb gehaald want duurde me te lang om in de rij te staan dus veel van hetzelfde gegeten (en ik heb op veel verschillende tijdstippen gekeken). Ook qua water had ik het idee dat het beter geregeld kon worden en ik mis toch wel echt wat meer zitplekken en schaduwplekken.

Top10:
1. Turnstille
2. Volbeat
3. Ten Times A Million
4. Joost
5. Imagine Dragons
6. Metallica
7. Frank Carter & The Rattlesnakes
8. Royal Blood
9. Ziggy Marley
10. Froukje

Inmiddels weer thuis, alles gewassen en opgeruimd en vanaf morgen weer naar werk.
Zie jullie (denk ik) volgend jaar weer! (Of dit jaar nog op Sziget of Lowlands:ROFLMAO:)
 

ScaryGalaxy

Playlistbediener
13 mei 2022
11
2
Valt het jullie ook op dat zo veel recensies van pinkpop erg negatief zijn van 3voor12? Weet niet wat voor azijn die hebben gedronken, maar jezus. Bijna elke review van een pinkpop act van hun die ik hen gezien op facebook was negatief. En de reacties bewijzen dan het tegendeel waar iedereen zegt dat het juist heel goed was.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: pinkpopmaastricht

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.157
2.402
Valt het jullie ook op dat zo veel recensies van pinkpop erg nagatief zijn van 3voor12? Weet niet wat voor azijn die hebben gedronken, maar jezus. Bijna elke review van een pinkpop act van hun die ik hen gezien op facebook was negatief. En de reacties bewijzen dan het tegendeel waar iedereen zegt dat het juist heel goed was.
Imagine Dragons kraken ze helemaal af en Ronnie Flex prijzen ze de hemel in stond in de top 5. Interpol vonden ze maar “matig” . De recensies van 3 voor 12 zijn totaal niet relevant.

mijn conclusie : ieder heeft zijn/haar eigen muziek smaak en voor veel mensen was een andere act weer beter. Pinkpop laat zien dat er een divers publiek komt en voor de een was Volbeat de act en voor de ander Interpol. En dat is het mooie aan Pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: pinkpopmaastricht

ScaryGalaxy

Playlistbediener
13 mei 2022
11
2
Imagine Dragons kraken ze helemaal af en Ronnie Flex prijzen ze de hemel in stond in de top 5. Interpol vonden ze maar “matig” . De recensies van 3 voor 12 zijn totaal niet relevant.

mijn conclusie : ieder heeft zijn/haar eigen muziek smaak en voor veel mensen was een andere act weer beter. Pinkpop laat zien dat er een divers publiek komt en voor de een was Volbeat de act en voor de ander Interpol. En dat is het mooie aan Pinkpop.
Het klopt dat iedereen een eigen smaak heeft. Vooral houden zo want anders word alle muziek hetzelfde. Maar dat het niet je smaak is betekent niet dat iets slecht is. En dat er wat negatieve reviews zijn oke, maar ik denk dat ik er een stuk of 10 heb gelezen en waren allemaal slecht. Dat andere acts beter waren betekend alsnog niet dat iets slecht is?‍♀️
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.157
2.402
Het klopt dat iedereen een eigen smaak heeft. Vooral houden zo want anders word alle muziek hetzelfde. Maar dat het niet je smaak is betekent niet dat iets slecht is. En dat er wat negatieve reviews zijn oke, maar ik denk dat ik er een stuk of 10 heb gelezen en waren allemaal slecht. Dat andere acts beter waren betekend alsnog niet dat iets slecht is?‍♀️
Helemaal mee eens! Ben zelf iemand die altijd open staat voor nieuwe muziek.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Ik vind het nog wel meevallen met de negativiteit op 3voor12.
Ze kunnen ook genoeg complimenten geven, ik heb genoeg positieve reviews gelezen.
Met zoveel optredende artiesten kan toch niet alles goed zijn?
Misschien zit je iets teveel in de roze wolk van Pinkpop?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.584
Valt het jullie ook op dat zo veel recensies van pinkpop erg negatief zijn van 3voor12? Weet niet wat voor azijn die hebben gedronken, maar jezus. Bijna elke review van een pinkpop act van hun die ik hen gezien op facebook was negatief. En de reacties bewijzen dan het tegendeel waar iedereen zegt dat het juist heel goed was.

Vind 3voor12 eigenlijk bijzonder positief over de gehele lijn. Jammer, want een website die alles maar leuk en goed vindt is sowieso verdacht trouwens.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
931
443
Mijn kort verslag : na 10 minuten wandelen het walhalla / megaland bereikt. Eerst het terrein verkend gezien de nieuwe indeling was toch effe wennen na al die jaren.Ben er nog niet uit of het echt positief is zeker gezien de grote aantallen toeschouwers op vrijdag / zaterdag. ( 70000 is toch wel wat veel zo was de zondag toch een stuk relaxter. Was ook schrikken de 1e keer in de kalm aan laan, dat was echt slow motion , te druk en te smal voor een goede doorstroom.
Dan de muziek, echt genoten van al de 3 dagen met voor mij persoonlijke uitschieters Selah Sue , Floor Jansen / solo en met Nightwish , Parcels en Nile Rodgers. Metallica en Pearl Jam waren ok ( misschien al te vaak live gezien en Eddy een wijntje teveel ?? ).AL met al een geslaagd festival en op naar 2023.
Ps : de huldiging van Jan Smeets gaf me kippenvel!!!.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie en PP1980

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Wat een fantastisch weekend weer gehad! Sowieso om weer op een festival te zijn, maar ook met een paar geweldige shows, met voor mij als hoogtepunten Pearl Jam, Metallica, nothing but thieves, de staat en greta van fleet.

omdat ik toch vooral vooraan goed van een show geniet, helaas een paar artiesten niet (helemaal) gezien: volbeat maar de halve show, 21p vanuit het voorste vak van IBA en zo nog een paar. Hopelijk komt volbeat snel terug als headliner!
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Vind 3voor12 eigenlijk bijzonder positief over de gehele lijn. Jammer, want een website die alles maar leuk en goed vindt is sowieso verdacht trouwens.
Het was dit jaar ook beter dan anders, hoor. Echt veel hoogtepunten. Eefje de Visser, Interpol, IDLES, Turnstile, Parcels, Frank Carter, Nile Rodgers. Echt stuk voor stuk enorm goede optredens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rikkie

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Een verslag door de bril van een 60 jarige:

Laten we eerst het positieve benoemen.

Binnenkomen ?
Twee podia tegenover elkaar ?
Schone WC’s ?
Wachtrijen bar ?
Variatie eten ?
Coulance bewaking ?

Verbeterpunten:

Waterpunten ( redelijk hersteld)
Te veel mensen op vrijdag en zaterdag. 70.000 is te veel ook met toiletten te weinig.
Niet synchroon schermen en geluid.

Grootste ergernis the Dutch Desease!!
Verschrikkelijk dat geouwehoer door nummers. Vooral bij Meau, meisjes ouwehoeren met hun telefoon en luisteren niet. Zeg je er wat van dan ben je een ouwe lul. Gelukkig bijval want meer mensen ergeren zich eraan.

Mijn hoogtepunten:

Nr. 1 met afstand:

Greta van Fleet!!! Gewoon Led Zeppelin met waarschijnlijk de langste gitaarsolo ooit op Pinkpop. Ik klokte 22 minuten. Wat een kippenvel en zo verschrikkelijk genoten.

Nr2.

Volbeat. Mijn afsluiter.

Nr.3

Royal Blood. Volledig verrast door drum en bas.

Nr 4.

Toegiften Pearl Jam. Kippenvel maar eerder kritische noot geschreven.

Nr.5

Ziggy en Nile Rogers; aangename verrassing in middag programma.

Door hitte op zaterdag pas 19 uur aanwezig en songfestival bandje was aardig maar niet meer dan dat.

Op naar volgend jaar en hopen op een mooie programmering.
 

thedude182

Playlistbediener
11 dec 2013
47
1
My humble opinion mbt het gedraaide noordpodium

Het gedraaide noordpodium is echt een upgrade voor 1) het aantal mensen dat dit podium komt bekijken en 2) de artiesten zelf die er spelen. Je kunt grotere subheadliners kwijt en de artiesten hebben ook mooiere ervaring.

Minpuntje is wel dat het publiek nu veel minder gespreid gebruik maakt van services (eten,drinken,toilet). En je kan dit niet makkelijk opschalen aangezien je maar 2 zijkanten van het terrein tot je beschikking hebt. Het is wel op te lossen maar dan kom je flink veel terrein op te hogen. Kost paar miljoen maar dan heb je ook wat. Zodat je noord en tent een flink stuk naar achter kan schuiven (naast elkaar zetten want elke meter telt). Dan heb je max. 30% meer oppervlakte voor services, voor eenzelfde hoeveelheid publiek.

De tent stond vaker op noord dus das niet zozeer een vernieuwing. Wat me ook opviel was het betere geluid door de buitenste line array kolommen verder weg van podium te plaatsen. Weet niet wanneer ze daarmee zijn begonnen, maar ik kan me de 2x single line arrays en de 2x2 setups nog vers herinneren.

Misschien moet Dennis maar eens wat gaan tekenen en vooral langs brengen bij buro PP. :coffee::cool:
 
  • Winning
Waarderingen: DennisvdBr
12 nov 2016
655
392
Valt het jullie ook op dat zo veel recensies van pinkpop erg negatief zijn van 3voor12? Weet niet wat voor azijn die hebben gedronken, maar jezus. Bijna elke review van een pinkpop act van hun die ik hen gezien op facebook was negatief. En de reacties bewijzen dan het tegendeel waar iedereen zegt dat het juist heel goed was.
Vroeger was het beter toen 3voor12 nog cijfers plaatste bij hun recensies, de haatreacties van lezers waren om te smullen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
uit het Pinkpop slotinterview, blijkt het volgende, oa dat Eilish een kans had op het affiche in 2022 en dat GnR gewild was ook voor 2022.
Grootste opvallende punt voor 2022, aangaande de waterpunten.
Meer bij plaatsen was geen optie, dan was er te weinig druk op het leidingsysteem van WML, niet alleen op het terrein maar ook in de omliggende wijk.
De organisatie heeft dus samen met waterleidingmaatschappij en gemeente het optimale uit de watervoorziening gehaald...

https://3voor12.vpro.nl/update~7fec...tinterview-beyoncé-zou-fantastisch-zijn~.html
Pinkpop-slotinterview: ‘Beyoncé zou fantastisch zijn’
Festivalmanager Niek Murray en programmeur Jarn van Strijen over headliners, hitte en feedback van Jan Smeets

De 51ste editie van Pinkpop zit er weer op. Het was een historische editie om meerdere redenen: het was de eerste na twee jaar coronapauze, het was de heetste ooit, het terrein ging ontzettend op de schop en dan nam mr. Pinkpop himself ook nog afscheid: Jan Smeets is geen festivaldirecteur meer. Daarom schuiven in het traditionele slotinterview festivalmanager Niek Murray en een van de programmeurs, Jarn van Strijen, aan. Het gaat over mogelijke headliners (‘We hadden Billie Eilish graag gepresenteerd, maar op het moment dat zij de tour aan het plannen was, waren wij al vol. En Beyoncé zou fantastisch zijn.’), de ontzettende warmte en het afscheid van Jan Smeets. ‘Hij was het niet eens met het draaien van het podium, anders had hij het zelf gedaan. De tent op noord, dat snapt hij wel. En het VIP-deck, dat vond hij ook moeilijk. Het was voor hem not done, onbespreekbaar.’
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken