Ik heb dat gevoel ook wel bij Pinkpop, hoor. Ik kom vaak over als een enorme purist en zal ook niet ontkennen dat ik jaren met een enorm negatieve bril naar Pinkpop heb gekeken. Desondanks toch 'mijn' festival, want woonachtig in Limburg, en vanaf 2009 onafgebroken erbij geweest. Heb het festival in de jaren 2009-2014 zien uitblinken in het boeken van vooral enorm grote headliners (Coldplay, Bruce, Stones) met daarnaast enkele unieke namen op een mooie spot (Gronemeyer, P!nk, Stromae). Vanaf 2015 is het voor mij wat bergaf gegaan, met name in de breedte werden steeds meer namen geboekt met 1 hitje, of namen waarbij alle scherpe randjes zoek waren. Ik ben wel blij met de ontwikkeling om meer "pop"headliners te boeken a la Bruno Mars, hij heeft bewezen dat dit thuishoort op Pinkpop. Toch was het laatste jaar, 2019, erg ongelukkig. Ik miste iets, maar kan moeilijk beschrijven wat precies, het zal ook smaak zijn.
Toch lijkt dit jaar voor mij alles op z'n plek te vallen: een redelijk goede line up (grote namen gemixt met toch een pak alternatievere namen als Interpol, Turnstile en Courtney), een frisse wind (nieuw beleid, andere indeling terrein), en vooral 2 jaar afwezigheid. Dit alles samen maakt dat ik er weer enorm veel zin in heb!