Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

Royke

Support act
Sfeerbeheer
2 jul 2018
752
1.268
Ik dacht net ik zal eens voor de grap kijken op ticketmaster of er weekendkaarten aangeboden worden en verbaas me over hoeveel er staan (zo een 280+) en er zit nogal verschil tussen de laagste en de hoogste prijs :eek:
1654847776648.png1654847792130.png
 

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
172
198
Ja, misschien dat dat het is, maar ik had eigenlijk precies hetzelfde bij m'n eerste. Ik ben hier niet voor gemaakt, haha.
Ik moet ook heel eerlijk zijn dat ik de hype voor Dauwpop erger had dan nu de hype voor Pinkpop, omdat dat mijn eerste festival weer was. Ik kijk nu vooral heel erg uit naar het weerzien met mijn vrienden!
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
397
302
100% mee eens...! denk dat dat donderdag avond al is zodra ik m'n tentje aan het opzetten ben!

Over tenten en dan met name partytenten gesproken... Partytent mag niet, maar als je 2(of meer tentjes) tegenover elkaar zet en je spant daar een zeil over... mag dat dan wel? #askingforafriend

Overigens vandaag geen post van Ticketmaster..... :confused: morgen weer een dag?
Zeker nu is dat gevoel nog sterker. Heb al aantal concerten gehad nu ‘t weer mag. En de kik en goede drugs die je ervan krijgt is zoveel groter. Dit wordt alleen nog maar meer als ik ‘t Megaland terrein oploop.

Wat de post van ticketmaster met collector tickets lijkt me morgen echt de laatste dag. Net maar weer berichtje eruit gestuurd. Telefonisch contact lukt iig niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

elo

Headliner
3 dec 2013
5.024
3.706
Ik heb dat gevoel ook wel bij Pinkpop, hoor. Ik kom vaak over als een enorme purist en zal ook niet ontkennen dat ik jaren met een enorm negatieve bril naar Pinkpop heb gekeken. Desondanks toch 'mijn' festival, want woonachtig in Limburg, en vanaf 2009 onafgebroken erbij geweest. Heb het festival in de jaren 2009-2014 zien uitblinken in het boeken van vooral enorm grote headliners (Coldplay, Bruce, Stones) met daarnaast enkele unieke namen op een mooie spot (Gronemeyer, P!nk, Stromae). Vanaf 2015 is het voor mij wat bergaf gegaan, met name in de breedte werden steeds meer namen geboekt met 1 hitje, of namen waarbij alle scherpe randjes zoek waren. Ik ben wel blij met de ontwikkeling om meer "pop"headliners te boeken a la Bruno Mars, hij heeft bewezen dat dit thuishoort op Pinkpop. Toch was het laatste jaar, 2019, erg ongelukkig. Ik miste iets, maar kan moeilijk beschrijven wat precies, het zal ook smaak zijn.
Toch lijkt dit jaar voor mij alles op z'n plek te vallen: een redelijk goede line up (grote namen gemixt met toch een pak alternatievere namen als Interpol, Turnstile en Courtney), een frisse wind (nieuw beleid, andere indeling terrein), en vooral 2 jaar afwezigheid. Dit alles samen maakt dat ik er weer enorm veel zin in heb!
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Ik heb dat gevoel ook wel bij Pinkpop, hoor. Ik kom vaak over als een enorme purist en zal ook niet ontkennen dat ik jaren met een enorm negatieve bril naar Pinkpop heb gekeken. Desondanks toch 'mijn' festival, want woonachtig in Limburg, en vanaf 2009 onafgebroken erbij geweest. Heb het festival in de jaren 2009-2014 zien uitblinken in het boeken van vooral enorm grote headliners (Coldplay, Bruce, Stones) met daarnaast enkele unieke namen op een mooie spot (Gronemeyer, P!nk, Stromae). Vanaf 2015 is het voor mij wat bergaf gegaan, met name in de breedte werden steeds meer namen geboekt met 1 hitje, of namen waarbij alle scherpe randjes zoek waren. Ik ben wel blij met de ontwikkeling om meer "pop"headliners te boeken a la Bruno Mars, hij heeft bewezen dat dit thuishoort op Pinkpop. Toch was het laatste jaar, 2019, erg ongelukkig. Ik miste iets, maar kan moeilijk beschrijven wat precies, het zal ook smaak zijn.
Toch lijkt dit jaar voor mij alles op z'n plek te vallen: een redelijk goede line up (grote namen gemixt met toch een pak alternatievere namen als Interpol, Turnstile en Courtney), een frisse wind (nieuw beleid, andere indeling terrein), en vooral 2 jaar afwezigheid. Dit alles samen maakt dat ik er weer enorm veel zin in heb!

Fraai stukje eloelo, leuk om te lezen (y)

In 2019 was het ook wel erg beroerd weer voor een festival. Koud, winderig, en behoorlijk vaak een bui. Wij zaten als dode vogeltjes te vernikkelen bij Fleetwood Mac (korte nachten, veel uit onze bol gegaan en gedronken 3 dagen lang en totaal verregent eerder die dag) en zijn zelfs iets eerder afgetaaid. Er miste echt een Kroon op die editie. Maar wellicht waren er ook valse verwachtingen omdat het de 50e was...

Hoe dan ook, Deze 2022 editie gaat echt weer genieten worden!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.236
4.508
Ik heb dat gevoel ook wel bij Pinkpop, hoor. Ik kom vaak over als een enorme purist en zal ook niet ontkennen dat ik jaren met een enorm negatieve bril naar Pinkpop heb gekeken. Desondanks toch 'mijn' festival, want woonachtig in Limburg, en vanaf 2009 onafgebroken erbij geweest. Heb het festival in de jaren 2009-2014 zien uitblinken in het boeken van vooral enorm grote headliners (Coldplay, Bruce, Stones) met daarnaast enkele unieke namen op een mooie spot (Gronemeyer, P!nk, Stromae). Vanaf 2015 is het voor mij wat bergaf gegaan, met name in de breedte werden steeds meer namen geboekt met 1 hitje, of namen waarbij alle scherpe randjes zoek waren. Ik ben wel blij met de ontwikkeling om meer "pop"headliners te boeken a la Bruno Mars, hij heeft bewezen dat dit thuishoort op Pinkpop. Toch was het laatste jaar, 2019, erg ongelukkig. Ik miste iets, maar kan moeilijk beschrijven wat precies, het zal ook smaak zijn.
Toch lijkt dit jaar voor mij alles op z'n plek te vallen: een redelijk goede line up (grote namen gemixt met toch een pak alternatievere namen als Interpol, Turnstile en Courtney), een frisse wind (nieuw beleid, andere indeling terrein), en vooral 2 jaar afwezigheid. Dit alles samen maakt dat ik er weer enorm veel zin in heb!
Mooi stukje, en enorm herkenbaar. Ik kom er al sinds 2007, opgegroeid in de buurt, dus ook voor mij blijft Pinkpop iets speciaals!
En verdomme wat ik heb er een potje zin in!
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
397
302
YES!!!!!!! Ik krijg net een bericht van Ticketmaster dat de kaartjes onderweg zijn!!!! Blij ei
Ik ook, hoop echt dat ik ze morgenochtend vroeg in de PostNL app zie staan en dan ‘s middags bij thuiskomst van werk in brievenbus vindt.

Dan kan de stress uit en de Pinkpop modus met nog 3 dagen werken aan.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.231
744
Ik heb dat gevoel ook wel bij Pinkpop, hoor. Ik kom vaak over als een enorme purist en zal ook niet ontkennen dat ik jaren met een enorm negatieve bril naar Pinkpop heb gekeken. Desondanks toch 'mijn' festival, want woonachtig in Limburg, en vanaf 2009 onafgebroken erbij geweest. Heb het festival in de jaren 2009-2014 zien uitblinken in het boeken van vooral enorm grote headliners (Coldplay, Bruce, Stones) met daarnaast enkele unieke namen op een mooie spot (Gronemeyer, P!nk, Stromae). Vanaf 2015 is het voor mij wat bergaf gegaan, met name in de breedte werden steeds meer namen geboekt met 1 hitje, of namen waarbij alle scherpe randjes zoek waren. Ik ben wel blij met de ontwikkeling om meer "pop"headliners te boeken a la Bruno Mars, hij heeft bewezen dat dit thuishoort op Pinkpop. Toch was het laatste jaar, 2019, erg ongelukkig. Ik miste iets, maar kan moeilijk beschrijven wat precies, het zal ook smaak zijn.
Toch lijkt dit jaar voor mij alles op z'n plek te vallen: een redelijk goede line up (grote namen gemixt met toch een pak alternatievere namen als Interpol, Turnstile en Courtney), een frisse wind (nieuw beleid, andere indeling terrein), en vooral 2 jaar afwezigheid. Dit alles samen maakt dat ik er weer enorm veel zin in heb!
Ik sluit me volledig hierbij aan.

2019 miste idd iets, en ik denk dan toch dat dat vooral te maken heeft met een grote naam als afsluiter.
en ik vrees eerlijk gezegd ook een beetje voor dit jaar.
een geweldige vrijdag, geweldige zaterdag, zondag is best aardig.
maar de laatste 2 "grote" namen zijn het voor mij niet.
Volbeat ken ik enkel de 3 bekende nummers van, zal ik verder best leuk vinden.
Maar Imagine Dragons vind ik echt muziek voor kids van 10.
ik heb dus niets waar ik echt naar uitkijk op de zondag en daardoor ga je dan ook met een minder grote "trance" het veld af.
en dan is in je herinnering zo een festival nooit supergeweldig.

probeer t maar eens voor jezelf: welk jaar vond je echt super op een bepaald festival.
Kans is groot dat dat komt omdat je de laatst geziene act geweldig vond.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Ik heb dat gevoel ook wel bij Pinkpop, hoor. Ik kom vaak over als een enorme purist en zal ook niet ontkennen dat ik jaren met een enorm negatieve bril naar Pinkpop heb gekeken. Desondanks toch 'mijn' festival, want woonachtig in Limburg, en vanaf 2009 onafgebroken erbij geweest. Heb het festival in de jaren 2009-2014 zien uitblinken in het boeken van vooral enorm grote headliners (Coldplay, Bruce, Stones) met daarnaast enkele unieke namen op een mooie spot (Gronemeyer, P!nk, Stromae). Vanaf 2015 is het voor mij wat bergaf gegaan, met name in de breedte werden steeds meer namen geboekt met 1 hitje, of namen waarbij alle scherpe randjes zoek waren. Ik ben wel blij met de ontwikkeling om meer "pop"headliners te boeken a la Bruno Mars, hij heeft bewezen dat dit thuishoort op Pinkpop. Toch was het laatste jaar, 2019, erg ongelukkig. Ik miste iets, maar kan moeilijk beschrijven wat precies, het zal ook smaak zijn.
Toch lijkt dit jaar voor mij alles op z'n plek te vallen: een redelijk goede line up (grote namen gemixt met toch een pak alternatievere namen als Interpol, Turnstile en Courtney), een frisse wind (nieuw beleid, andere indeling terrein), en vooral 2 jaar afwezigheid. Dit alles samen maakt dat ik er weer enorm veel zin in heb!
Heel herkenbaar dit ja. Ben al ruim 10 jaar niet meer geweest vanwege smaakontwikkeling bij mezelf in andere richtingen en koerswijzigingen bij Pinkpop, maar het was mijn eerste grote festival. Als klein jochie kon ik de muziek al horen in het Mauritspark in Geleen waar ik destijds woonde en Landgraaf in 1993 was mijn eerste Pinkpop. Enorm van genoten en nog een keer of 8, 9 daar geweest. Daarom altijd een zwak voor dit festival blijven houden (en ook wel een kritische blik, maar goed, dat is iets voor mij persoonlijk).
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
Ik heb dat gevoel ook wel bij Pinkpop, hoor. Ik kom vaak over als een enorme purist en zal ook niet ontkennen dat ik jaren met een enorm negatieve bril naar Pinkpop heb gekeken. Desondanks toch 'mijn' festival, want woonachtig in Limburg, en vanaf 2009 onafgebroken erbij geweest. Heb het festival in de jaren 2009-2014 zien uitblinken in het boeken van vooral enorm grote headliners (Coldplay, Bruce, Stones) met daarnaast enkele unieke namen op een mooie spot (Gronemeyer, P!nk, Stromae). Vanaf 2015 is het voor mij wat bergaf gegaan, met name in de breedte werden steeds meer namen geboekt met 1 hitje, of namen waarbij alle scherpe randjes zoek waren. Ik ben wel blij met de ontwikkeling om meer "pop"headliners te boeken a la Bruno Mars, hij heeft bewezen dat dit thuishoort op Pinkpop. Toch was het laatste jaar, 2019, erg ongelukkig. Ik miste iets, maar kan moeilijk beschrijven wat precies, het zal ook smaak zijn.
Toch lijkt dit jaar voor mij alles op z'n plek te vallen: een redelijk goede line up (grote namen gemixt met toch een pak alternatievere namen als Interpol, Turnstile en Courtney), een frisse wind (nieuw beleid, andere indeling terrein), en vooral 2 jaar afwezigheid. Dit alles samen maakt dat ik er weer enorm veel zin in heb!
Helemaal mee eens, al moet ik toegeven dat de show van Bruno Mars in de Ziggo meer tot zijn recht kwam.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
YES!!!!!!! Ik krijg net een bericht van Ticketmaster dat de kaartjes onderweg zijn!!!! Blij ei
nou weet ik niet of ik heel gerust ben na het bericht...
ze zijn onderweg, want ze zijn afgelopen vrijdag per post verzonden.



Jouw tickets voor Pinkpop zijn onderweg!

Beste Dennis,

Je hebt bij ons tickets gekocht voor Pinkpop. Je hebt hierbij gekozen voor Collector Tickets.

Door een vertraging bij de drukker zijn de tickets helaas later verzonden dan normaal. Afgelopen vrijdag zijn deze per post verzonden. De kans is groot dat je ze inmiddels hebt ontvangen, maar als je ze nog niet binnen hebt: geen zorgen! Ze kunnen ieder moment bij je op de deurmat vallen.

Heb je de tickets nog niet binnen en kom je niet meer op het adres waar ze worden bezorgd? Neem dan contact met ons op via de order in je Ticketmasteraccount (via de 'Hulp nodig' button in onze app of Ticketmaster.nl). Ook als je ze dinsdagmiddag nog niet binnen hebt kan je ons dat via deze button in je order laten weten. We zetten de tickets dan voor je om naar digitale exemplaren, zodat jij gewoon naar Pinkpop kan!

We wensen je alvast veel plezier!

Met vriendelijke groeten,
Team Ticketmaster




maar op zijn minst, kunnen we wel zeggen dat ze iets met de kritiek gedaan hebben richting de klanten! Om niet al te zeurderig over te komen.
 
  • Leuk
  • Wow
Waarderingen: Minie, Royke en Bassie78

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
193
67
Niet alleen dat.
Ik denk dat er een aantal mensen zijn (in dit Pinkpop-topic) die net een iets ander gevoel hebben bij Pinkpop tov andere evenementen/concerten.
Ik denk dat dat ook bij een aantal mensen meespeelt in "het gevoel"?
Maar uitleggen, dat kan niet denk ik, naar Pinkpop gaan is net iets anders dan gewoon naar een festival in Landgraaf gaan?

ik wil niet zeggen dat ik vol schiet als ik volgende week het festivalterrein op kom, maar als ik even na 13:00 het gras van het festivalterrein op stap ga ik wel even op mijn knieen in het heilige gras en denk dat dat wel een apart moment is... vreemd genoeg...
Eens, ik ga als een koe die de hele winter binnen heeft gezeten blij de weide op.
nog net niet huilen, maar wel een moment van intens geluk!!!
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Ik ook, hoop echt dat ik ze morgenochtend vroeg in de PostNL app zie staan en dan ‘s middags bij thuiskomst van werk in brievenbus vindt.

Dan kan de stress uit en de Pinkpop modus met nog 3 dagen werken aan.
lekker gevoel hè!? moet zelf (helaas) donderdagochtend nog werken, maar hoop wel rond 17:00 uur in Landgraaf aan te komen. dan gaat ook het eerste blikje Hertog gelijk open....

Mensen die Festileaks meeting moet er eigenlijk wel gewoon echt komen! nog suggesties wanneer en waar? Vrijdag 12:00 uur gaat de poorten open. 12:45 eerste optreden dus 12:30 uur voor de Tentstage ff proosten!?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
lekker gevoel hè!? moet zelf (helaas) donderdagochtend nog werken, maar hoop wel rond 17:00 uur in Landgraaf aan te komen. dan gaat ook het eerste blikje Hertog gelijk open....

Mensen die Festileaks meeting moet er eigenlijk wel gewoon echt komen! nog suggesties wanneer en waar? Vrijdag 12:00 uur gaat de poorten open. 12:45 eerste optreden dus 12:30 uur voor de Tentstage ff proosten!?
Ik ben voor
 
  • Leuk
Waarderingen: rednasnamsob en Minie

Gebruikers die dit onderwerp bekijken