Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
543
409
Toch mooi joh, beetje verandering!

Ze hebben er goed over nagedacht, lijkt mij al met al best positief.

Begin het toch steeds meer jammer te vinden dat ik er niet bij ben dit jaar, maar een mens moet keuzen maken met de prijzen tegenwoordig, hahah.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
pinkpop was door de inbreng van jan een festival dat was vastgeroest.
hoewel dat we hem zeker zullen missen, zal het waarschijnlijk wel een bevrijding geven die de mogelijkheid biedt om pinkpop terug te brengen naar "champions league" nivo.
Want enkel stadionacts programmeren is gewoonweg niet genoeg om een festival top te maken.
Daarvoor zijn tegenwoordig ook dingen nodig als: aankleding, verdieping van het programma, diversiteit, etensaanbod en nog veel meer
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Pinkpop is goed bezig! Zelfs de indeling veranderd, frissere lineup. Ben heel benieuwd hoe de indeling jullie bevalt
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
Pinkpop is goed bezig! Zelfs de indeling veranderd, frissere lineup. Ben heel benieuwd hoe de indeling jullie bevalt
Nou Jos, even een aantal pagina's teruglezen en je ziet dat er bij het merendeel twijfel is over het draaien van de IBA stage ?. Ik vind trouwens alles best, ben allang blij dat er weer een pinkpop is ?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Nou Jos, even een aantal pagina's teruglezen en je ziet dat er bij het merendeel twijfel is over het draaien van de IBA stage ?. Ik vind trouwens alles best, ben allang blij dat er weer een pinkpop is ?
Haha idd! Heb ik ook twijfels bij maar ben daarom enorm benieuwd naar de ervaringen. Iig goed dat ze eens wat anders proberen.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenters

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
391
298
Pinkpop is goed bezig! Zelfs de indeling veranderd, frissere lineup. Ben heel benieuwd hoe de indeling jullie bevalt
Ben ook super benieuwd. Denk dat het best eens een hele goede stap kan zijn. Vooral nu de tent er niet meer staat naast de Mainstage zal het veel schelen met drukte daar.

Heb er echt te veel zin in en kan niet wachten tot mijn 22e Pinkpop (had eigenlijk m’n 24e moeten zijn ?)

Nog 48 dagen en ‘t is zover, donderdags immers al naar camping.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Pinkpop is goed bezig! Zelfs de indeling veranderd, frissere lineup. Ben heel benieuwd hoe de indeling jullie bevalt
frissere lineup kan je natuurlijk wel persoonlijk gebonden meningen aan hangen.
denk dat er ook mensen zijn die zeggen, dat Pinkpop nog altijd met dezelfde meuk op de proppen komt.

ik heb wel nog moeite met de positie van IBA. Dat dat nog zo'n stuk naar het veld op staat. Dat drukt de menigte op het veld wel meer in elkaar, denk ik...
ook als mensen meer op het veld blijven hangen en de positie van het podium staat op de ringbaan, vraag ik me af wat dat met de looproutes op het terrein doet qua doorstroom.

Ook benieuwd of ze de capaciteit op 70.000 laten of terug naar 60 a 65 zijn gegaan tbv deze opzet?
Wat dat dan ook doet met de drukte bij de toiletten en drukte bij barren, zeker nu de consentratie van de meeste bezoekers op het hoofdveld zal vertoeven.
Zoals eerder gezegd, ik mis extra toiletruimte op het rustige gedeelte op Noord.
Ook beniewd hoeveel ruimte het Wilhelmina Skydeck in gaat nemen.
Er zitten nog wel flink wat onzekere punten, die echt uit praktijk bekeken moeten worden. Wellicht ook op de uitverkochte vrijdag meteen de vuurdoop krijgen of het qua terreinindeling organisatorisch goed uitpakt.

Vraag me ook af waar de teller op staat voor zaterdag- en zondag-tickets. Hoop niet dat ze dezelfde truc doen bij Pearl Jam als in 2018, waar ze bleven verkopen boven de max bezoekers (?)...
Ik hoop stiekem, gezien het 'kleiner' maken van het hoofdveld, dat dan ook de max aantal bezoekers ook weer terug gebracht is (of zouden ze daar goed naar gekeken hebben wat die consequenties zijn met ca 70.000 op het hoofdveld?)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78 en Joslittel

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
510
293
frissere lineup kan je natuurlijk wel persoonlijk gebonden meningen aan hangen.
denk dat er ook mensen zijn die zeggen, dat Pinkpop nog altijd met dezelfde meuk op de proppen komt.

ik heb wel nog moeite met de positie van IBA. Dat dat nog zo'n stuk naar het veld op staat. Dat drukt de menigte op het veld wel meer in elkaar, denk ik...
ook als mensen meer op het veld blijven hangen en de positie van het podium staat op de ringbaan, vraag ik me af wat dat met de looproutes op het terrein doet qua doorstroom.

Ook benieuwd of ze de capaciteit op 70.000 laten of terug naar 60 a 65 zijn gegaan tbv deze opzet?
Wat dat dan ook doet met de drukte bij de toiletten en drukte bij barren, zeker nu de consentratie van de meeste bezoekers op het hoofdveld zal vertoeven.
Zoals eerder gezegd, ik mis extra toiletruimte op het rustige gedeelte op Noord.
Ook beniewd hoeveel ruimte het Wilhelmina Skydeck in gaat nemen.
Er zitten nog wel flink wat onzekere punten, die echt uit praktijk bekeken moeten worden. Wellicht ook op de uitverkochte vrijdag meteen de vuurdoop krijgen of het qua terreinindeling organisatorisch goed uitpakt.

Vraag me ook af waar de teller op staat voor zaterdag- en zondag-tickets. Hoop niet dat ze dezelfde truc doen bij Pearl Jam als in 2018, waar ze bleven verkopen boven de max bezoekers (?)...
Ik hoop stiekem, gezien het 'kleiner' maken van het hoofdveld, dat dan ook de max aantal bezoekers ook weer terug gebracht is (of zouden ze daar goed naar gekeken hebben wat die consequenties zijn met ca 70.000 op het hoofdveld?)
Dit dus! Vooral 2018 was het niet normaal druk en je moest zeker 15 tot 20 min wachten bij de toiletten zo niet nog langer!

Vroeger als ik eventjes een uurtje wilde uitliggen op het gras deed ik dat hoofdzakelijk achterin bij de MainStage maar nu worden we dus “gedwongen” naar het tent gedeelte om tot rust te komen zoals ik het nu zie! Kan positief zijn!
Heb er zin in!!
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.696
Dat Pinkpop altijd veel huishoudbeurs-mensen trekt die het liefst de hele dag op hun kleedje op het veld voor mainstage bivakkeren is natuurlijk niet iets wat je als organisatie wil behouden. Ik zie de reductie in ruimte voor beide podia eigenlijk als iets positiefs, daar mensen die normaal voor de main bivakkeerden, nu noodgedwongen op zullen moeten staan omdat er gewoon publiek wil staan. Liggen? Zitten? Dat kan op de aangewezen plekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78 en mattman

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
t zou me niets verbazen als er een enorme groep mansen precies tussen de 2 podia in gaat bivakeren. zodat ze eigenlijk constant muziek hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.336
1.779
Dat zal zeker, en daar is ook niks mis mee. Maar zittend, op je kleedje, gaat dan niet meer denk ik. Dan moet je maar even wegwezen (;
Dat was ook meteen mijn eerste gedachte. Ik ben al ruim 10 jaar niet meer op Pinkpop geweest, maar mij staan de beelden nog wel bij van gigantisch grote groepen die een heel kampement opsloegen midden op het terrein. Lijkt me juist voor die groepen nog gemakkelijker om niet meer van die vaste plek af te komen. Of je die daarmee uitbant? Ik vraag het me af.

Of was dat fenomeen de laatste jaren al minder geworden?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.696
Nee hoor, overal waar gras is op Pinkpop, zien mensen een plek om hun picknick gereedschap uit te halen. Overal ja.
 

ikke

Campingartiest
12 nov 2018
56
10
Dit dus! Vooral 2018 was het niet normaal druk en je moest zeker 15 tot 20 min wachten bij de toiletten zo niet nog langer!

Vroeger als ik eventjes een uurtje wilde uitliggen op het gras deed ik dat hoofdzakelijk achterin bij de MainStage maar nu worden we dus “gedwongen” naar het tent gedeelte om tot rust te komen zoals ik het nu zie! Kan positief zijn!
Heb er zin in!!
Zit ik nou verkeerd te denken, maar waar eerst de tent stonden staan nu ook wc’s dat was eerder toch ook niet?

bovendien wanneer wordt het camping programma bekend gemaakt?
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Het voordeel is van deze indeling is dat ik (vooral op vrijdag) geen seconde mis van de liveshows. Vrijdag loop ik namelijk alleen maar van South stage naar IBA.

Dat was met de andere indeling wel anders waar je ergens meestal 10 minuten eerder weg moest
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken