Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
overigens, Pinkpop tent op Noord...

Moest meteen denken aan deze van vroeger
http://www.pinkpop.org/pics/1999_2b.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Ik ben redelijk enthousiast over de indeling. Soms kan een verandering goed zijn en er zal heus wel ergens een hoogwerker komen voor een uitzicht van bovenaf.
Het enige wat ik hoop dat het binnenkomen sneller gaat. Wat een drama ieder jaar. Gelukkig niet die QR codes meer want zou verschrikkelijk zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
oke, mijn indruk...

Stage 4 met deze opzet lijkt me goed plan. (had het breder verwacht richting Kalk aan laan)
Er is echt een rustige plek gemaakt op Noord?
Ben wel benieuwd naar de doorstroom, omdat me ook lijkt dat er maar langs 1 zijde doorstroom mogelijkheid is.
Ook het geluid, gelijktijdig spelen van Tent, IBA en Stage 4, maak ik me beetje zorgen om.
Het omdraaien van Noordpodium als tweede Hoofdpodium, vind ik eigenlijk wel een goed idee.
Maar moet nog het uitpakken er van ondervinden, maar ik zie hier wel best voordelen van, maar dat is vooral omwille van het aantal publiek dat voor het podium kan staan en het podium kan zien. Beide podia, zowel South als Noord kunnen nu alle 60.000+ aan publiek zien.
Wat dit qua looproute oplevert, dat vraag ik me af, het zal lastiger zijn om van linksvoor mainstage naar de tent te komen als het veld vol ligt. (maar gelukkig had ik slechts enkele acts op mijn planning voor de Tent en ook eerder op de dag)
Lijkt er ook op dat Stage 4 nu veel ruimer is dan de Tent Stage? Maar dat kan ook aan mij liggen?

Ik heb overigens het idee, op die plattegrond, dat de mainstage daar groter op staat. Dus meer richting de geasfalteerde binnenring.
De positie van de IBA Stage voor de ringbaan lijkt me flink stuk naar voor, dat is nu waar de PINKPOP-letters stonden he?
Er gaat dus een flink aantal meters van het veld af?

Kortom er zijn nog wat onduidelijkheden waarvan ik maar moet zien hoe ze uit gaan pakken.
Zeker op een uitverkochte dag als de vrijdag.

Wel heb ik nu mijn twijfels of ik Stage 4 nog er bij pak in mijn planning, maar wellicht dat de drukte voor 15:00 wel nog mee valt dat dat nog qua looproute/drukte nog te doen gaat zijn. Later op de dag zou ik mijn twijfels hebben.
Daarbij, ik denk dat ik Nile Rodgers ga accepteren van ver af, dan ga ik Volbeat proberen mee te pakken in het voorvak voor IBA. Misschien dat ik daarvoor al tijdens De Staat een positie ga zoeken daar. Wellicht al voorzien van voldoende nattigheid tijdens Dermot Kennedy dat vak in?
Vooral veel op en neer tussen Noord en mainstage, aan de overkant zijde. Voorlopige planning enkel de tent in voor Elle Hollis, Blaudzun, Navarone en Inhaler. Misschien Stage 4 voorlopig in de planning voor Ramkot en Dead Poet Society (wat ook Stage 4 openers zijn)
Ja ik kom er wel door

Mis nog wel extra toiletgroepen. Lijken me nu evenveel? Ik had achter op het terrein bij Noord nog wel wat extra verwacht.

Maar goed, dat is slecht mijn bescheiden indruk van nu...
Ben eigenlijk wel positief verrast en heb steeds meer zin in Pinkpop (voor hoe ver meer zin mogelijk is)
(o ja, en de fietsenstalling is op de zelde plek ? )
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Ik weet niet hoeveel mensen de tocht naar de grote tent nog zullen gaan maken nu. Ik ben er ongetwijfeld te vinden met Frank Carter, Inhaler en Interpol, maar voor de wat kleinere artiesten kan dit wel eens een hele lege tent opleveren zo. Terwijl het met de tent naast de mainstage veel toegankelijker was om daar even heen te lopen.
Dat heeft dus ook voordelen. Als je niet te lang in de rij wil wachten voor een biertje dan weet je bij welke bar je moet zijn...
 
  • Leuk
Waarderingen: PattvD

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.707
Eefje de Visser zal ook blij zijn met Volbeat wat in haar rug speelt. Kan me amper voorstellen dat je daar geen last van gaat hebben.
 
  • Haha
Waarderingen: Nikfestilover

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
ik heb een beetje proberen inzichtelijk te maken, ten opzichte van de oude situatie, wat nieuw gaat worden.

Dus hoofdzakelijk, de verandering van Stage 4
Verplaatsen tent.
Omdraaien en verplaatsen Noord.
Denk dat zo de posities wat inzichtelijker worden.

Capture.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en elo

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Crowded House heeft in Australië 4 shows moeten annuleren vanwege covid...

Maar volgens bericht vandaag op Facebook is de band op tijd opgeknapt voor de reis naar de VK en Europa!
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.707
Ik neem aan van wel ja. Weet niet hoe dat zit als je 2 podia met de rug naar elkaar tegelijk laat spelen..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
Ik geef het alleen aan voordat mensen zeggen “Ja logisch dat er U2 invloeden zijn want het is de zoon van Bono”.

Maar ik vind dat er ook teveel aandacht naar gaat. De band zelf wilt ook niet het bandje worden als “papa van” . Dit gebeurt helaas wel.
tja, Inhaler 'de zoon van'....

benieuwd hoe Ziggy Marley het tot op het affiche gehaald heeft :unsure:

?
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: wenters en Nikfestilover

LifeCanBeBeautiful

Campingartiest
16 feb 2022
51
24
Dit jaar de eerste keer Pinkpop voor mij. Kijk er enorm naar uit. Ik vroeg me af of je op de camping een strandparaplu mag zetten aan je tent. Kwestie van wat schaduw te hebben als de zon schijnt. Partytenten mag je zeker wel zetten maar ik weet dus niet of ze een paraplu toelaten?
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Er zal beslist goed over de indeling nagedacht zijn. Persoonlijk vind ik het jammer dat er bij Noord podium een voorvak komt en dat er geen doorgang van stage 4 richting noord podium/tent is gekomen.
Ik ben erg benieuwd hoe het gaat uitpakken met Noord omgedraaid.
In 1996 stond de tent op de plek waar nu Noord komt te staan met daarachter het noordpodium, precies omgedraaid dus.
De doorgang naar het "achter terrein" naar de tent is nu inderdaad maar aan 1 kant, ook daar ben ik benieuwd hoe de doorstroming gaat zijn.

Erg veel "benieuwd" dus ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken